Actioncam's

Quemo

to Ligfiets
Hallo allen,

Al een ruime tijd zit ik te denken aan een 'actioncam' om shots te
maken vanaf de fiets. Soms kan het wellicht zelfs handig zijn als
mensen vreemde fratsen uithalen onderweg.

Maar dan is de vraag welk toestel. Ik ben aan het oriënteren geweest
en kom grofweg uit op 4 exemplaren die ik interessant vind:

1) GoPro Hero HD
2) BulletHD
3) ContourGPS (volgens mij qua kwaliteit vergelijkbaar met de
ContourHD)
4) Drift HD 170 (stealth)

Allen hebben full HD maar er zijn toch nogal wat verschillen:

1) heeft als voordeel dat je er extra batterij aan kan plakken en ook
een schermpje om te zien wat de lens ziet. Nadeel is dat hij vrij lomp
is in vergelijking met andere toestelletjes.
2) Zeer mooi design maar geen screen en ook geen mogelijkheid. Kost
wel wat minder
3) GPS ingebouwd en BT-functie. Met een Iphone of IpodTouch kan je dan
zien wat de camera ziet (alleen heb ik geen Iphone/touch). Maar die
neemt dus ook snelheid en route op. Heeft een draaibare kop
4) Heeft wel een schermpje, heeft een afstandbediening, heeft een
draaibare kop.

Alleen dan de kwaliteit van de beelden, daar zit nogal wat verschil
in. Ik heb de indruk (na vele filmpjes bekijken op internet) dat de
GoPro toch wel zo'n beetje het helderste beeld heeft in het donker,
toch ook wel eens prettig.

Wie heeft ervaring met bovenstaande toestellen en eventueel méérdere
toestellen als vergelijk? Bevalt het toestel? Waarom wel? Waarom niet?

Quemo -neigt momenteel naar nummer 1 hoewel nummer 3 ook heel
aanlokkelijk is als er ook voor Windows Mobile software komt-

Hans F

to Ligfiets
ContourGPS geeft ook erg goede resultaten bij weinig ligt.
Licht van lantaarnpalen en koplamp was al voldoende voor mooie
beelden.
Erg handig is trouwens de uitlijning met lasers om de horizon recht te
zetten.
Tegenwoordig is er ook een app beschikbaar om even mee te kijken met
je iphone als zoeker.

groet
Hans - werk er beroepsmatig mee - Fix

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com

Op 16 april 2011 17:55 schreef Quemo <qu...@ziggo.nl> het volgende:

[...]

Ik heb de Contour GPS. Er is een knopje waarmee je tussen twee prefix instellingen kunt switchen, bijvoorbeeld stand 1: 1080p@30fps en stand 2: 720p@60fps of stand 1: 720p@60fps voor normaal daglicht en stand 2: 720p@60fps voor de schemering. Je kunt met behulp van je computer deze prefix instellingen wijzigen, maar dankzij de iPhone (of Android) app met Bluetooth verbinding kun je de instellingen ook onderweg wijzigen. Bovendien kun je je smartphone als beeldscherm gebruiken zodat je echt goed kunt zien wat je filmt en bijvoorbeeld een te hoge camerainstelling kunt corrigeren. Geniaal.
Waar ik nog wel wat problemen mee heb is de batterij. Deze is maar met moeite om te wisselen, ik moet 'm met een nagel uit het vak bevrijden (vloek, zucht, peuter) en dat gaat niet erg soepeltjes. Het zal wel het beste zijn om een USB aansluiting te hebben in je velomobiel of een back-up batterij met USB aansluiting zoals de Mophie Juice voor de langere ritten, zodat de batterij mooi in z'n vak kan blijven.
Om gebruik te kunnen maken van de GPS functies (snelheid, positie op de kaart) heb je de (gratis) Contour Storyteller software nodig en moet je je film uploaden naar de Contour website. Bij uploaden naar YouTube zie je alleen de filmbeelden, niet de GPS data. Jammer. De functionaliteit van Storyteller is helaas (op dit moment althans) erg basic, deze haalt het bij lange na niet bij iMovie. Je kunt eigenlijk alleen een stuk uit je film knippen en dat is het.
Nou kun je met software van Dashware wel meer. Tellertjes in beeld en een kaartje en gewoon naar YouTube uploaden, maar deze is niet gratis. Nog erger is het dat er geen Mac versie van Dashware is.

H@rry,

Quemo

to Ligfiets
On 16 apr, 20:26, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:

> [...]
> wat je filmt en bijvoorbeeld een te hoge camerainstelling kunt corrigeren.

Geniaal inderdaad (staat ook in m'n 'opvallende punten'-lijstje)
alleen helaas tot dusver nog niet voor Windows Mobile.

> Waar ik nog wel wat problemen mee heb is de batterij. Deze is maar met
> moeite om te wisselen, ik moet 'm met een nagel uit het vak bevrijden
> (vloek, zucht, peuter) en dat gaat niet erg soepeltjes.

Da's weer minder (bij gebrek aan fatsoenlijke nagels)

> [...]
> batterij met USB aansluiting zoals de Mophie Juice voor de langere ritten,
> zodat de batterij mooi in z'n vak kan blijven.

Maar dan moet het kleppie dus open blijven voor zover ik begrepen heb,
wat de waterdichtheid niet ten goede komt.

> [...]
> film uploaden naar de Contour website. Bij uploaden naar YouTube zie je
> alleen de filmbeelden, niet de GPS data. Jammer.

Da's balen inderdaad. Ik hoopte dat bijvoorbeeld de snelheid gewoon
standaard met de software ín het filmpje geïntegreerd kon worden
(zoals bijvoorbeeld ook datum en tijd vaak wel standaard kan)

> [...]
> kaartje en gewoon naar YouTube uploaden, maar deze is niet gratis. Nog erger
> is het dat er geen Mac versie van Dashware is.

ROLFLMAO

Dus wèl software voor Mac-spul zoals Iphone en IpodTouch maar weer
géén Macversie voor de computer?

Dank voor je input. Dat je een Contour gebruikte was me al wel
duidelijk uit je filmpjes (tenminste, jij bent toch ook 'twilwel'?)

Quemo -ziet net als bij velomobielen graag een kruising van diverse
modellen-

Quemo

to Ligfiets
On 16 apr, 19:08, Hans F <fix...@gmail.com> wrote:

> ContourGPS geeft ook erg goede resultaten bij weinig ligt.
> Licht van lantaarnpalen en koplamp was al voldoende voor mooie
> beelden.

Ik heb tot dusver helaas geen goede vergelijkende filmbeelden gevonden
tussen Hero HD en ContourHD maar wel is me duidelijk dat de Contour
zeker niet slecht is. Maar goed, hoe beter, hoe liever. Overdag heb ik
de indruk dat de Hero wat betere lichtbalans heeft en wat helderdere
kleuren heeft. (maar een heleboel valt ook achteraf nog te corrigeren
uiteraard)

> Erg handig is trouwens de uitlijning met lasers om de horizon recht te
> zetten.

Heb ik ook gelezen maar ook dat dat in het volle zonlicht slecht werkt
wegens beperkte capaciteit van de lasers, vandaar dat ik het niet
genoemd heb in m'n lijstje.

> Tegenwoordig is er ook een app beschikbaar om even mee te kijken met
> je iphone als zoeker.

Inderaad. Alleen heb ik geen Apple-spullen. Prachtig spul maar
compatibility met allerhande andere zaken is dermate beroerd dat ik
niet aan Apple wil beginnen.

Groet en dank,

Quemo -wel mooi dat hij dus ook in het donker goed presteert-

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com

Op 16 april 2011 22:13 schreef Quemo <qu...@ziggo.nl> het volgende:

> [...]

Maar dan moet het kleppie dus open blijven voor zover ik begrepen heb,
wat de waterdichtheid niet ten goede komt.

Dat klopt, maar zoals je weet regent het bijna nooit......

Dus wèl software voor Mac-spul zoals Iphone en IpodTouch maar weer
géén Macversie voor de computer?

Tja, uiteindelijk zijn Contour en Dashware verschillende bedrijven. Ik heb laten weten aan Dashware dat een Mac versie zeer welkom zou zijn, maar als ik zie hoe moeilijk het lijkt voor Garmin om fatsoenlijke Mac software te leveren, hou ik mijn adem maar niet in.

Dank voor je input. Dat je een Contour gebruikte was me al wel
duidelijk uit je filmpjes (tenminste, jij bent toch ook 'twilwel'?)

Yep

H@rry.

Quemo

to Ligfiets
On 16 apr, 22:42, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:

> Dat klopt, maar zoals je weet regent het bijna nooit......

Vergeten.... maarja, ik rijd velomobiel dus of het wel of niet regent
boeit me maar weinig tenzij het met bakken uit de lucht komt zetten
(en dat is al helemáál bijna nooit). Maar ook al regent het maar
weinig.... ik ben van suiker maar elektronica kan helemaal soms moeite
hebben met water en dus kan één bui al genoeg zijn.

> [...]
> ik zie hoe moeilijk het lijkt voor Garmin om fatsoenlijke Mac software te

Doe maar niet inderdaad.... een siginificant aandeel in velomobilisten
en ook in velomobielkilometers zou verdwijnen en dat willen we niet.

Inmiddels trouwens wel een nieuwe vergelijking gevonden van 3 van de 4
camera's maar helaas niet in het donker:

http://www.youtube.com/watch?v=xDnTvLQX7II

Quemo -tot dusver staat GoPro toch nog op 1-

Hans F

to Ligfiets
ContourGPS
Filmpje in het donker ligt op m'n werk. Kan ik even opzoeken voor je.
GPS Data zit als NMEA herkenbaar in de videofile, is er niet al te
moeilijk uit te halen.
Zijn overigens ook al progjes voor.
Er komt binnenkort ook een android versie software.
Dat beeld is wel fantastisch scherp!
Je hebt wel een fors scherm nodig om de volledige resolutie te
bekijken. (1980 x 12xx oid)

groet
Hans Fix

Quemo

to Ligfiets
On 17 apr, 09:27, Hans F <fix...@gmail.com> wrote:

> [...]
> moeilijk uit te halen.
> Zijn overigens ook al progjes voor.
> Er komt binnenkort ook een android versie software.

Android kan ik wel op mijn mobiel draaien maar mijn voorkeur gaat toch
uit naar Windows Mobile in verband met andere software.

> Dat beeld is wel fantastisch scherp!
> Je hebt wel een fors scherm nodig om de volledige resolutie te
> bekijken. (1980 x 12xx oid)

:) Ja. Maar de HD720 op 60 fps vind ik wel interessant voor eventueel
slomo van situaties.

De software waar Harry over spreekt (Dashware) is trouwens mooi spul.
Ik heb de demo gedownload en bekeken op m'n pc. Opslaan lukt niet met
de demoversie maar het geeft wel een goed beeld van in ieder geval al
een klein deel van de fraaie mogelijkheden (kijk ik op youtube dan zie
ik ook zaken als hartslag, vermogen en nog heel wat meer in het beeld
opgenomen worden).

Quemo -Contour mooier qua model, Hero mooier qua mogelijkheden-

Robert Lammerts

to ligf...@googlegroups.com
Op 16 april 2011 22:42 heeft Harry Lieben <harry...@gmail.com> het
volgende geschreven:
<<knip>>

> [...]
> ik zie hoe moeilijk het lijkt voor Garmin om fatsoenlijke Mac software te

Harry, ik gebruik Basecamp in combinatie met mijn garmin GPSmap60. Kan
zich nu aardig meten met de windows versie Mapsource, dacht ik. Update
van GPSmap60 gaat zonder problemen. Ik gebruik nog CleanEject als ik
de MemCard van de GPS heb benaderd.

Andere tips?

Wat is die ContourGPS een mooie camera. Als iemand een goed adres weet
om deze aan te schaffen, dan lees ik het graag. Ik zal nog een keer
nalezen over de software. Mijn dochter heeft een waterdichte videocam
en maakt met Final Cut Pro actiefilmjes.

Quemo

to Ligfiets
On 18 apr, 09:38, Robert Lammerts <robert.lamme...@gmail.com> wrote:

> Wat is die ContourGPS een mooie camera. Als iemand een goed adres weet
> om deze aan te schaffen, dan lees ik het graag.

Een goedkoop adres lijkt http://www.v-nix.nl te zijn. Ter illustratie:
vaak 16 GB extra geheugen erbij voor minder geld. Accessoires kan je
soms weer beter elders bestellen omdat ze daar weer niet altijd even
goedkoop mee zijn. Een beetje surfen en bij 2 verschillende zaken
bestellen kan je 80 euro uitspraren op een toestel, geheugen en extra
accu met houder (uitgaande van de Hero). Voor andere onderdelen zie
bijvoorbeeld http://http://www.videocamerashop.nl

Quemo -baalt dat de software van de ContourGPS niet voor Windows
Mobile is en ook nog niet in de planning staat

Wilfred Ketelaar

to Ligfiets
On 18 apr, 11:46, Quemo <qu...@ziggo.nl> wrote:
> Een goedkoop adres lijkthttp://www.v-nix.nlte zijn.

Ik heb mijn ContourHD 1080p bij de officiële dealer http://www.motopro.com/
gekocht. Toegegeven, het was gewoon iemand die vanuit z'n huis zaken
deed. Hij zij ook dat V-nix geen officiële dealer was en dat hij vaak
klachten over hun ontving. Met die andere zaak http://www.videocamerashop.nl
kun je wel prima zaken doen denk ik. Is onderdeel van een veel groter
bedrijf (CoolBlue). Ik koop daar regelmatig zaken.

Wilfred - bied zijn ContourHD 1080p te koop aan om te upgraden naar de
GPS-versie - Ketelaar

Budi Jonkhart

to ligf...@googlegroups.com
Ik heb de ContourHD 720p versie en wat betreft het opnemen in het donker doe ik even een anekdote als dat mag :)

Vorig jaar in de zomer hebben we een paar keer zeer heftig onweer gehad. In een van die gevallen om een uur of elf toen het dus wel goed donker was, kwam ik op het idee om de contourHD eens bij het raam te leggen. Ik woon 4 hoog, dus je hebt best veel lucht om op uit te kijken. Het resultaat was verbluffend! Als je het langzaam afspeelde, kon je heel mooi de bliksem zien ontstaan en weer verdwijnen en daarbij van die stippeltjes achterlatend. Jammer dat het maar 30 fps is, dus de flits zelf is maar iets van 3 frames, maar toch erg leuk om te zien.
Helaas is de PC die ik op mijn moeders glasvezel had aangesloten als server momenteel defect, anders had ik hem wel even kunnen uploaden. Misschien later nog eens.

groet,
Budi - zomaar wat te delen - Jonkhart

TheoZ

to Ligfiets
Gelezen op Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/73964/nieuwe-contour-helmcamera-krijgt-hdmi-en-bredere-kijkhoek.html
Zoals al in de URL staat: een bredere kijkhoek (170 i.p.v. 140 graden)
en voorzien van HDMI. Bovendien is een aansluiting van externe
microfoon aanwezig.
Ook lijkt Bluetooth aanwezig te zijn (t.b.v. externe opslag).

Theo Z

Minko

to Ligfiets
Een alternatief voor dergelijke dure camera's is de keycam.
Je hebt er al een voor pakweg 5 euro op ebay (let op, er zijn
verschillende in omloop, #3 is de beste versie) met gezien de prijs en
omvang van de camera verrassend goede beelden en een HD versie met nog
betere beelden voor 30 euro (keycam #11, prijs incl verzendkosten).

Zie http://www.chucklohr.com/

"techmoan" heeft op youtube heel wat reviews van dergelijke
cameraatjes, zie oa:
http://www.techmoan.com/blog/2011/2/18/finally-a-real-hd-mini-keyring-spy-camera-11-808.html

Quemo

to Ligfiets
On 22 apr, 12:18, Minko <wizardofoh...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Ziehttp://www.chucklohr.com/
>
> "techmoan" heeft op youtube heel wat reviews van dergelijke

:) dat ziet er voor 30 euro wel héél interessant uit (die #11). Alleen
moet je dan wel zo'n ding te pakken kunnen krijgen en die manieren van
kopen waarbij je ze kan kopen is mij niet echt bekend. Ik doe het
liever bij bedrijven met het 'thuiswinkellogo'.

Quemo -houdt dit wel in de gaten-

Minko

to Ligfiets
Als koper via ebay icm paypal ben je ook redelijk goed beschermd tegen
leveranciers die hun verplichtingen niet nakomen. Het kost alleen wel
wat meer tijd voor je zo'n produkt in huis hebt uit China (2-4 weken)
maar dan heb je ook wat ;-) Mocht het nooit aankomen (of veel te laat)
dan zijn ze niet te beroerd om het geld te retourneren. Zo heb ik een
aantal gadgets gratis gekregen $-) Produkt kwam niet binnen de
gestelde termijn, ik kreeg m'n geld terug en een tijdje later
arriveerde het produkt alsnog :-)

Hier nog wat filmpjes van mtb ritjes, http://www.youtube.com/user/bergfietser69
De cameraatjes hebben geen beeldstabilisatie dus in oneffen terrein
valt de kwaliteit soms tegen.

Quemo

to Ligfiets
On 23 apr, 13:43, Minko <wizardofoh...@gmail.com> wrote:

> [...]
> aantal gadgets gratis gekregen $-) Produkt kwam niet binnen de
> gestelde termijn, ik kreeg m'n geld terug en een tijdje later

Overtuigd. Ik heb een PayPal-account aangemaakt. Nu nog wachten op de
activatie.

Nu alleen nog zien dat ik wel de juiste camera weet te selecteren uit
de lijst. Voor 30 euro kan je dan best wat lol hebben, desnoods 2 van
die dingen.

> Hier nog wat filmpjes van mtb ritjes,http://www.youtube.com/user/bergfietser69
> De cameraatjes hebben geen beeldstabilisatie dus in oneffen terrein
> valt de kwaliteit soms tegen.

Toch hoeft dat geen probleem te zijn. Mijn HD2 heeft volgens mij ook
geen beeldstabilisatie, toch heb ik best fraaie beelden ermee kunnen
maken. Eerst met een standaard houder die je tegen de voorruit van een
auto plakt. Maar dat viel tegen. Toen heb ik zelf een houder gemaakt
met 3 zuignappen en die op de body gekleefd. Wereld van verschil:

http://www.youtube.com/watch?v=RlsfqzLADWs

Maar de resolutie van m'n HD2 is toch wat laag met 640*480. Vandaar
dat ik toch een wat scherper beeld wil hebben. Die 1280x720 vind ik
scherp zat.

Quemo -bedankt-

Minko

to Ligfiets

On 23 apr, 13:58, Quemo <qu...@ziggo.nl> wrote:
> [...]
>
> Nu alleen nog zien dat ik wel de juiste camera weet te selecteren uit
> de lijst. Voor 30 euro kan je dan best wat lol hebben, desnoods 2 van

In de youtube filmpjes van Bergfietser zie je de HD keycam (#11)
voorop en de oudere #3 (640x480) achterop.

De HD keycam (#11) kan je oa hier kopen:
http://cgi.ebay.nl/720P-Key-Chain-HD-DV-Camcorder-DVR-Video-Recorder-30FPS-/150564145352?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item230e5288c8
http://cgi.ebay.nl/HD-Car-Key-DV-Recorder-Video-1280-720-Camera-H-264-11-/220770281774?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3366ef292e

De prijs is inmiddels gedaald tot 27 euro ;-)

Erg veel info over deze camera vind je hier:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1362692

Strada48

to Ligfiets
Ik heb zelf een 808 camera (twee zelfs, niet de 'gouden' #3, maar de
#8 geloof ik). Geeft ook wel leuk beeld, maar is niet mooi en zo
makkelijk in de omgang als de €300-€400 camera's natuurlijk. Aan de
andere kant is er ook geen man overboord mocht de camera eens van de
Strada af vallen...

Die 808 #11 lijkt me een hele verbetering, en ik heb er daarom net een
besteld bij een van de genoemde handelaren. Paypal schreef €28,20 van
mijn rekening af; geen geld voor een HD cam :)

Mijn filmpjes met verschillende goedkope camera's vind je hier:
http://www.youtube.com/user/pe2erwin

Groet,

Erwin

On 23 apr, 23:08, Minko <wizardofoh...@gmail.com> wrote:
> De HD keycam (#11) kan je oa hier kopen:http://cgi.ebay.nl/720P-Key-Chain-HD-DV-Camcorder-DVR-Video-Recorder-...http://cgi.ebay.nl/HD-Car-Key-DV-Recorder-Video-1280-720-Camera-H-264...

Quemo

to Ligfiets
On 23 apr, 23:08, Minko <wizardofoh...@gmail.com> wrote:

> [...]

Ik heb inmiddels een ding besteld. Ben razend benieuwd hoe lang dit
gaat duren.

Quemo -wacht ongeduldig af-

Quemo

to Ligfiets
On 26 apr, 18:16, Quemo <qu...@ziggo.nl> wrote:

> Quemo -wacht ongeduldig af-

Betaling heeft plaatsgevonden op 26 april. Vandaag, 5 mei, heb ik hem
ontvangen en uitgeprobeerd. Dit lijkt op veel lol voor weinig geld.

http://www.youtube.com/watch?v=y2HdLh4fYKA

Quemo -wel gewaarschuwd voor kans op overladen-

Robert Lammerts

to ligf...@googlegroups.com
Op 5 mei 2011 om 17:32 heeft Quemo <qu...@ziggo.nl> het volgende geschreven:

> Betaling heeft plaatsgevonden op 26 april. Vandaag, 5 mei, heb ik hem
> ontvangen en uitgeprobeerd. Dit lijkt op veel lol voor weinig geld.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=y2HdLh4fYKA

Vandaag ook ontvangen, leuk ding. Eerst maar opladen.

Echte spy sleutelhanger.

Raymond

to ligf...@googlegroups.com
ik vind het beeld eigenlijk ruim voldoende voor de prijs.

Minko

to Ligfiets
De datumstamp kan je aanpassen of evt verwijderen.
Inderdaad is de lipo batterij een zeer zwakke schakel. Als je die
teveel leeg laat lopen is die binnen de korste keren niet meer op te
laden, ook overladen is schadelijk voor de levensduur. Hooguit een
uurtje opladen is het advies. Op ebay zijn overigens lipo batterijen
te koop voor weinig (5 euro) maar dan moet je wel eea solderen.

Strada48

to ligf...@googlegroups.com
De mijne heb ik gisteren van het postkantoor afgehaald. De #11 HD versie is een hele verbetering ten opzichte van de #8 die ik al had. Heb een tweetal korte filmpjes gemaakt en op mijn blog geplaatst: http://strada48.blogspot.com/2011/05/cookie-strada-48-goes-hd.html

De nachtrit is in de originele video op mijn laptop nog wat helderder dan op Youtube. Echt een hele verbetering :)

Daar staat ook deze link naar de pagina van Chuck Lohr, met informatie over alle versies van deze 808 camera: http://www.chucklohr.com/808/

Het opladen van de accu lijkt bij de #11 wél goed geregeld. De camera geeft een rode LED als je hem op de USB poort aansluit ten teken dat de accu aan het laden is. De camera wordt dan warm (omdat de accu aan het laden is) en op een gegeven moment gaat de rode LED weer uit. Camera koelt dan ook af. Zie dan ook geen probleem om deze #11 wél langer aan de USB te laten hangen.

Voor degenen die nu helemaal enthousiast zijn geworden; De lage prijs (€28) geeft al aan, dat deze camera niet echt super hoge qualiteit kan hebben. Ook de bediening kan soms een beetje wazig zijn. Maar als je jezelf dat realiseert, is het verder een prima camera :) Of, zoals Chuck Lohr het zegt: "This is not a consumer friendly product.  This camera is an adventure, so expect fun and disappointment.  A camera reboot (reset) is sometimes a normal part of the user experience.  This is not a consumer friendly product, particularly for people who are not technically inclined.  The camera comes with a poor instruction manual, or a wrong instruction manual, no video editing software and no video encoding software.  The user interface is sparse.  No manufacturer or reputable brand would put their name on a camera with this variable level of reliability."

Groetjes,

Erwin

Strada48

to ligf...@googlegroups.com
PS: De Timestamp heb ik verwijderd door een andere firmware te laden. Link stond bij een van de e-Bay sellers http://www.sendspace.com/file/kgvfzq

Gerard Poels

to ligf...@googlegroups.com
Ik kon me niet inhouden en heb er ook een besteld :-)

Vorige week heb ik wat testjes gedaan met mijn Iphone.
Zie bijvoorbeeld http://www.knurft.net/site/2011/04/21/een-woonwerkrit-van-bijnanooit/
Dat werkt prima maar niet hoger dan 640-480.

De #11 HD versie geeft echter zo'n verschrikkelijk veel beter beeld: Voor dat geld kan ik hem niet laten liggen...

(En nu maar hopen dat alles goed gaat met verzenden...)

Groet,

- - -
Gerard Poels
[ www.hetregentbijnanooit.nl ]
[ www.knurft.net ]
[ Twitter: @bijnanooit ]

> --
> Do's en dont's: http://groups.google.nl/group/ligfiets/web/netiquette
>
> Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
> Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
> Ligfiets.net: http://ligfiets.net

Quemo

to Ligfiets
On 7 mei, 09:17, Strada48 <pe2er...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Zie dan ook geen probleem om deze #11 wél langer aan de USB te laten hangen.

En daar sluit ik me bij aan. Ook bij mij gaat het rode LEDje uit na
enige tijd laden en de temperatuur neemt af.

Quemo -da's weer een functionaliteit extra voor weinig geld-

Minko

to ligf...@googlegroups.com
Afgelopen maand op Kreta gefietst (niet op de liggers, de wegen zijn te steil daar) en verschillende cams gemonteerd. Twee keyring cams (#3 en de #11 HD versie) en een md80 kloon van ebay. Die laatste leverde doorgaans erg schokkerige beelden maar na de micro sd te hebben gewisseld voor een snellere kaart (class 6 ipv 2) bleek het resultaat achteraf mee te vallen. Vóór vertrek is de #11 HD per ongeluk in de wasmachine/droger beland maar wonder boven wonder bleek het ding nog goed te functioneren! De #3 cam bleek onderweg gecrasht en alle opgenomen beelden leken te zijn gewist. Met een undelete programma konden de filmpjes na afloop toch nog worden gered.
Onderweg konden we de beelden van de md80 en #3 camera nog bekijken mbv de gsm, maar de mov files van de #11 helaas niet.

De resultaten zijn hier te zien:
http://www.youtube.com/watch?v=q3_9y8Ldvjc
http://www.youtube.com/watch?v=rJ1d5EXl-lk
http://www.youtube.com/watch?v=aDXobag37Ww

De minder scherpe beelden vanaf de fiets zijn gemaakt met de md80 en #3, de wat scherpere beelden met de #11

hyz

to ligf...@googlegroups.com
Op 7 juli 2011 11:31 heeft Minko <wizard...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> [...]
> schokkerige beelden maar na de micro sd te hebben gewisseld voor een
> snellere kaart (class 6 ipv 2) bleek het resultaat achteraf mee te vallen.

Hoe kom je achter die class? Ik heb een Transcend 32GB microSDHC en
die levert ook schokkerige beelden op in de #11 cam.

grtz
Henk

Sake Bloemhof

> [...]
geschreven:
> na de micro sd te hebben
> gewisseld voor een snellere kaart (class 6 ipv 2) bleek het resultaat

Henk:

>Hoe kom je achter die class? Ik heb een Transcend 32GB microSDHC en die
levert ook schokkerige beelden op in de #11 cam.

Die staat erop.
Bij afhalen van online gekochte (hand)videocamera werd mij ook verteld
dat er wel een class 6 in moest.
Als er niets op staat is het wellicht een 1?

Sake -meer weet ik er ook niet van- Bloemhof

Minko

to Ligfiets
Class staat op het micro sd kaartje als het goed is. De snelheid
alleen is niet bepalend, de camera moet ook trillingsvrij op de fiets
zitten. In afdalingen met slecht wegdek leverde #11 cam ook
'schokkende' beelden op ( zie bijv de valpartij op http://youtu.be/q3_9y8Ldvjc?t=3m23s
)

On 7 jul, 12:32, hyz <hyz...@gmail.com> wrote:
> Op 7 juli 2011 11:31 heeft Minko <wizardofoh...@gmail.com> het

hyz

to ligf...@googlegroups.com
Ik zal op de kaart kijken thuis.

Het gaat bij mij niet over trillingen (lijkt me logisch dat het beeld
trilt bij slecht wegdek) maar over haperingen. Ik vind het wel handig
om zeker te weten waar het aan ligt, voordat ik garantie ga claimen.
De winkel van de geheugenkaart vertelde me dat de kaart snel genoeg
zou moeten zijn, maar wist dat niet te onderbouwen.

Bedankt tot zover.
Henk

Op 7 juli 2011 12:43 heeft Minko <wizard...@gmail.com> het
volgende geschreven:

Minko

to Ligfiets
Kan ook aan je pc liggen, op mijn laptop worden de filmpjes niet
vloeiend afgespeeld maar haperend. Op een andere pc of als ik de
filmpjes upload naar youtube zien ze er wel vloeiender uit.

On 7 jul, 13:30, hyz <hyz...@gmail.com> wrote:
> [...]
> De winkel van de geheugenkaart vertelde me dat de kaart snel genoeg
> zou moeten zijn, maar wist dat niet te onderbouwen.

Quemo

to Ligfiets
On 7 jul, 11:31, Minko <wizardofoh...@gmail.com> wrote:

> Die laatste leverde doorgaans erg
> schokkerige beelden maar na de micro sd te hebben gewisseld voor een
> snellere kaart (class 6 ipv 2) bleek het resultaat achteraf mee te vallen.

Ik gebruik 16GB kaartjes van class 4 in mijn #11 en dat gaat goed;
geen dropped frames. Wel heb ik de kaartjes zo geformatteerd dat de
camera wegschrijft met 7.000 kbps (kan op 10.000 kbps). Maar volgens
mij gaat het met class 4 ook op 10.000 kbps goed. Met 7.000 heb ik in
ieder geval geen dropped frames kunnen ontdekken.
Mijn class4 Sandisk kaartjes van 16GB kosten trouwens maar 20 euro via
Ebay

Quemo -blij met die kleine goedkope dingen maar heeft er wel 1 kaduuk-

hyz

to ligf...@googlegroups.com
Op 7 juli 2011 13:46 heeft Minko <wizard...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> Kan ook aan je pc liggen, op mijn laptop worden de filmpjes niet
> vloeiend afgespeeld maar haperend. Op een andere pc of als ik de
> filmpjes upload naar youtube zien ze er wel vloeiender uit.

Dat blijkt bij mij ook het probleem. Het ontzettend interessante
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=fBbePfsyOI8 is inderdaad gewoon
vloeiend. Het origineel op de pc dus niet.

Het kaartje wat ik heb is waarschijnlijk class 2:
http://www.transcendusa.com/press/index.asp?LangNo=0&axn=Detail&PrsNo=1618
Op het kaartje zelf staat dit niet.

Het ligt dus in principe niet aan de camera of geheugenkaart, dus aan m'n pc.
Bedankt!
Henk