Spotkanie 08.01.2009 - Enterprise Integration na przykładzie konkretnej implementacji ESB: Mule ESB, Jakub Marchwicki

Jakub Neumann

to Trójmiasto JUG
Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie Trójmiasto Java User Group
(prelekcja przełożona z 18 grudnia). Opowiadał będzie Jakub Marchwicki
z Kainos.com.
Temat: "Enterprise Integration, na przykładzie konkretnej
implementacji ESB: Mule ESB"
Streszczenie (autora).
"Agenda w kilku słowach: ciężko wyobrazić sobie aplikację która działa
w odizolowaniu od świata. Potrzeba komunikacji z aplikacjami
zewnętrznymi jest naturalnym elementem niemalże każdego systemu.
Chciałbym powiedzieć kilka słów nt. Enterprise Integration Patterns,
skupiając się na ESB. Następnie szybko przejść do konkretnych
przykładów wykorzystania Mule ESB na kilka sposóbów. Czyli, kilka
slajdów, dużo Eclipse'a".

W imieniu Trójmiasto JUG i autora
Jakub Neumann

kuba.marchwicki

to Trójmiasto JUG
Kilka kolejnych słów wstępu. Podczas sesji będę chciał się skupić na
praktycznym podejściu do sprawy. Nie chodzi przecież o rysowanie
ładnych prostokątów :)
Mój plan jest taki:
- wprowadzenie do zagadnień Enterprise Application Integration
- jaki były idee - i co z tego wyszło w rzeczywistości
- kilka słów o wzorcach
- eclipse: Mule ESB from scratch (czyli krok po kroku jak zacząć),
podstawowe pliki konfiguracyjne, mniej podstawowe pliki
konfiguracyjne. Mule jako standalone server, jako element aplikacji,
jakos jeden z beanów Springowych, jako element aplikacji webowej, jako
element większej aplikacji webowej... itd :-)
- kilka przykładów z rzeczywistych projektów gdzie wykorzystano Mule
ESB (zarówno w sposób przynoszący chwałę jak i przynoszący wstyd).

Wszystkie przykłady oczywiście udostępnie. Może nawet przed spotkaniem
uda się wrzucić slajdy - ale nie obiecuje :-)

Postaram się aby było urozmaicenie, dynamicznie, nie nudno. Mogę nawet
przynieść baloniki ;-)

pozdrawiam
Kuba

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
kuba.marchwicki pisze:

> Kilka kolejnych słów wstępu. Podczas sesji będę chciał się skupić na
> praktycznym podejściu do sprawy. Nie chodzi przecież o rysowanie
> ładnych prostokątów :)

Witam.
Och widze, ze bedzie jedna z ciekawszych prezentacji. Tym razem mnie
niestety nie
bedzie i nie nakrece filmu - a to dlatego, ze bede w ostatnich
przygotowaniach
przed piatkowa podroza do Pucka na Zimowisko Linuxowe TLUG-u.
Bede na kolejnych naszych spotkaniach i gdy bedzie mozna bede je nagrywal.
W miare moich mozliwosci bede sie staral wiecej filmow umieszczac w
Internecie.
Zycze udanego spotkania. :)
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243

kuba.marchwicki

to Trójmiasto JUG

On 7 Sty, 00:05, "kuba.marchwicki" <Kuba.Marchwi...@gmail.com> wrote:

> [...]
> uda się wrzucić slajdy - ale nie obiecuje :-)
>
> Postaram się aby było urozmaicenie, dynamicznie, nie nudno. Mogę nawet

zgodnie z obietnicą - kilka linków:
http://www.enterpriseintegrationpatterns.com/
http://www.mulesource.com/demos/meet-mule/
http://www.mulesource.org/display/MULEUSER/Suggested+Reading
http://www.manning.com/dossot/
http://delicious.com/kuba.marchwicki/esb

W szczególności polecam prezentację "soa without esb" - także ze
względów czysto rozrywkowych :)
Dziękuje wszystkim za przybycie :) Mam nadzieję że nikogo nie
zanudziłem :)
Prezentację i snippety postaram się w skończonym czasie umieścić w
sieci :)

pozrawiam
Kuba