Tamás Váczi

未读,
2017年3月6日 09:51:272017/3/6
收件人 Fotólista
Elég menő :-)

http://index.hu/mindekozben/poszt/2017/03/06/varazslat./

Károly

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli fotolista csoportra.

Pein Milan

未读,
2017年3月6日 10:16:352017/3/6
收件人 foto...@googlegroups.com
Nem vagyok repulomernok, de emelkedesnel nem novelik a fordulatszamot folyamatosan? Ugy ertem eleg konnyen ki kellene esnie szinkronbol...

-- M.

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „fotolista” csoportjára.

További lehetőségekért látogasson el ide: https://groups.google.com/d/optout.

Karoly Kovacs

未读,
2017年3月6日 10:27:292017/3/6
收件人 foto...@googlegroups.com
Én sem vagyok, de szerintem nem emelik a vízszintes rotor fordulatát.
Legalábbis egy bizonyos magasságig. A videón jól látszik, hogy a film
végén már elkezd "forogni" a rotor, azaz amikor elért egy meghatározott
magasságot, akkor már emeli a fordulatot.
Azt nem tudom, hogy ennek technikai oka van, vagy csak egyszerűen
előírás a lakott terület miatt? (zajvédelem) Az utóbbit is simán el
tudom képzelni, ha arra gondolok, hogy ezelőtt kb. 20-25 éve még úgy
emelkedtek fel az utasszállító gépek, mint a mérgezett egér (hogy
meglegyen a mai napi képzavar is), ma pedig már elő van írva nekik a
lassú emelkedés. "Van szerencsém" a Schwechat-i repülőtértől légvonalban
kb. 7km-re lakni, és amikor a széljárás olyan, hogy a felénk néző
kifutót használják (szerencsére igen ritkán), akkor látom, hogy milyen
rohadt lassan emelkednek.

Károly

Pein Milan wrote:
> [...]
> „fotolista” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való
> leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z)

gyapo

未读,
2017年3月6日 11:04:242017/3/6
收件人 foto...@googlegroups.com
2017 March 6, Monday 16:27 Karoly, you wrote:
KK> Én sem vagyok, de szerintem nem emelik a vízszintes rotor fordulatát.

Én sem vagyok, szerintem a turbinát szabályozza a pilóta, beállít egy
adott gázt, és a terheléstől függően változik a rotor fordulatszáma.
Amíg egyenletesen emelkedik, addig a terhelés sem változik. Ha
gyorsítja vagy lassítja az emelkedést akkor igen. Ezt a gyorsítást
vagy lassítást nem feltétlenül a turbinával éri el, hanem a
lapátszöggel. Inkább pörögjön a turbina meg a rotor, akkor mindig
van erő ha kell, és a lapátszöggel meg beállítja a kívánt emelőerőt.

Üdv.: gyapo

Karoly Kovacs

未读,
2017年3月6日 11:23:122017/3/6
收件人 foto...@googlegroups.com
Valószínűleg igazad van.
Közben az is eszembe jutott, hogy a falunkban elég gyakran száll le és
fel a mentőhelikopter, és amikor emelkedik, egyenletes fordulatszámot
szoktam hallani. Tehát valószínűleg a lapát állásszöge változik.

Károly

Róbert Bodnár

未读,
2017年3月7日 05:16:052017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
Mondjuk nem a záridő került szinkronba a rotorral, hanem arról van
szó, hogy szinkronba került a képváltások frekvenciája a rotor
forgásával, azaz két képváltás között eltelt idő alatt éppen 72 fok
egész számú többszörösét tette meg a rotor.

> [...]
> szolgáltatásbeli fotolista csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz

Karoly Kovacs

未读,
2017年3月7日 05:17:462017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
Tudjuk, Robi. :)
(Csak egyszerűbb volt úgy fogalmaznom.)

Károly

Róbert Bodnár

未读,
2017年3月7日 05:30:332017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
Nem rád gondoltam, hanem a cikk írójára. :-)

Pein Milan

未读,
2017年3月7日 05:33:442017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
De ő meg nem olvassa ezt.... :)

-- Milan

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli fotolista csoportra.

Róbert Bodnár

未读,
2017年3月7日 05:35:112017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
Az könnyen lehet. De azt hittem, Károly azért írt szmájlit a tárgyba,
hogy felhívja erre a pongyolaságra a figyelmet. De mivel senki sem
kifogásolta, gondoltam, pontosítok. :-)

> [...]
> küldjön egy e-amailt a(z) fotolista+...@googlegroups.com címre.
> További lehetőségekért látogasson el ide:

2017年3月7日 05:37:522017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
Záridő annyiban jogos, hogy az eredeti cikkben egy rövid záridős fotóra utal, és onnan indul a sztori, más kérdés, hogy félrevezető, mert videónál nem ugyanaz a szitu.  :)

-- M.

> [...]
--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli fotolista csoportra.

2017年3月7日 05:38:332017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
Ja, nem ezért írtam, hanem maga a látvány meglepő. Bár műszakiak vagyunk
jórészt itt a listán, és mindannyian ismerjük a jelenséget, mégis fura
látni. Ezért tettem szmájlit.

Károly

Emil

未读,
2017年3月7日 06:02:362017/3/7
收件人 foto...@googlegroups.com
Semmi köze a zajvédelemhez.
Helikoffer irányításánál balkéznél a collective-nek nevezett cucc van
amivel a főrotor lapátjainak az együttes állásszögét állítod, ezen van
rajta a rotor (és a vele összekapcsolt farokrotor) fordulatszámát
állító sebességvezérlő (pongyolán fogalmazva), a jobbkézzel meg a
stick-kel a főrotor lapátjainak az oldalankénti állásszögét állítod.
Ehhez hozzájönnek a pedálok amikkel a farokrotorlapátok állásszögét
lehet állítani. Nyilván vannak ettől eltérő vezérlésű helik, de ez az
általánosan elterjedt metodika.
Felszállás közben általában nem változtatják a rotorfordulatszámot,
hanem a collective felfele húzásával növelik a rotorlapátok együttes
állásszögét, közben a pedálokkal egyenesben tartjk a gépet (már ha ezt
az automatika nem csinája meg magától), ezért tud sikerülni a videós
mutatvány.

(amúgy leszállni jóval nehezebb velük, mint felszállni... volt
szerencsém európa legnagyobb szimulátorközpontjában dolgozni a német
hadsereg bückeburgi helikopteres kiképzőbázisán, nem kevésszer haltam
meg mire megtanultam úgy letenni a helikoffert, hogy utána azzal újra
fel lehessen szállni :))
E.

dMT alias Medve

未读,
2017年3月8日 13:03:532017/3/8
收件人 Foto-lista a fenykepezesrol
> Nem vagyok repulomernok, de emelkedesnel nem novelik a fordulatszamot
> folyamatosan?
Nem.
A fordulatszámmódosításnak túl nagy lenne az időállandója,
marha nehéz lenne tartani a magasságot.
Épp ezért egy karral beállítja a pilóta a fordulatszámot és a motor
azt pontosan tartja, ha kell ráad teljesítményt, ha kell levesz.

A modellhlikopterek között is az a jó, amelyiknél állandó
fordulatszám van és a fel-le az közös állásszögállítás.

Mivel a vízszintes mozgáshoz úgyis van ciklikus állásszögváltoztatás
a rotorfejben, az nem sokat bonyolít, hogy van egy közös is.
(Ha jól emlékszem a baloldali kar felhúzásával állítja a közös
állásszöget, jobb kezében a botkormány meg a ciklikusan változó
állásszög dőlési síkját. (Ha alőrenyomja, akkor a lapátoknak hátul
meredekebb, nagyobb felhajtóerőt létrehozó lesz az állásszöge.)
Nagy gépeknél nem tudom van-e olyan gép, aminél át lehet állítani
negatívra az állásszöget, modellnél láttam ilyet és akkor a
modellhelikopter háton repült stabilan.

--
dMT alias Medve

回复全部