Min Window Farm

Rasmus Kjer

to IndoorFarm...@googlegroups.com
Hejsa Malthe og alle jer andre som er medlem af denne gruppe.

Nu har jeg gået og nørklet med min window farm ret længe og er omsider blevet færdig med noget der ligner noget.

Selve farmen består af 3 kolonner med 3 planter hver.

Jeg pumper vandet omkring 2,2 m op til toppen af vinduet hvorefter slangen deler sig i 3 nye slanger som hver fører hen til sin kolonne.
Vandet lander i den øverste plante og pibler på sædvanligvis ned til den 2 planter nedenunder. Under den sidste plante er der en returslange som fører det resterende vand tilbage i beholderen eller til mit citrontræ.

Hele systemet styres af en Arduino Uno som ved hjælp af en soil moisture sensor (måler jordens elektriske ledningsevne) har en fornemmelse for hvornår der skal vandes.

Når sensoren giver en værdi der når under en bestemt (nemt justerbart) niveau, aktiveres vandpumpen via et relæ, og ovenstående process sættes igang.

Window Farm Kontrolcenteret

Et LCD Display viser "Trigger" værdien for systemet samt den nuværende "Current" fugtighedsniveau.

Trigger værdien justers af den analoge slider.

Nederst tomatplante, midten buskbønne, potten ovenover har tomat igen.

Mynte tror jeg nok

Martin Malthe Borch

to Rasmus Kjer, IndoorFarm...@googlegroups.com
Super fedt projekt.
super flot glæder mig til at se hvordan det går i løbet af sommeren, og ikke mindst efteråret.
Hvilken retning er vinduet, og hvor langtid er der sol?

- Malthe

Med venlig hilsen,            Martin Malthe Borch

@MMBorch  |  +45 61713656