Hoogte DF XL vanaf de grond

Fred Vd Hauten

to Ligfiets
Goedenavond,

Ik heb ook een DF besteld. Uitgaande van de afmetingen op de site heb ik mijn opslagplaats voor de Velo bekeken. Ikzelf had een oude Alleweder; die gaat naar het museum van Ymte.

Nu is mijn twijfel gerezen; ik denk dat mijn "opslagplaats" te laag is. Wie wil even de hoogte van zijn DF  XL meten vanaf de grond? Ik heb de continental achterband.

Groetjes Fred

p.s. wat is de fiets retesnel !!!!

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Op de voorpagina van https://www.intercitybike.nl/ staat 88 cm hoog. Tel daar een paar cm bij op en je hebt een aardig idee toch?

Fred Vd Hauten

to Ligfiets
Hoi hans, Ik ga denk een meter aanhouden. De fiets moet ook een beetje onder het afdakje getild / geschoven worden. Ik heb nog even. Eind augustus gaat de fiets komen.

Reinier Gerritsen

to ligf...@googlegroups.com
Met racekap zit ik op 96 cm, met 1 meter zit je dan altijd veilig. Tenzij je de fiets achter moet optillen, dan is de speling wel heel mager. Tip, laat er meteen een tilbeugel op de staart zetten.

Groet,
Reinier & Intellifiets

JoostC

to ligf...@googlegroups.com
en wellicht hoog je de vering nog op, bredere en hogere banden, camera op de kap of smurfenmuts etc.
Zou zomaar 1,10 kunnen zijn  met optillen bij eruit trekken.

Groet, Joost overweegt ook een DF Christiaans

Frank Cornelese

to ligf...@googlegroups.com
De achtervering mag niet verhoogd worden (dan loopt de ketting aan) en voor verhogen zal weinig verschil maken voor de totale hoogte. Met 35mm banden is een XL ca 90cm, met kap 94. Een beetje extra hoogte is wel aan te bevelen.

Fred Vd Hauten

to Ligfiets
Hey ik kom tot de conclusie, dat het idd handiger is de boel te verhogen tot 1.10 meter. En de beugel gaat er komen.
groetjes Fred" kan bijna niet wachten" van den Hauten