ligfiets vakanties

robert iets

to ligf...@googlegroups.com
Hallo vrienden,

Hele tijd geleden dat ik mij hier heb begeven. En voor diegenen die zich door de email overdracht bedrogen voeld, SORRY.

Goed nu weer ontopic.

Ik ben van plan om dit jaar langs de Moesel te fietsen en wellicht hebben jullie hier ook al eens gefietst. Dus wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie dingen waar je echt langs moet of juist niet.

Groet

Robert B. (Versatile nr 13)

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com

Op 12-01-08 heeft robert iets <guld...@gmail.com> het volgende geschreven:
Hallo vrienden,

Hele tijd geleden dat ik mij hier heb begeven. En voor diegenen die zich door de email overdracht bedrogen voeld, SORRY.

Hm, slechts 1 taalfout? Geloof ik niet dat je Robert bent. Ik vraag je morgen wel of je weer jezelf bent. ;-)

H@rry, identiteitscrisis, Lieben.

191.861.807

to Ligfiets
On 12 jan, 22:41, "Harry Lieben" <harrylie...@gmail.com> wrote:

> Hm, slechts 1 taalfout? Geloof ik niet dat je Robert bent. Ik vraag je
> morgen wel of je weer jezelf bent. ;-)

- "diegene" moet zonder n (of anders rest van de zin ook in meervoud);
- "e-mail" in plaats van "email";
- "overdracht" moet er aan vast worden geplakt: "e-mailoverdracht".

Ik tel er nog drie, het is hem echt ;-)

groet, 191.861.807 - zelf zojuist op een slordige tien taalfouten
betrapt.

guld...@gmail.com

to Ligfiets
Heren,
Allemaal leuk en aardig, maar is wel off topic. Ja ik maak schrijf
fouten. Ik ben een mens dus maak geregeld fouten en hoop er nog steeds
van te leren.

NU weer on topic.

Niemand heeft hier ideeen voor fietsen langs de moesel?

Gerrit Schotman

to ligf...@googlegroups.com
--- "guld...@gmail.com" <guld...@gmail.com> wrote:
> NU weer on topic.
>
> Niemand heeft hier ideeen voor fietsen langs de moesel?
>
> Robert B. (Versatile nr 13)

Niemand? of iemand?

Langs de Moezel (Duits deel) ligt over vrijwel het gehele
gedeelte aan beide kanten een goed fietsbare weg. Meestal is een
kant voor het doorgaande verkeer en de andere kant voor meer
lokaal verkeer. Welke kant dat is (noord of zuid) dat wisselt.
Bij grotere plaatsen is het vrij druk, maar grote delen redelijk
rustig.
Daarnaast ligt er op een groot deel van het stuk Trier-Koblenz
een extra, los van de hoofdweg liggend fietspad. Ik heb en niet
met een Velomobiel gereden, noch het gehele pad gereden, maar
als je rustig toert (net boven de 20) moet dat goed te doen
zijn.
Je merkt vrijwel geen hoogteverschillen aangezien de
hoogteverschillen vrij gering zijn.
Het weer is in het Moezeldal vaak net iets beter (warmer) dan in
de nabij gelegen Eifel.
Er zijn plenty overnachtings-mogelijkheden.

In een deel van het Luxemburgse stuk is ook een goede weg naast
de Moezel.

In het Franse deel ontbreekt grotendeels een doorgaande route
vlak langs de Moezel. Hoogstens wat stukken bij plaatsen in de
buurt.

Groeten,
heeft een aantal stukken van het Duitse deel gedaan en wil zo
nog wel eens,
Gerrit

Never miss a thing. Make Yahoo your home page.
http://www.yahoo.com/r/hs

jan van osch

to ligf...@googlegroups.com

> NU weer on topic.
>
> Niemand heeft hier ideeen voor fietsen langs de moesel?
>
> Robert B. (Versatile nr 13)

Dag Robert,

Hoe zit dat met jou? Is je Duits zo belabberd, dat je bang bent met
even googlen op een Duitse site te komen?
Ik mag hopen van niet.
Hier issie dan: http://mosel-radweg.de/
Het is wel een commerciële site, die georganiseerde reizen aanbiedt, maar
dat zal geen bezwaar zijn, want je vindt er behoorlijk veel op.
Vanaf Trier tot Koblenz heb ik hem vorig jaar gereden als onderdeel van het
600 km.-brevet vanuit Maastricht.
De fietsroute is "ausgeschildert" (met bordjes aangegeven), vaak kort langs
de Moezel, maar soms ook langs een drukke weg, waar de auto's 100 km. p.u.
rijden.
Zoals Gerrit al schreef, kun je die wel vermijden, door op tijd over te
steken.
In practisch iedere plaats is een overnachtingsmogelijkheid.
Pas op: wil je verder van de rivier af, dan krijg je onmiddellijk te maken
met beklimmingen tot 10% en meer: hoewel er niets gaat boven een afdaling
op/in een ligfiets.
De route staat bij ons in de planning voor de komende zomervakantie.

Succes bij de planning!

mvrgr. Jan.

guld...@gmail.com

to Ligfiets
Het ging mij ook meer om ervarings zaken dan om mooie plaatjes van
sites te bekijken. Er zijn veel mogelijkheden om ergens te fietsen
zelf met de mooiste foto's maar als je dan zelf daar rijd ziet het er
anders uit. Dus vandaar dat ik vraag naar jullie ervaringen.

Maar alvast bedankt voor de huidige informatie

Ruud Steeman - questaround

> [...]
>
> Maar alvast bedankt voor de huidige informatie
>
> Robert B. (Versatile nr 13)- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -

Hallo Robert,

Zelf ondervinden wat je langs de route tegenkomt houdt het toch juist
spannend !?
Als je voor 2009 nog een uitdaging zoekt kijk eens onder de discussie
over de "NorthSeaCycleRoute 2009"
of op www.questaround.blogspot.com.
Versatile en Quest liggen toch niet zover uit elkaar !?

Groeten,
Ruud

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
On 16 jan 2008, at 14:50, guld...@gmail.com wrote:

> [...]
> zelf met de mooiste foto's maar als je dan zelf daar rijd ziet het er
> anders uit. Dus vandaar dat ik vraag naar jullie ervaringen.

Ik denk dat je een van de Duitse fora moet proberen, bijvoorbeeld [1].
Die weten waarschijnlijk op welk traject je aan welke kant moet
rijden. Kan je ook nog een alternatieve slaapplaats opleveren, en
misschien een traject gezamenlijk rijden.

Maarten

[1] http://www.velomobilforum.de/forum/

Robert Lammerts

to ligf...@googlegroups.com
Hier zijn er ook boekjes verkrijgbaar:

http://www.fietsvakantiewinkel.nl/2www/z.php

Wim

to ligf...@googlegroups.com
On Jan 16, 2008 2:50 PM, guld...@gmail.com <guld...@gmail.com> wrote:
> [...]
> zelf met de mooiste foto's maar als je dan zelf daar rijd ziet het er
> anders uit. Dus vandaar dat ik vraag naar jullie ervaringen.

Een van de leukste websites met ervaringen over fietsvakanties vind ik
nog steeds
http://www.crazyguyonabike.com/

Onlangs nog het verhaal gelezen van een buitenlander die door
Nederland fietst en zich verbaast over al die trampolines in Nederland
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page/?o=rzyi&page_id=62337&v=Aq

Gr.

Wim