nattigheid in mijn Quest

Piet

to Ligfiets
Het natte weer van de laatste tijd veroorzaakt nogal wat nattigheid in mijn Quest. Ik ben er inmiddels achter dat de oorzaak van achteren komt, nml. de uitsparing in de wielkast voor de cassette. Door deze opening wordt best veel zand en water naar binnen gevoerd (onder de cassette ligt een laagje zand). Het gevolg is dat ik de ketting zeer regelmatig moet smeren, omdat door het water de olie eruit loopt. Ook krijg ik op deze manier roestkleurig spatwater op de bodem van mijn Quest.  Ik benieuwd of dit bij iedereen in deze mate zo is en of er creatieve oplossingen zijn bedacht. Het gat afdichten lijkt mij nogal lastig vanwege het aanlopen van het achterwiel.

Piet - hoe houd ik mijn ketting droog?