fi relé bekötés

Nagy Tamás

to ele...@tesla.hu
Sziasztok!

Érdekes egyfázisú fi relénél a bekötés iránya? Fent legyen a betáp, lefelé
a fogyasztók, esetleg fordítva, vagy mindegy?

Társasházi lakásról van szó. Adatlapot nem találtam, de a típus:
Fi relé A9 iID 2P 40A 30mA A-típus áramvédő Schneider A9Z21240

Illetve van rajta egy bekötési rajz:
http://postimg.org/gallery/2f2w720pw/

Ez alapján arra tippelnék, hogy felül betáp, és lent a fogyasztók, de
számomra nem egyértelmű.

Cser Tamas

to ele...@tesla.hu

http://feol.hu/data/cikk/112/740/cikk_1120740/1.jpg

> Ez alapján arra tippelnék, hogy felül betáp, és lent a fogyasztók, de
> számomra nem egyértelmű.
> elektro[-flame|-etc]

Cser Tamas

to ele...@tesla.hu

Info

to Nagy Tamás
> Érdekes egyfázisú fi relénél a bekötés iránya? Fent legyen a betáp, lefelé
> a fogyasztók, esetleg fordítva, vagy mindegy?

Ha megveszed, és a kezedben lesz, rá lesz rajzolva.
Csak a tesztgomb miatt, ne égjen el az ellenállás benne, ha
hosszan nyomják...

Nagy Tamás

to ele...@tesla.hu
Köszönöm az ábrákat, meg a magyarázatot, így már minden tiszta.
Be is kötöttem ma.
> elektro[-flame|-etc]

P Á

to ele...@tesla.hu
Szia
Ez a rajz nem nyitható meg.
Általában igen felül betáp alul fogyasztók
Pali

<vik...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 18., H, 18:46):

> 2014. november 29., szombat 21:41:26 UTC+1 időpontban Nagy Tamás a
> következőt írta:
> elektro[-flame|-etc]

Stolmár Tamás

to ele...@tesla.hu
Teljesen mindegy. Váltóáram, tehát az áraminrány másodpercenként 100x
úgyis megfordul  :)

On 2019. 02. 18. 18:52, P Á wrote:
> Szia
> Ez a rajz nem nyitható meg.
> Általában igen felül betáp alul fogyasztók
> Pali

> elektro[-flame|-etc]

miklajos

to ele...@tesla.hu
Bizonyos értelemben nem mindegy, de nem azért amire gondolsz :-). A
próba gomb ellenállásának bekötésére az volt javasolva hogy az a betápon
legyen, ne a megszakított áramkörön. Ma már szerintem sincs jelentősége.

miklajos

Stolmár Tamás

to ele...@tesla.hu
A próba ellenállás egyik lába a kimeneti oldalon, a másik a bemeneti
oldalon van. Csak így tud hibaáramot okozni. Egyébként nem oldana le a
védelem :)

On 2019. 02. 18. 19:49, miklajos wrote:
> [...]
> jelentősége.
>
> miklajos

miklajos

to ele...@tesla.hu
Meg van egy próbagomb ami a betáp után van kötve így az ellenállás nincs
mindig feszültség alatt.

miklajos

Pipi

to ele...@tesla.hu
2014-es emil...

--
Pipi
http://www.puzsar.hu

Gábor Auth

to ele...@tesla.hu
Hi,

On Mon, Feb 18, 2019 at 9:02 PM miklajos <mik.l...@freemail.hu> wrote:

> Meg van egy próbagomb ami a betáp után van kötve így az ellenállás nincs
> mindig feszültség alatt.

A próbagomb úgy van bekötve, hogy egy ellenálláson át összeköti az
áramváltó tekercsen kívül a fázist és a nullát, hogy a tekercsen belül
hiányozzon pont ez a hibaáramnyi áram.

A relét úgy kell bekötni, hogy a teszt gomb mindig a fixen bekötött részen
legyen, ne a relé által kapcsolt rész után, tehát a teszt gomb mindig
feszültség alatt van, akkor is, amikor már szétkapcsolt a relé.

Bye,
Auth Gábor

Karcsi&Eniko

to ele...@tesla.hu
Lehet, ha nem igy van, de en ugy emlekszem, hogy a rele kimeneten kell
legyen a teszt gomb. Mikor megnyomod, a kimeno fazist teszi a bemeno
nullara/foldre, ezaltal kikeruli a nulla a relet, csak az egyik tekercsen
folyik aram es ezaltal veszi eszre hogy aram folyik a fold fele.

Udv, Karcsi

Gábor Auth <auth....@gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 19., K,
9:44):

Kiss Gabor

to ele...@tesla.hu
On 2/19/19 9:44 AM, Karcsi&Eniko wrote:
> [...]
> nullara/foldre, ezaltal kikeruli a nulla a relet, csak az egyik tekercsen
> folyik aram es ezaltal veszi eszre hogy aram folyik a fold fele.

A szimuláció jobban közelítené a valóságot, ha a kimenő fázist a kimenő
föld felé szivárogtatná.

A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing in e-mail?

Gábor Auth

to ele...@tesla.hu
Hi,

On Tue, Feb 19, 2019 at 10:06 AM Kiss Gabor <ki...@ssg.ki.iif.hu> wrote:

> A szimuláció jobban közelítené a valóságot, ha a kimenő fázist a kimenő
> föld felé szivárogtatná.

Nincs a föld bekötve az ÉV relébe és egyébként teljesen mindegy, hogy merre
szivárog el az áram, nem csak a védőföld felé tud, hanem egyéb -
természetes módon földelt - irányba is mehet, mint mondjuk a vízvezeték
hálózat.

Az ÉV relé pusztán annyit néz, hogy az If és az In összege a hibaáram
alatti legyen. A teszt gomb annyit csinál, hogy az áramváltón kívül enged
át hibaáramnyi áramot, így az áramváltón belül már nem lesz az If és In
összege hibaáram alatti.

Itt van egy nagyon jó sematikus ábra a dologról:
https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81ram-v%C3%A9d%C5%91kapcsol%C3%B3#/media/File:FISkizze.svg

Bye,
Auth Gábor

Karcsi&Eniko

to ele...@tesla.hu
igy van, pont ezt irtam.

Udv., Karcsi

Gábor Auth <auth....@gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 19., K,
11:11):

> [...]
> összege hibaáram alatti.
>
> Itt van egy nagyon jó sematikus ábra a dologról:

Gábor Auth

to ele...@tesla.hu
Hi,

On Tue, Feb 19, 2019 at 10:38 AM Karcsi&Eniko <karc...@gmail.com> wrote:

> igy van, pont ezt irtam.

Kifejtenéd, hogy mit értettél akkor az alatt, hogy "relé kimenete"? Mert
ezt írtad: "Lehet, ha nem igy van, de en ugy emlekszem, hogy a rele
kimeneten kell legyen a teszt gomb."

Ezt nem tudom a valóságnak megfelelően értelmezni, mert a teszt gomb nem az
ÉV relé kimenetén és nem is az áramváltóra kötött relé kimenetén van, hanem
az ÉV relén belül a fixen bekötött részen kell legyen, úgy, hogy az
áramváltót kerüli meg.

Bye,
Auth Gábor

Karcsi&Eniko

to ele...@tesla.hu
A fogyaszto feloli reszre gondoltam. A lenyeg, hogy az ellenallason atfolyo
aram kerulje meg a tekercset, ezaltal megbomlik a szimmetria es aram
indukalodik a rele kioldo tekercsen.
Vegulis ha jol belegondolok, mindegy hogy kotod be, mindket iranyban ez
tortenik. :-)

Gábor Auth <auth....@gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 19., K,
11:47):

> [...]
> ÉV relé kimenetén és nem is az áramváltóra kötött relé kimenetén van, hanem
> az ÉV relén belül a fixen bekötött részen kell legyen, úgy, hogy az

Gábor Auth

to ele...@tesla.hu
Hi,

On Tue, Feb 19, 2019 at 11:10 AM Karcsi&Eniko <karc...@gmail.com> wrote:

> A fogyaszto feloli reszre gondoltam.

Hát nem oda van kötve a teszt gomb.

> [...]
> Vegulis ha jol belegondolok, mindegy hogy kotod be, mindket iranyban ez

Majdnem. A teszt gomb a fixen bekötött részre kerül, ahogy az áramváltó
tekercs is a fixen bekötött részen van, és főleg azért fontos a helyes
bekötés, mert némelyikben már van elektronika is, amelyiknek kell
tápellátás. Nem cserélhető fel a fixen bekötött oldal azzal az oldallal,
amelyik leválasztódik.

Bye,
Auth Gábor

Karcsi&Eniko

to ele...@tesla.hu
Aha, igy mar ertheto. En meg elektronikassal nem talalkoztam.

Gábor Auth <auth....@gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. febr. 19., K,
12:15):

hobi...@gmail.com

to ele...@tesla.hu
Melyikben van elektronika, és az mit csinál ?

István

2019.02.19. 11:14 keltezéssel, Gábor Auth írta:

> [...]
> bekötés, mert némelyikben már van elektronika is, amelyiknek kell
> tápellátás. Nem cserélhető fel a fixen bekötött oldal azzal az oldallal,

Ökrös Miklós

to ele...@tesla.hu
Itt találsz jó leírást:
https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81ram-v%C3%A9d%C5%91kapcsol%C3%B3