Spotkanie 23 paź 2008 - Waldemar Kot o technologii SIP

Jakub Neumann

to Trójmiasto JUG
Szanowni,
zapraszam na spotkanie rozpoczynające sezon 2008/2009 w naszym
JUG'u. Miejsce spotkania się nie zmieniło, przypominam: Aula 2
(czasami wyjątkowo 3) , budynek Wydziału MFI Uniwersytetu Gdańskiego,
ul. Wita Stwosza 57, godzina 17:00.
Uwaga! Temat spotkania jest arcyciekawy a prelegent znakomity -
opowiadał będzie sam Waldek Kot. Ze swej strony dodam tylko, że tego
wykładu słuchałem przy okazji Javarsowi'08 (prosiłem Waldka żeby
zgodził się go powtórzyć) i mogę powiedzieć jedno: obecność wszystkich
miłośników Javy i nowych technologii absolutnie obowiązkowa.
. Poniżej tematyka i kilka słów o prelegencie (wszystko autorstwa
Waldka):

1. temat: "Model programowania aplikacji komunikacyjnych przy użyciu
Java
SIP Servlet API"

2. czas trwania: 2h (wstępnie, mogę zostać dłużej :-)

3. streszczenie:
Chciałbym poopowiadać o budowaniu aplikacji łączących dwa światy -
telekomunikację (przykłady z codziennego życia: Voice-over-IP,
Video-on-Demand) oraz web. Tym co pomaga w budowaniu takich aplikacji

m.in. stosowne protokoły (np. SIP - Session Initiation Protocol - taki
odpowiednik HTTP, tylko że dla urządzeń telekomunikacyjnych) oraz
model
programowania (jest ich kilka, ale zaczyna się wyróżniać jeden - SIP
Servlet
API - JSR-116 i - wkrótce - JSR-289). Oczywiście wszystko to oparte
jest o
Java i jednym z celów tej prezentacji ma być przełamanie bariery
mentalnej i
przekonanie że programiści Java znający się na budowie aplikacji
webowych
mogą z powodzeniem, stosunkowo szybko zacząć budować aplikacje
telekomunikacyjne - a zwłaszcza aplikacje konwergentne, tj. łączące
oba
światy. Każdy kto rozumie co to jest servlet, request/response, serwer
aplikacyjny (kontener), sesja, itd. i wie jak te tematy wyglądają dla
web,
korzystając z SIP Servlet poczuje się jak w domu, z tym, że będzie w
stanie
budować aplikacje telekomunikacyjne. Temat nie jest mainstreamowy, ale
też
nie jest to już zupełna egzotyka. Również w Polsce ruszają już
projekty
związane z IMS (IP Multimedia Subsystem), a będą to projekty duże i
będzie
duże zapotrzebowanie na ludzi znających się na SIP i SIPowych
serwerach
aplikacyjnych. Już dziś są w Polsce firmy mocno zajmujące się budową
takich
rozwiązań i to w skali światowej (np. krakowski EricPol). Przykłady
będę
prezentować na serwerze aplikacyjnym WebLogic SIP Server (dzisiejsza
nazwa:
Oracle Communications Converged Application Server), ale będzie też
można je
uruchamiać na innych kontenerach SIP: SailFin (rozszerzenie
GlassFish), czy
WebSphere App Server (od 6.x jest już wbudowany kontener SIP Servlet).
Trochę informacji o IMS i SIP zamieściłem jakiś czas temu na jdn.pl:
http://jdn.pl/node/1361. Zajęcia będą prowadzone w formie
warsztatowej, parę
slajdów, ale przede wszystkim kodowanie oraz praktyczne demonstracje.
Postaram się zademonstrować w jaki sposób można zbudować sobie
minimalnym
kosztem zupełnie wystarczające do eksperymentowania mini-środowisko
(laboratorium), z telefonami SIP (sprzętowymi i/lub software'owymi),
itd.
Zapraszam !

5. o prowadzącym:
Waldek Kot jest pasjonatem i praktykiem technologii middleware i Java.
Pracuje jako inżynier systemowy w Oracle Polska, do którego trafił w
wyniku
akwizycji BEA Systems. Zajmuje się doradzaniem Klientom w Europie
Środkowej
i Wschodniej w wyborze technologii middleware dla realizowanych przez
nich
projektów z zakresu budowy i integracji aplikacji oraz budowy
rozwiązań
klasy SOA, EDA i BPM. Specjalizuje się w technologiach middleware
związanych
z Java, J2EE/JEE oraz Spring, a także technologiach
telekomunikacyjnych
związanych z IMS (IP Multimedia Subsystem), takich jak SIP, SIP
Servlet, czy
telecom web services. Stara się także aktywnie uczestniczyć w rozwoju
społeczności Java w Polsce. Jest dumnym członkiem Warszawa Java User
Group

Zaproście znajomych i do zobaczenia we czwartek
Jakub Neumann

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
Jakub Neumann napisał.
Witam.
Juz po bardzo ciekawym spotkaniu.
Zapraszam do obejrzenia kilku moich zdjec
pod http://www.kzubik.cba.pl/java-g13.htmlCo do filmu no niestety
trzewba bedzie nieco poczkac. Najpierw musze
uporac sie do konca z przygotowaniem moich prezentacji na
Zimowisko Linuxowe TLUG-u i Pingwinaria-2009 a ich juz podjalem sie.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
Krzysztof Zubik napisał.
> [...]
> uporac sie do konca z przygotowaniem moich prezentacji na
> Zimowisko Linuxowe TLUG-u i Pingwinaria-2009 a ich juz podjalem sie.
Przepraszam za nieprawidlowe podanie linku przed chwilka.

Kasia eŚ

to Trójmiasto JUG
Świetny wykład na otwarcie sezonu. Wstęp do technologii wytłumaczony
przez Waldka bardzo przystępnie, naprawdę można było nadążyć za tokiem
tworzenia kodu. A poza tym wykład przeprowadzony w bardzo miłej
atmosferze, no i te telefony :)