Prskanje tresanja?

Ivan

Imam tresnju koja je trenutno u punom cvatu, svake godine plod napadnu
musise, ove godine sam odlucio u borbu protiv te napasti pa molim za savjete
cime prskati i kada, tresnje obicnu budu za branje oko 1. svibnja.

Gyz

oldtimer

"Gyz" <gyz....@email.htnet.hr> wrote in message

> [...]

Ivane ne vidim tvoj post jer je vjerojatno negdje u -
buducnosti (2April). Mozda ga Iskon sutra prikaze ;/ .
Dakle porihtaj uricu.
Inace najveca posast za tresnju nisu musice nego monilija.
Ako te to muci onda ti je zadnji tren za prskanje. Mozes
osim ovog od Herbosa uzet i Baycor koji ne truje pcele
Mislim da je dobar i Chromodin (raspitaj se kod agronoma).

Ivan

"oldtimer" <lok...@Xxmail.inet.hr> wrote in message

> "Gyz" <gyz....@email.htnet.hr> wrote in message

> Ivane ne vidim tvoj post jer je vjerojatno negdje u -
> buducnosti (2April). Mozda ga Iskon sutra prikaze ;/ .
> Dakle porihtaj uricu.

Moja isprika, ne znam kako ali eto bio je 2. travnja, popravio sam:)

> [...]
> osim ovog od Herbosa uzet i Baycor koji ne truje pcele
> Mislim da je dobar i Chromodin (raspitaj se kod agronoma).

Potpuno sam neupucen u problematiku, imam nekoliko tresanja koje sam fino
obradio i htio bi da plodovi budu zdravi.
Proteklih godina su plodove napadale musice, ostalih problema nisam
primjetio, niti ne znam kako izgleda oboljenje ploda od monile, trule
flekice po polodovima, mozda? toga sam primjetio u nekoj manjoj mjeri.
Mislim da mi je prosle godine neko savjetovao prskanje bavistinom prije
cvatnje (sad je malo kasno jer je cvatnja u punom jeku).

oldtimer

"Ivan" <mr...@spam.hr> wrote in message news:fsu354$r57$1...@ss408.t-com.hr...

> [...]
> Mislim da mi je prosle godine neko savjetovao prskanje bavistinom prije
> cvatnje (sad je malo kasno jer je cvatnja u punom jeku).

Hvala sto si popravio uricu, sad si vidljiv;)
Musice su naravno isto posast ako ih puno ima.
Ovo sto sam ja spomenuo (muke po moniliji)
manifestira se odumiranjem cvjetova, pozute na
drvu i ugibaju, plodne grancice se suse a plodovi
dozrijevaju prije vremena. Zapravo to nije dozrijevanje
nego plodovi pocrvene ali su maleni, nemaju dobar ukus.
Prskanje pri kraju cvata (doslovce pranje cvjetova) je
meni lani pomoglo. Bilo je tresanja an desetke kila za
razliku od prethodnih godina kad je prezivljavalo po
dvadesetak plodova.
BTW , upravo cvatu i sljive. Njih napada sljivina
osica ciji crvici uniste plod dok je jos velicine
nezrele visnje.

Ivan

> [...]
> dozrijevaju prije vremena. Zapravo to nije dozrijevanje
> nego plodovi pocrvene ali su maleni, nemaju dobar ukus.

Hvala na edukaciji, izgleda da kod mene nije bilo oboljenja od monile,
plodovi su ok ali ih napadnu musice a pojedine grane bi bile tako napadnute
da bi plodovi bili toliko 'ljepljivi' od musica i nejestivi zbog te posasti.
Pricekati cu da se plodovi fino razviju pa cu ih onda prskati...necim.

Kresotrg

Pozdrav,

ne znam na koje musice mislis, no postoji tresnjina muha (musica) koja
polaze jajasca i nastaju crvi u tresnji. Protiv nje mozes koristiti zute
lijepljive poce (navodno ih privlaci zuta boja) koje imas u svakoj biljnoj
apoteci - paket od 10 kom cca 30 kn. Također postoje i bijele ploce za
muhe - te dodu cca 10 kn.
Mozda ti to pomogne....

"Ivan" <mr...@spam.hr> je napisao u poruci interesnoj
grupi:fsu4ui$2j7$1...@ss408.t-com.hr...

Gyz

On Wed, 2 Apr 2008 14:05:53 +0200, Kresotrg wrote:

> Protiv nje mozes koristiti zute
> lijepljive poce (navodno ih privlaci zuta boja)

???
i te ploče pohvataju sve muhe koje dojdu na trešnju???
;->>>

nisam neki stručnjak,
al mi je jednom jedan agronom nekaj pričal o tim trakama,
(feromoni), i kolko sam ja shvatio, te ploče služe
za kontrolu leta insekata...

to jest, ako se ne uhvate insekti...muhe... onda ni ne treba špricati
jer insekata ni nema

a ako se uhvate, onda znači da je vrijeme špricanju

e sad, morti sam ja nekaj krivo shvatil...

ili su to potpuno različite trake...

ako je neki agronom slučajno ovdje u prolazu...
neka baci koji komentar...
baš me zanima
;-O

Eni

"Ivan" <mr...@spam.hr> wrote in message news:fsu4ui$2j7$1...@ss408.t-com.hr...

> [...]
> Pricekati cu da se plodovi fino razviju pa cu ih onda prskati...necim.

Pozdravi,

gotovo sam siguran da se radi o lisnim usima, njih raznose najvise mravi, najbolja preventiva, kada se tek pojave mravi, je ljepilo za miseve, jednostavno se zamota oko debla pazeci da ne ostane kakva pukotina nepokrivena.
Ako pojava uzme maha prskati insekticidom protiv lisnih usi u kombinaciji sa sredstvom protiv tresnjine muhe, netom kada otpadnu latice, najkasnije do velicine tresnje manjeg zrna graska.

Pozdravi od Darka.

Ivan

"Eni" <e...@post.t-com.hr> wrote in message

Ako pojava uzme maha prskati insekticidom protiv lisnih usi u kombinaciji sa
sredstvom protiv tresnjine muhe, netom kada otpadnu latice, najkasnije do
velicine tresnje manjeg zrna graska.

Koje sredstvo protiv tresnjine muhe?

Komsic

Pozdravi,

[...]

E koje ti gluposti valjas¨!!!!
Ne mogu vjerovati! Ovak glupe i ne strucne komentare bolje cuvaj za sebe !

oldtimer

"Komsic" <> wrote in message news:ft1t18$snl$1...@ss408.t-com.hr...

> Ne mogu vjerovati! Ovak glupe i ne strucne komentare bolje cuvaj za sebe !

Komsija vjeruj meni:)
Lisne usi ugrozavaju od krumpira i ruza pa sve do voca. Mravi
ih ne donose nego matice dolete odnekud i nastane se. Koliko
sam skuzio simbioza mrava i lisnih usi sastoji se prvenstveno
u tome da mravi "muzu" nektar od lisnih usi. Za uzvrat ih "brane"
a cini mi se da bas mravi nagrizaju mlade izbojke na kojima se
onda lisne usi lakse hrane.
O branama za mrave pomocu ljepila za miseve pisao sam
jos pred 8 godina tu na grupi. Isto tako sam pisao i o
jeftinim lovilicama za muhe: vani , izvan kuce se na nesto
stavi ljepilo za miseve a u sredinu se stavi komadic ribe
ili mesa da smrdi. To se pokrije mrezicom da muhe ne
mogu do toga pa slete na ljepilo... Uskoro je na TV bio
prilog iz nekog azila za zivotinje gdje su se pohvalili da su
bas na taj nacin jeftino rijesili problem sa tisucama muha
koje su zujale oko pasa. Da su mene pitali za takva mjesta
imam jos bolju ideju :) Tu bi trebala i tvoja elektronicarska
strucnost ali ideja je odlicna.

Komsic

A znas i sam da sam procitao na stotine knjiga o vocarstvu i da posjedujem
sve sto se tiskalo u Hrvatskoj zadnjih 15 godina kao i ostale koje su se
mogle kupiti na trzistu novih i rabljenih . Takodje znas da posjedujem oveci
vocnjak i vinograd ali za ovakvo sto nikada nisam cuo !!!! Da mravi raznose
lisne usi !
Naravno da sisu mednu rosu i da su samo indikator da su prisutne na stablu
tj liscu , a ako je gospodin i vidio neke trake omotane oko stabla sigurno
nisu protiv mrava i lisnih usiju !
Pozdrav i navrati da vidis kak izgleda vocnjak u cvatu!!!! Il ti je susjeda
draza ???

Eni

"Komsic" <dusko....@ka.t-com.hr> wrote in message news:ft2dh4$8g9$1...@ss408.t-com.hr...

> [...]
> tj liscu , a ako je gospodin i vidio neke trake omotane oko stabla sigurno

unatoc pomalo neugodnim opaskama ostajem pri svojoj prijasnjoj tvrdnji da mravi raznose lisne usi.

Naglasio bih da nisam napisao kako mravi proizvode lisne usi, nego kako ih raznose i nasaduju na mlade listove. Onog trenutka kada se sporadicno pojave lisne usi, mravi krecu u pohod i raznesu ih po cijelim vocnjaku u roku od desetak dana.
Kao sto ti imas svoj vocnjak, tako i oni imaju svoj, na liscu tvojih vocaka. I brinu se u svom nasadu vrlo marljivo, sto veci vrt imaju, to vise nektara prikupe za brzi rast svog potomstva.
Svojim ocima sam vidio kako ih nose u celjustima i odlazu na mlade listove.
Kada ne bi bilo mrava, napad lisnih usi bi bio gotovo beznacajan te, opet po mom skromnom misljenju, radi samih lisnih usi ne bih niti prskao.

Neke trake omotane oko debla upravo sluze da zaustave pohod mrava prema liscu. No, trake su skupe, traju vrlo kratko i imaju veliku manu da ne mozes pokriti pukotine u kori.
Ljepilo za miseve potpuno je neskodljivo (pise na kutiji), jeftino je i traje barem dva mjeseca.

Drugo su ljepljive trake koje se vjesaju po granama i sluze za ekolosko tretiranje musica koje napadaju vocke, najcesce na bazi feromona doticnih musica za svaku pojedinu vocku.

I, na kraju, oprosti mi na malo zajedljivosti, ja sam se barem potrudio i sa svojim skromnim znanjem ponudio konkretan odgovor na postavljeno pitanje.

Zasto ti, sa svojim golemim znanjem i iskustvom, nisi ponudio nekakav odgovor zasto se covjeku vocke i voce lijepi, vec dajes pausalne procjene tudeg truda.

Pozdravi od Darka.

Ahmet Čabarabdić

On Thu, 3 Apr 2008 13:03:02 +0200, Komsic wrote:

> [...]
> tj liscu , a ako je gospodin i vidio neke trake omotane oko stabla sigurno

Znam da volis kad ti se ja javim, ali ovaj puta nisi u pravu. ;o) Mozes
imati i tisuce knjiga o vocarstvu, ali koja korist od toga kad ne kontaš
sto tamo pise? :o) I kakve su ti to knjige ako ni u jednoj ne pise da mravi
raznose lisne usi? Medju educiranim vocarima je to opce poznata stvar.

Sličan sam problem imao i ja na mojim mandarinama samo sto su ovdje u igri
bile i štitaste uši koje nije tako jednostavno uništit kao obične lisne
uši. Ipak, višekratno špricanje bijelim uljem riješilo je sve nedoumice.

Evo par stranica koje objašnjavaju suživot mravi i lisnih ušesa. Ako te
zanima više, jednostavno u Google upiši aphid & ant. Nemereš bilivit koliko
ćeš odgovora dobit. Evo ih par:

http://www.fourmilab.ch/images/animal_magnetism/fourmis_pucerons.html
http://www.childrensbiblestudy.com/critters/ant.htm
http://www.richsoil.com/antsandaphids/
http://forums.gardenweb.com/forums/load/pests/msg071005279330.html

--
Ahmet Čabarabdić
Burekdžinica i ćevabdžinica "Donji Zagon"

Ahmet Čabarabdić

On Thu, 3 Apr 2008 21:30:22 +0200, Ahmet Čabarabdić wrote:

A evo malo i na materinjem jeziku:

Mravi
Uglavnom se javljaju u toplije doba godine. Sami po sebi nisu toliko štetni
za biljke, ali su znak uzbune da su se na biljci najvjerojatnije pojavile
lisne uši, štitaste uši ili bijele mušice, jer se mravi hrane sa njihovim
izmetinama (medna rosa). Mravi također i rasprostranjuju ove štetnike.

COPY-PASTANO s:

http://www.rasadnik-strk.com/bonsai/bolesti.html

Eni

"Ivan" <mr...@spam.hr> wrote in message news:ft0o4g$rav$1...@ss408.t-com.hr...

> Koje sredstvo protiv tresnjine muhe?

Pozdravi,

trenutno ti ne mogu odgovoriti na to pitanje jer su mi sredstva u vocnjaku, a bas mi ne ide pamcenje tih imena da ti sa sigurnoscu mogu napisati ime sredstva.

Pogledaj par postova iznad u threadu, o trakama za ljepljenje vocnih musica, vrlo dobro je objasnjeno.

Treba traziti ljepljive ploce za svaku pojedinu vocku i ako je napad manjeg inteziteta, prskanje nije ni potrebno, a ako je jaci, treba prskat.

Insekticida ima raznih, osobno odem u omiljenu agrariju i objasnim situaciju. Cesto pomaze i par listova, "moja" agronomka je jako dobra po tom pitanju.

Otrove iz prve i druge grupe ne uzimam, to je rezervirano za profesionalce. Gledam ako je moguce proci sa ekoloskim pristupom, a ako nije moguce, ne libim se prskati.

Pozdravi od Darka.

Eni

"Ahmet Cabarabdic" <cabarabdi...@gmail.com> wrote in message news:3jaqwvqfr9yy.1t...@40tude.net...

> On Thu, 3 Apr 2008 21:30:22 +0200, Ahmet Èabarabdiæ wrote:
> Mravi
> Uglavnom se javljaju u toplije doba godine. Sami po sebi nisu toliko ¹tetni

> za biljke, ali su znak uzbune da su se na biljci najvjerojatnije pojavile
> lisne u¹i, ¹titaste u¹i ili bijele mu¹ice, jer se mravi hrane sa njihovim
> izmetinama (medna rosa). Mravi takoðer i rasprostranjuju ove ¹tetnike.

Pozdravi,

osobno smatram da raznose i razna gljivicna oboljenja. Nektarinke i marelice koje imam izuzetno su osjetljive na kovrcavost i krastavost lisca.

Dok nisam eliminirao mrave iz krosnje gotovo da mi je svo prskanje bilo uzaludno. Sad prskam fungicidima dvostruko manje nego prije, sa besprijekornim rezultatima.

Pozdravi od Darka.

Ahmet Čabarabdić

On Thu, 3 Apr 2008 22:04:55 +0200, Eni wrote:

> [...]
>
> Dok nisam eliminirao mrave iz krosnje gotovo da mi je svo prskanje bilo uzaludno. Sad prskam fungicidima dvostruko manje nego prije, sa besprijekornim rezultatima.

Bok Darko.

Namjesti si kodnu stranicu na 8859-2 pa nećeš imati problema s fontovima. A
što se tiče mravi, uši i pratećih boleština... sigurno ima logike u tome
što govoriš. Poznato je da slatka sredina koju stvaraju uši odgovara
razvoju mnogih bakterija.

--

Cevape dostavljamo preko interneta s adrese www.primula.hr/hobby

oldtimer

>osobno smatram da raznose i razna gljivicna oboljenja. Nektarinke i
>marelice koje
>imam izuzetno su osjetljive na kovrcavost i krastavost lisca.

Kod mene kovrcavost lista napada samo listove nektarine i breskve.
Zimsko prskanje je odlicna stvar ali i kasnije dok listovi ne
porastu potrebno je prskanje u roku 8 dana poslije svake jace kise.

>Dok nisam eliminirao mrave iz krosnje gotovo da mi je svo prskanje bilo
>uzaludno.
>Sad prskam fungicidima dvostruko manje nego prije, sa besprijekornim
>rezultatima.

Vjerujem ti. Ali : dok nisi eliminirao lisne usi. Lisne usi su poznate kao
prenosnici
gljivicnih ali i bakterijskih te virusnih bolesti. Zato je trazen licki
sjemenski
krumpir jer nije zarazen virusima koje prenose lisne usi (hladno je pa ih
tamo nema).
Lisne usi nanose stete i na ruzama, bockanjem ostete epitel listica u koje
prodiru
gljivice i virusi. Gljivice se jos donekle mogu lijeciti ali virusi ne.
BTW: Ko ima brajdu ili vinograd treba usput sa istim mjesavinama poprskat
ruze
pa ce mu cvasti do duboke jeseni.

Ivan

Treba traziti ljepljive ploce za svaku pojedinu vocku i ako je napad manjeg
inteziteta, prskanje nije ni potrebno, a ako je jaci, treba prskat.

Kupio sam ljepilo za miseve i imam plasticne trake sirine 4-5cm koje cu
namazati ljepilom i klamerocom ucvrstiti oko debla, vidit cemo ima li to
kakvog efekta. Za sada jos nema pojave musice po listovima, proteklih godina
se pojavila na plodovima koji bi dozrijevali. Moj problem je sto pojma nemam
o musicama i lisnim musicama, tj sta je sta i kako izgleda, siguran sam da
je neka musica jer je bilo preocito proteklih godina.

MARKY

Ukratko...viąnje i treąnje je najbolje poąpricati u punoj cvatnji da se
spriječi najopasnija bolest koątićavih voćaka,Monilia laxa...cjetovi posmeđe
i grančice se suąe..te grančice treba odrezati do 15cm ispod zaraľenog
mjesta..
znači..u cvatnji poąpricati sa Baycor,Ronilan,Folicur itd...

oldtimer

"MARKY" <zo...@optinet.hr> wrote in message

> [...]
> zaraľenog mjesta..
> znači..u cvatnji poąpricati sa Baycor,Ronilan,Folicur itd...

ja sam to "sredio" sa Baykorom a mislim da i Chromodin jednako radi.

jasna...@gmail.com

dragomir...@gmail.com

nevenka....@gmail.com