Wie herkent welk merk deze ligfiets is?

Elizabeth

to Ligfiets
Hallo,

Op mp staat een interessante ligfiets: http://link.marktplaats.nl/m1053505623
Ik kan het merk van de fiets echter totaal niet thuisbrengen. Er staat in de advertentie Vela Couche cappuccino. Vela Couche staat echter nergens op de fiets vermeldt, en betekent voorzover ik weet gewoon ligfiets in het frans.
de fiets heeft mooie onderdelen: een rohloff-naaf, magura remmen, alesa velgen en goede vering. De staat is nette staat voor een gebruikte fiets. Dragers zijn wat slapjes en instabiel, helaas en er passen ook niet al te brede banden op de fiets.
Het zou helpen als ik het merk kende en ook ongeveer het bouwjaar zodat je iets meer weet wat voor soort fiets het is.
Ik ben benieuwd of iemand de fiets kan herkennen, en er wat meer van weet!

Thomas Ribbrock

to Ligfiets
On Sun, Jun 05, 2016 at 01:26:29PM -0700, Elizabeth wrote:
> [...]
> de advertentie Vela Couche cappuccino. Vela Couche staat echter nergens op
[...]

Een webzoektocht op "liegerad cappuccino" brengt het volgende ter
voorschijn: kennelijk bestond er een Duits bedrijf "Gebr. Weygand
Fahrzeuge GmbH" die twee modellen gemaakt heeft - de Cappuccino en de
Espresso. Blijkbaar lijken ze op oude HP modellen of op de Radius Hornet.
Ik heb dit in het Duitse ligfietsforum gevonden:

http://www.velomobilforum.de/forum/index.php?threads/kennt-jemand-liegeraeder-vom-hersteller-cappuccino.24766/

Misschien dat je dat al verder helpt.

Groeten,

Thomas
Thomas Ribbrock http://www.ribbrock.org
"You have to live on the edge of reality - to make your dreams come true!"

Elizabeth

to Ligfiets
Wat goed zeg, dat zal de fiets dan zijn! Toch leuk om te weten. Hij is dus waarschijnlijk ook veel ouder dan 10 jaar, eerder bijna 20 jaar oud.
Ik ben dan nog wel steeds in dubio of ik hiervoor moet gaan. Er is natuurlijk veel ontwikkeling in geweest. Aan de andere kant krap 900 voor een compleet geveerde fiets met rohloff naaf is natuurlijk netjes.