Re: دنیای کتاب

**!!!..ف...!!!** Art

to kan...@googlegroups.com
کتاب ورق پاره های زندان
از بزرگ علوی
برام واقعا جالب و جذاب بود

جلیل شعاع

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
ممنون که شروع کردی ف عزیز
خوبه
پس از این به بعد اینجا کتاب های خوبی که می خونیم رو معرفی می کنیم

Hamed Mostofizade

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
سلوک
نوشته ی محمود دولت آبادی
نشر چشمه

سیر نوشته های محمود دولت آبادی به این صورت بوده که از روستا شروع کرده
و به شهر رسیده
و نقطه تلاقی این ها هم "روزگار سپری شده ی مردم سالخورده" بود که توی سه
دفتر نوشته شده
نصف کل داستان در روستا و نصف در شهر
توی کتاب سلوک کل ماجرا در شهره
داستان مثل داستان های عاشقانه س
اما به قدری لطیف و پر مایه پرداخت شده، که تبدیل شده به یک لیلی و مجنون
با یک روایت متفاوت
داستان، داستان مرد شاعریه به نام قیس (برگرفته از نام شاعر عرب زبان
امروالقیس) که عاشق دختری میشه که خانواده ش مشکلات زیادی دارن
این عشق سرانجامی نداره و دختر در ظاهر به خاطر منافعی به طرف کس دیگه ای
میره و قیس رو رها میکنه
...و قیس
خانواده دختر نمونه ای از رفتارهای نامتعادل شهری هستن که از دید محمود
دولت آبادی نسبت به رفتارهای نامتعادل روستایی چند برابر خطرناکترن

کتاب به نظر من واقعا قشنگه
پر از فضاهای خیالی و وهم انگیز
و پر از وصف اشکالی که در ذهن قیس میگذره

جلیل شعاع

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
من هم یکی معرفی می کنم که احتمالا خیلیا
مخصوصا اونایی که با ادبیات داستانی سر و کار دارن خوندن
ناتورِ دشت از سالینجر
حتما بخونید
به نظر من ترجمۀ آقای نجفی بهتره
تنها رمان سالینجره این کتاب و البته باید بارها و بارها خوندن اش
روای داستان رو با سیال ذهن فوق العاده ای که در اثر وجود داره تعریف می
کنه
و فکر کنم اگه نخوندین باید بخونیدش

جلیل شعاع

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
سلام
خوب، اینجا می تونین تجربیات تون رو در مورد کتاب هایی که خوندین و می
خونین با دیگران در میون بذارین
امیدوارم به کمک کنیم که بهتر و هدفمندتر بخونیم

Hamed Mostofizade

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
ممنون "ف" عزیز
میتونید بیشتر درباره ش حرف بزنید؟
از موضوع و حال و هواش بگید
بقیه دوستان هم همین طور
و گفتن نام انتشاراتش هم توی این وضعیت الان کتاب و نشر کمک خوبیه

**!!!..ف...!!!** Art

to kan...@googlegroups.com
این کتاب خاطرات بزرگ علوی رو در زندان به شیوه ی بسیار جالبی
از زبان خود نویسنده میگه
یک جور شرح گذشته ی نویسنده ی
که داستان زندگی افرادی رو که در زندان هستن رو شرح میده
با مشکلات خاص زندانیان
من فصل آخرش رو از همه بیشتر دوست دارم

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
 و اینکه سبک نوشتار بزرگ علوی بسیار عالیه

sadat

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
و بعضی نوشته هاش منحصر بفرد . گیله مرد هم اگه شد بخوانید لطفن . ممنون
خانم ف بابت این تاپیک مورد علاقه ی من !

On 23 فور, 21:33, Mehdi Sedighi <mehdi.seddi...@gmail.com> wrote:
>  و اینکه سبک نوشتار بزرگ علوی بسیار عالیه

> - نمايش متن نقل قول شده -

**!!!..ف...!!!** Art

to kan...@googlegroups.com
خواهش میکنم اقای شعاع زحمت باز کردن این صفحه رو کشیدن

maedeh banisaeed

to kan...@googlegroups.com
سلام
خسته نباشين همگي
چه تابيك خوبيه
كتاب چشمهايش از بزرگ علوي رو وقتي خوندم چند روز غصه خوردم كه چرا
اينقنر دير خوندم

كتاب كيمياگر از پائولو كوئيلو با افسانه هاي شخصييش چند روز مشغولم كرد
هر چند حتما همه خوندين ولي خواستم بگم هستمتون فطير

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
من پیشنهاد می کنم
یوزپلنگانی که با من دویده اند
و
خواهران این تابستان

از بیژن نجدی رو
هم توی شعر حرف داره هم توی داستان

انتشاراتش رو خاطرم نیست اما راحت پیدا می شه هر دوش

جلیل شعاع

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
دیروز خونه بود و تنهایی و بی انیترنتی

دختری از پرو از ماریو بارگاس یوسا رو خوندم
ترجمۀ خجسته کیهان

نثر یوسا دوست داشتنیه
داستان یه عشق تو دهه های 40 تا 80 رو در لابه لای جریانات سیاسی و
اجتماعی اون سال ها به نحو مسحور کننده ای تعریف می که
و البته با تصاویر منحصر به فردی که خاص کارهای ایشونه

ترجمه هم به نظر من خیلی خوب بود

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com

امروز در زمينه ي ادبيات كودك دو كتاب در همون پست معرفي كردم كه اينجا دوباره ميگم.كتاب:"كودك چگونه رفتار مي‌كند،ژان پياژه،انتشارات رشد"كه به روانشناسي كودك مي‌پردازه .اما توصيه مي‌كنم براي يك بار هم كه شده كتاب‌هاي مجموعه‌ي "مي‌مي‌ني و ماماني"اثر ناصر كشاورز رو بخونيد.فكر مي‌كنم نثر روون و داستان‌هاي كودكانه‌ي زيبايي كه در قالب شعر ارائه شده و اغلب اثر تربيتي هم دارن، براي آدم بزرگ‌ها هم جذابيت خودشو داشته باشه

Hamed Mostofizade

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
مرگ کسب و کار من است
نوشته : روبر مرل
ترجمه : احمد شاملو
انتشارات زمان (البته من از انتشارات نگاه رو دارم که گویا دیگه چاپ
نشده)ه
داستان دربازه زندگی نامه ی رودلف لانگ، افسر نازیه که مسئول قتل عام
یهودی هاس
در واقع او قریب به دو میلیون و نیم یهودی رو در کوره های آدم سوزی
سوزوند
این کتاب از کودکی او شروع و با دادگاه محاکمه ی او در امریکا خاتمه پیدا
میکنه
نویسنده نگاه معقولانه ای به زندگی این افسر داره و زیباییه کار او هم
همینه
یک جور دید تازه داره نویسنده
مثلا این که رودلف هیولا نبود و از شکنجه هیچ لذتی نمی برد. حتی به نظرش
این کشتار چندان هم درست نبود اما معتقد بود کار اشتباهی نکرده چون از
مافوقش دستور گرفته. ولی در عین حال هیچ احساس انسان دوستانه ای هم
نداشت . در حقیقت خفقان مذهبی کودکی، پدرسالاری شدید و بعد دلزدگی از
مذهب در کنار هم یک ربات فرمان پذیر ازش ساخته بود . به نظر من خلق
داستانش واقعا قویه

:قسمت هایی از کتاب

یک گناه یک معصیت بیشتر وجود ندارد رودلف . خوب گوشهایت را وا کن ببین چه
می گویم . و آن گناه ، آن معصیت این است که آدم ، آلمانی خوبی نباشد .
اگر معصیتی وجود داشته باشد همین است و والسلام ! و من که ریستر گونتر
هستم یک آلمانی خوبم . کاری را که آلمان به ام می گوید بکن ، می کنم !
کاری را که روسای آلمانی من بم می گویند بکن ، می کنم !

***
آدم های شرافتمند همه از دم خطرناکند . فقط آدم های نادرست و دغل مردم بی
آزار و بی ضرری هستند و علتش را می دانید سرنگهبان ؟
ناین هر دیرکتور .
میل دارید بدانید سر نگهبان ؟
البته هر دیرکتور که میل دارم بدانم .
چون که مردم دغل نادرست فقط برای خاطر منافعشان دست به اقدام و عملی می
زنند . به عبارت دیگر اقدامات شان حقیرانه است .

***
یک بار در فرصتی که که پیش آمد ، دادستان فریاد کشید :
شما سه میلیون و نیم انسان را کشته اید !
من اجازه صحبت گرفتم و گفتم : معذرت می خواهم دو میلیون و نیم نفر بیش تر
نبوده !
سر صداهائی از همه جای تالار بلند شد و دادستان فریاد کشید که من باید از
این همه وقاحت خجالت بکشم . در حالی که من جز تصحیح یک رقم نادرست کاری
نکرده بودم .

جلیل شعاع

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
زندگی در پیش رو
نویسنده: رومن گاری
مترجم: لیلی گلستان
قلم رومن گاری برای اونایی که داستانی هستن لذت بخشه
در این کار که روایت زندگی سیاه و پر از کمبود یه پسر بچه است رنگ آمیزی
تندی که مختص کارهای رومن گاریه رو می بینیم
طنزهای همیشگی ایشون وجود دارن و علیرغم فضای تلخ کلی کار گاهی لبخند می
زنیم
ترجمۀ خوبی هم داره
داستان رو پسربچه روایت می کنه و سیال ذهنی که در این کتاب وجود داره
عالیه

Hamed Mostofizade

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
ما چگونه، ما شدیم؟
(ریشه یابی علل عقب ماندگی در ایران)
نوشته : دکتر صادق زیباکلام
انتشارات روزنه

دکتر زیبا کلام توی این کتاب علت عقب ماندگی و عدم پیشرفت رو جور دیگه ای
بررسی میکنه
او سبب اصلی رو در داخل این سرزمین و در میان عوامل تاریخی و جغرافیایی
خاص ایران جستجو میکنه
و توطئه ها و دسیسه های عوامل خارجی رو نه علت، بلکه معلول عقب ماندگی
میدونه (نقل از پشت کتاب)ه
کتاب با نثر روانی نوشته شده و به نظر من خوندنش به حال تک تکمون مفیده
نگاه رو عمیق تر میکنه
که تقصیر رو گردن دشمن-دشمنان و غیره نندازیم و به خودمون بیایم

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com

از همگي بابت معرفي اين كتاب‌هاي ارزنده ممنونم.اگر كسي به نسخه‌ ي الكتروني اين كتاب ها هم دسترسي پيدا كرد، اون رو براي دانلود بگذاره چون طبيعتاً شمار كتاب‌هاي مفيد زياده و امكان تهيه يا دسترسي هم براي همه وجود نداره

Hamed Mostofizade

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
پیشنهاد خوبیه خانم رایحه یاس
اگه ای بوک کتاب ها بود حتما واسه دانلود می ذاریم
ممنون از پیشنهادتون

Hamed Mostofizade

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
با کاروان حله
(مجموعه ی نقد ادبی)
دکتر عبد الحسین زرین کوب
انتشارات علمی

این کتاب مجموعه نقدها و بررسی های دکتر زرین کوبه در مورد شعرای پارسی
زبان
از رودکی تا علامه دهخدا
شعر تک تک شاعرها رو از نظر ظاهری و معنایی بررسی میکنه و کمی هم به
ابعاد شخصیتی و زندگی نامه اون ها می پردازه
بر خلاف چیزی که به نظر میاد کتاب بسیار قابل و فهم و راحت نوشته شده
و به دلیل گنجانیدن زندگی نامه این شعرا جذابیت بالایی داره
احتمالا این کتاب رو خوندید
اما اگه نخوندید پیشنهاد میکنم تهیه کنید
ای بوک کتاب رو نتونستم پیدا کنم

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
من فکر می کنم کتب ساده تر و به روز تری هم در این زمینه هست حامد جان این کتاب واقعا ارزشمنده اما می تونه از طرفی هم دوستانی رو که تازه کار هستند تو وادی ادبیات سر در گم کنه
به هر حال پیشنهاد من نمی تونه باشه

از ادبیات چیست و یا کتاب شعر چگونه ساخته می شود  ویلادیمیر مایاکوفسکی راحت تر می شه نقد ادبی رو آغاز کرد

Hamed Mostofizade

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
خب این کتاب در مورد شعرای پارسی زبانه مهدی
اون که تو میگی از مایاکوفسکی رو من نخوندم
اما از اسم کتاب فکر میکنم کلا در مورد شعر باشه
با کاروان حله مجموعه نقد ادبیه نه آموزش نقد کردن
نمیدونم البته
شاید منظورتو متوجه نشدم من

sadat

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
سری کتابهای ((مرجان)) فکر کنم 10 شماره باشه . چاپ انتشارات امیر کبیر
به کوشش گروه مرجان . البته مربوط به اوایل دهه ی 50 ، گروه مرجان برای
استفاده دانش اموزان خودش منتشر کرد. اگه از دست فروشا گیر بیاد . خواندن
هر جلدش ادمو از خرید چند جلد کتاب دیگه معاف میکنه (مجموعه ای از
اثاربرتر ادیبان ایرانی و خارجی در حوزه ی شعر و داستان).اگه لازم بود در
مورد گروه مرجان حرف میزنیم .

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com

من قلم دكتر زرين كوب رو دوست دارم اما فكر مي كنم كتاب هاش در سطح دانشگاهي ها نوشته شده.كتاب ویلادیمیر مایاکوفسکی رو نخوندم اما به نظر مياد جالب باشه.در مورد كتاب هاي مرجان هم كنجكاو شدم بيش تر بدونم.كاش يه خيّر كتاب ساز! پيدا بشه تا اين كتاب ها رو اسكن كنه ( اگه قطر كمي دارند!) وازشون اي بوك تهيه كنه

sadat

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ

دخترک کبریت‌فروش (به دانمارکی: Den Lille Pige med Svovlstikkerne) نام
داستان کوتاهی از نویسنده و شاعر بنام دانمارکی، هانس کریستیان آندرسن
است که نخست در دسامبر ۱۸۴۵(دی ۱۲۲۴) به چاپ رسید. این داستان درباره
دخترک کبریت‌فروش فقیری است که در سرمای منجمدکننده شب سال نو سعی دارد
تا کبریت‌هایش را به مردمی که مشغول خرید هستند بفروشد اما کسی به او
توجهی نمی‌کند و او که در پایان شب یکه و تنها در خیابان باقی مانده است
با روشن کردن تک‌تک کبریت‌ها و دیدن رویاهایش در نور آنها در گوشه خیابان
از سرما جان می‌سپارد.

همچنین اقتباس‌هایی در قالب فیلم‌های پویانمایی و یک فیلم تلویزیونی
موزیکال از این داستان صورت گرفته است.
داستان :
در شب سال نو، دخترکی فقیر و ژنده‌پوش که از شدت سرما به خود می‌پیچد سعی
دارد تا کبریت‌هایش را به مردمی که برای خرید سال نو آمده‌اند بفروشد اما
کسی توجهی به او نمی‌کند. پدر دخترک او را تهدید کرده که اگر تمام
کبریت‌هایش را به فروش نرساند حق بازگشت به خانه را ندارد و اکنون که شب
سربرآورده و خیابان‌ها خالی از مردمی شده که در کنار آتش گرم خانه‌هایشان
مشغول جشن گرفتن سال جدید هستند، او یکه و تنها با کبریت‌هایی که به فروش
نرفته‌اند باقی مانده و جرأت بازگشت به خانه را ندارد.

سرما بیداد می‌کند و دخترک درگوشه‌ای پناه می‌گیرد و برای گرم کردن خود
شروع به روشن کردن کبریت‌هایش می‌کند. در نور کبریت‌ها، او صحنه‌های
دلپذیری همچون درخت کریسمس و شام سال نو را می‌بیند. سپس سرش را رو به
اسمان گرفته و شهابی را می‌بیند و به یاد مادربزرگ درگذشته‌اش می‌افتد که
به او گفته بود این ستاره‌ها نشانگر مرگ کسی هستند. با یاد مادربزرگش،
دخترک کبریت دیگری را روشن می‌کند و در نور آن مادربزرگش را می‌بیند.
دخترک تا آنجا که می‌تواند تمام کبریت‌هایش را یکی پس از دیگری روشن
می‌کند تا مادربزرگش که تنها کسی بوده که دخترک را دوست داشته و به او
محبت می‌کرده بیشتر در کنارش باقی بماند. دخترک می‌میرد و مادربزرگش روح
او را با خود به بهشت می‌برد.

صبح روز بعد، مردم پیکر بی‌جان دخترک را، با گونه‌هایی سرخ و لبخندی بر
لب در کنار کبریت‌های سوخته‌اش در گوشه خیابان پیدا می‌کنند. مرگ او آنها
را اندوهگین ساخته و می‌گویند که او برای گرم کردن خودش این کبریت‌ها را
آتش زده است، اما چیزی که نمی‌دانند این است که دخترک در نور شعله این
کبریت‌ها چه مناظر دلپذیری را دیده است و چگونه آغاز سال نو را در کنار
مادربزرگش جشن گرفته است. اگه خواستید دانلود کنید : http://ketabnak.com/index.php?subcat=206

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
ممنونم سادات عزیز
هاس کریستین اندرسن یکی از نویسنده ها و شاعرای مورد علاقمه
خیلی کم پیش میاد که دوباره کسی مثل اون بنویسه
البته از همین جا دست بوس نویسندگان شهیر ایران خودمون هم هستم الان تنها اسمی که یادمه علی اشرف درویشیانه که امیدوارم همواره سلامت باشه

sadat

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
منم ممنون که از همشهریم به نیکی یاد میکنیدبا ارزوی طول عمر با سعادت
برای ایشان و اتفاقا یه داستان با همین مضامین داره و حاضرم (( سالهای
ابری)) رو تقدیم کنم .

On 15 مارس, 11:45, Mehdi Sedighi <mehdi.seddi...@gmail.com> wrote:
> [...]
> البته از همین جا دست بوس نویسندگان شهیر ایران خودمون هم هستم الان تنها اسمی
> که یادمه علی اشرف درویشیانه که امیدوارم همواره سلامت باشه

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
بسیار عالیه سادات عزیز ، سالهای ابری و دارا و ندار دو تا از کتاب هایی هستند که از ایشون به همه پیشنهاد می کنم بخونن ، شنیدنش باصدای خودش خیلی واقعا تاثیر گذاره

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com

اغلب كتاب هاي هانس كريستين اندرسن بسيار خوندني و جالبن. بخصوص دخترك كبريت فروش كه در كتاب‌هاي دوران كودكي ما ريشه‌ي محكمي داره

sadat

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ

(( در زندگی زخم هایی هست که مثل خوره روح را اهسته در انزوا می خورد و
می تراشد)) برای سالروز مرگ نویسنده ی بزرگ صادق هدایت .
کتابهایش را در این نشانی http://www.aryapdf.com/topics/25-Hedayat/
دانلود نمایید .

**!!!..ف...!!!** Art

to kan...@googlegroups.com
سگ ولگرد اثر صادق هدایت خیلی خوبه

حامد مستوفی زاده

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
و همچنین بوف کور هدایت هم از نظر من میتونه برای نویسندگان تازه کار دید
جدیدی رو به وجود بیاره
هرچند برای خوندن هم خیلی قشنگ و جالبه

sal

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
سلام
از نظرات همه استفاده کردم ممنون از همه
دوستانی که به رمان علاقه دارن حتما پر نوشته ی ماتیسن رو بخونن
جریان خیلی جالب و روند غافلگیر کننده ای داره
بازم از همه ممنونم

جلیل شعاع

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
خوشحالم از حضورتون خانم انصاری
ممنون و چشم از پیشنهادتون
کاش بیشتر ز حضورتون بهره ببریم در گروه

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
موافقم ، حضورتون مایه ی دلگرمیه

sal

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
ممنون و سپاسگذارم
راستش این مدت با صفحات کانون درگیر بودم
از یکی از دوستان کمک گرفتم وفعلا مشکل حل شده
امیدوارم بیشتر بتونم از جمع خوب کانون بهره ببرم

On Apr 13, 11:18 pm, Mehdi Sedighi <mehdi.seddi...@gmail.com> wrote:
> موافقم ، حضورتون مایه ی دلگرمیه

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com
يكي از كتاب هاي تأثير گذاري كه دوران نوجواني خوندم، "چرم ساغري" اثر "انوره دو بالزاك" فرانسوي بود.خوندن اين كتاب رو به اون‌هايي كه دوست دارن رمان بخونن اما ازش نتيجه‌هاي فلسفي بگيرن،توصيه مي‌كنم
جريان مربوط به پسرجوونيه كه روي پل بزرگ شهر ايستاده تا خودش رو به رودخانه‌ي شهر پرت كنه وخودكشي كنه. جرياناتي پيش مياد كه موفق نمي‌شه ودر عوض، در طول مسيري كه مي‌رفته و جرياناتي كه براش پيش مياد، صاحب يك كلكسيون عتيقه(اگه اشتباه نكنم!) به او يك تكه چرم قديمي رو ميده كه مي‌تونه اونو به خواسته‌هاش برسونه و در عوض برآورده كردن هر خواسته، اون چرم تحليل مي ره و كوچك‌تر ميشه و به همون ميزان عمر پسر هم كم ميشه.اون پسر بايد سندي رو امضا مي‌كرده كه به معني بسته شدن قراردادش با اون چرم ساغري بوده.اون عتيقه دار اين پيشنهاد رو به خيلي ها كرده بوده اما كسي حاضر به بستن اين قرارداد نشده بوده تا اين كه اين پسر  قرارداد رو امضا مي‌كنه و ماجراها از اينجا به بعد شكل ديگه‌اي به خودش مي‌گيره.
از اينجا به بعد، داستان جالب و جالب‌تر مي‌شه و زيباتر از همه پايان بندي تعليقي داستانه كه به نظر من بي‌نظيره.چرا كه يكهو متوجه ميشيد اين پسر، سمبلي از يك چيز بوده ( كه بهتون نمي‌گم! خودتون بريد بخونيد) ودختر مورد علاقه‌ي او هم سمبلي از چيز ديگه اي محسوب مي شده.همين‌طور چرم ساغري و... داستان زيبا، جذاب و آموزنده ايه.البته مطابق با فرهنگ جامعه ي خود بالزاك نوشته شده.اثر جالبي براي نقده.البته كتاب قطوره اما فكر مي‌كنم دوسه روزه تمومش كنيد

حامد مستوفی زاده

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
چه جالب بود داستانش خانم
جدی علاقه مند شدم به ماجراش
ممنون ازتون
می رم دنبالش

حامد مستوفی زاده

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
احتمالا خیلی هاتون این کتاب رو خوندید دوستان
اما به هر حال من معرفی میکنم
"مردی در تبعید ابدی"
نویسنده: مرحوم نادر ابراهیمی

سرگذشت ملاصدرا رو نادر ابراهیمی به زبان فوق العاده جذاب و زیبایی نوشته
که قسمتهایی از گفتگوهای کتاب هم بدون کم و زیاد در سریال روشن تر از
خاموشی به کار رفته
به شدت توصیه میکنم که اگه علاقه به ملاصدرا دارید این کتاب رو بخونید

sal

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
سلام
یه کتاب هست که به دوستان توصیه میکنم بخونم
مخصوصا کسایی که عاشق استاد شاملو هستن
اسمش هست ((بامداد در آیینه))نوشته ی دکتر نورالدین سالمی هستش
انتشارات باران هستش که در ایران نیست و اولین چاپش سال 2002 هستش
من این کتاب رو خیلی اتفاقی پشت قفسه ی کتاب فروشی پیدا کردم
و جالب اینجا بود که هیشکی قیمتش رو نمیدونست چون قیمت خورده بود
معادل یازده دلار
به هر حال این کتاب در مورد 10 سال قبل از مرگ استاد هستش
و نظرات و صحبت های خصوصی ایشون هستش که خود دکتر سالمی ازشون نت برداری
کرده
واسه من که خیلی جالب بود
امیدوارم بتونید پیداش کنید
نتونستید هم بگید
شاید بتونیم با هم شریک شیم

On Apr 24, 1:40 am, حامد مستوفی زاده <hamedmostofiz...@gmail.com>

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com

یه آدم خوش ذوق وبا حوصله می خواد که اسکنر هم داشته باشه و با اسکن کردن و ای بوک کردن ، این جور کتاب ها رو برای همه قابل دسترس کنه

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
خب اگه اون آدم تمام شرایط لازم رو به جز زمان کافی داشته باشه باید چه کار کنه؟

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com

زمان کافی همیشه با برنامه ریزی به دست میاد.فراموش نکنید آدم های بزرگ مثل انیشتین ،ادیسون، ابوعلی سینا و دکتر حسابی هم درست به اندازه ی ما وقت داشتن

Mehdi Sedighi

to kan...@googlegroups.com
مطمئن هستم که اینطور بوده اما اونها الگوی مناسبی برای من نیستند، من همیشه 2 ساعت وقت کم می آرم

Nasibeh Mosleh

to kan...@googlegroups.com
شما که همیشه 2 ساعت وقت کم میاری 2 ساعت زودتر بیدار شو یا 2 ساعت دیرتر بخواب .. :)

خیلی خوبه این معرفی کتاب با نسخه الکترونیکیش همراه شه ..

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com
يه كتاب مصور فوق العاده عالي براي يادگيري شيرين آنچه بايد از تاريخ ادبيات بدانيم.اين كتاب براي كنكوري‌ها تهيه شده اما به
نظر من از كودك تا بزرگسال، همه ميتونن از اون استفاده‌ي مفيد كنن

كتاب " تاريخ ادبيات مصور" سال هاي دوم و سوم و پيش دانشگاهي
نوشته ي شاهين شاهين زاد-حميد رضا مسيبي
چاپ هفتم ؛ بهار 1390
موضوع: ادبيات فارسي - تاريخ و نقد - راهنماي آموزشي
ناشر: تخته سياه  تلفن:66976966

اين كتاب تاريخ ادبيات رو به قدري زيبا و مصور و مختصر شرح داده و به تصوير كشيده كه ديگه محاله چيزي از يادتون بره

**********************************************************************************************************

sal

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
یکم دیر رسیدم انگار
خوب من تقریبا همه ی شرایط رو دارم
دارم روش کار میکنم
سعی میکنم تا چند روز دیگه لینکش رو قرار بدم برای استفاده
امیدوارم موفق بشم

On Apr 25, 12:48 am, rayeheye yas <rayeheyeyasb...@gmail.com> wrote:
> یه آدم خوش ذوق وبا حوصله می خواد که اسکنر هم داشته باشه و با اسکن کردن و ای
> بوک کردن ، این جور کتاب ها رو برای همه قابل دسترس کنه

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com
ممنون خانم انصاري عزيز از لطفي كه به همگي ما داريد.فقط قبل از انجام زحمت، خوبه يه سرچ كنيد كه اگه قبلاً كسي از كتاب مد نظرتون نسخه‌ي الكترونيك تهيه كرده، همون رو تو گروه بياريد تا دوباره كاري نشه و فقط زحمت كتاب‌هايي كه اي بوك ندارن رو بكشيد .مثلاً من يه نگاهي به سايت بييشه انداختم و ديدم يكي از دوستان زحمت كشيده بود ونسخه‌ي الكترونيك تعدادي كتاب رو براي دانلود گذاشته بود كه كتاب‌هاي خيلي خوبي بودن.اگه اين كار بتونه فراگير و متمركز بشه خيلي خوبه كه فكر مي‌كنم اين اتفاق داره با همت امثال شما مي‌افته.فكر نمي‌كنم انقدري ديگه اينجا بمونيم وگرنه خوب بود يه تاپيك اي بوك براي دانلود كتاب‌هاي الكترونيك هم ايجاد مي‌كرديم
 در هر صورت، من هنوز هم فضاي اينجا رو به خاطر عمومي بودنش بيش‌تر مي‌پسندم .اميدوارم در فضاي جديد، درگير خصوصي‌تر شدن فضاها نشيم

sal

to كانون ادبي پرشين‌بلاگ
ممنون از راهنماییتون
من البته خیلی گشتم قبلا
این کتاب به دلیل جنجال هایی که بعد ازانتشار داشته مورد نقدوحتی
تحریم خیلی از محافل ادبی قرار گرفته که البته من به درست یا نادرست
بودنش کاری ندارم
خوندنش بهتر از نخوندنش هست به هر حال
ممنون از توجه تون

On May 3, 10:21 am, rayeheye yas <rayeheyeyasb...@gmail.com> wrote:
> [...]
>  در هر صورت، من هنوز هم فضاي اينجا رو به خاطر عمومي بودنش بيش‌تر مي‌پسندم
> .اميدوارم در فضاي جديد، درگير خصوصي‌تر شدن فضاها نشيم

rayeheye yas

to kan...@googlegroups.com
  :چند نويسنده كه آثارشون ارزش خوندن رو داره
( من نمونه‌اي از آثارشون رو مي نويسم،خودتون بريد بقيشون رو هم بخونيد)
م.حورايي:  كتاب" همه چيز با خدا ممكن است"( قانونمندي طبيعت) ؛ مجموعه كتاب‌هاي حورايي آثار ارزشمندي در كسب مهارت هاي زندگي و كار هستن

برايان تريسي: كتاب‌هاي " رموز اعتماد به نفس در كار و زندگي"، "رموز استفاده بهتر از وقت" و كتاب معروف " قورباغه را قورت بده"، به اضافه بقيه آثار ارزشمند ايشون كه مهارت‌هاي زيادي رو آموزش ميدن

آنتوني رابينز: كتاب "بسوي كاميابي"(نيروي بيكران)، ترجمه مهدي مجردزاده كرماني و آثار ارزشمند ديگه ي اين نويسنده كه ارزش خوندن رو دارن

استفان كاوي : كتاب "هفت عادت مردمان مؤثر"( درس هاي نيرومندي براي دگرگوني خويش) ترجمه محمد رضا آل ياسين

 جان ماكسول: كتاب " صفت‌هاي بايسته‌ي يك رهبر" ( از اين كه زندگي تان پايان مي يابد نترسيد، از آن بترسيد كه زندگي را هيچگاه آغاز نكنيد) مترجم: مهندس عزيز كياوند

ببخشيد كه اين كتاب‌ها در حوزه ي ادبيات نيستن، اما كتاي هاي ارزشمندي هستن كه ارزش خوندن رو دارن

maryam jabbari

to kan...@googlegroups.com

سپاسگزارم عزیزم