Poller

kees broekhuizen

to Ligfiets
Afgelopen woensdag 22/6/17 werd ik met Mango en al gelanceerd door een zgn poller, zo'n beweegbaar obstakel in het wegdek, in Den Haag, Lutherse Burgwal. Met licht lichamelijk letsel, en schade aan de Mango tot gevolg. Het paaltje kwam omhoog toen ik er overheen reed. Ik kreeg spontaan hulp van de omstanders. Met een leenfiets van één van hen kon ik weer thuis komen. Nu de afhandeling.

2011Strada .

to ligf...@googlegroups.com
Heel veel sterkte Kees!
Ik kan me nog niet voorstellen welk soort paaltje dit veroorzaakt heeft, maar leuk is dit niet. Ben je zelf ongedeerd?
Wim R

Op za 24 jun. 2017 om 08:26 schreef kees broekhuizen <kee...@gmail.com>
[...]

Niels van der Wal

to Ligfiets
Ben eigenlijk wel benieuwd bij wie de verantwoordelijkheid van de schade ligt:
Waarschijnlijk mag je hier fietsen en dat hoort veilig te kunnen. Een poller maakt het onveilig, dus dat zou de verantwoordelijkheid van de gemeente betekenen. Maar staat er een bord: "Beweegbaar obstakel", en schuift  dit de verantwoordelijkheid naar de fietser?

Post je de uitkomst als je deze weet?

Niels, Quest, van der Wal

Maarten Heckman

to ligf...@googlegroups.com
Kees, beterschap en hopelijk ben je weer snel fietsende met de mango..

Niels, daar heb je een goed punt. Volgens google maps staat dat bord er niet en zou het best kunnen dat de Gemeente daardoor aansprakelijk is.
zie deze link

Groet, Maarten

kees broekhuizen

to Ligfiets
Hoi Wim, bedankt. Ja, op wat kleine blutsen na, ben ik ongedeerd. Het obstakel staat hier op de foto, samen met een langere versie van het verhaal.

Harry Lieben

to ligfietslijst
Jammer dat maatregelen om het fietsen veiliger te maken nogal eens averechts uitpakken. Ik ken twee plekken met zulke pollers, in Groningen en in Kampen. Voor de zekerheid rij ik tussen de poller en paaltje door. Dat blijkt een noodzakelijke voorzorgsmaatregel te zijn, zo begrijp ik uit Kees z'n ervaring. Weet iemand hoe een poller geactiveerd wordt?

twilwel

kees broekhuizen

to Ligfiets
Ik heb het incident in 1e instantie gemeld bij de gemeente. Ben van plan de komende week hun aansprakelijk te stellen. Omdat ik het een onveilige situatie vind. Ik zal de uitkomt tzt melden

2011Strada .

to ligf...@googlegroups.com
Hoi Kees,
Blog gelezen, erger dan ik dacht! Fijn dat er hulpzame mensen zijn. Vreemde zaak!
Wim

Op za 24 jun. 2017 om 13:09 schreef kees broekhuizen <kee...@gmail.com>

Niels van der Wal

to Ligfiets, m.he...@zonnet.nl
Dag Maarten,

Ik denk dat weinig mensen een bord: "Bewegend obstakel" zien als een waarschuwing, maar het kan zijn dat het de zelfde functie heeft als het bord met de tekst: "Fietsers afstappen."
Verkeerstechnisch mag je dit bord gewoon negeren, maar bij een ongeval pleit dit de bewerkende organisatie vrij van juridische aansprakelijkheid mocht je fietsen.

Niels, zittieper, van der Wal

kees broekhuizen

to Ligfiets
Helaas heb ik geen cent gekregen van de gemeente Den Haag. Hun argument was dat er correct gewaarschuwd was voor de poller. Mijn argument dat op het waarschuwingsbord een auto staat en je als fietser daar dan niet echt op let, was geen reden van hun standpunt af te wijken. Gelukkig is de fysieke last aan mijn hak nu, na bijna 9 maanden, zo goed als verdwenen.