Stavemåten: framsia

gregers

to framsia
Hei,

Tenkte bare ta en kjapp runde om stavemåten til framsia før vi går
public.

Vi valgte navnet "framsia" fordi det ga assosiasjoner med front-end,
og høres vesentlig bedre ut en framsiden. Jeg har aldri vært spesielt
god i norsk, så jeg tenkte ikke videre over stavemåten før nå. Ifølge
ordboken til Norsk Språkråd er det hverken korrekt stavemåte for
bokmål eller nynorsk.

Det er ikke spesielt proft med stavefeil i navnet. Burde vi endre til
"framsida", eller skal vi bare si det er slang?

Og husk: sett av kvelden torsdag 29. april ;)

Gregers

August Lilleaas

to fra...@googlegroups.com
Jeg stemmer for framsia. Det leser bedre enn framsida, og det er ikke framsider (trykksaker) vi driver med heller. Framsia er også uansett en snodig fornorsking av et engelsk uttrykk, så jeg synes det er helt stræit!

2010/4/7 gregers <grege...@gmail.com>

August Lilleaas

Magnar Sveen

to fra...@googlegroups.com
August oppsummerer mine meninger om saken på utmerket vis. :-)

- Magnar

Pål Degerstrøm

to fra...@googlegroups.com
Hei folkens,

Jeg synes også "framsia" klinger best.

Pål

Gregers Gram Rygg

to fra...@googlegroups.com
Supert,

Jeg er helt enig. Ville bare få det avklart :)
Da beholder vi framsia.

Gregers

Christian Johansen

to fra...@googlegroups.com
Selv jeg, som vanligvis ikke tar fem øre for å plukke på skriveleifer og dårlig gramatikk syns at Framsia låter bedre :)

Christian

2010/4/8 Gregers Gram Rygg <grege...@gmail.com>

MVH
Christian

Pål Degerstrøm

to fra...@googlegroups.com
2010/4/8 Christian Johansen <chri...@gmail.com>:

> Selv jeg, som vanligvis ikke tar fem øre for å plukke på skriveleifer og
> dårlig gramatikk syns at Framsia låter bedre :)
>
> Christian

Er ikke du forfatter da, Christian?

Pål

Christian Johansen

to fra...@googlegroups.com
2010/4/8 Pål Degerstrøm <deger...@gmail.com>

Hehe, så derfor burde jeg gå imot "framsia"? :)

Pål

MVH
Christian

Pål Degerstrøm

to fra...@googlegroups.com
> Hehe, så derfor burde jeg gå imot "framsia"? :)

Gramatikk og rettskriving burde kanskje vært i fokus? He he.

Pål

Christian Johansen

to fra...@googlegroups.com
2010/4/8 Pål Degerstrøm <deger...@gmail.com>

> Hehe, så derfor burde jeg gå imot "framsia"? :)

Gramatikk og rettskriving burde kanskje vært i fokus? He he.

Enig. Som sagt pleier jeg å plukke på alt som er (med mindre det er mine egne feil, selvfølgelig), men denne gangen syns jeg det låt fint :) Jeg får forsvare meg med at jeg skriver på engelsk, norsken er jeg ute av trening i :)

Pål

MVH
Christian