Hello World - "przywitaj się"

Konrad Malawski

to krakow-scal...@googlegroups.com
Klasyczny temat żeby się zapoznać troszkę :-)
Na pewno jeszcze na meetupach poznamy się lepiej ale miło jest mieć taki temat na liście wydaje mi się.

Konrad - ze Scalą na prod od jakiegoś roku (zajmuję się nią jakieś 2), nie małe coś w sumie, klient amerykański startup.
For fun bawiłem się kombinatorami parserów swego czasu - warto opowiedzenia kiedyż też wydaje mi się.
Jak chodzi o firmę to SoftwareMill - co nieco jest Scali, obecnie jeden team ale resztę migrujemy w tym kierunku :]
Poza tym (co)lead PolishJUG, GDG Kraków okazyjny pomagacz i bywalec SCKRK oraz jeden z organizatorów corocznego GeeCONa.
No i jeszcze SUG dochodzi... fiu fiu ale tych grup mamy w krakowie... :-)

Hobby... konsole oraz kapibary :-)

--
Cheers!
Konrad

Krzysztof Romanowski

to krakow-scal...@googlegroups.com
Krzysiek, 22 lata uzależniony od Scali od roku... :)

Zaczynałem jakieś 1,5 roku temu od Thinking in Scala i jakiś prób domowych. Potem przyszło ogłoszenie z VirtusLab'a o Scali i jakimś cudem się dostałem:) No i tak od roku komercyjnie w Scali pracuje a przy okazji co się da na uczelni scala upycham (np, praca inż powstaje w Scali)

A poza programowaniem to jeżdżę na rowerze gram w Veto! i chodzę na dobre koncerty.

chyba tyle, pozdro
Message has been deleted

Michał Pociecha

to krakow-scal...@googlegroups.com
Michał - w Scali piszę w zasadzie od niedawna. Nawet nie za bardzo interesowałem się tym językiem, ale jako że trafiłem do VirtusLaba, to po prostu z dnia na dzień zacząłem w niej pisać. ;) No i teraz robiąc jakieś własne rzeczy stricte Javowe coraz bardziej brakuje mi tam zwięzłości i możliwości, jakie daje Scala. :)

Poza tym słucham rocka progresywnego i niezliczonych podgatunków metalu, czytam sci-fi i śledzę występy Polaków w Borussii. To tak pokrótce.

rpok...@virtuslab.com

to krakow-scal...@googlegroups.com
Rafał - Ja zacznę od firmy :) - VirtusLab - którą założyłem w 2010 roku wtedy też zacząłem interesować się Scalą szczególnie pod kątem produktywności - głównie interesują mnie DSL'e. Potem były pierwsze eksperymenty no i pierwsza aplikacja - CustomerThoughts - pisana z wykorzystaniem Lift'a, mappera, Hadoop/Hbase. Obecnie mamy wszystkie projekty pisane w Scali i oby tak dalej :).
Poza tym cierpię chyba na syndrom CEO - bo nie mam za dużo czasu na poznanie wszystkich aspektów Scali - za to mam świetny zespół, który niejedno w Scali już stworzył :).
Oprócz początków teraz na KSUG i próby powołania do życia ScalaCamp'a  to trochę się obracam w startupowym światku w Krakowie.

Nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał, że oprócz rozwijania własnych produktów to VirtusLab realizuje systemy dedykowane, robimy też Idea Development czyli pomoc w opracowaniu koncepcji na produkt od modelu biznesowego po sprawy techniczne i implementację, szkolenia z Lean-Kanban

Czas wolny: mam(!) i spędzam "pieszcząc" VirtusLab  :)
Hobby: VirtusLab ..... no dobra trochę jeżdżę konno i na rowerze górskim

pozdrawiam
Rafał Pokrywka

Łukasz Dubiel

to krakow-scal...@googlegroups.com
Łukasz. W otoczeniu zwany Bambucha. Kilka razy z Konradem miałem szansę
napisać trochę w tym dziwnym języku (Raz na Legacy Code Retreat, i powstał
tam fajny kodzik. Drugi raz na Code Kata gdzie powstał kolejny ciekawy
twór. Swoją drogą wrzuć ten kod gdzieś Konrad.) Bardzo spodbało mi się
scala, gdyż rozwiązuje większość bolączek trawiących mnie w Javie.

Moim zamiłowaniem bez przyszłości jest CommonLisp i stamtąd czerpię
funkcyjne inspiracje. Używam głównie emacs'a i znajac życie pewnie
wydevelopuje jakieś rzeczy do scali dla niego (wiem że instnieje kilka
fajnych modów już).

Obecnie pracuję w Lunar Logic z Rubim jako głownym językie, co jest
ciekawym doświadczeniem dla mnie, lubującego się w statycznych językach
człowieka.

Czas wolny: Organizacje Krakowskie : SCKRK, GDG, HS-krk i pewnie coś tam
się jeszcze znajdzie (PSUG :P)
Hobby: algorytmika i elektornika

pozdrawiam
Łukasz Dubiel

Jerzy Muller

to krakow-scal...@googlegroups.com
Jerzy. W scali piszę już prawie dwa lata, na poważnie zainteresowałem się językiem po wykładzie Pawła Dolegi na SFI. Aktualnie piszę 3 projekty Scalowe w VirtusLabie plus wszysko, co tylko się dało przepchnąć w tym języku na uczelnię.

Prywatnie dużo czytam (głównie fantastykę), oglądam seriale i gram w RPGi (ostatnio głównie te komputerowe).

pozdrawiam,
Jerzy Müller

Sławomir Wójcik

to krakow-scal...@googlegroups.com
Sławek, nie chce mi się zbytnio dużo pisać o sobie ani gdzie pracuje :P jednak chętnie się przywitam. Profesjonalnie, od około 2 lat programuje w Javie. Z początku o Scali słyszałem na konferencjach i nie byłem do niej przekonany przez znikome znaczenie w świecie enterprise. Jednak im więcej się dowiadywałem tym bardziej byłem do niej przekonany i w końcu parę miesięcy temu zaczałem się jej uczyć. Niestety narazie tylko w wolnym czasie, ale jak najbardziej jestem zainteresowany spotkaniami o Scali.

Pozdrawiam
Sławek Wójcik

Marta

to krakow-scal...@googlegroups.com
Marta. Scalą zainteresowałam się na początku października, wraz z rozpoczęciem świetnego kursu na Coursera (prowadzi go Martin Odersky) https://class.coursera.org/progfun-2012-001/class. Od tego czasu staram się używać Scali w projektach na studiach ( V rok informatyki na AGH). Jestem w tym temacie świeżakiem ale bardzo chcę się rozwijać.

Wcześniej miałam styczność z programowaniem w stylu funkcyjnym bo eksperymentowałam trochę z Erlangiem. Na uczelni pokazywali nam też Ocamla.

Obecnie kręcę wraz z Kamilem Figielą startup Dropsport.com, piszę w Javie na Androida i baaardzo irytuje mnie to jak bardzo Java ogranicza naturalny sposób wyrazu (świetny blogpost: http://steve-yegge.blogspot.com/2006/03/execution-in-kingdom-of-nouns.html).

 Poza tym jestem sportowo zakręcona i dużo czasu spęczam na rowerze szosowym i górskim a w sezonie na nartach.
pozdr!

Piotr Kukiełka

to krakow-scal...@googlegroups.com
Piotrek, na codzień programuję zawodowo w C++, hobbystycznie zaś w Scali i kilku innych językach ;)
Mój pierwszy kontakt ze Scalą miał miejsce jakieś póltora roku temu kiedy to postanowiłem napisać w niej pewien większy projekt (startup wannabe).
Projekt po kilku miesiącach się sypnął, ale zainteresowanie Scalą pozostało :)
W czasie wolnym czytam książki SF, chodzę po górach, oraz kodzę różne mniejsze projekty (z których część można znaleźć na moim githubowym koncie).

Tak jak pisałem w komentarzach na meetupie z chęcią pomogę przy organizacji następnego ScalaCampa.

Adam Szlachta

to krakow-scal...@googlegroups.com
Cześć, programuję od dziecka we wszystkim co się nawinie, czyli od assemblera do haskella. Zawodowo najwięcej w C++, C#, Java (chronologicznie). Scalę znam od kilku lat i nigdy nie polubiłem jej bardziej niż haskella i tak już zapewne zostanie* :)

pozdrawiam,
Adam

* Co nie przeszkadza mi się nią pobocznie interesować, jako potencjalnym narzędziem potencjalnej pracy zawodowej i wciąż najciekawszym popularnym językiem na jvm.

Konrad Malawski

to Adam Szlachta, krakow-scal...@googlegroups.com
Nice nice - podoba mi się temat który zarzuciłeś na SCKRK najbliższe.
Niestety nie wiem czy dam radę być - akurat prowadzę szkolenie w gliwicach i trochę mi daleko niby hm...

Namówimy Cię kiedyś na haskell talk zatem :-)

Konrad Malawski

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Krakow Scala User Group”.

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać z niej wiadomości, wyślij e-maila do krakow-scala-user...@googlegroups.com.
Więcej opcji znajdziesz na https://groups.google.com/groups/opt_out

Adam Szlachta

to krakow-scal...@googlegroups.com, Adam Szlachta
Chętnie bym opracował temat na ScalaCampa co Scala zerżnęła z Haskella i dlaczego wciąż za mało ;)
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać z niej wiadomości, wyślij e-maila do krakow-scala-user-group+unsub...@googlegroups.com.

Konrad Malawski

to Adam Szlachta, krakow-scal...@googlegroups.com
+1, bardzo chętnie :-)

Pytanie na kiedy mógłbyś być gotowy z prezentacją?
Może ostatni tydzień lutego? Salę załatwimy albo na AGH albo w Googlu :-)

Konrad Malawski

Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać z niej wiadomości, wyślij e-maila do krakow-scala-user...@googlegroups.com.

Adam Szlachta

to krakow-scal...@googlegroups.com, Adam Szlachta
Myślę, że mógłbym być gotowy z krótką (1h) prezentacją, aczkolwiek sądziłem, że kolejny ScalaCamp będzie trochę później. Im później - tym lepiej dla mnie w każdym razie. Bardziej zaawansowanych tematów (np. różnice w monadach) pewnie bym nie zdążył rozsądnie opracować.
Adam

Rafał Pokrywka

Marcin Kubala

to krakow-scal...@googlegroups.com
Witajcie,

Scalą zainteresowałem się w połowie 2012, na co dzień rozwijam open source-owy framework webowy oraz bazującą na nim aplikację wspomagającą planowanie i rejestrację produkcji z użyciem Javy, ECMAScript i AspectJ.
Od czasu do czasu bloguję, jestem też ciutkę zamieszany w scala.net.pl.

Na razie niestety nie mogę się pochwalić udziałem w żadnym większym projekcie tworzonym w Scali (gł. mini-narzędzia na własny użytek lub eksperymenty), ale chętnie zrzuciłbym żółte opierzenie przy jakimś open source'owym projekcie po godzinach.