Spotkanie 22.10.2009 - Functional Testing for Web Applications

1 view

Jakub Neumann

to Trójmiasto JUG
Szanowni,
ruszamy z kolejnym sezonem, na początek "wyjazdowe" spotkanie w
pobliskiej siedzibie firmy Acxiom, na którym Jacek Arent przedstawi
pełne środowisko testowe na potrzeby testów funkcjonalnych dla
aplikacji webowych. Spotykamy się 22.10. 2009, o godz. 17.30 w
siedzibie firmy Grunwaldzka 184 (dawne koszary, budynek z czerwonej
cegły, niedaleko skrzyżowania z Wojska Polskiego, trudno przeoczyć).
Wstęp jak zawsze wolny! Zapraszamy.

Poniżej agenda (od autora):

Agenda i slajdy w jezyku angielskim, ale prezentacja prowadzona juz po
polsku.
Title: Functional Testing for Web Applications

Agenda:
1) Why waste your time on writing automatic functional tests?

2) Automatic functional testing tools
- GUI: Selenium, Webdriver
- Mail: subethasmtp-wiser
- WebService: Mocks from spring-test

3) Selenium add-ons
- Selenium IDE
- Selenium tests script in different languages
- Selenium GRID
- CubicTest

4) Functional testing for real-life applications Demo

5) Potential cooperation between testers and developers

Michał Orzechowski

to Trójmiasto JUG
Skoro to spotkanie "wyjazdowe", czy sa jakies ograniczenia w ilosci
miejsc i czy trzeba sie wczesniej zadeklarowac :)?

Jakub Neumann

to jug-tro...@googlegroups.com
Michał Orzechowski pisze:

> Skoro to spotkanie "wyjazdowe", czy sa jakies ograniczenia w ilosci
> miejsc i czy trzeba sie wczesniej zadeklarowac :)?
Sale jak to sale szczególnie te nie explicite wykładowe mają stosunkowo
niewielką pojemność ale biorąc pod uwagę naszą średnią jug'ową
oszacowaliśmy, że powinno wystarczyć. Może grozić klęską urodzaju ale
za to wzrasta klimat takich spotkań, wiesz, siadanie na parapetach,
schodkach itp. :)
Nie, żadnej rejestracji i deklaracji nie potrzeba.

Pozdro
Kuba

Tomek Deręgowski

to jug-tro...@googlegroups.com
2009/10/7 Michał Orzechowski <miorze...@gmail.com>:

> Skoro to spotkanie "wyjazdowe", czy sa jakies ograniczenia w ilosci
> miejsc i czy trzeba sie wczesniej zadeklarowac :)?

Damy rade :) Sala z zalorzenia ma pomiescic 30 osob, ale przy takiej
liczbie zostaje jeszcze sporo miejsca. Jak by co dostawimy drogi rzad
krzesel.
Inna sprawa, ze ze wzgledu na polityke bezpieczenstwa w naszej firmie
trzeba bedzie przy wejsciu podac swoje imie i nazwisko, w zamian za to
dostanie sie identyfikator. Mam nadzieje ze dla nikogo nie stanowi to
problemu.

--
pozdrawiam, Tomek

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
Tomek Deręgowski pisze:
Witam.
Ja tu mam pytanko czy na tym spotkaniu w firmie bedzie mozna porobic
zdjecia i film,
oraz czy nie bedzie problemu z wniesieniem i wyniesieniem aparatu i
statywu, ktore
do tego uzywam?
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243

Tomek Deręgowski

to jug-tro...@googlegroups.com
2009/10/9 Krzysztof Zubik <kzu...@netglob.com.pl>:

> [...]
> zdjecia i film,
> oraz czy nie bedzie problemu z wniesieniem i wyniesieniem aparatu i

nie sadze, ale upewnie sie w poniedzialek i jeszcze raz potwierdze
--
pozdrawiam, Tomek

Tomek Deręgowski

to jug-tro...@googlegroups.com
potwierdzam, zdjecia mozna robic. zeby nie bylo juz zadnych watpliwosc
zacytuje kolege :)

"Jeśli nie będzie fotografował elementów systemu alarmowego, to nie ma
problemu. Mam na myśli detektory ruchu w pomieszczeniach, oraz kamery
nad wejściami do biura. "

pozdrawiam, Tomek

2009/10/9 Tomek Deręgowski <tomek.de...@gmail.com>:

--