Unieke, handgebouwde carbon ligfiets gestolen in Zeeland

Daniel Siepman

to ligf...@googlegroups.com
Zie www.m5-ligfietsen.com voor een foto!

Gestolen in de ochtend van 30 september uit de garage van Bram Moens.
Kenmerken: hoge 18 spaaks aerovelgen van 20 inch, kleur donkerblauw
metallic, M5 sidepull remmen, carbon triple crankstel, titanium
stuurpen, carbon dragertje, Rock Shox achterdemper, trapasbus op maat
gelijmd dus niet verstelbaar, mono-geveerde voorvork, EBS duimremmen,
Speedplay titanium Frog pedalen.

Heel graag uitkijken naar deze fiets of wanneer hij ergens aangeboden
wordt. Melden bij M5 ligfietsen, Nwe. Kleverskerkseweg 23 Middelburg
tel. 0118 628759 of 06 1403 7797.

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Is er nog iets van gehoord?

Op 30 september 2014 18:13 schreef Daniel Siepman <daniel...@gmail.com>:
[...]

Daniël Siepman

to ligf...@googlegroups.com
Nou, ze hebben iemand zien rijden op de fiets op Zuid-Beveland, nabij 's-Heerenhoek. Helaas niet onderschept...

Verder helaas geen nieuws...

Groeten,

Daniel

Robert Lammerts

to ligf...@googlegroups.com
Op 19 okt. 2014 om 19:00 heeft Daniël Siepman <dan...@goodnewsfirst.org> het volgende geschreven:

> Nou, ze hebben iemand zien rijden op de fiets op Zuid-Beveland, nabij 's-Heerenhoek. Helaas niet onderschept...

Naar België ?

Daniel Siepman

to ligf...@googlegroups.com
De theorie is dat iemand 'm van de dief heeft gekocht en zo naïef is dat
hij denkt dat dat een bonafide zaak is. Dus wie weet rijdt er nu iemand
op rond die op een gegeven moment wordt onderschept.

Daniel

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Wow, dan rijd je dus op een bommetje rond. Ik wens dat het word terug gevonden.

A.J. bonnema

to ligf...@googlegroups.com
On 10/23/2014 03:16 PM, Hans Huijgen wrote:
[...]

Ik vraag me af wat de juridische positie is van iemand die de fiets heeft gekocht voor een redelijke prijs en dus niet kan vermoeden dat het gestolen is.
De koper heeft het item legaal verkregen zonder te kunnen vermoeden dat het gestolen is.
Ik vermoed dat het nog niet zo gemakkelijk is om het terug te krijgen. Ik heb daar lang geleden eens iets over gelezen.

mvrgr,  Guus Bonnema.

2011Strada .

to ligf...@googlegroups.com
Derdenbescherming heet dat, te goede trouw 2e hands gekocht is het zo dat de rechtmatige eigenaar hem terug kan eisen. Hier is de derde niet beschermd, maar als de gestolen fiets in een winkel is gekocht, te goede trouw, dan is de derde beschermd.
De derde is hier de koper 1e is eigenaar, 2e is dief. Te goeder trouw is, onverdacht, als de prijs evenredig is met de waar, dus als die M5 voor 5 euro aangeboden wordt, dan kun je het kopen, maar je bent niet beschermd tegen opeisen van rechtmatige eigenaar.
Gegroet,
Wim