Schroefdraad uit derailleurgat achterpad

Marco

to ligf...@googlegroups.com
Beste medeliggers,

Vanmiddag wilde mijn achterderailleur niet meer terug naar een kleinere krans en na wat gehannes met de shifter draaide vervolgens het hele zaakje in de soep: Derailleurarm compleet vervormd en de deraileur met schroefdraad en al uit m'n achtervork getrokken.....

Bij wat modernere fietsen is dat een kwestie van een nieuwe derailleur en derailleurhanger monteren, maar ik heb nog een oer Condor waar de derailleur rechtreeks aan aan de pad (en dus de achtervork) zit.
Een helicoil of dichtlassen en opnieuw tappen zijn opties, maar ik vroeg me af of ik niet beter een stukje van de pad af kan zagen en een deraileurhanger kan monteren. Maar dan moet ik tussen alle modellen derailleurhanger er wel een zien te vinden die past en waarbij ik mijn wiel nog (naar achteren toe) kan demonteren.

Heeft iemand daar ervaring mee (of tips)?

Marco