EKG - tumacenje

Suncana

Bila sam na sistematskom, pa su, izmedju ostalog, radili i
EKG sa sljedecim rezultatom:

Vent. rate: 65 bpm
PR int. 152 ms
QRS dur. 92 ms
QT/QTc int. 392/404 ms
P/QRS/T axis 70/ 47/ 45
RV5/SV1 amp. 1.80/1.12 mV

Sinus rhytm
RSR (QR) in lead V1/V2, consistent with right ventricular
conduction delay
Possible left atrial enlargement
** borderline ECG **

Internistica je napisala:
EKG: sin. ritam 65/min, smetnje provođenja des. granom

Nisu preporucene nikakve dalje pretrage. Ni internistica ni moja
doktorica nisu pokazivale volju da mi podrobnije protumace
nalaz.
Rekli su samo da nije zabrinjavajuce i da bicikl smijem voziti,
ali mozda nisu sasvim shvatile da se bavim biciklizmom koji je
malo vise od 2 kruga lagano po Jarunu.
E sad, buduci da razmisljam za cca 2 mjeseca otici na jedan
ozbiljan biciklisticki maraton u Alpama koji ukljucuje 5000 m
uspona, rado bih cula tumacenje gornjeg nalaza od neke strucne
dobre dusice ovdje, tak da vidim da li da mozda ipak malo
smanjim apetite.

Da, imam 41 godinu (uskoro 42), normalnu kilazu, malo snizen
tlak (uglavnom 100-110/60-70), krvnu sliku i jetrene probe
savrsene, osim bilirubina koji su uvijek visoki.

--
Suncana

Draž Katalenić

"Suncana" wrote in message

E sad, buduci da razmisljam za cca 2 mjeseca otici na jedan
ozbiljan biciklisticki maraton u Alpama koji ukljucuje 5000 m
uspona....

Dolomiti maraton? :-)

HotBird

>Da, imam 41 godinu (uskoro 42), normalnu kilazu, malo snizen
>tlak (uglavnom 100-110/60-70), krvnu sliku i jetrene probe
>savrsene, osim bilirubina koji su uvijek visoki.

IMHO, mi se cini da je ok. Ako ti nemas nikakvih subjektivnih tegoba
(osjecaj lupanja, preskakanja srca), mislim da stvarno nema potrebe za
daljnim pretragama (mozes eventualno otic na UZV, ali mislim da za to
nema potrebe). Vecina sportasa u dobroj fizickoj kondiciji ima malo
nizi tlak(kao ti) i manje otkucaja u min i ne osjecaju nikakve tegobe,
a zato jer im je srce vece(zbog napora misici malo hipetrofiraju, ali
to je normalno) EKG ponekad moze pokazivat smetnje provodjenja.

A za bilirubin, kako mislis uvijek su visoki?
--
Moj sig su moji tipfeleri!

LL Kal El

"Suncana" <izbaci_sve...@tilda.hr> wrote in message

--

Ovako - nalaz ekg-a koji je ispisan pored crtica u onim svim odvodima je
nesto cemu rijetko mozes naci pandan u netocnosti pri ocitavanju medju svim

Sto se tice spomenutog - smetnje provodjenja, e tu moze biti svega tako da
smo opet nigdje. Ugrubo receno: radi se o smetnji provodjenja impulsa no
nigdje nije receno o cemu se radi po principu imamo ton ali ne i sliku. ;)

Moj savjet je obratiti se kardiologu da se to ponovo ocita ili interpretira
postojeci EKG. Upravo zbog sarolikosti mogucih uzroka i sam maraton je dosta
u pitanju.

dr_deyo

"LL Kal El" <harl...@net.hr> wrote in message

ja bi rekao iz napisanog da se radi o običnom bloku desne grane, bez
simptomatologije i podlezece bolesti srca. po brojkama intervali se čine ok,
ako je dobro napisano.. po meni nalaz koji ne zahtjeva daljnju obradu.

istina je da su oni ispisi na kraju ekg-a često laprdanja, ali brojke su
pouzdane. redovito očitavam i frekvenciju, i qrs, i pq, pr intervale i za
sada se čine vrlo točnim.

a one dole dijagnoze ni ne pogledam, slaľem se, to bi bio definitivno vitium
artis

Suncana

Draž Katalenić wrote:

> Dolomiti maraton? :-)

Jok, to sam obavila prosle godine, istinabog, ne veliki
nego srednji krug (taj ima 1 prijevoj manje).

Ovo je teze od Dolomita:
http://tinyurl.com/64ta5z

--
Suncana

Suncana

HotBird wrote:

> IMHO, mi se cini da je ok. Ako ti nemas nikakvih subjektivnih tegoba
> (osjecaj lupanja, preskakanja srca), mislim da stvarno nema potrebe za
> daljnim pretragama

Nemam nikakvih tegoba.

> A za bilirubin, kako mislis uvijek su visoki?

Tocno tak kak sam napisala :-) Imam Gilbertov sindrom,
tak da je to uobicajena situacija.

--
Suncana

Suncana

dr_deyo wrote:

> ja bi rekao iz napisanog da se radi o običnom bloku desne grane, bez
> simptomatologije i podlezece bolesti srca. po brojkama intervali se čine ok,
> ako je dobro napisano.. po meni nalaz koji ne zahtjeva daljnju obradu.

OK, ovo mi je drago cuti. Brojke su dobre, sad sam provjerila da li
sam sve dobro prepisala.
Ali kaj to znaci "blok desne strane", to vi meni recite ;-)
Ovak laicki to zvuci ko da srce steka malo.

Za maraton moram imati uvjerenje lijecnika, tak da bum jos
jednom otisla na EKG vjerojatno. Hvala i tebi i LL-u :-)

--
Suncana

HotBird

Aha, to sam i prepostavila ali mi je bilo glupo pisat takve stvari na
slijepo. ;)

Uzivaj u Alpama! :)

HotBird

>OK, ovo mi je drago cuti. Brojke su dobre, sad sam provjerila da li
>sam sve dobro prepisala.
>Ali kaj to znaci "blok desne strane", to vi meni recite ;-)
>Ovak laicki to zvuci ko da srce steka malo.

Srce ima svoj provodni sustav-zivce(mozes si to zamislit kao zice)
preko kojeg se prenose implusi za rad misica u srcu. Sve krece iz
desne pretklijeke, na granici izmedju pretklijetki i klijetki dolazi
na granjanja, jedna snop zivaca odlazi u lijevu a drugi u desnu
klijetku. Kad pise blok desne grane, to znaci da provodjenje impulsa u
desnu klijetku ima smetnje. Nadam se da sam bila dovoljno jasna. ;)

Da zvuci kao da malo steka, ali dok su vrijednosti intervala dobre(sto
tebi jesu) i dok pacijent nema nikakvih simptoma, to znaci da srce jos
u vijek dobro sljaka.

Pero Glazar

> Ovo je teze od Dolomita:
> http://tinyurl.com/64ta5z

povampirila si :)
izgleda brutalno, cak mi je malo drago sto imam ispitni rok tad, pa ne mogu
;)

nadam se da ti Maurienne nece biti ugodno topla kao 2004. ;)
i sljedece godine s nama na fruskogorski!

Bigfoot

HotBird wrote:

> [...]
> klijetku. Kad pise blok desne grane, to znaci da provodjenje impulsa u
> desnu klijetku ima smetnje. Nadam se da sam bila dovoljno jasna. ;)

Ovih dana ustajem na lijevu nogu pa stalno nesto prigovaram :). Zivci kazes?

LL Kal El

"dr_deyo" <nor...@dovidjenja.com> wrote in message

> [...]
> sada se čine vrlo točnim.
>
> a one dole dijagnoze ni ne pogledam, slaľem se, to bi bio definitivno

Mozda ti radis tako - ja ne. Iz cega ocitavas da se radi o bloku i kako
lakonski bez slike preporucavas daljnji postupak?

AFord

Postovani,

nadovezao bih se na ovu temu sa par pitanja pa bih molio strucnjake sa
grupe ako mi mogu pomoci oko par pitanja u vezi EKG intervala.
Koje su referentne vrijednosti intervala: PR, QRS, QT. Koji od ovih
parametara ovise o frekvenciji ?
Takoder me zanima koja je gornja granica QT intervala, te koji su problemi
kod produljenog QT intervala i kako se to rjesava ?

Hvala i pozdrav

Suncana

HotBird wrote:

> Da zvuci kao da malo steka, ali dok su vrijednosti intervala dobre(sto
> tebi jesu) i dok pacijent nema nikakvih simptoma, to znaci da srce jos
> u vijek dobro sljaka.

Jos uvijek, hmmm? ;-)
Hvala ti!

--