Gespot

WimH

to Ligfiets
In Zutphen een witte Quest op de Harenbergweg, dit is in de Zuidwijken. Deze Quest neemt geen deel aan de LOL-tochten. Wie-o-wie rijdt er in een witte Quest in Zutphen rond.

Dit was 's ochtends tussen kwart voor 8 en 8 uur. Ik dacht gisteren, maar het kan ook alweer eergisteren zijn geweest.

A.J. bonnema

to ligf...@googlegroups.com
On 11/04/2016 02:15 PM, WimH wrote:
> [...]
>
> Dit was 's ochtends tussen kwart voor 8 en 8 uur. Ik dacht gisteren, maar het kan ook alweer eergisteren zijn geweest.

Ik rijd elke dag over de cortenoever, de nieuwe brug, en dan door een
bussluis via Warnsveld richting Lochem. Meestal heb ik het zwarte dakje
erop.

Ik rijd niet met de LOL omdat ik zowel afstand als snelheid vrees.
Vandaag was weer zo'n dag dat ik niet vooruit kwam.

mvrgr, Guus

maili...@nsa84.nl

to ligf...@googlegroups.com
Hoi Guus,

geloof dat we het al eerder hebben "besproken" maar wat mij betreft
blijf je gewoon welkom.

Zutphen - Lochem is geen heel grote afstand, maar als je dat regelmatig
doet bouw je stiekem best wat conditie op. Ter vergelijking ik rijd woon
werk 2,2km heen en 2,2km terug en kan normaal gesproken prima meekomen.

Andersom als je er geen behoefte aan hebt om mee te rijden, dan wil ik
je vooral niet dwingen om wel te komen. Voel je daarin alsjeblieft vrij
om te doen wat jij prettig vind.

PS al plannen rondom de oliebollentocht?

--
Met vriendelijke groet,
Nico

WimH

to Ligfiets
Hoi Guus,

Dus jij was het (toch). Ik vermoedde het eigenlijk al.
Iemand die iedere dag van Brummen naar Lochem fietst, kan zonder problemen met LOL meerijden. De kruissnelheid ligt rond de 25km/u.
Uiteraard is en blijft dit je eigen keuze.

Zondag gaan we weer op pad. Ik rijd mee met mijn Roeifiets en daardoor ben ik de snelheidsbeperkende factor.

Groets, Wim -de roetsende

A.J. bonnema

to ligf...@googlegroups.com
Dank Jongens voor jullie uitnodigingen. Ik ben wat terughoudend, en op
dit moment heb ik 2 dagen niet fietsen nodig om gedurende de week goed
te kunnen fietsen. Ik weet dat ik welkom ben. Mogelijk van het voorjaar.

P.S. ik weet niet precies waar jullie beginnen: ergens op een plein?
Verzamelen jullie 9:30?

mvrgr, Guus.

A.J. bonnema

to ligf...@googlegroups.com
On 11/04/2016 07:38 PM, maili...@nsa84.nl wrote:

> [...]
> regelmatig doet bouw je stiekem best wat conditie op. Ter vergelijking
> ik rijd woon werk 2,2km heen en 2,2km terug en kan normaal gesproken

Het is Dieren - Lochem (31 km). Dat opbouwen gaat langzaam (wellicht de
leeftijd). Maar het is erg leuk om te doen, zelfs in minder goed weer,
zolang het niet stortregent, dan kan ik niks meer zien. En regen met
auto-bermlichten is werkelijk funest voor het zicht. Maar ik vind het
erg leuk.

Eigenlijk moet mijn fiets naar Dronten voor een 10.000-km beurt, maar ik
zie erg op tegen de tocht: 1x 80 km heen, dan op de reparaties wachten,
dan 80 km terug. En dat allemaal op 1 dag? Ik heb al eens gekeken naar
overnachting in Dronten, maar hotels zijn daar erg duur, dus ik zal het
toch op 1 dag moeten doen.

mvrgr, Guus.

Niels van der Wal

to Ligfiets
Dag Guus,

De tocht heen en weer naar Dronten is goed te doen. De reparatietijd in Dronten is een goed moment voor een rust en eetpauze. (er zit eventueel een AH vlakbij)
Wel het advies om rustig te starten; dan spaar je je pezen. Als je je pezen overbelast heb je daar de rest van de toch last van.
Als je nu gaat, laat dan gelijk door velomobiel snelle winterbanden plaatsen en op spanning zetten. Je zal merken dat je velomobiel een stuk lichter en prettiger rijdt op de terugweg. (Ik heb die ervaring; en voor mij was heen en weer 232 km).

Niels, kilometer-trapper, van der Wal

Reinier Gerritsen

to Ligfiets

Snelle winterbanden? Sinds wanneer bestaan die?

Reinier

Willem Verhage

to ligfiets

voor een overnachting, vriendenopdefiets is een goede oplossing

groet

Willem

Theo Mol

to ligf...@googlegroups.com
Hoi Guus,

Dronten heeft tegenwoordig een station. Je kunt ook overwegen met OV
naar huis te gaan en de volgende dag de reis in omgekeerde richting te
doen.
Misschien niet voor iedereen de gouden tip, maar het is een mogelijkheid
voor wie de dubbele afstand te veel vindt voor één dag.

groet van Theo, een ligfietser komt nooit ongelegen, Mol

Op 5-11-2016 om 7:55 schreef A.J. bonnema:
--
met vriendelijke groet,
Theo Mol

A.J. bonnema

to ligf...@googlegroups.com
On 11/05/2016 11:42 AM, Theo Mol wrote:
> [...]
> voor wie de dubbele afstand te veel vindt voor één dag.
>
> groet van Theo, een ligfietser komt nooit ongelegen, Mol

Dank je wel Theo! Dat is inderdaad een mogelijkheid die ik over het
hoofd gezien heb en zeker wel te doen is. Omdat zij op zaterdag werken
zou ik vrijdag kunnen brengen en zaterdag halen.

mvrgr, Guus.

maili...@nsa84.nl

to ligf...@googlegroups.com
Hoi Guus,

Voor onderhoud naar Dronten zijn verschillende oplossingen aangedragen.

Zelf ben ik in principe op maandag altijd vrij, en ben best bereid om je
te begeleiden. Sterker nog het is voor mij een leuk tochtje :-)

LOL verzamelt in principe altijd in 't Volkshuis te Zutphen elke eerste
zondag van de maand om 09:30 (eigenlijk streef tijd 09:30 om te
vertrekken, maar het blijft LOL).

Hans Huijgen

to ligfiets@googlegroups com

Er is op een paar kilometer van Velomobiel.nl een bed and breakfast.