welk spatbord voor fujin?

Theo Mol

to ligf...@googlegroups.com
Hallo medeliggers,

In de zomer wil ik wel eens uit mijn df-schulp kruipen en een rondje
maken met de Fujin. Hoewel ik niet heel veel kilometers maak met de
Fujin, heb ik er al twee spatborden op versleten. Het gaat om het
achterwiel, ik heb kunststof spatborden gebruikt en die scheuren door
als gevolg van het trillen. Aluminium bevestigingen breken ook
regelmatig vanwege de trillingen.

Misschien gebruik ik de materialen die niet geschikt zijn, heeft iemand
een suggestie voor een spatbord dat wel bestand is tegen het geweld
boven een fujin-achterwiel?

--
met vriendelijke groet,
Theo Mol

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com

> [...]
>
> Misschien gebruik ik de materialen die niet geschikt zijn, heeft iemand een suggestie voor een spatbord dat wel bestand is tegen het geweld boven een fujin-achterwiel?

Voor zover ik weet is dit vrijwel onverwoestbaar, zeker als je ze combineert met RVS stangetjes.
http://m5-ligfietsen.com/site/EN/Carbon_Specials/Fenders/

Maarten - plakband - Sneep

Niels van der Wal

to Ligfiets, theo...@xs4all.nl
Een staartpunt werkt gelijk als spatbord.

Niels,aquadynamica, van der Wal