Molim interpretaciju RTG-a pluca

Chupo

Nekako ne zvuci na dobro pa ako moze neko obicnim rijecima:

Krupni vaskularni hilusi. U desnom f-c sinusu te uz lateralnu torakalnu
stijenku desno pleuralni izljev. Zadebljanje kosog interlobija desno sa
pleuralnim izljevom u kosom interlobiju. Sjena srca u cjelosti uvecana,
dominira uvecanje lijevog ventrikla. Izrazeno supravalvularno
prosirenje aorte.
Preporuca se daljnja pulmoloska obrada s obzirom na izrazito grubi
zrnati intersticij u srednjem i donjem plucnom polju obostrano, te
pleuralni izljev.

Hvala!
--
Chupo

Lucky Luke

"Chupo" <bad_...@yahoo.com> wrote in message

Tesko je reci - zasto je osoba isla na slikanje?
Nekakve druge poteskoce za osobu?

Najbolje bi bilo poslusati preporuku - valjat ce napraviti CT prsnog kosa da
se izdeiferencira sto je ta zrnatost.

Chupo

In article <ds7rdo$4lf$1...@sunce.iskon.hr>, Lucky Luke <harl...@net.hr>
says...

> "Chupo" <bad_...@yahoo.com> wrote in message

> Tesko je reci - zasto je osoba isla na slikanje?

Simptomi su bili nalik bronhitisu uz male kolicine krvi u ispljuvku,
negdje u ovo vrijeme prosle godine. Doktori (s obzirom da znaju
povijest bolesti, ja bi reko 'doktori') diagnosticiraju upalu grla i
bronhitis i propisuju antibiotike.

Ove godine (zime) opet, samo sada se uz te simptome javlja i otezano i
ubrzano disanje nakon vrlo malih napora i stalno preznojavanje preko
dana tako da se je zadnjih dana osoba morala presvlaciti svakih sat
vremena pa i cesce jer bi odjeca bila mokra od znoja. Diagnoza je opet
bila ko i prosle godine i propisani su antibiotici. Tek nakon nekoliko
posjeta je postignuto da se dobije termin za vadjenje krvi i RTG pluca.

> Nekakve druge poteskoce za osobu?

Da, prije nekoliko godina je zbog tumora odstranjen krajnji dio debelog
crijeva (stoma...), kasnije na kontroli je receno da je sve OK i da
daljnje pretrage niti kontrolni pregledi nisu potrebni (sta je meni
iako o medicini znam samo iz biologije, biokemije i ono sta sam
procitao (dosta toga) u najmanju ruku cudno).

Upravo zbog toga sam se vec prosle godine bojao najgoreg (imao sam uvid
u statistike vrhunskog onkologa prilikom prevodjenja nekih materijala)
a sad iako ne kuzim RTG nalaz ne mogu bas previse optimisticno
razmisljati.

> Najbolje bi bilo poslusati preporuku - valjat ce napraviti CT prsnog kosa da
> se izdeiferencira sto je ta zrnatost.

To ce biti obavljeno u najkracem mogucem roku, vec je dogovoreno.
Medjutim, trenutno me zanima barem da znam sta znaci 'vaskularni
hilusi' i 'pleuralni izljev'.

Hvala puno!

Bok!
--
Chupo

Hrvoje Vavro

On Mon, 6 Feb 2006 20:11:54 +0100, Chupo wrote:

> Medjutim, trenutno me zanima barem da znam sta znaci 'vaskularni
> hilusi' i 'pleuralni izljev'.
>
> Hvala puno!
>
> Bok!

Krvne zile plucnih hilusa su prosirene - moguci uzroci su povecan otpor u
plucima zbog kronicne bolesti plucnog intersticija i
svojevrsnog "skvrcavanja" plucnog parenhima, ili smanjena mogucnost
preuzimanja i distribucije oksigenirane krvi iz pluca zbog srcane slabosti.
Obzirom na opisano uvecanje sjene srca, pleuralni izljev (slobodna
tekucina u prsistu) te naglaseno umaranje, vrlo je vjerojatno da je
srcana funkcija oslabljena.
Dakle, zastoj krvi u plucnom krvotoku zbog oslabljenog srca moze uzrokovati
opisane promjene, a ako potraje ili se ponavlja moze biti uzrokom i
grubljeg intersticijskog crteza.

Naravno, pleuralni izljev se pojavljuje i zbog niza drugih razloga, bas
kao i grublji intersticijski crtez.

Sto se tice operacije debelog crijeva, nalaz nije tipican za sirenje
bolesti na pluca. S te strane mislim da nema razloga za brigu.

Bilo bi dobro provjeriti u kakvom je stanju srce - malo pravih lijekova
moze donijeti brzo i znacajno poboljsanje. Ako je pleuralni izljev
uzrokovan srcanom disfunkcijom, pod pravom terapijom ce se povuci.

Sudeci prema nalazu, ucinjene su dvije snimke - postero-anteriorna i
profilna, zar ne?

Konacno, ne vjerujem da bi se radiolog koji je napisao nalaz bunio kada bi
ga znatizeljni pacijent (ili clan njegove obitelji) pitao sto sve to iz
njegovog nalaza zapravo znaci.

Lijep pozdrav, Hrvoje.

Chupo

In article <1mcvtwqexsnin$.eb4s7yel3h19$.d...@40tude.net>, Hrvoje Vavro
<flaven...@hi.t-com.hr> says...

> [...]
>
> Sto se tice operacije debelog crijeva, nalaz nije tipican za sirenje
> bolesti na pluca. S te strane mislim da nema razloga za brigu.

Ovo 'da li takve promjene mogu nastati i iz drugih razloga osim sirenja
bolesti na pluca' je bio ustvari razlog zasto sam postavio pitanje na
grupi.

> [...]
> uzrokovan srcanom disfunkcijom, pod pravom terapijom ce se povuci.
>
> Sudeci prema nalazu, ucinjene su dvije snimke - postero-anteriorna i

Ako postero-anteriorna snimka znaci 'napred/natrag' --> tj. 's lica' (a
s obzirom da latinski i engleski imaju slicnosti u nekim korijenima to
bi trebalo biti to), onda mislim da da - na RTG slici se vide dvije
fotografije, na jednoj se vide obadva plucna krila a druga je iz
profila.

> Konacno, ne vjerujem da bi se radiolog koji je napisao nalaz bunio kada bi
> ga znatizeljni pacijent (ili clan njegove obitelji) pitao sto sve to iz
> njegovog nalaza zapravo znaci.

Situacija je takva da radiolog dolazi jednom tjedno da bi ocitao slike
pa prilikom podizanja nalaza nema mogucnosti razgovora u vezi nalaza
tako da je tesko odoljeti mogucnosti da se doznaju neke informacije na
ovaj nacin preko grupe (taj bi se razgovor mogao obaviti tek u cetvrtak
a u medjuvremenu ce vec mozda biti napravljene i daljnje pretrage).

Hvala puno!
--
Chupo

Chupo

Izvrsen je niz pretraga, izmedju ostalog i CT, te su iskljuceni
problemi s plucima :-) S obzirom da je srce prosireno (je to tzv.
'sportsko srce'?) preporucena je daljnja obrada kod kardiologa.

Jos jednom hvala na odgovoru!
--
Chupo