Stoel voor iemand van 2 meter

Ronald den Otter

to Ligfiets
Hallo, onlangs heb ik 2e hands een Sinner 50 50 aangeschaft. Alleen de stoel is te klein, maat M, terwijl ik zelf 2 meter lang ben.
Ben dus op zoek naar een andere stoel: zo lang mogelijk en zo comfortabel mogelijk.
Novosport biedt een XL variant aan van een Sport en Comfort (cola-fles) model, maar daarvoor heeft Ventisit niet de juiste mat.
Nazca biedt ook een XL variant aan, alleen van de Sport versie. Die zijn weer aan de bovenkant breder bij de schouderbladen.
Schijnt ook comfortabel te zijn.

Eigenlijk wil ik eerst 'proef-zitten'  voordat ik wat bestel. Is er iemand die bv. de Nazca Sport XL stoel heeft ?
Ik woon in de buurt van Amsterdam.
Andere suggesties ook welkom.
Groet,
Ronald

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Bij ventisit kan je altijd vragen of ze een mat op maat kunnen maken. Ze zijn flexibel in hun aanbiedingen.

Ik kan je niet helpen met proefzitten. Ben wat kleiner, rij met maat L.

Groet,

Maarten.

This message is short because it was sent from my iPhone. Everything is well with me otherwise.

Aikeau

to Ligfiets
Ik ben ook een paar centimeter kleiner. Heb zelf een L'tje en die bevalt mij prima (hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb). Maak er moeiteloos fietstochten tot zeven uur op.
Jouw langere lengte zal 'm meer in de benen zitten, en dan maakt de grootte van de zitschaal waarschijnlijk niet zoveel meer uit?

Ronald den Otter

to Ligfiets
Om toch maar snel te kunnen gaan fietsen, ben ik van het weekeind naar Nazca in Nijeveen gegaan. Daar hebben ze alle maten op voorraad liggen. Al snel werd duidelijk dat ik inderdaad de XL nodig had.
Ventisit matje erbij gekocht van 102x28 cm, zondag gemonteerd op de fiets en eerste proefrit gemaakt. Bevalt prima !
Bedankt voor het meedenken !