Re: Framsia

Gregers Gram Rygg

to Trygve Lie, p...@felt.no, fra...@googlegroups.com
Hei Trygve,

Takk for gratulasjoner, og at du tar initiativ til samarbeid. Tror vi
alle tjener på å jobbe sammen om én gruppe. Siden vi akkurat har
startet er vi ikke så veldig organiserte enda. Det meste av
kommunikasjon foregikk på Google Wave tidligere, men det fungerte ikke
så bra, så vi byttet nylig til Google Groups:
http://groups.google.com/group/framsia/

Meld deg gjerne på mailing-lista, så holder du deg oppdatert. Har du
en Wave-bruker? Så kan jeg gi deg tilgang til å se det vi har pratet
om tidligere.

Høres ut som vi har tenkt ganske likt når det gjelder hva gruppa skal
ha som fokus. Altså teknisk frontend. Vi har ikke definert hvor ofte
vi skal ha meetups, og hva en meetup skal bestå av. Som vi snakket
litt om på torsdag, så høres hack-weekends el.l. også veldig spennende
ut! Kom gjerne med forslag. Det viktigste er at vi skaper et miljø og
interesse rundt teknisk-frontend.

Når det gjelder navnet, så tror jeg vi ønsker å beholde "framsia", men
som du sier er det nok lurt å ha et tett samarbeid med andre
brukergrupper. Både for å time spennende foredragsholdere, men også
for å lære av hverandre. Kanskje til og med noen felles meetups? Kona
til Pål holder forøvrig på å lage en logo for oss :) Kan videresende
noen skisser til mailinglista.

Den eneste planen fremover er at vi ønsker å ha minst en meetup til
før sommerferien. Vi har ingen foredragsholdere enda, så om du vet om
noen er det kjempefint. Temaene du nevner er midt i blinken! Siden
forrige meetup hadde veldig mye JavaScript burde kanskje neste ha et
litt annet fokus? Men utelukker ikke JavaScript om du vet om noe/noen
spennende.

Igjen, takk for at du tar initiativ! Bli gjerne med videre :)

Mvh,
Gregers