Broekbeschermer voor Furai of Hurricane

JeroenE

to Ligfiets

Wellicht handig voor de Furai/Hurricane rijders: Een kettingbeschermer die werkt.

http://shpws.me/LxHx

Hij fixeert ook de kettingbuis en hij ziet er goed uit.

Theo Mol

to ligf...@googlegroups.com
Hij ziet eruit alsof hij ook werkt op de Fujin.
En het ding oogt beter dan mijn aluminium fabrieksel.

Hoe weet je overigens dat hij werkt, heb je er een gekocht?

--
met vriendelijke groet,
Theo Mol

Op 5-2-2016 om 11:06 schreef JeroenE:
> Posten: ligf...@googlegroups.com
> Website: https://groups.google.com/d/forum/ligfiets?hl=nl
> Beheer: ligma...@gmail.com of
> https://groups.google.com/forum/#!contactowner/ligfiets
> <https://groups.google.com/forum/#%21contactowner/ligfiets>
> Afmelden: ligfiets+u...@googlegroups.com

JeroenE

to Ligfiets, theo...@xs4all.nl

Het idee hiervoor komt bij mij vandaan. Een vriend van me heeft een 3D printer, en hij heeft mijn schetsen omgezet in een printbaar model.

Het prototype zit op mijn fiets, en werkt prima. Doordat je het uiteinde van de kettingbuis erop vastklikt, heeft de buis een steunpunt en leunt niet meer op de ketting zelf. Je hebt ook geen opening meer tussen het uiteinde van de buis en de afhouder, dus nergens tussen het loopwiel en de stoel is er nog onafgeschermde ketting waar je je broek aan kunt vuil maken.

Tot nu toe werkt het feilloos. Ik was eerst bang dat er te weinig afscherming was onder de as, maar in de praktijk is alleen de bovenkant een probleem. Daar beet m'n ketting steeds in mijn broekspijp. Dat is nu verleden tijd.