Tweedehandse Versatile gekocht. In zeer goede staat, wil er veel km mee doen.

Tim Vercammen

to Ligfiets

Ik heb de Versatile van Flevobike de nr 021 overgekocht en ben zeer blij van de aankoop.
De geschatte km stand van de fiets: 1ste eigenaar: 25024km. 2de eigenaar net geen 10000km, 3de eigenaar rond de 10000km. = 45000km

Ondertussen staan er al bijna 45200km's op.

Ervaringen tot nu toe:

Het stoeltje afstellen is trail en error. Maar is nu al gelukt.

Door stilstand werken de trommelremmen niet zo goed. Alle kabels en genen vervangen, na wat remwerk pakken de trommelremmen zelf ook terug goed, stopwerk is uitstekend nu!

Snelheid: na 2 jaar niet op de fiets gezeten te hebben ben ik al mijn spieren kwijt (deed vroeger rond de 5000km per jaar).
Als alles goed gaat, zou ik rond de 10000km voor woonwerk verkeer doen, En een beetje privekm's.

Snelheid: tot nu toe ligt de gemiddelde snelheid op 24km.
Woon werk verkeer is 26,5km enkel (tijd is 1h10 minuten)
Het traject bestaat uit 2 lichten in mijn dorp (4km) , 4km rechte baan, 1 licht. 8,5km langs de Nete, dan de Nete oversteken (brug) en 1,4km langs de andere kant van de Nete, dan een brug opklimmen om naar een grote baan te gaan. Dan 8,6km met 4 lichten en 1 brug.
Een zware route!

Op dit moment ligt de cruissnelheid tussen  25 en 30km/h.
Snelste sprintje was gisteren onderweg naar huis in het dorp (geen zin om het slechte stukje fietspad te doen, dus ging even rond de 50 op de baan rijden dan maar) fietscomputer gaf 46,74km/h aan als snelste snelheid.

Aangezien deze fiets van juli 2005 (leverdatum klant) en nu dus bijna 11 jaar oud is (wordt 11 in juli, nog anderhalve maand dus).

Zijn er aerodynamische verbeteringen die deze oude velomobiel niet heeft? Ik zelf vermoed dat er aan de achterkant, aan de achterbrug en achterwiel, nog verbetering mogelijk is.

2011Strada .

to ligf...@googlegroups.com
Hallo Tim,
Geweldig! Mooie Verstile, ik heb geen verstand van aerodinamische verbeteringen op deze fiets, daar weten ze bij Flevobike wel wat van! Ik wens je veel fietsplezier!
Veel lol had ik met:

Ik fietste een stukkie mee met de 3e etappe Giro Italia

Zie hier dat ik op tv was en op You Tube

https://www.youtube.com/watch?v=zZBfjovRj4A

Wim R

Op 18 mei 2016 00:14 schreef Tim Vercammen <pelikaan...@hotmail.com>:
Message has been deleted

Victor R.

to Ligfiets
Hallo Tim,

mooie fiets; gave kleur(en) !!

Voor meer snelheid zou je andere banden (lagere rolweerstand) kunnen proberen.
Denk daarbij aan F-Lite's of Perfect Morree's.

Echter, het is toch wel algemeen bekend dat je een Versatile niet koopt voor z'n snelheid.....

Succes, Victor.

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com

> Voor meer snelheid zou je andere banden (lagere rolweerstand) kunnen
> proberen.
> Denk daarbij aan F-Lite's of Perfect Morree's.

Flites passen volgens mij niet op een versatile. Je zou kunnen kijken of
de 40 mm shreddas passen.

mvg
Rode Pioneer

Sjef

to Ligfiets
Ziet er mooi uit, gefeliciteerd! Is dat niet de oude fiets van Wilfred van Norel? (zie blog).
Ik heb sinds 1 seizoen ook een xehands Versatile. Hij is idd niet gemaakt voor snelheid, maar een comfortabele loebas; alles gaat erin mee, veert lekker, is retezwaar en harder dan 30km op het vlakke wil ook niet echt lukken (ondanks mijn ligfietsbenen). Ik vind het wel de mooiste velomobiel die er is. Hij is tijdelijk in onderhoud nu maar je mist hem al snel is mijn ervaring.

Er zal aerodynamisch wel eea te verbeteren zijn, maar dan kan je net zo goed een 2e hands Strada/Quest kopen.

Er zijn 75 Versatiles gemaakt (heb ik gehoord bij ligfietsshop tempelman) en in de loop van de serie wat verbeteringen aangebracht.
groeten,
Sjef

Tim Vercammen

to Ligfiets
Het hardste dat ik in een sprint op vlak heb gereden tot nu toe is 45km/h.

Dit is vooraan met 40mm greenguard marathons en achteraan een 47mm marathon plus.

Gemiddelde snelheid van mijn 27km dagelijks woonwerkverkeer is 26km/h. Er is 1 brug en een verkeerslicht of 8.

Cruissnelheid ligt rond de 28 wind op. 30a31 windstil en 33a35 wind mee.

fytsboy55

to Ligfiets
Dag Tim,

Mooi ding man, ik vind zelf dat dit de mooiste ligfiets is die er rond rijdt, maar we kennen allemaal de snelheid "beperkingen" van de Versalite ... het is net waar je voor kiest natuurlijk. Ik heb er zelf ook 2x in proefgereden en ook aan de binnenzijde is het een supernette fiets ;-)

Ik wens je veel veilige kilometers toe en kijk vooral niet hoe hard de echte cracks rijden, bepaalde snelheden zijn niet door iedereen haalbaar.

Met vriendelijke groeten,

André

Wim Ganseij

to Ligfiets
Dag,

rijd je misschien in Zwolle rond ? Zag van de week tweemaal daar een vergelijkbare Versatile rondrijden

gr

Wim

Tim Vercammen

to Ligfiets
Nee. De fiets is terug in België. Dus terug in het land van de 1ste eigenaar.
De fiets rijd van Ranst naar Mechelen en terug.