Krakend achterwiel Mango

fytsboy55

to Ligfiets
Dag Allemaal,

Sinds ik mijn Mango heb, kraakt het achterwiel nogal in de bochten. Dacht eerst dat er iets aanliep in de fiets, maar sinds gisteren weet ik dat het de spaken van het achterwiel zijn. Ik heb met een spakenspanner alle spaken nagelopen en er bleken enkele spaken te zijn die een stuk minder vast zaten, die heb ik dus aangedraaid. Het kraken in de bocht is nu wel wat vermindert, maar nog niet weg.

Is er iets wat ik nog meer kan doen ?

Als ik tegen de achterkant van mijn fiets zijwaarts druk zet, dus haaks op mijn achterwiel, dan hoor ik nog steeds "plonk" " plonk" ....

Met vriendelijke groeten,
André

Thomas Ribbrock

to Ligfiets
On Wed, Jul 06, 2016 at 10:58:55PM -0700, fytsboy55 wrote:
> [...]
> nagelopen en er bleken enkele spaken te zijn die een stuk minder vast
> zaten, die heb ik dus aangedraaid. Het kraken in de bocht is nu wel wat

Heb je een keer gekeken of de spaaknippels nog goed in de velg zitten?
Zitten deze nog helemaal goed? Bij mijn FAW had ik b.v. eenvoudige
velgen in de voorwielen zitten en de spaaknippels hebben er zich gewoon
doorheen gewerkt op een gegeven moment. De geluiden waren vergelijkbaar
met wat jij beschrijft.

Groeten,

Thomas
Thomas Ribbrock http://www.ribbrock.org
"You have to live on the edge of reality - to make your dreams come true!"