draad derailleuroog dol

Hein Peeters

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Ik heb een derailleuroog op mijn m5 blue glide zitten waarvan de draad dol is. Had al wel gevonden dat voor aluminium frames daar busjes voor zijn. Maar gezien dat mijn frame van staal is....

Concrete vraag, hoe repareer ik schroefdraad m10 in staal?

groet,

Hein

Rode Pioneer

to Ligfiets

[...]

Het zou kunnen met helicoil. Als je niet weet wat het is zou ik een expert hiervoor zoeken ;)

Alternatieven zou zijn om een hele nieuwe pat er op te lassen/bouten.

Grrz
Rode -weet wat het is maar zou het niet zelf doen- Pioneer

KlaasPiet van den Hoek

to ligf...@googlegroups.com
ik zou eerst proberen er nieuw draad in te tappen

Niels van der Wal

to ligf...@googlegroups.com
Ooit heb ik iets vergelijkbaars gehad. De oplossing was toen een grote gat tappen. (dus voor hier M11 -als dat bestaat- of m12) Je moet dan ook een groter gat in de derailleur boren en ik weet niet of dat kan....

En anders: het gat vullen (met lasstaal?) en het gat met m10 opnieuw tappen.

Dit zijn wel oplossingen voor de betere knutselvreugde.

Niels, draadstaal, van der Wal

KlaasPiet van den Hoek

to ligf...@googlegroups.com

je zou het ook met een afbreekmoer kunnen proberen
hier een voorbeeld plaatje

Uipko Berghuis

to ligf...@googlegroups.com
je zou het ook met een afbreekmoer kunnen proberen
hier een voorbeeld plaatje

Deze begrijp ik niet. Waarom zou je in dit geval een afbreekmoer gebruiken? Als er ruimte is voor een afbreekmoer kan je toch ook een gewone moer gebruiken, dan kan je het geheel  ook nog eens los halen indien nodig.

Uipko - als je alleen een hamer hebt ziet elk probleem eruit als een spijker - Berghuis

in...@ligfietsshop.nl

to ligf...@googlegroups.com
Ik gebruik gewoon de helicoil die eigenlijk voor een alu frame zijn. Je moet dan alleen het gat voorboren met een gewone boor.

Gerrit, heeft al meerdere derialleuroogjes gesloopt, tempelman