Crnomerec - znacenje naziva?

Krki

Bok

Zna li netko znacenje imena Crnomerec?
Da li je to izvedenica od crno more ili je
npr. mer od mor, kao pomor, itd.

Sto to ime znaci, sta, sto, sta?

alan ford eskort

Dolazi od rijeci Črna mera. Nekada su seljaci kad bi dolazili u Zgb
prodavat svoje proizvode morali platit za ulazak.

metalac

"Krki" wrote

koliko ja znam iz povijesnih knjiga sve je to iz doba Turaka kao npr.
Borongaj, Tuskanac...
probaj vidjeti sto znaci na Turskom znaci ta rijec

Fiju Briju

©ta očeą reč...da su Turci davali imena kvartovima?!

Črnomerec je jedan od tri potoka (Črnomerec, Kustoąak, Vrabečak) po kojima
su i kvartovi
dobili ime...Črnomerec..kako vam je čovjek već i reko...je dobio naziv jer
je tu nekad bila međa na
kojoj su kmeti davali danak za ulazak u grad!

Vrabečak navodno ima veze s posjetom Sv.Tome Akvinskog u tom području, kada
su ga
ljudi hvatali za skute...a on je vikao ma pustite me vi vrabci jedni! Ali to
je samo legenda.
Za Kustoąiju na moju veliku ľalost i sramotu zbilja moram priznat da neznam
korjen imena!

prpa

"alan ford eskort" <peper...@net.hr> wrote in message

> Dolazi od rijeci Èrna mera. Nekada su seljaci kad bi dolazili u Zgb

> prodavat svoje proizvode morali platit za ulazak.

tako je, tu je bila mitnica i vrata na kojima su seljaci koji idu prodavati
svoju robu placali ulazak u grad

RR

"Krki" wrote...

AFAIK, Crnomerec - onaj koji 'meri na crno' oliti, onaj koji vara na vagi...

l.p.R

Ankan

RR wrote:

> AFAIK, Crnomerec - onaj koji 'meri na crno' oliti, onaj koji vara na vagi...

Svakih pol godine se neko sjeti i postavi slično pitanje.
Po onom kak sam čul, ovo je najvjerojatnije jer je tam bil neki
pokvareni trgovac.

Alisa

Nije bas ono kaj trazis, ali moze pomoci - imas super knjigu Nives
Opacic ("Izar rijeci", izdanje Matice hrvatske) u kojoj mozes pronaci
odgovore na ovakva pitanja. Fest zanimljivo.

--
Alisa

Hz

"Ankan" <akanizaj...@MAKNIgmail.com> wrote in message
RR wrote:

Mislim da je ovo točno. Na radio Sljemenu postoji jedna emisija u kojoj se
priča o povijesti Zagreba i nastanku imena ulica, kvartova i sl. i jednom su
pričali baą o nastanku imena Črnomerec i rekli su da je tu bio nekakav mesar
koji je varao na vagi.

Yashoda_dd

Botinec čuva uspomenu na grofove Boti, a mnogo je kvartova u čijim se
imenima skrivaju osobna imena - staroslavensko Črnomer u Črnomercu,
Jakov u Jakuševcu, Ivan (Jan) u Jankomiru, Ferenc na Ferenščici, Marko
u Markuševcu, Mihalj na Mihaljevcu, a potomci nekog Nikole (Mikule)
naselili su Mikuliće.

Elitni Tuškanac, pak, ime je dobio po Toskani!

Vidi ostale dijelove Zagreba:
http://cromagnon.bloger.hr/post/se-to-ide-v-beli-zg-grad/149896.aspx

Gaaaliccc

"Hz" <kr...@yahoo.com> wrote in message news:ev5okr$jpn$1...@ss408.t-com.hr...

> [...]
> su pričali baš o nastanku imena Črnomerec i rekli su da je tu bio nekakav

Jesu kad pricali o Puskaricevoj ulici ? Zanima me kako je to prezime nastalo
?

Hz

"Gaaaliccc" <ac...@gaaaclic.hr> wrote in message

> "Hz" <kr...@yahoo.com> wrote in message

> Jesu kad pricali o Puskaricevoj ulici ? Zanima me kako je to prezime
> nastalo ?

e ne bih znao...

Panoramix

gdje spadaju mikulići, u podsljeme ili črnomerec?

--
"Dinamo je najhrvatskiji i najveći hrvatski klub"
(Joško Jeličić, velemajstor baluna)

Sonny

Gaaaliccc wrote:

> Jesu kad pricali o Puskaricevoj ulici ? Zanima me kako je to prezime
> nastalo ?

hahahaha, ovaj ti je dobar

--
Don't be a nice guy, get wicked ;)

Drmesh

"metalac" <j...@dva.tri> wrote in message news:ev56kq$5ih$1...@ss408.t-com.hr...

A kad su to Turci vladali Zagrebom? Jesam li nesto propustio za vrijeme svog
skolovanja?

Krki

On 7 Apr 2007 00:18:01 -0700, Yashoda_dd wrote:

Konacno jedan koristan blog :)

Yashoda_dd

Ali Turci nisu nikada vladali Zagrebom. Pokušali su, ali nisu uspjeli.

Danas se može čuti puno turcizama po Zagrebu. Više nego par stotina
godina prije.

Gaaaliccc

"Yashoda_dd" <yasho...@yahoo.com> wrote in message

Ali Turci nisu nikada vladali Zagrebom. Poku ali su, ali nisu uspjeli.

Danas se mo e čuti puno turcizama po Zagrebu. Vi e nego par stotina
godina prije.
-----------------

a kako su hercegovci uspjeli ? Sto sad radimo krivo ?

Gaaaliccc

"Sonny" <ne...@mail.no> wrote in message news:ev8701$lm1$1...@ss408.t-com.hr...

> hahahaha, ovaj ti je dobar

sam se ti zezaj, ali ta ulica uistinu postoji i nije blizu Gajeve :)))

delboj

> a kako su hercegovci uspjeli ? Sto sad radimo krivo ?

TO I MENE ZANIMA ?!?!?

Krki

On Tue, 10 Apr 2007 11:35:42 +0200, Gaaaliccc wrote:

> a kako su hercegovci uspjeli ? Sto sad radimo krivo ?

Hercegovci se drze zajedno. Kao i Siptari, Kinezi, itd.

Zli_Zec

NE samo to ! Slučajno su iste VJERE !

Da, i jako dobro kolju Srbe, koji su nam u ľivotu jedini zapravo
vaľni, jel' da ? :-( :-( :-(

Zli_Zec

Puąkarići su jednostavno - izrađivači puąaka ! :-)

Selo pod tim imenom postoji na području nekadaąnje Vojne Krajine,
kod Ogulina !
A ova zagrebačka ulica je valjda dobila ime po nekom Puąkariću čiji su
korijeni od tamo - to ako se ulica zove 'Puąkarićeva'.
A ako je pak ulica 'Puąkarići' - e, onda su tako nazvali i neke
majstore-puąkare
i ovdje u Prigorju a ne samo kod Ogulina...

Lic-ga

"Zli_Zec" <Izbavitel...@hotmail.com> wrote in message

> Puškarići su jednostavno - izrađivači pušaka ! :-)
>
> Selo pod tim imenom postoji na području nekadašnje Vojne Krajine,
> kod Ogulina !
> A ova zagrebačka ulica je valjda dobila ime po nekom Puškariću čiji su
> korijeni od tamo - to ako se ulica zove 'Puškarićeva'.
> A ako je pak ulica 'Puškarići' - e, onda su tako nazvali i neke
> majstore-puškare

> i ovdje u Prigorju a ne samo kod Ogulina...

A mozda su samo dobro pusili kare :)))

Zli_Zec

Lic-ga wrote:
> "Zli_Zec" <Izbavitel...@hotmail.com> wrote in message

> A mozda su samo dobro pusili kare :)))

Namjerno ću ti odgovoriti sasvim ozbiljno.
Ne, 99,999999....% normalnih ljudi kroz 99,999999% povijesti
čovječanstva jednostavno nisu nazivali porodice prema nečem takvom
niti je ta seksualna praksa uopće bila raąirena dok se nije počela
od 19. stoljeća razvoziti po Europi i svijetu kao moda i to iz Francuske
(!).

A kasnije su je propagirali i ąirili pederasti.

Dakle, nema ama baą nikakve ąanse da su po tome ti ljudi dobili ime.

Lic-ga

> [...]

> niti je ta seksualna praksa uopće bila raširena dok se nije počela

> od 19. stoljeća razvoziti po Europi i svijetu kao moda i to iz Francuske

kriva pretpostavka :) 99,999999% ljudi je nazivala TUDJA porodica.

Znaci nisi ti sam sebi nadjenuo prezime (pa da pazis da si ne stavis
pogrdno), vec su te susjedi nazvali.

Npr. susjed ide kod tebe i kaze zeni: Idem ti kod susjed.a. ma znas ono
KOVACA koji potkiva...

idem ti kod onog MUTAVOG - ma znas mUTAVAC

dakle DRUGI su nadjevali nazive... nikad sam sebi (osim ime)

Ime si dao djetetu - Mirko....a susjedi su ti "nadjenuli" prezime

> A kasnije su je propagirali i širili pederasti.
>
> Dakle, nema ama baš nikakve šanse da su po tome ti ljudi dobili ime.

Kazem da su drugi nadjenuli prezime nekome, a ne da si to radio sam sebi.
Stoga ti kao jedinka nisi mogao "Pazit" da sam sebi ne das nesto pogrdno

mia

"Zli_Zec" <Izbavitel...@hotmail.com> wrote in message

> niti je ta seksualna praksa uopće bila raąirena

pa mozda su bas zato bili specificni.

Zli_Zec

Lic-ga wrote:
> [...]

> Kazem da su drugi nadjenuli prezime nekome, a ne da si to radio sam

> sebi. Stoga ti kao jedinka nisi mogao "Pazit" da sam sebi ne das

To ąto ti kaľeą je savrąeno točno samo ja ama baą nigdje nisam tvrdio
suprotno.

Lic-ga

> To što ti kažeš je savršeno točno samo ja ama baš nigdje nisam tvrdio
> suprotno.

Ja sam tvoj text shvatio "nebi davali ima po tako necem" - jer paze da ne
bude uvredljivo. I to je ok kad bi ga sam sebi davao.

Ali drugi nisu obzirni vec te nazovu po onom po cemu se najvise razlikujes.

Mutavi je "mutavac" - makar je to pogrdno :)

Zli_Zec

Lic-ga wrote:
> [...]

> Ali drugi nisu obzirni vec te nazovu po onom po cemu se najvise
> razlikujes.
> Mutavi je "mutavac" - makar je to pogrdno :)

Ima puno takvih posprdih prezimena koja su prvobitno bili nadimci :-)
ZNam ih dosta al daleko bi dovelo da ih sad idem nabrajati...

Kao osnovnu literaturu preporučujem akademika Petra ©imunovića
'Naąa prezimena' (izdanje iz '70.-ih) ili 'Hrvatska prezimena' (izdanje iz
'90.-ih)....

Lic-ga

> Ima puno takvih posprdih prezimena koja su prvobitno bili nadimci :-)
> ZNam ih dosta al daleko bi dovelo da ih sad idem nabrajati...
>

> Kao osnovnu literaturu preporučujem akademika Petra Šimunovića
> 'Naša prezimena' (izdanje iz '70.-ih) ili 'Hrvatska prezimena' (izdanje iz
> '90.-ih)....

ok.. znaci konstatiramo da ipak "bi davali imena po tako necemu" :)

Zli_Zec

Lic-ga wrote:
> "Zli_Zec" <Izbavitel...@hotmail.com> wrote in message

> ok.. znaci konstatiramo da ipak "bi davali imena po tako necemu" :)

Ti si izgleda pravi majstor u izvrdavanju logike i to one lake !
Nevjerojatno !

NE, ne konstatiramo to.

Lic-ga

> Ti si izgleda pravi majstor u izvrdavanju logike i to one lake !
> Nevjerojatno !

a ti si pravi majstor u iznosenju svog misljenja, bez ikakvog argumenta

> NE, ne konstatiramo to.

Evo ti tvoj citat da vidis kako sam sebi skaces u usta
-------

Ima puno takvih posprdih prezimena koja su prvobitno bili nadimci :-)

-------

dakle zakljucujemo da se DAJU pogrdni nadimci.....

Ako tvoja fenomenalna logika uspije strpat ove 2 izjave

1.daju pogrdne
2. zakljucujemo da ne daju pogrdne

skupa u isti post, onda se stvarno treba divit samo tvojoj logici

Zli_Zec

Lic-ga wrote:
> [...]

> 1.daju pogrdne
> 2. zakljucujemo da ne daju pogrdne
>
> skupa u isti post, onda se stvarno treba divit samo tvojoj logici

Da, pogrdne OPĆENITO. Ali NE OVAJ konkretni nadimak (iz razloga
koje sam naveo u svom prvom postu) !!!!!!!!!!

Jesi li ti razmislio o zanimanju - političara ? :-)

Lic-ga

> Da, pogrdne OPĆENITO. Ali NE OVAJ konkretni nadimak (iz razloga
> koje sam naveo u svom prvom postu) !!!!!!!!!!

Pa pricamo opcenito - cim si krenuo o tome kako nastaju nadimci i
prezimena - tada je to postalo opcenito.

> Jesi li ti razmislio o zanimanju - političara ? :-)

nisam

a jesi li ti razmisljao da to postanes ? :)

Zli_Zec

O, da.... Samo - previąe sam Zli za to... :-D

mjauc.p...@gmail.com

Dana petak, 6. travnja 2007. u 12:02:08 UTC+2, korisnik Krki napisao je:
> Bok
>
> Zna li netko znacenje imena Crnomerec?
> Da li je to izvedenica od crno more ili je
> npr. mer od mor, kao pomor, itd.
>
> Sto to ime znaci, sta, sto, sta?

Haha, drago mi je da nekoga zanima! Dakle, riječ označava čovjeka sa Crnog mora, i čita se Černomerec. pa evo, nakon 12 g. netko ti je odgovorio

Matija Nalis

Slabo primjećujem znakove značajnijeg tursko/bugarsko/rumunjsko/ruskog
stanovništva; zašto bi dobio ime po Crnom moru inače? Ili je bio jedan
čovjek sa Crnog mora koji je bio jako poznat po nečemu da bi cijelo mjesto
dobilo ime po njemu? O tome bi ostao barem neki zapis osim imena da je
ostavio tako upečatljiv trag; imaš li neki link?

Ja sam pak čuo priču da se za ulazak u grad vozilima ili sa stvarima za
prodaju morala plaćati maltarina (nisu imali vinjete tada :) jer je
črnomerec bio jedan od glavnih ulaza u grad, a "carinici" koji su tu
dužnost obnašali su bili obučeni u crne odore.

Pa stoga "Črno" - crne boje, "merec" - mjerač, osoba koja mjeri

Znamo li još koju teoriju?

--
Opinions above are GNU-copylefted.