Zaglądamy pod maskę: podstawy działania silnika wyszukiwawczego na przykładzie Lucene - 21.11.2012

Łukasz Rybka

to jug-tro...@googlegroups.com
Serdecznie zapraszamy na listopadowe spotkanie Trójmiejskiej Grupy Użytkowników Java, które odbędzie się 21 listopada (w środę) o godzinie 17:30 w Inkubatorze Starter. Więcej informacji poniżej:

Lokalizacja: Inkubator Starter, Lęborska 3B, 80-386 Gdańsk

Link out: Click here

Godzina rozpoczęcia: 17:30

Informacje od prelegenta: Prezentacja z gatunku “How It’s Made”. Weźmiemy pod lupę silnik wyszukiwawczy (na przykładzie Lucene) i zajmiemy się działaniem jego dwóch kluczowych elementów: indeksu oraz algorytmu scoringu. Będzie sporo teoretycznego tła (indeksy odwrócone), matematyki stojącej u podstaw Information Retrieval (algebraiczny model dokumentu tf-idf), odrobina historii, a także narzędzia pozwalające zajrzeć do indeksu (Luke) i śladowe ilości kodu.

Przepraszam za zamieszanie z poprzednim mailem. Zawierał on liczne błędy w związku z czym usunąłem wątek z grupy. Zadane zostało pytanie o nagrywanie prelekcji - każda prelekcja od lutego tego roku jest nagrywana z myślą o publikowaniu na naszym kanale na Vimeo/YouTube. Materiały powinny być dostępne w okolicach nowego roku.

Pozdrawiam serdecznie, Łukasz Rybka

Jakub Sprega

to jug-tro...@googlegroups.com
Witaj Łukaszu,

Gdzies w poprzednich maila znalazlem niejasnosci co do terminu, dlatego chcialbym sie upewnic.. czy spotkanie jest napewno 21 listopada ?

Pozdrawiam,
Kuba

2012/11/15 Łukasz Rybka <darks...@gmail.com>

--
Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie „Trójmiasto JUG”.
Aby wyświetlić tę dyskusję w internecie, odwiedź stronę https://groups.google.com/d/msg/jug-trojmiasto/-/1_H0ySosh2cJ.

Łukasz ''Smok'' Rybka

to jug-tro...@googlegroups.com
Witam serdecznie.

Tak, było zamieszanie w mailach, za które ponownie przepraszam. Spotkanie jest w środę, 21 listopada, o godzinie 17:30.

2012/11/19 Jakub Sprega <kubo...@gmail.com>

--
Pozdrawiam serdecznie, Łukasz "Smok" Rybka

kzu...@netglob.com.pl

to jug-tro...@googlegroups.com
Dnia 15 Listopada 2012, 9:38 pm, Cz, Ĺ ukasz Rybka napisał.:
> Serdecznie zapraszamy na listopadowe spotkanie Trójmiejskiej Grupy
Witam.
Przepraszam za off topic.
Ja na tym spotkaniu zapraszalem na inne spotkanie TLUG-u na 27 listopada.
Ono zostalo przeniesieone na 4 grudnia o. godz 17 :10 i dlatego
ja tu wyjatkowo pisze. O nim wiecej
pod http://linux.gda.pl/spotkania

Open Source jest dziś największym i najważniejszym nurtem w sektorze IT -
albo dasz się ponieść na fali, albo utoniesz próbując płynąć pod prąd...
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243

Łukasz Rybka

to jug-tro...@googlegroups.com
Dominika - jeszcze raz ogromne podziękowania za świetna prezentację!

Materiały ze spotkania (zdjęcia jak i prezentacja) zostaly wrzucone na nasza strone:  http://trojmiasto.jug.pl/media/spotkania/