JUG 12 czerwca

cypr...@gmail.com

to JUG Trójmiasto
Witam!
Zastanawiałem się nad prezentacją 12 czerwca na temat JCR
(JavaContentRepository), czyli specyfikacja do tworzenia systemów CMS
na przykładzie Magnolii (bardzo fajny CMS, w wersji community dostępny
open source), co można uzyskać tworząc do niej moduły (i jak to się
mniej więcej robi) i przy okazji co nieco o Maven2 (bo tego jeszcze
chyba u nas nie było). Nie jest to może jakaś nowoczesna nowinka, ale
spędzam nad tym ostatnie noce i powiem szczerze, że projekt mnie
zaciekawił, jako bardzo ładny framework MVC.
Co o tym myślicie?

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
cypr...@gmail.com napisał.
Witam.
Jestem za i dobrze, ze mamy propozycje rowniez na okres letni.
Pytanie tylkio czy tak jak dotad i jezeli spotkanie wogole
bedzie, czy spotykamy sie w auli nr 2 i o godz. 17 : 30 ?
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0

Jakub Neumann

to jug-tro...@googlegroups.com
Świetnie! Szykuje się zatem kolejne ciekawe spotkanie. Dla tych, którzy
nie byli ostatnio, jest to zgodne z ustaleniami, że prezentacje będą
również w czerwcu.

Sugerowałbym jednak Cyprianowi aby temat Maven'a potraktował oddzielnie
tj. zrobił najpierw wprowadzenie do tej technologii (nie musi być
długie) a potem Magnolię.

Solidne omówienie Maven2 i tak nas czeka (jeden z zapowiedzianych a
przesuniętych wykładów). Jak się dowiedzieliśmy na ostatniej Javarsovii,
(kto nie był ten żałuje) temat Maven'a stworzył prawdziwe podwaliny pod
Warszawskiego JUG'a :)

Pozdro
Kuba

Jacek Laskowski

to jug-tro...@googlegroups.com
2008/6/4 Jakub Neumann <kuba.n...@gmail.com>:

> [...]
> przesuniętych wykładów). Jak się dowiedzieliśmy na ostatniej Javarsovii,
> (kto nie był ten żałuje) temat Maven'a stworzył prawdziwe podwaliny pod

Tak, to prawda. Maven2 i JSF były wałkowane przeze mnie przez bodajże
10 spotkań, aż z 8 uczestników na pierwszych spotkaniach zebrała się
grupka około 50-ciu zainteresowanych i wtedy znaleźli się inni
prelegenci (niektórzy mieli już dosyć mojego gadania i oglądania mnie
;-)). Mój Notatnik dodatkowo wspomógł promocję prelegenta i udało się
zgromadzić 50-cioosobową ekipę. Warto rozważyć ten sposób promocji.
Kiedy rozpoczną czytanie wpisów na blogu, pojawią się pytania, na
które można znaleźć na spotkaniu. I tak się zacznie kręcić. Kuba
wspaniale zaczął z tymi krótkimi ćwiczeniami z Geronimo. To jest
wspaniały materiał na spotkania.

Jacek

--
Jacek Laskowski
http://www.JacekLaskowski.pl

cypr...@gmail.com

to JUG Trójmiasto

On 4 Cze, 08:20, Jakub Neumann <kuba.neum...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Sugerowałbym jednak Cyprianowi aby temat Maven'a potraktował oddzielnie
> tj. zrobił najpierw wprowadzenie do tej technologii (nie musi być

Tak też myślałem. Ponieważ temat ten nie był poruszany, więc omówiłbym
podstawowe przypadki użycia i po co to wogóle jest ;)

> [...]
> przesuniętych wykładów). Jak się dowiedzieliśmy na ostatniej Javarsovii,
> (kto nie był ten żałuje) temat Maven'a stworzył prawdziwe podwaliny pod

Czyli byłby to taki wstęp przed solidnym omówieniem Mavena ;)

> Pozdro
> Kuba

l.kuczera

to JUG Trójmiasto
Mnie nie będzie w tym czasie niestety (obecnie w Belfascie chwilowo
przebywam), ale jeżeli miałbym wybierać to JCR wydaje się dużo
ciekawszym tematem. Przy okazji nie jestem wielkim fanem mavena który
sprawdza się w przypadku gdy mamy ogromne projekty i narzucamy sobie
homonto mavenowe od samego początku. Niestety jakiekolwiek zmienianie
standardowego działania to udręka. Z drugiej strony daje od ręki
mnóstwo funkcjonalności.
Ciekawym połączeniem jest Ant + Ivy. Temat mavena był już poruszany na
samym początku.
Pronuję głosowanie, a najlepiej to zabukowanie odrazu dwóch terminów
przez Cypriana :)

pozdrowienia z Belfastu

MiSt

to JUG Trójmiasto
On 4 Cze, 12:41, "l.kuczera" <kuk...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ciekawszym tematem.
> (...)
> Ciekawym połączeniem jest Ant + Ivy. Temat mavena był już poruszany na

No ja też chętniej posłuchałbym o JCR oraz Ivy, a to dlatego że Mavena
już znam...
Może warto byłoby zrobić porównanie Ivy z Mavenem ?

BTW dużo osób chodzi na te spotkania ?

Jakub Neumann

to jug-tro...@googlegroups.com
> BTW dużo osób chodzi na te spotkania ?
Średnio powiedziałbym, że ponad 20 osób. A to dopiero nasz pierwszy
sezon. W przyszłym sezonie tj. od października będą niespodzianki i na
pewno b. ciekawy program. Wpadnij koniecznie, jeszcze coś w czerwcu
będzie a może nawet w lipcu dla wytrwałych.

Pozdro i zapraszam
Kuba

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
Jakub Neumann napisał.
Witam.
Czy jak dotad spotkamy sie o godz. 17 : 30 i czy w audytorium nr. 2?
Przed chwilka padla nasza tymczasowa witryna
pod http://java.math.univ.gda.pl Czesto do niej zagladam, zeby
na biezaco wiedziec co i jak z naszymi spotkaniami. W
kalendarzu pod http://groups.google.com/group/jug-trojmiasto
na razie nic nie mamy na czerwiec. O ile w lipcu a nawet i w sierpniu
nie
bedzie kolizji z innymi spotkaniami przyjde. Na razie wiem, ze
od 8 do 15 lipca wybede do Lubiaza pod Wroclawiem na SLOT ART-2008.
Jezeli tego roku bede miec chetnych na moje ulubione
Mibnispotkania Linuxowe Gdansk-2008
http://www.kzubik.cba.pl/minispotkania-m.html i
jezeli wtedy beda nasze spotkjania bede kolegom poponowal, zeby tu
dolaczyc. Och znowu porozpisywalem sie. To tyle na razie ode mnie.

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
Jakub Neumann napisał.
Witam.
Chce sie upewnic czy planowo spotykamy sie o godz. 17 : 30 i czy
w audytorium nr. 2. Witryna pod http://java.math.univ.gda.pl
po kilkudniowym zywocie wczoraj ponownie padla.

Jakub Neumann

to Trójmiasto JUG
> Chce sie upewnic czy planowo spotykamy sie o godz. 17 : 30 i czy
> w audytorium nr. 2. Witryna pod http://java.math.univ.gda.pl

Spotkanie odbędzie się jak do tej pory, czwartek 17:30, aula nr 2.

Nasze wiki java.math.univ.gda.pl zostaje zlikwidowane ! Od tej pory
wszelkie informacje o działalności grupy, terminarz, aktualności
jedynie na stronach google: http://groups.google.com/group/jug-trojmiasto
Materiały z wiki, historia spotkań niebawem zostaną przeniesione do
terminarza ( http://groups.google.com/group/jug-trojmiasto/web/terminarz
)

Pozdro
Kuba

Cyprian

to jug-tro...@googlegroups.com
Już mam prawie wszystko przygotowane, także do zobaczenia w czwartek!

Cyprian Śniegota

cypr...@gmail.com

to Trójmiasto JUG
Hmm, to było moje pierwsze publiczne wystąpienie, więc czekam na
opinie treści, sposobu przekazania, a nawet wymowy ;)
Nie wiem, czy mówiłem za mało/za dużo szczegółowo, banały, zrozumiale.
Temat w ogóle był ciekawy? Dużo było teorii wprowadzającej, a mało
praktyki programistycznej, więc mogłem trochę przynudzać :P
Myślę, że warto znać jakiegoś CMS'a javowego, gdy przyjdzie zrobić np
stronkę, która ma się w jakiś sposób integrować np z systemem CRM
poprzez WebServices, albo po prostu klient jest wymagający.
Gdyby ktoś chciał używać Magnolii, albo Jackrabbita, to służę pomocą i
z chęcią wymieniłbym doświadczenia.
Mam zamiar postawić na tym swoją stronkę domową, napisać jakiś prosty
moduł i zabieram się za szukanie nowego ciekawego tematu :) Pewnie też
będę chciał go przedstawić, więc jak pisałem wcześniej, słowa krytyki
mile widziane (dla Waszego dobra!).
Tym samym zapraszam do przygotowywania dalszych prezentacji, pomaga to
nawet samemu lepiej zrozumieć treść, a zawsze 'lepiej wiedzieć
więcej'!
--
Pozdro
Cyprian Śniegota

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
cypr...@gmail.com napisał.

> [...]
> opinie treści, sposobu przekazania, a nawet wymowy ;)
> Nie wiem, czy mówiłem za mało/za dużo szczegółowo, banały, zrozumiale.
Witam.
Twoja prezentacja byla jedna z lepszych. :)
CZy mozesz tez w Internecie umiescic prezentacje?
Ciekawe jak mnie wyszedl film, ktory nagralem.
Ja juz przygotowuje zdjecia do mojej witryny.

Krzysztof Zubik

to jug-tro...@googlegroups.com
Krzysztof Zubik napisał.

> [...]
> CZy mozesz tez w Internecie umiescic prezentacje?
> Ciekawe jak mnie wyszedl film, ktory nagralem.
> Ja juz przygotowuje zdjecia do mojej witryny.
Oto link do moich zdjec. http://www.kzubik.cba.pl/java-g12.html

cypr...@gmail.com

to Trójmiasto JUG
Jakby ktoś chciał się pobawić Magnolią, to wersję zainstalowaną mam
np:
http://projekt1.oi.ug.gda.pl:8080/
ps: Jeżeli chodzi o zastosowania, to Javatech prawdopodobnie ma swoją
zmodyfikowaną wersję LavinaCms - Dzięki Ramon!
(http://www.javatech.com.pl/nowy-bip.html - screen) Niestety nie
działa wersja demo.
--
Pozdro
Cyprian Śniegota

D K

to jug-trojmiasto
Witam..
jak w temacie:) Moze czesc z was zna..ja w sumie niedawno tam
trafiłem..ale filmik tak mnie ubawił...:):)a co tam.. może i komuś się
spodoba.. a może i ktoś skorzysta z tego co tam poza filmikiem...
..a może to zwykły spam...

http://www.web4j.com/Video.jsp

ale w sumie reklamówka w stylu Microsftowym troche:)
.. na filmik trafiłem..stąd:

http://www.javapractices.com/home/HomeAction.do

pozdr.
Damien.Karpiński();

Wakacje 2008. Planujesz wakacyjny wypoczynek?
Chcesz wyjechać w lipcu lub sierpniu?
Sprawdź nasze oferty:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fwakacje2008.html&sid=386