Welke fietsenstallingen in Amsterdam geschikt voor Velomobiel?

Sjoerd Peerlkamp

to ligf...@googlegroups.com
Wie kan mij vertellen welke (bewaakte) fietsenstallingen in Amsterdam er geschikt zijn voor een Velomobiel? De meeste stallingen hebben fietsgoten en daar krijg je een driewieler (Velomobiel/Bakfiets) niet fatsoenlijk over naar beneden.

De stalling die ik meestal gebruik is onder Pathé de Munt. Deze heeft een hellingbaan naar beneden en alhoewel ze meestal niet heel blij zijn met een Velomobiel, is er eigenlijk altijd wel een hoekje om hem neer te zetten. En de stalling is gratis. In ieder geval voor een avond/dag.

Maar helaas is Pathé de Munt niet altijd dichtbij de plek van bestemming.

Wie kent er alternatieven om een Velomobiel veilig neer te zetten in Amsterdam? Ik heb wel eens gehoord dat dat bij het VU ook ergens kan en dan de tram nemen? Nog andere plaatsen?

Groet!

Sjoerd.

Niels van der Wal

to Ligfiets

Dag Sjoerd,

Ooit zette ik mijn velomobiel in Amsterdam altijd neer bij de bewaakte fietsenstalling op het Damplein. Dit werd echter te vol en de kans op beschadiging werd te groot. Bij navraag bij de organisatie achter de bewaakte fietsenstallingen was alleen de stalling achter Tushinski geschikt. Daar kon ik hem inderdaad neerzetten op de plek van oplaadbare fietsen en tegenwoordig kan hij tussen andere fietsen achter een ketting staan. Ik ben dus niet de enige die er gebruik van maakt.
De enige alternatieve mogelijkheid is misschien parkeren in de buurt van Crea. Volgens mij zijn daar gelijkvloerse bewaakte stallingen; ik heb er echter nooit gebruik van gemaakt.
Het enige alternatief wat ik kan bedenken is de organisatie bellen en je vraag voorleggen.

Overigens is dit probleem niet uniek. Ook in Utrecht heb ik lang moeten zoeken naar een alternatief.
Formeel is dit alternatief de bewaakte stalling onder cs (jaarbeurskant). Hier zijn speciale plekken voor grote/bijzondere fietsen en er is een lift waar mijn Quest net in past. Door de week zijn de plekken echter altijd vol; en niet alleen met fietsen met daarop kratten, maar ook met 'onbijzondere' fietsen.
Ik ben er vaak op zaterdag en stal dan in de bewaakte pop-up stalling op de Mariaplaats. Op andere dagen moet ik een onbewaakt achteraf-plekje zoeken.

Succes,

Niels, stalt thuis in de stal, van der Wal

Piet

to Ligfiets
Op woensdag 28 oktober 2015 11:51:29 UTC+1 schreef sjoerdp: Wie kan mij vertellen welke (bewaakte) fietsenstallingen in Amsterdam er geschikt zijn voor een Velomobiel?

Ik fiets dit weekend met mijn Quest heen en terug Amsterdam vanaf Groningen voor familiebezoek. Ik heb gekozen voor een Vrienden-op-de-fiets adres in Amstelveen, alleen voor de stalling.
Met Google Streetview eerst gekeken of het adres "velomobielproof" was.

Heb er zin in!

Piet - irritant dat je een auto zoveel makkelijker kan stallen dan een velomobiel