Plava baza na Ilfordu HP5+ ?

Ivan Kaselj

Ilford HP5+ iz zadnje serije koju sam kupio ima plavu bazu... Ljubicasto
plavu. Da nemam kraj sebe stari primjerak, pomislio bi da je to normalno.
Sad sam ih usporedio i razlika je ogromna :/ Stari je lagano siv a ovaj je
plav. Svi 4 od 10 iz tog pakovanja koje sam do sad razvio su takvi plavi!
Iz prethodne serije su takodjer plavi ali dosta manje, a oni prvi koje imam
su sivi!!! Sto su noviji, manje su prozirni...

Ima li to neke veze sa razvijanjem/fiksiranjem ili? Da nisam iscrpio fiksir
mozda posto ga ne bacam, ali fiksir i dalje za 4-5 minuta ocisti sve sa
filma... Ili kuhinjski ocat za stop?

Po jednom tekstu kojeg je napisao g. Tiljak koristim laganu otopinu soli za
ispiranje fksira.. A ta sol je jodirana... Da nije to?

:) ne zamjerite mi na ovom lupetanju, izbezumio sam se :)))

Ivan

mislav

"Ivan Kaselj" <ikaselj...@gmx.net> je napisao u poruci interesnoj
grupi:1rq5x95a3848i$.160ydirydo1ad$.dlg@40tude.net...

> :) ne zamjerite mi na ovom lupetanju, izbezumio sam se :)))

a) posalji mejl u Ilford i pitaj jesu promjenili bazu
b) isperi film vodom nakon razvijaca a prije fiksira
c) fiksir koristi po uputi proizvodjaca - obicno se sa litrom pripremljenog
fiksira moze izfiksirati 10-20 filmova
d) boja baze upucuje da je film mozda fogiran - ili je uzrok u filmu
(starost) ili u razvijacu

premda je vjerojatno ovo pod a)

Zvonimir Ervacic

Dana Mon, 20 Sep 2010 01:00:29 +0200,
umjetnik/ca Ivan Kaselj je napisao/la...

> Ima li to neke veze sa razvijanjem/fiksiranjem ili? Da nisam iscrpio fiksir
> mozda posto ga ne bacam, ali fiksir i dalje za 4-5 minuta ocisti sve sa
> filma... Ili kuhinjski ocat za stop?

Meni nekada ostanu tragovi boje antihalo sloja kada je fiksir malo
stariji i vise puta koristen. Probaj napraviti frisku radnu otopinu
fiksira, pa ponovi fiksiranje na par minuta. Ako ne pomogne onda je
nesto drugo.

> Po jednom tekstu kojeg je napisao g. Tiljak koristim laganu otopinu soli za
> ispiranje fksira.. A ta sol je jodirana... Da nije to?

Simuliranje mora. :-)
http://www.apug.org/forums/forum37/50473-sea-water-wash-aid-wwii-urban-
myth.html

Pozdrav,
Zvonimir

Ivan Kaselj

> a) posalji mejl u Ilford i pitaj jesu promjenili bazu

:) Ja sam vise od onih koji ce promijeniti film... :) Ili naci krivca u
bazi sto mi je cijeli film podeksponiran :))))

> b) isperi film vodom nakon razvijaca a prije fiksira

Prvo stavim vodu sa malo octa i onda 2x isperem jer vise puta koristim
fiksir, pa da u fiksiru ne bude octa... dakle nije to...

> c) fiksir koristi po uputi proizvodjaca - obicno se sa litrom pripremljenog
> fiksira moze izfiksirati 10-20 filmova

Rekli su da je dobar dok brzo ocisti film... a ovaj brzo ocisti film. Sad
sam trakicu filma stavio u nerazrijedjeni novi fiksir i isprao, no boja je
i dalje postojana... blu je plavo :)

> d) boja baze upucuje da je film mozda fogiran - ili je uzrok u filmu
> (starost) ili u razvijacu

Film je tek kupljen - trajanje do 09-2012 :/
Razvijac je xtol od 14.02. to bi moralo biti Ok...

> premda je vjerojatno ovo pod a)

jap, cini se da da...

Ivan

Ivan Kaselj

> [...]
> stariji i vise puta koristen. Probaj napraviti frisku radnu otopinu
> fiksira, pa ponovi fiksiranje na par minuta. Ako ne pomogne onda je

bas sam napisao Mislavu da sam ga stavio u cisti fiksir, i boja je
postojana...

> Simuliranje mora. :-)
> http://www.apug.org/forums/forum37/50473-sea-water-wash-aid-wwii-urban-
> myth.html

Jap, to je to... nemam ja vremena dugo ispirati :))) S tim da ja isperem sa
tri-cetiri vode nakon fiksira onda tek sa otopinom soli i onda jos pet sest
puta sa vodom i onda ilfotol...

Ivan

@yahoo.com GD

"Ivan Kaselj" <ikaselj...@gmx.net> wrote in message

Meni su filmovi (kako koji) znali ostati lagano ljubicasti kad ih nisam
dovoljno ispirao.
Da nisi dovoljno fiksirao, film bi ti ostao lagano "mlijecno" mutan. Mozda
nisi niti dovoljno fiksirao niti dovoljno dugo ispirao nakon toga :-)

Pozdrav

Amir

ORWO je znao ostati jako ljubicast kod losijeg fiksira.

Vrijeme ispiranja se da drasticno smanjiti s JOBO Cascade crijevom, s
kontroliranim mlazom ispiranja.

"GD" <goran99_remove @ yahoo.com> wrote in message

Boris Findrik

Koliko je dosta ispiranja?

Ilford kaže:

After fixing, fill the spiral tank with water at the
same temperature, +/- 5ºC (9ºF), as the
processing solutions and invert it five times. Drain
the water away and refill. Invert the tank ten
times. Once more drain the water away and refill.
Finally, invert the tank twenty times and drain the
water away.

što je cca 35 mučkanja.
Meni se tek nakon 125 mučkanja izgubio štih iz vode. Da li je i film bio
skroz opran? Da li je to bitno, tj. da li mala količina boje utiče na
daljnju obradu?

Na
http://www.rogerandfrances.com/subscription/ps%20neg%20development%201.html

kažu:
The film is now washed to ANSI archival standards.

Hm?

Boris

Amir

Nekada se za arhivsko ispiranje koristilo specijalne tankove za arhivsko
pranje kako bi se uklonilo sekundarne zaostatke u emulziji. Vise o tome zna
Tiljak.
Inace, za dobro pranje je potrebno imati lagani mlaz vode koji kroz centar
doze dolazi do dna spirale i lagano prolazi kroz nju, otapajuci ostatke
fiksira i odnoseci ga prema gore, van iz doze. Jaki mlaz vode ga nece brzo
isprati nego ce ga zabiti duboko u emulziju.Ja koristim PATERSON crijevo, a
JOBO Cascade je to isto, s kontrolom protoka. Kazu da je s tim dosta 5
minuta pranja tekucom vodom. Novi kemijski sastavi fiksira, stednja vode i
vracamo se na stari stos otapanja fiksira u stajacoj vodi.....

Ivan Kaselj

> [...]
> Da nisi dovoljno fiksirao, film bi ti ostao lagano "mlijecno" mutan. Mozda
> nisi niti dovoljno fiksirao niti dovoljno dugo ispirao nakon toga :-)

...sigurno sam dobro i fiksirao i ispirao... Dok fiksiram otvorim poklopac
doze i provjerim jel sve ok, i kad je film cist ostavim jos minutu dvije. A
ispirem takodje u otvorenoj dozi tako da ulijem vodu i uranjam/izranjam
spulu iz vode. I tako sigurno desetak voda plus jedna sa soli... A za rapid
fiksir mislim da je napisano da je sa 4 vode ispran.

mislim ipak da su izjenili bazu... (pa ne mogu valjda ja biti kriv :))

Ivan

Dumbo

Ivan Kaselj wrote:
> ...sigurno sam dobro i fiksirao i ispirao... Dok fiksiram otvorim poklopac
> doze i provjerim jel sve ok, i kad je film cist ostavim jos minutu dvije.

A ja ne otvaram dozu sve dok nisam barem 7 minuta ispirao tekucom vodom.
Nisam primijetio nista plavoga, a mislim da imamo filmove iz iste 'sarze'...

Poz.D.

darkosaric

Je li koristite fiksere od istog proizvodjaca?

Dumbo

Mislim da ne. Ja koristim Fotokemikin, a Ivan, cini mi se, Ilfordov. Ivane?

Ivan Kaselj

On Mon, 20 Sep 2010 01:00:29 +0200, Ivan Kaselj wrote:

> [...]
> Iz prethodne serije su takodjer plavi ali dosta manje, a oni prvi koje imam
> su sivi!!! Sto su noviji, manje su prozirni...

Update - Nisu dobro isprani...
Jucer sam sastrugao zelatinu sa jednog dijela i baza je prozirna. Probao
sam i jos fiksirati u Ilford Rapid Fixir-u 1+4 te je i dalje bila
ljubicasta... Onda sam stavio pod lagani mlaz vode i nakon dvadesetak
minuta boja je nestala.

No cudno je to sto sam u pocetku ispirao po Ilford preporuci 1+4 u 4 vode i
bili su cisti a u zadnje vrijeme kako sam se uplasio loseg ispiranja
ispirem u min 10 voda plus jedna voda sa soli i sad su ljubicasti?

S obzirom da sa kemijom nisam na ti, je li moguce da se fiksir zasitio pa
'ubaci' nesto u emulziju sto stvori taj pigment? S obzirom da je film vrlo
brzo ociscen, pretpostavljam da je fiksir jos uvijek OK.

Ivan

Ivan Kaselj

Jap ja koristim Ilford Rapid Fiksir... I napisao sam update nize... Problem
je u ispiranju :/

praxis

Osobno iskustvo prije naljevanja razvijaca u dozu nalijam toplu vodu od cc
40 C, te uz agitaciju ostavim do 10 min da se film i sva boja ispere te
emulzija omeksa. Izbacim vodu koja je vidljivo obojena isperem sa hladnom
vodom, nakon tog postupka ulijem razvijac (razvijam po uputama), nakon
razvijanja izlijem razvijac i prije fiksiranja dobro isperem u hladnoj vodi,
ulijem fiksir fiksiram po potrebi, izlijem fiksir te negativ dobro dobro
isperem sa toplom vodom cc 40 C naravno uz dodatak od nekih sampona. Izvadim
ga iz tople vode izvucem iz spirale i brzo jos toplog ga objesim.. I sve
super.

Igor

On 23.9.2010 7:56, Ivan Kaselj wrote:
> No cudno je to sto sam u pocetku ispirao po Ilford preporuci 1+4 u 4 vode i
> bili su cisti a u zadnje vrijeme kako sam se uplasio loseg ispiranja
> ispirem u min 10 voda plus jedna voda sa soli i sad su ljubicasti?

Nisam baš upučen u ovu tematiku, nisam nikad razvijao film, ali bih
rekao da je možda problem u jodu iz soli, koji je ljubičast?

Ivan Kaselj

> Nisam baš upučen u ovu tematiku, nisam nikad razvijao film, ali bih
> rekao da je možda problem u jodu iz soli, koji je ljubičast?

To sam i napisao u prvom postu kao mogucnost... Samo nisam znao da je
ljubicasta... nije li jod zut? No nebitno, ko zna kako reagira u kontaktu
sa zelatinom... Samo znam da trebam puuuuno duze ispirati.

Ivan

Ivan Kaselj

On Thu, 23 Sep 2010 09:50:35 +0200, praxis wrote:

> [...]
> ga iz tople vode izvucem iz spirale i brzo jos toplog ga objesim.. I sve

Hmm... inace, ovo sto je napisano je navodno veliki no no u razvijanju
filma. Mozda zaista radi i jednom cu sigurno probati i to jer me zanima
rezultat. No prema onome sto sam citao temerature svih tekucina u proesu se
drze na +-2°C zbog toga sto zelatina lose reagira na promjenu temperature.
Navodno se naglo rasiri pod velikom temperaturom i onda skupi kad dodje
hladna kemija. To dovodi do pucanja zelatine i neke mrezce koja ostane na
negativu...

Sto se koraka u razvijanju tice, moj proces je isti, samo sa jednakom
temeraturom... namakanje - razvijanje - stop - ispiranje x 2 - fiksir -
ispiranje x >10

Ivan

Max ....sz

Ivan Kaselj wrote:
> Navodno se naglo rasiri pod velikom
> temperaturom i onda skupi kad dodje hladna kemija. To dovodi do
> pucanja zelatine i neke mrezce koja ostane na negativu...

Retikulacija.

--
Max
www.maxjuhasz.com

Igor

Jok, ljubičast http://en.wikipedia.org/wiki/Iodine ;)

Amir

> [...]
> Navodno se naglo rasiri pod velikom temperaturom i onda skupi kad dodje
> hladna kemija. To dovodi do pucanja zelatine i neke mrezce koja ostane na

Velike promjene temperature kemikalija dovode do smezurane emulzije. To se
zove retikulacija.