Porez na budale

beskorisno

Bok ,

dobih danas mail od neke Ž firme koja upozorava da, sukladno Zakonu o
zaštiti na radu (N.N. broj 75 od 30.6.2009.) moram odrediti jednog ili
više radnika za obavljanje aktivnosti zaštite na radu vezanih uz zaštitu
i prevenciju od opasnosti i štetnosti.....

Spominje se i "procjena opasnosti na radu" kao temeljni akti zaštite na
radu koji mora posjedovati svaka tvrtka (kažu oni).

Naravno, za određenu količinu para, voljni su educirati moje djelatnike...

Znate li što je sve potrebno ispuniti da mi neka od nadobudnih komisija
za istraživanje ruda i gubljenje vremena ne opali kaznu/kazne. Koje su
sve budalaštine na koje treba paziti?

Hvala!

Jura

beskorisno <besko...@gmail.com> wrote:

> Znate li što je sve potrebno ispuniti da mi neka od nadobudnih
> komisija za istraživanje ruda i gubljenje vremena ne opali
> kaznu/kazne. Koje su sve budalaštine na koje treba paziti?

Pregledaj stare postove

https://groups.google.com/group/hr.misc.poduzetnistvo/search?hl=hr&group=hr.misc.poduzetnistvo&q=procjena+opasnosti&qt_g=Pretra%C5%BEi+ovu+grupu

Lex-Lutor

> Znate li što je sve potrebno ispuniti da mi neka od nadobudnih komisija za
> istraživanje ruda i gubljenje vremena ne opali kaznu/kazne. Koje su sve
> budalaštine na koje treba paziti?

Bolje da i ne znas...

Od procjene opasnosti, pa do ispitivanja kvalitete rasvjete u prostoru, o
mikroklimi prostora, aparatima za gasenje, hidrantima itd...

UGLAVNOM kataastrofa, i jos bolji dio sto to sve treba obnavljati na
godisnjoj-dvogodisnjoj bazi.....

ABAco

Tako je, to je aktualno vec par godina. :-) Imas nekoliko razina te zastite
na radu ovisno o tome koliko radnika imas. Ako si mali poslodavac, cini mi
se do 10 ili 20 radnika, moras imati ili jednoga radnika sa zavrsenim
tecajem ili zavrsis ga ti i to je to. Ukoliko imas vise radnika onda su i
obaveze muchos vece. A ako si jedini zaposleni u svome obrtu onda ne moras
to imati.
Poanta je u tome da je to doslovno receno porez na budaletine. Tecaj kosta
nekih 700 do 1000 kn i na njemu naucis to da se nozem i skarama mozes
porezati, da je vruce ulje opasno, da ne valja dugo sjediti, ne valja dugo
stajati na nogama, ne valja klecati na koljenima... Dobro pa te ne uce da ne
valja raditi. :-)

O zescih izdrkavanja imas i tecajeve upravljanja strojevima, recimo rucnim
vilicarima koji su takva sprdacina i kradja novaca da je to prosto
neshvatljivo obicnom covjeku.

A trenutno aktualno izvlacenje novaca je tecaj prve pomoci. Nema veze sto si
u osnovnoj i srednjoj skoli isao na natjecanja iz prve pomoci, sto si ju
imao u vojsci, sto si ju polozio pri vozackom ispitu... Prema letku koji sam
dobio sad ju jos mora poloziti svaki tvoj radnik, kosta 560 kn + pdv.

Svaki debil moze zakljuciti da u takvom isprdku od drzave cvjeta rad na
crno, pa tko bi uopce pozelio raditi legalno.

"beskorisno" <besko...@gmail.com> wrote in message

beskorisno

Ovo je deseta godina kako radim. Radimo dobro, kupci su zadovoljni, moji
su zaposlenici zadovolji i DOBRO i POŠTENO plaćeni. Plaćam sve poreze i
paraporeze, plaćam poreze na budale za koje znam da su beskorisni ali ih
moram imati (ISO i slična sranja). Nikome nisam dužan, plaćam sve svoje
obaveze i prema državi i prema svojim dobavljačima na vrijeme.I opet me
država i paradržava svako malo hoće naguziti za još nešto. Da stave
barem malo vazelina ali ni to....
A da bi me nedaj Bože zaštitili od neplatiša?! Ni čut!

beskorisno

On 02/02/2012 10:07 AM, ABAco wrote:

> [...]
> dobio sad ju jos mora poloziti svaki tvoj radnik, kosta 560 kn + pdv.

Je sli li siguran da to vrijedi za svakog radnika? Iz bivše firme imam
potvrdu (bogme je iz 1999 ali ipak!) da sam odslušao to sranje. Može li
se to iskoristiti?

ABAco

Vjerujem da se moze i to iskoristiti. I sam imam takvu prastaru potvrdu.
To da treba zavrsiti *svaki* radnik sam procitao iz reklamnog letka tvrtke
koja nudi te usluge obucavanja, a oni tumace zakon kako njima pase. Tako su
mi i za zastitu na radu rekli da to treba poloziti *svaki* radnik bez obzira
koliki broj radnika imas, a onda u Zakonu procitam da nije tako. Sto je
najbolje, velika vecina ljudi popusi te njihove fore i preseravanja.

"beskorisno" <besko...@gmail.com> wrote in message

Eni

"ABAco" <abaco-...@abaco.hr> wrote in message
Istina je, meni su isti došli i rekli da svaki radnik mora položiti za bravara,
jer se bavim PVC stolarijom, a na pitanje kakve veze moj posao ima sa bravariom,
rekao je da je to najbliže poslu kojim se ja bavim, da on pozna sve inspektore i
kako često sa njima ide u kontrolu i da zna kako razmišljaju.

Poslije sam jednostavno otišao kod inspektora rada i pitao ga kako praksa na to
gleda.
Ljubazno me primio i jednostavno objasnio da je dovoljno da radnik ima bilo koje
tehničko zanimanje i da u tom slučaju nikakvi dodatni kursevi ne trebaju.

Pozz Darko.

mmmaaa

Ljudi ja se bavim poslom zaątite na radu i vjerujte mi ( iako sam
subjektivan) koliko god vam se to sve činilo glupim napravite sve ąto treba
i mirno spavajte.

Primjer:

Tvoj radnik koji radi na plastičnoj stolariji moľe biti tupavo tele, i ti si
ga zaposlio dao mu neispravnu pilu u ruke i rekao mu " samo deri lolo".Ako
si odreľe prste, ti si kriv ukoliko mu nisi osigurao ispravan stroj ,
dokazao potvrdom o redovitom pregledu da is stroj provjeravao. Moraą
dokazati da si uzeo stručnu osobu da ti radi taj posao, a ne moľda mentalno
bolesnu osobu sa ceste. Moraą ga upozoriti na sve opasnosti koje mu prijete
( npr. on moľda ne zna da ne smije udisati praąinu koja nastaje prilikom
obrade plastike). Kada si sve odradio ąto ti je zakon propisao, kada si
provjerio da radnik ispunjava sve uvjete, obavijestio ga da mora voditi
računa kako radi. Nakon toga radnik je odgovoran za svoje ponaąanje, i ako
si odsječe prste ne moľe te tuľiti i uniątiti te tuľbama za odątetu. Za to
se sve to radi. Dakle skidajte sa sebe odgovornosti, jer sutra vam moľe neki
radnik poginuti pa će vas njegovo odvjetnici oguliti do koľe. Nisam jednom
doľivio taj scenarij. Ima tu posla i za firmu od cca 10 radnika treba
odvojiti cca 4000 kn da se sve posloľi kako treba, i poslije samo lagano
vodite računa se sve provodi ąto treba.

A ne daj boľe da vam neki radnik dokaľe da je kod vas dobio profsionalnu
bolest, tu tek postaje zanimljivo. A to lako moľe dokazati ako naprimjer
dobije bolest pluća, a vi radite sa tvarima koje do toga mogu dovesti, a ne
moľete dokazati da ste ga ne sve opasnosti upozorili i pruľili mu sve ąto
treba da moľe raditi na siguran način!

Mario

"mmmaaa" wrote in message news:jgep99$dnr$1...@l01news1.ot.hr...

>cut

Sve ti to lijepo pišeš za neki rad na terenu, rad u proizvodnji,
manipuliranju s strojevima i alatima no treba li to za isključivo uredsko
poslovanje? Znam da se mogu porezati na papir no neću sam sebe tužiti. :)

Eden Kirin

Nemoj podcjenjivati opasnosti u uredu. Može ti pasti klamerica na nogu!

--
www.repetitor.hr -/- www.vikendi.com -/- www.svimi.net

Ivan Bajlo

"Eden Kirin" wrote in message news:jgf9d1$iul$2...@nntp.amis.hr...
> Nemoj podcjenjivati opasnosti u uredu. Može ti pasti klamerica na nogu!

lako za klamericu, SAX 608 ima skoro kilu, a tek puni registrator? ima li
neko zakonsko ograničenje koliko registratora smiješ istovremeno dignuti i
do koje visine?

prodan

Evo ti primjer iz prakse:

Radnica u uredu arhivirala fascikle na ormar popela se naljestve i to na onu
zadnju stepenicu. Ljestve se sloľe i ona padne na pod. ©ipke u nogu i godinu
dana nije na poslu. Kako se desilo na poslu i doąlo je do teľe ozljede na
teren izlazi inspektor rada i zaključak je sljedeći.
Radnica nije bila upoznata sa radom na isugran način. Nisu poduzete mjere
zaątite na radu ( osiguravanje ljestava od prevrtanja ).Poslodavac nije
napravio procejnu opasnoti, dakle nije niti predvidio da bi se tako neąto
moglo destiti.

Rezultat:
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje radnici priznaje ozljedu na radu.
Radnica dobija djelomićni invaliditet i tereti poslodavca za odątetu,
inspekcija izdaje kaznu zbog svih navedenih propusta. HZZ tereti poslodavca
da mora platiti troąkove koje je on isplatio radnici poąto je inspektro
zakljućio da je ozljeda rezultat nepoątivanja propisa odnosno nemarnosti
poslodavca.

E sad sve je se to moglo izbjeći da se obavilo ono ąto je zakon preposao.
Moľda se ne bi izbjegla sama ozljeda ( ali moľda i bi, poąto bi radnica
znala da ne smije koristiti aluminijske ljestve bez gumeni podloąki na
mramornim ploćicama), ali sigurno bi poslodavac izbjegao odgovornost. Pa ąto
mislite zaąto amerikanci nose kacige i u kontenjerima na gradiliątu!
Jednostavno, poslodavac se time ogradio od svih mogućih tuľbi i time je
porućio, sve sam ućinio za zaątitu radnika!!!

"Mario" <mara...@netREMOVE.hr> je napisao u poruci interesnoj
grupi:jgf1gf$6gs$1...@ss408.t-com.hr...

> Sve ti to lijepo piąeą za neki rad na terenu, rad u proizvodnji,
> manipuliranju s strojevima i alatima no treba li to za isključivo uredsko
> poslovanje? Znam da se mogu porezati na papir no neću sam sebe tuľiti. :)

ABAco

Jasno mi je za zastitu na radu u gradjevini, sumarstvu, rudarstvu i slicnim
zanimanjima gdje pogines dok si reko keks, ali jebo ga led da ama bas svaki
radnik u ama bas svakoj djelatnosti koja postoji na planeti Zemlji mora
zavrsiti zastitu na radu to mi je neshvatljivo. Nema nikakve logike frizera
koji se 3 godine skolovao za to zanimanje tjerati na tecaj od cca 1000 kn na
kojem nauci da mora paziti kad se sluzi skarama, ili odskolovanog kuhara
uciti da se moze porezati nozem. Pa gdje je tu logika?
Koliko razumijem logiku ispada da se uopce ne smije raditi, a izgleda da
zakonodavac smatra da su svi radnici totalni debili koji ne razumiju da im
pila moze odrezat prste/ruku. Nije li to uvreda gradjanima RH?

Ja

On 3.2.2012. 8:41, prodan wrote:

> E sad sve je se to moglo izbjeći da se obavilo ono što je zakon preposao.
> Možda se ne bi izbjegla sama ozljeda ( ali možda i bi, pošto bi radnica
> znala da ne smije koristiti aluminijske ljestve bez gumeni podloški na
> mramornim ploćicama), ali sigurno bi poslodavac izbjegao odgovornost. Pa što
> mislite zašto amerikanci nose kacige i u kontenjerima na gradilištu!
> Jednostavno, poslodavac se time ogradio od svih mogućih tužbi i time je
> porućio, sve sam ućinio za zaštitu radnika!!!

Sve je to lijepo zamisljeno, ali u praksi je to sasvim drugacije
odradjeno. Pogotovo firme gdje se taj tecaj mora odraditi.. Prije par
godina kad sam bio zaposlenik jedne firme (izgradnja bazena itd.) otisli
smo na tecaj gdje smo bili nas cca 50 iz raznih firmi, tecaj je trajao
mozda 2 sata gdje se opcenito govorilo o opasnostima na poslu, obzirom
da je bilo svakakvih zanimanja, pricale su stvari koje su pretezno
opasnosti u nekim tvornickim postrojenjima. Primjer, pitanje na koje
moras odgovoriti na testu:
Q: ako primjetis neku neispravnost na elektricnom uredjaju sta moras
napraviti:

Pravilni odgovor je zvati poslovodju i ne dirati nista.

Samnom je bio i vlasnik obrta koji je po struci dipl. ing.
elektrotehnike, i kaze on meni: 'a koga da ja zovem? zasto ne mogu
popraviti sam?' :)

Hocu reci da su ti tecaji samo proforme, a ne da se nauce radnici radu
na siguran nacin, jer ima raznih specificnih poslova i opasnosti koje na
njima vrebaju.

Tecaj prve pomoci na kojem sam bio prije par mjeseci je jos veca farsa.
Bio nam je neki doktor koji inace drzi predavanja u autoskolama i vecina
recenica mu je zapocinjala sa 'a sta da vam to govorim kad to vec znate.
Bitno da sam za to kapnuo 200kn.

Paor

prodan wrote:
> Evo ti primjer iz prakse:
>
> Radnica u uredu arhivirala fascikle na ormar popela se naljestve i to na onu
> zadnju stepenicu. Ljestve se slo�e i ona padne na pod. �ipke u nogu i godinu
> dana nije na poslu.

O majko mila, kretenskog li primjera...

> Kako se desilo na poslu i do�lo je do te�e ozljede na
> teren izlazi inspektor rada i zaklju�ak je sljede�i.
> Radnica nije bila upoznata sa radom na isugran na�in.

Dakle, mozemo uskoro ocekivati polaganje takvog tecaja za svakog
stanovnika RH, jerbo, koliko _kod_kuce_ imas takvih situaaaaciijaaa...!!

IMAMO euROPSKU UNIJU!!!!!!!!!!!!

--
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.

ABAco

Ne, to je primjer iz prakse izvrnutih vrijednosti i budalastina koje nemaju
veze sa zdravom pameti.

Uostalom, kakva je to logika - zavrsenim tecajem zastite na radu nista se
ne bi promijenilo u radu doticne gospodje koja je nastradala na poslu, samo
promjena je u tome sto ne moze tuziti poslodavca. Svasta.

Kakva uvrnuta drzava, poslodavac moze biti odgovoran zbog necega s cim nema
veze zdrava pamet a kamoli poslodavac, dok zbog nestanka desetaka vagona
zita iz Djakovstine nema nikakve odgovornosti.
I eto nase lokalne budale se ugledale na tupave amerikance, izgleda da je
amerima najbolji izvozni proizvod ljudska glupost. Desetci i stotine tisuca
kuna za ozljedu na radu s kojom netko nema nikakve veze, a neki manijak te
nalupa na ulici i spremi u bolnicu s teskim ozljedama pa dobije 500 kn za
krsenje javnog reda i mira.

"prodan" <prod...@ggmail.com> wrote in message

Eden Kirin

On 03.02.2012 08:41, prodan wrote:

> [...]
> mramornim ploćicama), ali sigurno bi poslodavac izbjegao odgovornost. Pa što

Nema tog tečaja koji može zamijeniti mozak i razum. Glupači bi trebalo
oduzeti radnu sposobnost, vozačku dozvolu i djecu poslati socijalnoj službi.

Luka Djigas

On Fri, 3 Feb 2012 08:41:24 +0100, "prodan" <prod...@ggmail.com>
wrote:

>Evo ti primjer iz prakse:
>
>Radnica u uredu arhivirala fascikle na ormar popela se naljestve i to na onu
>zadnju stepenicu. Ljestve se slo?e i ona padne na pod. ©ipke u nogu i godinu
>dana nije na poslu. Kako se desilo na poslu i do?lo je do te?e ozljede na
>teren izlazi inspektor rada i zaklju?ak je sljede?i.
>Radnica nije bila upoznata sa radom na isugran na?in. Nisu poduzete mjere
>za?tite na radu ( osiguravanje ljestava od prevrtanja ).Poslodavac nije
>napravio procejnu opasnoti, dakle nije niti predvidio da bi se tako ne?to
>moglo destiti.

"Remember in the old days, before health and safety,
remember when it was called common sense ..."

http://www.youtube.com/watch?v=BAnGYfnFz9I

Luka Djigas

On Fri, 3 Feb 2012 08:59:25 +0100, "ABAco" <abaco-...@abaco.hr>
wrote:

> [...]
>kojem nauci da mora paziti kad se sluzi skarama, ili odskolovanog kuhara
>uciti da se moze porezati nozem. Pa gdje je tu logika?

Sluzenje nozem :)
http://www.youtube.com/watch?v=fpTazEbBxcE

beskorisno

On 02/02/2012 08:48 PM, mmmaaa wrote:
> Ljudi ja se bavim poslom zaštite na radu i vjerujte mi ( iako sam
> subjektivan) koliko god vam se to sve činilo glupim napravite sve što treba
> i mirno spavajte.

Rekao bih da si subjektivan. Kao što je nekoliko ljudi spomenulo u
threadu, nije i ne može biti isto za šljakera koji kopa kanale, za
rudara, nekoga iz kemijske proizvodnje ili za moje hajvane koji se bave
informatikom.A,sad ću ja biti subjektivan, tvoj ceh zloupotrebljava
nedorečene i besmislene zakone koje ste sami progurali. Kao i Josipović
za svoju ZAMP bandu. Ne radi se o dobrobiti radnika, jer bi u tom
slučaju svoj posao radili savjesno ili barem pazili koga ćete ovlastili
da nam otme pare, nego se samo radi o tome da ste si umjetno kreirali
tržište i osigurali pravo na batinu za one koji to neće platiti.
Činjenica jest da je danas zdravog razuma sve manje i manje ali ako ti
kao poslodavac (ili osoba odgovorna za zapošljavanje) nisi u stanju nađi
radnika/e koji imaju išta u glavi, onda si i ti problematično čeljade.
Svoju sam ekipu tražio i mijenjao godinama dok nisam uspio posložiti
kako treba. I to ne samo s aspekta stručnosti nego i zdravog razuma. Ja
živim od pameti i rada svojih radnika i, u krajnjem slučaju iz sebičnih
razloga, izuzetno mi je bitno da im se ništa ne dogodi bilo na poslu
bilo izvan radnog mjesta. A potvrda koju moram platiti tome ni na koji
način ne doprinosi.
> [...]
> provjerio da radnik ispunjava sve uvjete, obavijestio ga da mora voditi
> računa kako radi. Nakon toga radnik je odgovoran za svoje ponašanje, i ako
> si odsječe prste ne može te tužiti i uništiti te tužbama za odštetu. Za to
> se sve to radi. Dakle skidajte sa sebe odgovornosti, jer sutra vam može neki
> radnik poginuti pa će vas njegovo odvjetnici oguliti do kože. Nisam jednom
> doživio taj scenarij. Ima tu posla i za firmu od cca 10 radnika treba
> odvojiti cca 4000 kn da se sve posloži kako treba, i poslije samo lagano

Jutros sam dobio jednu od ponuda za "usklađivanje sa pozitivnim
zakonskim aktima". Cifra za nas 8 je preko 5000 kn+PDV. I naravno,
slobodno tumačenje ponuditelja što meni TREBA.

beskorisno

On 02/03/2012 08:41 AM, prodan wrote:
> [...]
> Jednostavno, poslodavac se time ogradio od svih mogućih tužbi i time je
> porućio, sve sam ućinio za zaštitu radnika!!!

Za nju i takve:
http://www.darwinawards.com/

prodan

Nije li uvreda poslodavcu, kada radnik koji nastrada svojom krivlnjom od
nejga traľi odątetu od 100.000 kn jer je izgubio prst. A jedina krivnja
poslodavca je ąto nije objansio majmunu da ne smije stavljati ruku ispod
upaljenje prąe?

"ABAco" <abaco-...@abaco.hr> je napisao u poruci interesnoj
grupi:jgg44s$qpd$1...@ss408.t-com.hr...

prodan

Dobro si proćitao situaciju! I potpuno si u pravu.

Kako bi ti uredio sustav , a da osiguraą da Poslodavac mora osigurati
radniku uvjete za siguran rad, a s druge strane da osiguraą posodavce od
nemarnih radnika?

Radnik kada traľi poslove, potpisati će ti bilo kakav papir samo da ga
zaposlią ( ako je na rubu egzistencije). Zato se na sudu ne priznaju papiri
tipa." Ja izjavljujem da preimam svu odgovornost i da neću tuľiti poslodavca
ako mi se neąto desi."

"beskorisno" <besko...@gmail.com> je napisao u poruci interesnoj
grupi:jggc0o$o1s$1...@gregory.bnet.hr...

> [...]
>>

> Jutros sam dobio jednu od ponuda za "usklađivanje sa pozitivnim zakonskim
> aktima". Cifra za nas 8 je preko 5000 kn+PDV. I naravno, slobodno

prodan

Nećeą tuľiti sam sebe, ali ćeą tuľiti gazdu ako upadneą preko kabla i
razbijeą naočale dok si iąao hodnikom i ćitao neki dokument, a komad stkla
ti se zabije u roľnicu i izbije oko.

Tvoj stav će biti ovakav: " Netko je ostavio kabl na hodniku a nije smio i
zbog toga sam ja nastradao" i u pravu si zakon o to smatra ozljedom na radu.

Nalaz inspektora ako se radi o teľoj ozljedi: " ozljeda je nastala zbog
neurednosti i loąe organizacije rada u firmi"

"Eden Kirin" <eden@bicikl.> je napisao u poruci interesnoj
grupi:jgf9d1$iul$2...@nntp.amis.hr...

> Nemoj podcjenjivati opasnosti u uredu. Moľe ti pasti klamerica na nogu!

prodan

Reci s kojim se poslom bavią pa ti ja kaľem sve ąto trebaą napraviti i
realne cijene!

beskorisno

On 02/03/2012 11:27 AM, prodan wrote:
> Nije li uvreda poslodavcu, kada radnik koji nastrada svojom krivlnjom od
> nejga traži odštetu od 100.000 kn jer je izgubio prst. A jedina krivnja
> poslodavca je što nije objansio majmunu da ne smije stavljati ruku ispod
> upaljenje prše?

Rekao bih da to ide na dušu obrazovnom sustavu RH, BigBrother generaciji
i sličnim načinima zatupljivanja. I kao što netko reče, uvoz iz Amerike.
Njihovim moralnih vrlina i intelektualnih dosega.
Imam dvoje male djece. Sinoć se sin (nepune 3 godine) penjao na nekakvu
kutiju za igračke koja ima kotače. Kutija je se ponašala u skladu s
Newtonovim aksiomima i otišla na svoju strana a mali završio krvav na
podu. žena je počela vrištati a ja sam maloga pitao je li naučio da se
ne može penjati na takva kolica. Naučio je. Ne garantiram da to neće
morati ponoviti još koji puta ali će naučiti! Da sam, kao supruga,
skočio i počeo histerizirati i nakon toga maknuto kotačiće, stavio
gumene podloške na pod, zaštitio rubove od stalaže s nečim, stvorio bih
sve predispozicije da jednog dana moj sin gurne ruke pod upaljenu prešu
jer tokom djetinjstva/školovanja nije ništa naučio SAM, bez da mu netko
sve servira i radi umjesto njega. I smatram da sam zbog toga bolji
roditelj nego onaj tko svoju djecu drži pod staklenim zvonom i "štiti"
od svega. Moja djeca barem neće biti debili nesposobni za život kad odrastu.
Da se netko tako bavio i sa ženom koja je pala s ljestava ili ovim
nesretnikom koja gura ruke gdje im nije mjesto, bili bismo puno
normalnija i zdravija država. I ne bi bilo osnove za ovakvu otimačinu
para zbog nedostatka zdravog razuma.

Eden Kirin

On 03.02.2012 11:50, prodan wrote:
> Nećeš tužiti sam sebe, ali ćeš tužiti gazdu ako upadneš preko kabla i
> razbiješ naočale dok si išao hodnikom i ćitao neki dokument, a komad stkla
> ti se zabije u rožnicu i izbije oko.
>
> Tvoj stav će biti ovakav: " Netko je ostavio kabl na hodniku a nije smio i
> zbog toga sam ja nastradao" i u pravu si zakon o to smatra ozljedom na radu.
>
> Nalaz inspektora ako se radi o težoj ozljedi: " ozljeda je nastala zbog
> neurednosti i loše organizacije rada u firmi"

Stav zdravog razuma bi rekao da moraš gledati kamo ideš. Uči li se i to
na zaštiti na radu?

beskorisno

On 02/03/2012 11:55 AM, prodan wrote:
> Reci s kojim se poslom baviš pa ti ja kažem sve što trebaš napraviti i
> realne cijene!
Informatika.

Ivan Bajlo

"prodan" wrote in message news:jgg32o$q69$1...@l01news1.ot.hr...
> [...]
> zaštite na radu ( osiguravanje ljestava od prevrtanja ).Poslodavac nije
> napravio procejnu opasnoti, dakle nije niti predvidio da bi se tako nešto

slažem se, poslodavac je kriv što je zaposlio glupu osobu pa nek i plati,
idući put će gledati da zaposli nekog tko ima malo mozga u glavi, a ne da
paradira okolo u minici i dekolteu >:-)

Paor

beskorisno wrote:

> [...]
> roditelj nego onaj tko svoju djecu drži pod staklenim zvonom i "štiti"
> od svega. Moja djeca barem neće biti debili nesposobni za život kad

Uf, moram tu nesto malo komentirati. Iako si (po mom skromnom misljenju)
dva milenija ispred 99% roditelja u ovom banana "civiliziranom" svijetu,
mislim da ipak imas metodickih pogresaka u odgoju. Ja to rjesavam ovako:

Sve potencijalno opasne stvari su zasticene od _nehoticnog_ izazivanja
ozljeda. Npr. sav namjestaj s ostrim rubovima ima rubnu zastitu.
Uticnice imaju svoju zastitu, itd. Pec na drva nema zastitu, jer jos
nisam nasao adekvatnu. Ali! Za sve potencijalno opasne radnje im je
_objasnjeno_ da se to ne smije i zasto se ne smije. Znaci, "Vidite ove
plocice ispred peci? Na te plocice ne smijete stati! Jer cete se opeci
na pec, a pec je jaako vruca! Dajte ruku, stavite ju ovdje pored moje.
Osjetite kako je vruce? Pec je vruca! Na plocice ne smijete stati i doci
preblizu peci!".

U pravilu, djeca se toga _drze_ kad im u startu objasnis da se to ne
radi. Dakle, ako se po kutiji na kotacima ne penje, onda im ni ne pada
na pamet da se penju! Ako se uticnice ne diraju, onda im ne pada ni na
pamet da ih idu dirati! Ok, ako je mali neposlusan, ja u tom slucaju
(uzet cu tvoj primjer kao da je moj) namjerno ga pustam neka se penje.
Ne upozoravam vise da se ne smije, vec ga pustim neka se penje. I pustam
ga da padne. Ali! Cuvam ga dok pada! Namjerno ga pustim da osjeti
gubljenje tla pod nogama, pa i udarac o pod, ali ne dopustam da se teze
ozljedi. Znaci, taj efekt "mora sam nauciti" pustim da se dogodi, ali ne
pod cijenu teze ozljede.

Ok, ovo je bio primjer gdje ja vidim da rade gluposti koje ne smiju, ali
ako rade gluposti bez mog nadzora tog trena, zbog toga postoji pasivna
zastita. Npr. zastita na rubovima namjestaja. Lako za malo krvi, ali da
ti dijete bez oka ostane cijeli zivot, ne bi ti bilo svejedno, zar ne?

Nadalje, djecu treba nauciti koje su igre potencijalno opasne i kako se
same trebaju cuvati. Kad moje klinke rade tobogan od jedne daske koju
naslone na krevet, uredno okolo _same_ stavljaju jastuke, da kad im se
daska izmakne, da se ne razbiju. (Pazi, imaju 2,5 i 4 godine). Kad se
mala od 2,5 godine penje na krevet na kat po ljestvama, _nikada_ to ne
radi bez mene, vec me zove "Tata, dodji me cuvaj". Dakle, djeca lako
nauce sto je opasno, sto nije, samo im treba lijepo objasniti. Djeca
nisu glupa, kao sto odrasli misle. Objasni im laickim rjecnikom, ali kao
odrasloj osobi i ona ce te razumijeti.

I jos moram dodati da ja s moje tri curke uredno radim vrlo opasne
stvari (po njih), ali pod mojom kontrolom, cuvanjem i pomaganjem, upravo
zbog situacijskog treninga, da ako takvu glupost budu radile same, da ju
izvuku samostalno i s jos manjim rizikom. Da s ovom malom od 2.5 godine
ne treniram penjanje po ljestvama, jednog dana bi to napravila sama i
vjerojatno se razbila s tko zna kakvim posljedicama. Ovako ju pustim da
se penje sama (vec je naucila sama popeti se), a ja stojim iza i cuvam
je od slucajnog pada. Ako joj proklizne noga i ruka, pustim ju neka se
muci, neka izvuce situaciju, jer joj se mozda ista situacija dogodi kada
mene ne bude u blizini, pa da zna kako se izvuci. Ako joj bas sve cetiri
popuste, ok, ja sam tu, nema potrebe za polomljenom kraljeznicom, samo
radi "Jesi sad naucila?". A opet, da joj samo objasnim da se po
stepenicama ne smije penjati, onda bi od nje napravio nesposobnog
debila, kako ti to nazivas, a pokupio si taj termin od mene, priznaj.
;-) Dakle, da, ne treba praviti od djece debile, ali ih ne treba praviti
niti invalidima.

Eto, bilo mi na dusi, pa sam morao izbaciti iz sebe. :-)

P.S. Sosicu, jel pratis ovu grupu? Ako ne, da ti posaljem ovo na neku
drugu. Jel sada jasnije zasto sam te poslao na BOU s onom izjavom da bi
ti prije dao djetetu da se opece na pec, nego mu objasnio da je pec
vruca i da ce se opeci ako ju dotakne?

ABAco

I sta bi u ovom konkretnom primjeru tecaj zastite na radu promijenio? Nista.
Covjek bi i opet ostao bez oka jer izgubio ga je zbog vlastite nesmotrenosti
/ nepaznje / gluposti.
Ne bi li poanta trebala biti zastita radnika? A zavrsio je tecaj i svejedno
ostao bez oka.
Bitno je samo da je ekipa koja organizira tecajeve okrenula oko 1000 kn po
radniku, i to ciste zarade jer ulaganje je ravno 0 kn. Drzava pobrala pdv i
svi sretni i zadovoljni osim onih kojih se taj tecaj najvise i tice: radnika
i poslodavca. Jeben posao.

"prodan" <prod...@ggmail.com> wrote in message

Luka Djigas

Za tog je ionako pitanje kako je prezivio od rodenja do danas ...

Lex-Lutor

> Radnica u uredu arhivirala fascikle na ormar popela se naljestve i to na
> onu zadnju stepenicu. Ljestve se slože i ona padne na pod. .......

Evo jedan primjer u kojem nesto nedostaje, recimo da su se ljestve srusile
radi toga sto su od loseg materijala ....

1. KAKO je moguce da se pojave u prodaju LJESTVE yzx#$!# kvalitete ?

2. Cjelo vrijeme trubim i preko udruzenja da smo sjebani u mozak JER SE SAMO
POSLJEDICE kaznjavaju i nitko nista ne cini da se SPRIJECI UZROK na svim
podrucjima.

3. DA li je ispravno da ja svom radniku u ugovoru stavim KLAUZULU da MORA
svakom radnom zadatku pristupiti profesionalno, prouci siguran nacin
izvrsenja i shodono tome zatrazi zastitnu i pomocnu opremu ukoliko je nema a
nakon toga obavljanje radnje svodi se na vlastitu odgovornost. ?? Posteno
ili ne ?

4. NE POSTOJI taj genijalac ili ured ili savjetna sluzba koja moze
predvijetiti sve moguce situacije na nekom poslu, kakve su posljedice ako je
firma koja je radila procjenu opasnosti aljkavo napravila svoj posao...
Meni ce covjek tuzbama skinuti gace, firmu ce mi globiti do pakla, a ja cu
ove koji su raditi procjenu moci povuci za kur...c, ako ih krenem tuziti
mogu odgovarati sa kapitalom od 20K kuna, dok ce meni kao odgovornoj osobi u
firmi kazna biti 200 K Kuna...

Samo jedan od dokaza da je birokracioja u ovoj zemlji sama sebi svrha....

prodan

Točno tako!
Ali ne zaboravi da ti kada kupujeą ljestve moraą uz njih dobiti potvrdu o
sukaldnosti, odnosno izjavu proizvođaća ili uvoznika da si izrađene u skladu
sa svim propisima.
Ako to nema, ne kupujeą ih!!

"Lex-Lutor" <Luto...@post.t-com.hr> je napisao u poruci interesnoj
grupi:jgjtgq$h5n$1...@ss408.t-com.hr...

prodan

Dobro nisi mi baš objasnio. Ali ako je servis računala sa 3 zapsolena onda
ide.

Procje na opasnoti cca 1500 kn
Osposobljavanje radnika cca 500 kna
Osposoblajvanje tebe cca 150 kna
Ispitivanje radnoga okoliša cca 200 kn

"beskorisno" <besko...@gmail.com> je napisao u poruci interesnoj
grupi:jggeq5$opk$2...@gregory.bnet.hr...

Brada

i joą:
vođenje poslova zaątite na radu
ispitivanje uzemljenja
ispitivanje gromobrana
ispitivanje protupoľarnih aparata i instalacija
ispitivanje strojeva
ispitivanje tlačnog spremnika
ispitivanje plinske instalacije i provjera kotlovnice
plan evakuacije
evakuacijske oznake
panik rasvjeta
protuklizna povrąina na stubiątu
knjiga zaątite na radu
... moľda i joą, ali se nemrem sjetit...

beskorisno

On 02/01/2012 03:13 PM, beskorisno wrote:
> [...]
>
> Znate li što je sve potrebno ispuniti da mi neka od nadobudnih komisija
> za istraživanje ruda i gubljenje vremena ne opali kaznu/kazne. Koje su

Evo odgovora iz Ministarstva gospodarstva, istraživanja ruda i
gubljenaja vremena.:

Poštovani g. xxxxx,

Sukladno odredbi čl. 5. st. 1. podst. 1. Zakona o zaštiti na radu (NN,
br. 59/96, 94/96, 114/03, 100/04, 86/08, 116/08 i 75/09 – u
nastavku:Zakon) je propisano da se njegove odredbe odnose isključivo na
poslodavce koje zapošljavaju najmanje jednog radnika temeljem ugovora o
radu. Za one pravne i fizičke osobe koje ne zapošljavaju ni jednog
radnika odnosno obavljaju djelatnost osobnim radom, Zakon se uopće ne
primjenjuje. U slučaju malih poslodavaca koji zapošljavaju do 50 radnika
temeljna zakonska obveza je da svaki takav poslodavac mora dati izraditi
temeljni dokument iz zaštite na radu (tzv. procjenu opasnosti) kod
tvrtki ovlaštenih od ovog tijela za te poslove (ažurirana evidencija
istih se nalazi na sljedećem linku:
http://osha.europa.eu/fop/croatia/hr/publikacije-1/evidencijapravnihosoba).

Iz odredbi Zakona odnosno iz procjene opasnosti proizlaze odnosno mogu
se utvrditi sljedeće obveze:

a) svaki radnik mora se osposobiti za rad na siguran način (zaštitu na
radu za posao koji obavlja),

b) utvrđuju se radna mjesta s poslovima s posebnim uvjetima rada
(stručna osposobljenost kod određenih kategorija i obvezni periodički
liječnički pregled kod ovlaštenih specijalista medicine rada),

c) utvrđuju se radna mjesta na kojem se mora rabiti odgovarajuća osobna
zaštitna oprema,

d) utvrđuje se je li postoje strojevi i uređaji s povećanim opasnostima
koja se obavezno redovno ispituju svake 2 godine,

e) utvrđuje se je li postoje radne prostorije gdje je obvezno
ispitivanje čimbenika radnog okoliša (mikroklima, buka i rasvjeta,
kemijske i biološke štetnosti) periodički svake 2 godine.

Osim prethodno navedenih u Zakonu postoji dosta obveza koje mali
poslodavci moraju ispunjavati. Ovdje ćemo navesti samo one glavne koje
su za iste praktički primjenjive:

1) na sredstvima rada moraju biti trajno postavljeni znakovi sigurnosti
i znakovi općih obavijesti,

2) opasne radne tvari moraju biti propisano označene, pakirane i
skladištene,

3) moraju se čuvati isprave o ispravnosti sredstava rada a naročito o:
instalacijama (električne, plinske), upute o korištenju strojeva i
uređaja s povećanim opasnostima te isprave o ispitivanjima radnog okoliša,

4) moraju se voditi evidencije o: osposobljavanju za rad na siguran
način; poslovima s posebnim uvjetima rada; strojevima i uređajima s
povećanim opasnostima; opasnim radnim tvarima koje se proizvode,
prerađuju ili koriste; te o ozljedama na radu,

5) mora se voditi knjiga nadzora te je obvezno podnijeti inspekciji rada
godišnje izvješće o ozljedama i profesionalnim bolestima (jasno, ako je
takvih slučajeva bilo),

6) mora se obavijestiti mjesno nadležna inspekcija rada u slučaju svake
teže, skupne ili smrtne ozljede na radu, u propisanom roku i na
propisani način,

7) mora se provoditi zabranu pušenja i konzumiranja alkohola i drugih
sredstava ovisnosti.

Što se tiče obavljanja poslova zaštite na radu kod malih poslodavaca
(vođenje poslova zaštite na radu), oni nisu u obvezi zapošljavanja
stručnjaka (referenta) zaštite na radu, njihov ovlaštenik (što je
praktički direktor ili sam obrtnik) mora biti osposobljen na više
načina, sukladno odredbama Pravilniku o programu i načinu provjere
osposobljenosti poslodavca ili njegovog ovlaštenika za obavljanje
poslova zaštite na radu (NN, br. 114/02 i 29/05):

1. Ako zapošljava manje od 20 radnika, a bavi se isključivo uredskim
poslovima, on je oslobođen predmetne obveze.

2. Ako je položio majstorski ispit kojim je bila obuhvaćena i materija
zaštite na radu.

3. Ako se bavi tradicionalnim obrtima s ručnom izradom.

4. Ako je položio državni stručni ispit za poslove građenja ili
projektiranja.

5. Ako su stekli potrebna znanja iz zaštite na radu tijekom redovnog
školovanja (liječnici, stomatolozi, farmaceuti, veterinari, inženjeri
rudarstva, inženjeri sigurnosti)

6. Ako je položio (najmanje) opći dio stručnog ispita iz zaštite na radu
pri ministarstvu nadležnom za rad, odnosno da ima priznati status
stručnjaka zaštite na radu sukladno odredbi čl. 2. Pravilnika o
polaganju stručnog ispita stručnjaka zaštite na radu (NN, br. 114/02 i
126/03).

7. Ako je završio specijalističko usavršavanje iz zaštite na radu kod
ustanova za obrazovanje odraslih koje imaju takve programe usavršavanja
verificirane od ministarstva nadležnog za prosvjetu.

8. Ako je ugovorio obavljanje poslova zaštite na radu s ovlaštenim
pravnim osobama za zaštitu na radu, sukladno odredbama čl. 19. Zakona.

Za pružanje prve pomoći vrijedi isključivo polaganje kod specijalista
medicine rada koji su ovlašteni od HZZO-a, ili polaganja kod Hrvatskog
crvenog križa (polaganje putem vozačkog ispita ili putem raznih učilišta
ne vrijedi).

Svi trenutni važeći propisi iz zaštite na radu se nalaze na web
stranici: http://osha.europa.eu/fop/croatia/hr/zakoni/drzavni-zakoni/propisi

S obzirom na veliki raspon djelatnosti, nije moguće obuhvatiti sve
slučajeve malih poslodavaca, ali se detaljne informacije mogu dobiti
ponedjeljkom, srijedom i petkom od 9.00 do 11.30 sati na tel. 6109-230,
6109-245, 6109-239 i 6109-644.

S poštovanjem,

KABINET MINISTRA

Miljenko.Martinjak

On 6.2.2012 9:56, Brada wrote:
> i još:
> vođenje poslova zaštite na radu
> ispitivanje uzemljenja
> ispitivanje gromobrana
> ispitivanje protupožarnih aparata i instalacija
> ispitivanje strojeva
> ispitivanje tlačnog spremnika
> ispitivanje plinske instalacije i provjera kotlovnice
> plan evakuacije
> evakuacijske oznake
> panik rasvjeta
> protuklizna površina na stubištu
> knjiga zaštite na radu
> ... možda i još, ali se nemrem sjetit...

Prekomplicirano. Jednostavno moraju uvesti uvjet da za otvaranje firme
moras najprije drzavi uplatiti 2 milijuna kn, ili 200 tisuca kn po
zaposlenom, a drzava ce procijeniti koje su provjere potrebne i to obaviti.

Jedino onda ostaje pitanje kojoj financijskoj klasi drustva je
dozvoljeno pokretati poslovanje, a kojoj nije, sto ovisi o takvim
pausalnim davanjima koje drzava trazi.

I bez ovih provjera, vise od 5 tisuca za papire pri registraciji, 20
tisuca za obavezni kapital, 30 tisuca za pausalno placanje doprinosa, i
jos ponesto, plus kazne inspekciji koja pise kazne bez prethodnog
upozorenja, dovoljne su da za vise od trecine najsiromasnijeg dijela
stanovnistva onemoguci pokretanje vlastitog poslovanja. Lijepo je drzati
kriterije na tako visokoj razini, nek svi vide kako nasa drzava odrzava
visoku razinu.
Jedino posljedice takvih visokih standarda nisu narocito visoke.
Posljedica je da je zaposleno 31 posto stanovnistva. To je samo svjetsko
dno. I medju najsiromasnijim africkim crnackim zemljama tesko je naci
tako nisku zaposlenost.

Da skratim. Ideja odrzavanja visokih standarda nije losa kao ideja.
Praksa na zalost pokazuje da ta ideja ima razorne posljedice na
ekonomiju i standard stanovnistva, i na kraju ugrozava ne samo
najsiromasniju trecinu stanovnistva, nego i opstanak drzave u cjelini.

Dobro rjesenje je samo jedno u ovoj situaciji. Uvjeti za pokretanje i
vodjenje vlastitog poslovanja moraju biti takvi da ih mogu zadovoljti i
najsiromasnijih 1 posto stanovnistva, sto u praksi znaci, da papiri za
registraciju i cijeli postupak registracije moraju kostaoti 0,00 kn, da
obavezni kapital treba biti u visini 0,00 kn, da bilo kakva pausalna
davanja prije dobiti trebaju biti u visini 0,00 kn, da se poduzetniku
ostavi prvih 36 tisuca godisnje dobiti bez ikakvih nameta, poreza,
doprinosa, pausalnih poreza i paraporeza i bilo cega drugog - to je
minimum koji je ljudima potreban za odzavanje golog zivota. Isti
kriterij treba biti primijenjen na prvih 36 tisuca kn godisnje place
zaposlenicima.

ABAco

Kako naslov i kaze: porez na budale.
Naravno u ovoj govnarskoj drzavi sve se okrece oko isisavanja love iz
gospodarstva, sve su smjeliji i bezobzirniji u tome.
Placanje kojekakvih budalastina ne bi bilo problem kada bismo uz to imali
adekvatnu zastitu od rada na crno i zastitu kod naplacivanja svojih
potrazivanja. A s obzirom da toga neeema niti ikome pada na pamet poduzeti
nesto glede toga, mogu samo reci dabogda propalo ovo smece od drzave.
Tolerirajuci takvu neradnicku i parazitsku birokraciju nista drugo nismo ni
zasluzili.