Pular para a primeira mensagem não lida

A.J. bonnema

não lida,
27 de set. de 2015, 04:41:3927/09/2015
para Ligfiets
Hey all,

Ik heb sinds kort werk (na lange tijd zonder werk) en ga dus ook weer
fietsen (quest). Helaas heb ik een pijnlijk probleem dat mijn
fietsplezier aanzienlijk vermindert. Misschien weten jullie wat er aan
kan schelen.

Ik heb een redelijk nieuwe quest (2 jaar oud, nog maar weinig in
gereden: ca 1000 km). Nu doe ik dagelijks een
Dieren-heteren-werk-heteren-Dieren rondje (mits er werk is). De route is
30 km enkele reis. Ik merk dat op de heenweg na ca 10 km mijn voeten
pijn gaan doen en dat wordt gaande weg steeds erger, tot 's avonds waar
ik met hevige pijn in mijn voeten ter plekke van het klikpedaal terug
mag rijden.

De pijn is lokaal precies waar de klikpedaal zit. en breidt zich uit
naar de tenen. Deels pijn, deels dooie tenen.

Dit geheel is zo onplezierig dat ik overweeg om nieuwe pedalen aan te
schaffen. Ik overwoog Time 2 iclic pedalen omdat die minder pijnlijk
lijken. Maar ja, geld uitgeven zonder te weten of het het probleem wel
verhelpt is ook weer zo wat. Bovendien kan ik de Time 2 iclic niet meer
te koop vinden: overal staat niet op voorraad of niet meer verkrijgbaar.

Het punt is, dat zolang ik de oorzaak niet weet, ik geen idee heb wat ik
er aan moet doen. Misschien ligt het wel aan de schoenen in plaats van
de klikpedalen.

Is er iemand onder jullie die hier ervaring mee heeft? Of die weet waar
dit aan ligt?

mvrgr, Guus Bonnema

michel vanthournout

não lida,
27 de set. de 2015, 08:40:1927/09/2015
para ligf...@googlegroups.com
Hoi
Kan je misschien even meegeven met welke pedalen en schoenen je nu rijd
Bij mij zijn clikpedalen ook al vervangen na "dode voeten" nu speedmax en geen probleem meer was met spd wel het geval oorzaak weet ik niet dus schrijf ik het aan de pedalen toe

Verzonden via Yahoo Mail op Android

Van:"A.J. bonnema" <abonn...@gmail.com>
Datum:zo, sep. 27, 2015 om 10:47
Onderwerp:[Ligfiets] klikpedalen en voetpijn

não lida,
27 de set. de 2015, 08:42:0327/09/2015
para ligf...@googlegroups.com
Ik heb ook een tijdje met dit probleem doorgereden, bleek platvoeten het probleem te zijn, zooltjes aan laten meten, weg pijn.

Met vriendelijke groet, I. Lafeber (vanaf mobiel)
"A.J. bonnema" <abonn...@gmail.com> schreef:

não lida,
27 de set. de 2015, 09:41:0427/09/2015
para ligf...@googlegroups.com

Zie foto :-)

Van:"A.J. bonnema" <abonn...@gmail.com>
Datum:zo, sep. 27, 2015 om 10:47

Afmelden: ligfiets+unsub...@googlegroups.com
2015-09-27 15.38.46.jpg

redone

não lida,
27 de set. de 2015, 09:56:0527/09/2015
para Ligfiets
Kan heel veel oorzaken hebben. Dikte van de zool maar ook schroefje te lang waardoor hij net in de voet drukt. Zelf rijd ik met shimano sandalen waar je de hele dag door nagenoeg geen last hebt. Gr Peter

Jan Goddemaer

não lida,
27 de set. de 2015, 12:19:0527/09/2015
para ligf...@googlegroups.com
Andere mogelijke oorzaak: dit zijn PD-M 525 pedalen of iets in die aard. Dat zijn er zonder plateau. Je moet dus schoenen gebruiken met echt stijve zolen, die dan die functie overnemen. Een optie is bij het spd-systeem te blijven, maar over te schakelen naar toerpedalen zoals de PD-T 420. Zo wordt de druk wat beter verdeeld.

Op 27 september 2015 15:56 schreef redone <peter...@gmail.com>:

Jan

Geert-Jan

não lida,
27 de set. de 2015, 14:08:0627/09/2015
para Ligfiets
Beeste Guus,
Voor pijnklachten zal een huis- of sportarts je waarschijnlijk beter kunnen adviseren dan fietshobbyisten. Verder denk ik dat pedalen je niet zullen helpen. Overigens lijken mij die Time pedalen wel mooi. Wat ik wel weet is dat harde (stijve) zolen heel erg kunnen helpen. Ik zou op zachte zolen niet lang kunnen fietsen. Een paar goed passende schoenen met stijve/harde (beetje buigzaam bij lopen mag) zolen. Niet te veel op bezuinigen. Dus niet die goedkopen Shimano wandelschoenen die je op pedalen kan klikken.
De zolen verdelen de druk, dus geen pijnplekken. Je raakt ook minder vermoeid in je voeten.
Overigens, hoe meer je fietst, hoe fijner je het gaat vinden. Sporten werkt als een soort drugs.
Groet,
  Geert-Jan

Op zondag 27 september 2015 10:41:39 UTC+2 schreef guus:

A.J. bonnema

não lida,
28 de set. de 2015, 05:23:2028/09/2015
para Ligfiets
Iedereen, bedankt voor de reacties! Dat heeft zeker geholpen. Ik ga voor
de SPD T420 tour pedalen. Bij Futurum zijn die 48 euro (zonder
verzendkosten).

* De pijn komt van het kracht zetten op een kleine lokale. De verhalen
van sommige van jullie bevestigt dat.
* Platvoeten heb ik niet (dat had op zijn minst eerder moeten merken).
* De pijn is van de laatste weken, terwijl ik al sinds 2004 een quest heb.
* De schoenen zijn van het stijve soort (gekocht in 2004 bij een winkel
dicht bij Velomobiel, ik meen tempelman, maar weet het niet zeker meer).

Allen nogmaals, dank voor het advies. Ik koppel later terug of de pijn
inderdaad over is. Vandaag nog even pijnlijk naar mijn werk.

mvrgr, Guus Bonnema

erixmail

não lida,
30 de set. de 2015, 14:38:3430/09/2015
para ligf...@googlegroups.com
Mocht je last hebben van doorgezakte voeten en/of hamertenen dan is dit misschien iets voor je😀:

http://www.podobrace.nl/shop/merken/my-sole/product/mysole-arch-low-platvoet-en-doorgezakte-voorvoet-doorgezakte-voet

Sorry, was even wat melig.

Op 28 september 2015 11:23 schreef A.J. bonnema <abonn...@gmail.com>:

mvrgr, Guus Bonnema

A.J. bonnema

não lida,
3 de out. de 2015, 06:14:5003/10/2015
para Ligfiets
Ik heb de SPD T420 geïnstalleerd en zeker initieel rijdt dit beter. Op
de heenweg krijg ik op het eind wel enigszins "dode" tenen, zowel links
als rechts. Helaas op de terugweg van werk (het 30 km enkele reis) heb
ik weer dezelfde herkenbare pijn onder bal van de voet.

Na wat zoeken op "fiets pijn onder bal van de voet" vind ik een hoop
artikelen over deze pijn. Het heeft enerzijds met voetafwijkingen te
maken (holle voet, hamer tenen, platvoeten etc) en anderzijds een
leeftijdsverschijnsel die te maken heeft met verouderen van bindweefsel
en dat soort zaken.

Ik trek maar even de conclusie dat ik de mening van een expert nodig heb.

Allen in deze lijst dank voor het meedenken. Volgende week kijk ik wat
de fysiotherapeut voor me kan betekenen. Wellicht weet hij al vrij snel
wat er aan de hand is. Of niet, maar dat zien we dan wel weer.

Als iemand op deze lijst in de buurt van Dieren woont (tussen Apeldoorn
en Arnhem) en sportarts of fysio weet die hier vaker mee te maken heeft
en daar succesvol in is, dan hoor ik het graag.

mvrgr, Guus Bonnema.

erixmail

não lida,
3 de out. de 2015, 06:47:2003/10/2015
para ligf...@googlegroups.com
Voor 20 euro heb je goede zooltjes. Of ga eens naar de betere sportzaak (rijwielzaak! of hardloopzaak). Die verkopen ook vaak inlegzooltjes.
Als je uiteindelijk bij de podotherapeut terecht komt heb je kans op allerlei onzinnige testjes en zal hij ook weer zooltjes op maat willen maken.

Waar je niet aan hebt, behalve wanneer er duidelijk sprake is van afwijkingen aan je voet.

Op 3 oktober 2015 12:14 schreef A.J. bonnema <abonn...@gmail.com>:

JoostC

não lida,
3 de out. de 2015, 11:03:5503/10/2015
para ligf...@googlegroups.com
Ga eens langs Mandy Beumer zij werkt onder andere bij fietsfysiokliniek, maar ook samen Marike van Wanroij een podotherapeute. Gezamenlijk kunnen ze wellicht je probleem goed diagnosticeren en tot een oplossing komen.

Groet,

Joost Christiaans

Robert Lammerts

não lida,
3 de out. de 2015, 12:52:4303/10/2015
para ligf...@googlegroups.com
Op 27 sep. 2015 om 10:41 heeft A.J. bonnema <abonn...@gmail.com> het volgende geschreven:

> <<knip>> Helaas heb ik een pijnlijk probleem dat mijn fietsplezier aanzienlijk vermindert. Misschien weten jullie wat er aan kan schelen.
>
> <<knip>> Ik merk dat op de heenweg na ca 10 km mijn voeten pijn gaan doen en dat wordt gaande weg steeds erger, tot 's avonds waar ik met hevige pijn in mijn voeten ter plekke van het klikpedaal terug mag rijden.
> <<knip>>

Guus,

Wat bij mij helpt is het type sokken. Met fijn geweven coolmax sokken heb ik geen probleem, met andere altijd.

Succes !

Robert

WimH

não lida,
3 de out. de 2015, 13:57:1703/10/2015
para Ligfiets
Inlegzooltjes kopen via een fietsenzaak of hardloopzaak heeft alleen nu als je standaard voeten hebt. Helaas heb ik ze niet.

Na een enorme zoektocht via veel schoenenzaken, diverse modellen schoenen en vele goedbedoelde adviezen ben ik uiteindelijk daar naartoe gegaan waar ik misschien wel direct naartoe had moeten gaan: een goede podoloog.

Ik fiets nu met LOOK-pedalen, met BONT-schoenen van carbon en met zooltjes van de podoloog.
Oh ja, de eerste twee hebben wel iets geholpen, maar de zooltjes waren doorslaggevend.

Dan heb ik ook nog eens een teen (naast de kleine teen) die onder de middelste teen wil kruipen. Dit los ik op met een pleister.
Die plak ik op de kleine teen, dan onder de teen door die ernaast zit en de rest van de pleister plak ik op de middelste teen.

Wim -succes met de quest naar goede zooltjes en/of een goede oplossing

WimH

não lida,
3 de out. de 2015, 13:59:1903/10/2015
para Ligfiets
Inlegzooltjes kopen via een fietsenzaak of hardloopzaak heeft alleen nu als je standaard voeten hebt. Helaas heb ik ze niet.

Nu = nut

Wim -ach ja, iedereen vergeet wel eens iets

A.J. bonnema

não lida,
10 de out. de 2015, 09:53:3710/10/2015
para Ligfiets
Hey guys,

Na de nieuwe klikpedalen (SPD T420) heb ik nu inlegzolen gekocht. Helaas
bleef de pijn, alleen verschoven van bal van de voet naar de tenen. Had
niet geholpen, dacht ik. Tijd voor de podoloog.

Dank zij een mail van Robert Lammerts dacht ik aan mijn sokken: wol.
Toch maar een keer met dunne katoenen sokken. Dat hielp tegen de pijn.
Nu heb ik alleen nog dooie tenen na 5 tot 10 km. Uiteindelijk is dat ook
pijnlijk, maar minder dan het was.

Inmiddels heb ik toch maar een podoloog afspraak gemaakt, in Dieren
zelf! Eind van de maand heeft de man tijd. Circa 4 weken en 200 euro
verder, ben ik hopelijk verlost van zowel dooie tenen als pijnlijke voet.

Iedereen dank voor de antwoorden.

P.S. Ik had eerder een gelijksoortig mailtje gestuurd, maar ik vermoed
dat die niet is aangekomen.

mvrgr, Guus Bonnema.

Jan Sr

não lida,
10 de out. de 2015, 11:45:1310/10/2015
para Ligfiets

Inmiddels heb ik toch maar een podoloog afspraak gemaakt,
mvrgr, Guus Bonnema.

Waarom niet naar een podotherapeut? Uiteraard ook geen garantie dat die goed is, maar heeft in ieder geval een adequate opleiding gevolgd op HBO niveau.

Hein Peeters

não lida,
30 de out. de 2015, 08:25:5530/10/2015
para Ligfiets
Hoi Guus,

wel een late reactie, maar je zou hier eens naar kunnen kijken:

http://www.rosebikes.nl/artikel/ergon-pc2-pedalen/aid:476952

Deze pedalen schijnen veel beter onder je voet te blijven 'kleven'. Ik heb daar ooit eens een test van gezien op een Duitse zender op tv. In de praktijk heb ik iemand daarmee zien rijden tijdens Paris-Brest-Paris, waar ik dit jaar ook aan meegedaan heb. Zo te zien ging het hem goed af. Hij gebruikte een goede kwaliteit wandelschoenen. Ik zelf overweeg dit ook, omdat enige asymmetrie in je lichaam dan niet getuned hoeft te worden.

groet,

Hein Peeters

Op zaterdag 10 oktober 2015 17:45:13 UTC+2 schreef Jan Sr:

A.J. bonnema

não lida,
31 de out. de 2015, 11:41:3731/10/2015
para ligf...@googlegroups.com
On 10/30/2015 01:25 PM, Hein Peeters wrote:
> [...]
> wandelschoenen. Ik zelf overweeg dit ook, omdat enige asymmetrie in je
> lichaam dan niet getuned hoeft te worden.

Dank voor je response, Hein. Ik vermoed dat ik dit op mijn Nazca kan
gebruiken. Daar heb ik al jaren behoefte aan soort klikpedaal waar ik
geen last van heb. De SPD versie hiervan daar val ik regelmatig mee om
omdat ik te langzaam uitklik. Jaren geleden ben ik dus weer terug gegaan
naar gewone pedalen.

Deze pedalen zouden dat probleem wel eens grondig kunnen oplossen.

Voor de quest vind ik de SPD-tour pedalen eigenlijk wel goed.

mvrgr, Guus.

A.J. bonnema

não lida,
31 de out. de 2015, 11:56:1331/10/2015
para Ligfiets
De afgelopen week heb ik de podoloog bezocht á raison de € 75. Veel
geld, maar wel goed besteed. Ik weet nu en detail wat de oorzaak is van
mijn pijn en van de ongevoelige tenen. De korte verklaring is dat mijn
fietsschoenen mijn tenen afknellen. De oplossing is andere schoenen
kopen die mijn tenen niet "bij elkaar duwen". Dit zou het probleem
volledig moeten oplossen. De podoloog zei dat een zooltje pas zin heeft,
als betere schoenen het probleem niet oplost. Deze kans schijnt niet
groot te zijn. Het lager zetten van de cleat kan enige verlichting
brengen. Dat blijkt in de praktijk niet veel te zijn.

De lange verklaring is als volgt. Doordat de fietsschoen mijn tenen bij
elkaar knelt (dus niet breed genoeg is ter hoogte van de tenen), komt er
een eindpunt van een zenuw in de knel. Die zenuw slipt dan tussen de
tenen door naar de onderkant van de voet. Het gevolg is dat het tussen
mijn voet en de cleat komt (het plaatje). En dan ga ik kracht zetten.

Dat leidt initieel tot (hevige) pijn, zoals ik in het begin schreef. Na
1 of 2 dagen gaat dat over in gevoelloosheid van de 2 tenen waar het
tussendoor gaat. Het lichaam heeft dan klieren aangemaakt die vloeistof
afgeven zodat de schade beperkt blijft. De zenuw eindpunt is normaliter
1.5 mm. Bij mij was het inmiddels 4 á 5 mm. Door bredere schoenen te
dragen bij het fietsen, blijft de zenuw op zijn plaats en heb ik geen
last meer van pijn of gevoelloze tenen (noch door de zenuw, noch door
het samenknijpen zelf.

Een ander punt is dat het samenknijpen van de tenen op zichzelf ook
doofheid van tenen veroorzaakt.

Tot zover mijn update.

Mijn volgende aktie is nieuwe schoenen kopen. Waar vind ik nu maat 44
schoenen die een "bredere" voorkant hebben? De webshops laten geen van
allen de voorkant goed zien. Zijn de shimano sandalen dan de enige
oplossing? Wie heeft hier ideeën over?

mvrgr, Guus Bonnema.

Maarten Sneep

não lida,
31 de out. de 2015, 12:32:1231/10/2015
para ligf...@googlegroups.com
Hoi,

> [...]
>
> Mijn volgende aktie is nieuwe schoenen kopen. Waar vind ik nu maat 44 schoenen die een "bredere" voorkant hebben? De webshops laten geen van allen de voorkant goed zien. Zijn de shimano sandalen dan de enige oplossing? Wie heeft hier ideeën over?

Mijn podoloog had een lijstje winkels voor me, goede wielrenzaken met een wat ruimere sortering (midden Nederland). Er is maar één serieuze optie: passen, in een winkel.

Let naast de pasvorm ook op een paar andere zaken:

* Als je fietst wordt je warmer. Dan zetten je voeten uit. Dat is lastig met het kopen van schoenen, want je wil de schoenen liever op de ‘warme’ maat hebben dan op de ‘koude’ maat. Let er in elk geval op dat je schoenen makkelijk kunt verstellen, ook tijdens het rijden (beide kanten op).

* Zorg ook voor een voldoende stijve zool. Ik rij wel met klikpedalen, en ben overgestapt op racepedalen (Look Kéo). Dan kom je ook uit bij echte raceschoenen, en die heb je van zeer stijf tot nog veel stijver. Samen met het andere kliksysteem verdeelt dat de druk onder je voet heel prettig. Maar als je geen klikpedalen wilt, dan kom je waarschijnlijk uit bij mountainbike-schoenen, er zijn ook mountainbike-systemen die met en soort spikes op de pedalen werken voor goede grip, en dus (?) moeten er ook fietsschoenen zijn met een vrij stijve zool maar zonder klik-gehannes onder de zool (of denk ik nu verkeerd?)

* Er zijn een paar merken schoenen die je kunt vergeten: Sidi is er in te smal en veel te smal.

* Northwave, Specialized, Shimano kunnen geschikt zijn (maar hou het eerste punt in de gaten).

* Meer ruimte dan met sandalen ga je niet vinden.

Succes,

Maarten

Reinier Gerritsen

não lida,
31 de out. de 2015, 12:47:1931/10/2015
para ligf...@googlegroups.com
Op 31-10-2015 om 16:56 schreef A.J. bonnema:

> [...]
> schoenen die een "bredere" voorkant hebben? De webshops laten geen van
> allen de voorkant goed zien. Zijn de shimano sandalen dan de enige

Een kleine 20 jaar geleden heb ik bij orthopdeisch schoenmaker Willem
Seves (seves.nl) schaatsschoenen op maat laten maken. Is wel een flinke
investering, maar ik schaats er nog steeds op. Hij maakt ook
wielerschoenen. Hij gaat je zeker kunnen helpen.

Koen Van den Bergh

não lida,
1 de nov. de 2015, 01:20:0801/11/2015
para ligfiets
Op 31 oktober 2015 17:32 schreef Maarten Sneep <maarte...@xs4all.nl>:
> * Zorg ook voor een voldoende stijve zool.

Niet helemaal correct..
Je moet zorgen dat de kracht die je zet niet op 1 punt op je voetzool
terecht komt.

Zelf fiets ik met heel soepele Keen fietssandalen en Time Z pedalen.
Ik heb wel de voordelen van ingeklikt fietsen, maar ook hetzelfde
gevoel als bij standaard pedalen zonder kliksysteem. Daarnaast kan ik
zonder probleem een hele dag rondwandelen zonder last te krijgen.

Koen -wil absoluut geen stijve zool-

A.J. bonnema

não lida,
1 de nov. de 2015, 06:27:1201/11/2015
para ligf...@googlegroups.com
Dank voor de tip! Ik wist niet dat zoiets bestond. Voor 900 euro per
paar ligt dit voor mij buiten mijn bereik. Jammer, want dan weet ik
zeker dat de schoen past en geen pijn geeft! Helaas ....

mvrgr, Guus.

WimH

não lida,
1 de nov. de 2015, 10:24:0601/11/2015
para Ligfiets
Sommige modellen van BONT zijn in breedtematen te koop.

Ik heb ik mijn gewone schoenen maat 43. Mijn fietsschoenen zijn maat 46 en dus de 'wide' variant.

Bont zit in Australië, het is een geëmigreerde Nederlander. Ze maken ook schoenen voor schaatsen en voor skeelers.

In Duitsland zit een zaak waar je deze schoenen kunt bestellen.

Wim -die er na een jaar een reservepaar van gekocht heeft

WimH

não lida,
1 de nov. de 2015, 10:33:1201/11/2015
para Ligfiets
Ik zag zojuist dat op de Bont-site geen fietsschoenen meer staan :-(
Op deze site staan nog wel diverse schoenen in de aanbieding, maar dan moet wel toevallig je maat er tussen zitten. Succes.

https://www.speedwareshop.de/navi.php?jtl_token=6ed69f55d0154d17db1fea2eb14448bb&k=125&suche=&hf=9&Sortierung=8&af=0

Futurum verkoopt ook Bont schoenen, maar je moet wel de 'wide' versie hebben en bij veel modellen bestaat die optie niet.

De blessure die jij en ik hebben, komt trouwen heel veel voor bij racefietsers. Mijn podoloog zei dat het echt een fietsers-blessure is.

Wim -waarom fietsschoenen toch allemaal zo belachelijk smal zijn, is mij dan ook een groot raadsel.

erixmail

não lida,
2 de nov. de 2015, 16:00:5202/11/2015
para ligf...@googlegroups.com
Ik heb wel eens op echte "werkschoenen" een klikbevestiging gemaakt.
Ruimte genoeg bij de tenen, wel een beetje zwaar om te dragen.
Misschien een (goede) noodoplossing voor woon- werkverkeer.

Op 1 november 2015 16:33 schreef WimH <wfh...@hotmail.com>:

A.J. bonnema

não lida,
3 de nov. de 2015, 03:13:0303/11/2015
para ligf...@googlegroups.com
On 11/02/2015 10:00 PM, erixmail wrote:
> Ik heb wel eens op echte "werkschoenen" een klikbevestiging gemaakt.
> Ruimte genoeg bij de tenen, wel een beetje zwaar om te dragen.
> Misschien een (goede) noodoplossing voor woon- werkverkeer.

Ik heb nu SPD-tour pedalen. Die hebben 1 kant vlak en de andere kant
klik. Toen heb ik mijn hoge schoenen gebruikt, vergelijkbaar met
werkschoenen (zonder klik). Het probleem werd dat de schoen te lang is.
Ik schop tegen bovenkant, of ik schraap langs de rand van het trapgat.
Dat is mogelijk ook door de maat 44. Die schoenen (of mijn werkschoenen)
met klikbevestiging zou kunnen werken als ik de klikbevestiging precies
op de goede plek zet, zodat het net niet de boven- of onderkant raakt.
Voor nood zou het kunnen werken. Ik heb inmiddels schoenen met brede
voorkant besteld bij Futurum. Die kan ik retourneren als ze niet goed
zijn. Ik wacht even af.

mvrgr, Guus.

A.J. bonnema

não lida,
3 de nov. de 2015, 03:28:3703/11/2015
para ligf...@googlegroups.com
Hey Wim,

Dank voor de info. Ik heb intussen Futurum gebeld en de helpdesk wees
mij op een blog-artikel dat gaat over de juiste maat raceschoen. Daar
staat ook iets in over welke merken een brede voorkant hebben. Daar
zitten Northwave en Shimano bij, maar gek genoeg Bont niet. P.S. BIj
Shimano moet het woord "breed" in de naam staan, anders krijg je alsnog
de smalle.

Het artikel is:
https://www.futurumshop.nl/blog/archief/2015/01/14/race-schoenen-kopen-welke-maat-heb-ik-nodig.html

Inmiddels heb ik een goede Bont gevonden en zit te wachten op de
postbode met het pakketje. Als die goed is, laat ik het even weten. Ik
heb bij Futurum een goede ervaring met retourneren als iets niet past.
Ik heb maat 45 genomen omdat volgens de maattabel die futurum vermeld
bij de meeste merken, Bont wat kleiner valt dan andere merken. Het is
even afwachten.

Degene die ik gekocht heb is: Bont Riot Mountainbikeschoenen Zwart Heren.

Als ik daarmee pijnloos kan rijden, dan ben ik een gelukkig man!

P.S. Van de podoloog kreeg ik een folder mee met de beschrijving van het
euvel onder de nam "Neuroom van Morton". Daar staat precies in
beschreven wat het is, hoe het te verhelpen is en waarom het voorkomt.
Er zijn meerdere redenen waarom het kan voorkomen. Ik zou eruit kunnen
citeren, maar de copyright statement in het colofon verbiedt dat.
Vreemd: het is toch openbare informatie zou je zeggen.

mvrgr, Guus Bonnema.

WimH

não lida,
3 de nov. de 2015, 14:25:1603/11/2015
para Ligfiets
Ik hoop dat dit de goede schoenen voor je zijn.

Mijn Bont-schoenen kun je in de oven zetten en dan zijn ze ook nog enigszins aan de voet aan te passen. Heb je bijvoorbeeld ergens een bobbel of een uitstekend bot aan de zijkant van je voet, dan kun je met de achterkant van een schroevendraaier druk uitoefenen op de plek in de schoen waar die bobbel zit en dan kun je dus het model van de schoen beïnvloeden en beter passend maken voor jouw voet.

Shimano schoenen zijn in de brede variant zelfs nog veel te smal voor mij. Shimano is op Italiaanse leest geschoeid en dus erg smal.

Northwave heb ik ook, dat zijn mijn winterschoenen. De Artic.

WimH

não lida,
3 de nov. de 2015, 14:30:5403/11/2015
para Ligfiets
Ik zie dat de Bont Riot niet in breedtematen te koop is bij Futurum. Wat is de reden om toch tot aanschaf van deze schoenen over te gaan?

Rode Pioneer

não lida,
3 de nov. de 2015, 14:36:4703/11/2015
para ligf...@googlegroups.com, A.J. bonnema
Ik heb een setje northwaves gehad. Veels te smal. De enige stijve atb achoen die breed genoeg is heb ik gevonden bij specialized.

Grrz
Rode Pioneer

Rode Pioneer

não lida,
3 de nov. de 2015, 14:39:0503/11/2015
[...]

On 3 November 2015 09:28:34 CET, "A.J. bonnema" <abonn...@gmail.com> wrote:

Gijs

não lida,
4 de nov. de 2015, 05:32:3904/11/2015
para Ligfiets, abonn...@gmail.com
En welke Specialized schoenen dan? Ik heb een paar Northwaves (oud en dus naamloos) en die zijn perfect, en net een paar Arctic GTX (of zo) gekocht en die zijn te smal. Een merk correspondeert dus niet met een vaste leest, en de info bij de verschillende webwinkels is summier.
Ingewikkeld.

WimH

não lida,
4 de nov. de 2015, 14:19:3504/11/2015
para Ligfiets
Specialized is voor mij te smal, terwijl Northwave wel breed genoeg is.

Echt bizar hoe veel verschil er in schoenen, modellen en voeten is.
Je moet het gewoon echt zelf uitproberen met helaas ook wel eens een miskoop tot gevolg, voordat je het juiste schoeisel hebt gevonden.

Belle

não lida,
16 de nov. de 2015, 08:43:0116/11/2015
para Ligfiets
De ene Northwave is de andere Northwave niet. Dat merk heeft niet maar één soort leest. Ik heb van NW hele fijn winterschoenen met een ronde neus en dus breed voor de voorvoet/tenen en wilde zoiets ook voor de zomer maar die schoen bleek puntig te zijn en kon weer retour afzender.

Belle

não lida,
16 de nov. de 2015, 08:56:2116/11/2015
para Ligfiets
Hoi Guus,

Heel normaal probleem, die dode voeten, dus niks om je echt zorgen over te maken.

Oplossing is niet voor iedereen hetzelfde maar bestaat over het algemeen uit een combinatie van de volgende zaken:

  • Grotere schoenplaatjes, zoals Look Kéo of SPD-SL (raceplaatjes)
  • Fietsschoen met CARBON onbuigzame zool, zodat druk van plaatje beter verdeeld wordt
  • Schoenplaatjes zoveel mogelijk naar achteren zetten op schoen
  • Fietsschoenen maat groter (net als bij bergwandelschoenen)
  • Eventueel inlegzooltjes van een podoloog (erg afhankelijk van podoloog wat er gemaakt wordt en of je er wat aan hebt - zelfs van zogenaamde in sport gespecialiseerde podologen)
  • Compressiekousen (zi: https://kampeerwijzer.wordpress.com/2014/10/21/vliegensvlug-met-vliegtuigsokken/)
  • Fietsen met sandalen
Van de eerste drie zou ik zeggen dat je ze zeker moet uitvoeren. Verder is het ook een kwestie van trainen, opbouwen, niet vergeten te trekken aan de pedalen, lagere versnelling rijden (90-100 omwentelingen per minuut).

Ik hoop dat een van deze dingen je helpt, je ziet, er zoeken meer mensen naar een oplossing voor dit probleem en je staat niet alleen.
Responder a todos
Responder ao autor
Encaminhar
0 nova mensagem