Spotkanie 15.04.2010 - Michał Gruca, "Tapestry 5 w akcji - czyli dlaczego aplikacje webowe powinny być pisane w Javie"

Jakub Neumann

to Trójmiasto JUG
Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie, we czwartek 15.04.2010
(godz. 17.30, aula 2, Wydział MFI UG, ul. Wita Stwosza 57, Gdańsk).
Tym razem Michał Gruca opowie nam o (chciałem napisać frameworku, ale
spojrzałem na pkt 2 agendy) technologii Tapestry.
Tytuł 1: Tapestry 5 w akcji - czyli dlaczego aplikacje webowe powinny
być pisane w Javie
Tytuł 2: Tapestry 5 - powód dla którego warto programować w javie

Oto agenda od Michała:

1. Krótka historia Tapestry
2. Dlaczego Tapestry nie jest kolejnym frameworkiem
3. Rozpoczęcie projektu w T5 + szybkie wprowadzenie do sposobu
kodowania
4. Live coding - postaram się pokazać prawdziwą siłę Tapestry oraz
jego 'ficzery'. Będę korzystać z znanej i używanej na JUGu ToDo listy,
tak żeby można było później porównać jak kodujemy w różnych
frameworkach. Alternatywnie będę miał przygotowaną tą aplikację i mogę
pokazywać jak się pewne rzeczy robi. To na samym JUGu można będzie już
dograć

Przed prezentacją postaram się dobrze przygotować do udostępnienia
uczestnikom JUGa narzędzi i bibliotek, tak żeby chętni mogli spokojnie
podążać za tym co robię.

Zapraszamy! Wstęp wolny!

mgruca

to Trójmiasto JUG
Drobne sprostowanie wynikające z mojego braku formatowania przy
pisaniu @ do Kuby.
Tapestry jest Frameworkiej, ale nie jest tylko "kolejnym"
frameworkiem ;) a historycznie rzecz biorąc jest jednym z pierwszym
webowych szkieletów jakie się pojawiły. Ale o tym wszystkim w
czwartek.

mgruca

to Trójmiasto JUG
Ok, trochę refleksji po prezentacji i poprawek względem samego siebie.
1. Rada dla wszystkich osób: nie stresujcie się tak bardzo i ufajcie
swojemu skillowi, nawet jak wyskakują wam dziwne błędy na ekranie.
Kubo: pytałeś się czy rzeczywiście <beanEditForm /> potrafi updatować
Beana i bez dodatkowego kodu będzie on edytowany. Odpowiedź: owszem
potrafi, naweet to robił, ale z powodu erroru nie byłem pewien czy
czasem to nie FF zapamiętał jedynie wartości wpisałem w formularzu.
Kod działał nawet a jedyne czego brakowao to metoda o której jedynie
wspomniałem: onPassivate(). Powinna ona zwracać id taska (czyli
naszego beana) ponieważ onActivate(int id) przyjmował id. Istnieje
zasada, że strona powinna mieć onPassivate() jeśli posiada metodę
onActivate() i powinna zwracać to co onActivate przyjmuje jako
parametr. Poprawiłem kod przed chwilą i jak wymyślę gdzie wrzucić
pliki to będzie można łatwo odtworzyć to zachowanie.

2. Wstyd mi za siebie jak pomyślę o pytaniu dr Borzyszkowskiego.
Pokazałem najtrudniejszy sposób na świecie walidowania dziwnych
wartości. W pełni powtarzalny, ale być może nie o to chodzi :P
Zaciąłem się na adnotacjach / parametrach w widoku zapominając o
oczywistym wyjściu :P Jako, że T5 jest genialnym frameworkiem to
oczywiście, że posiada prosty sposób walidacji danych. Podczas submita
forma wywoływanych jest kilka metod, jedną z nich jest onValidate() w
której mamy dostęp do zmiennych dostępnych na stronie (ponieważ
wszystkie są w klasie strony, inaczej były by niedostępne dla widoku).
W onValidate możemy zgłosić w prosty sposób błąd bądź nie zrobić nic
co oznaczać będzie sukces. Czyli porównanie haseł z sobą czy
sprawdzenie wartości dowolnego obiektu jest banalne.

3. Jakieś pomysły gdzie wrzucić kod (wrzucę to co przygotowywałem
podczas juga jak i to co pokazywałem później) + prezentację?
Rapidshare jest ok? Jakieś ciekawsze pomysły?

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Trójmiasto JUG".

Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres jug-tro...@googlegroups.com.
Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres jug-trojmiast...@googlegroups.com.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem http://groups.google.com/group/jug-trojmiasto?hl=pl.

Damian Nowak

to jug-tro...@googlegroups.com
Witam,

> 3. Jakieś pomysły gdzie wrzucić kod (wrzucę to co przygotowywałem
> podczas juga jak i to co pokazywałem później) + prezentację?
> Rapidshare jest ok? Jakieś ciekawsze pomysły?

Kod i prezentację podeślij do mnie - wrzucę na it.wtrojmiescie.org.

--
Pozdrawiam serdecznie.

Damian Nowak
os. Witosa 6c/4
83-140 Gniew
tel. 601 346 104

Damian Nowak

to jug-tro...@googlegroups.com
Witam,

> 3. Jakieś pomysły gdzie wrzucić kod (wrzucę to co przygotowywałem
> podczas juga jak i to co pokazywałem później) + prezentację?
> Rapidshare jest ok? Jakieś ciekawsze pomysły?

Materiały ze spotkania umieszczone na it3c:
http://it.wtrojmiescie.org/spotkania/tapestry-5-powod-dla-ktorego-warto-programowac-w-javie

--
Pozdrawiam serdecznie.

Damian Nowak
os. Witosa 6c/4
83-140 Gniew
tel. 601 346 104

l.kuczera

to Trójmiasto JUG
Szkoda że nie mogłem się pojawić. Powtórka potrzebna ;)

On Apr 20, 2:33 am, Damian Nowak <enwuk...@gmail.com> wrote:
> Witam,

> Materiały ze spotkania umieszczone na it3c:http://it.wtrojmiescie.org/spotkania/tapestry-5-powod-dla-ktorego-war...

mgruca

to Trójmiasto JUG
http://skillsmatter.com/podcast/java-jee/tapestry-5-java-power-scripting-ease
Prezentacja Howarda (ojca Tapestry) z UK. Całej jeszcze nie widziałem,
ale wydaje się komplementarną do mojej prezentacji, tylko że prelegent
wie dokładnie o czym mówi ;)

@Łukasz:
Będzie jeszcze okazja, zastanawiam się nad serią screencastów bądź
tutorialem, tylko wpierw muszę postawić w końcu swoją stronę domową :P