forbrænding af alkohol

Dennis Nielsen

Hej

Er der nogen der har et bud på følgende:

- antagelse; et menneske kan forbrænde en genstand pr. time
- der indtages 30 genstande pr. døgn
- efter et døgn er personen således i gæld med 6 genstande

HVIS denne person fortsætter med at drikke 30 genstande pr. døgn - over
meget lang tid (f.eks en måned) for derefter at stoppe med alkohol indtag -
hvor lang tid vil der så gå før denne er ædru?

Regnestykket bør jo se således ud:

(30-24)*31 = 186 genstande i "gæld" - svarende til 186/24 = 7,75 døgn før
personen er ædru, men kan det passe ?

//Dennis

Jan Kronsell

Nu er jeg ikke læge, men ville man mon ikke være død, hvis man havde
opbygget en "gæld" på 186 genstande? Det ville jo svare til, at du drak 186
genstande på én gang.

Jan

Dennis Nielsen

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Jo, men mon ikke der findes personer der indtager 30 genstande pr. dag...
jeg mener.... hvad så med regnestykket ?

//Dennis

Preben Riis Sørensen

"Dennis Nielsen" <Bjerr...@privat.dk> skrev

> - efter et døgn er personen således i gæld med 6 genstande

Et groft skøn, ikke noget man kan regne med.

> [...]
>
> Regnestykket bør jo se således ud:
>
> (30-24)*31 = 186 genstande i "gæld" - svarende til 186/24 = 7,75 døgn før

Hvilken tank skulle al den alkohol ligge i? Mon ikke det forholder sig sådan
at man nedbryder mere, jo længere man 'træner', og/eller jo kraftigere
beruset man er?
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Kristian Damm Jensen

Som hovedregel er forbrændingen uafhængig af mængden af alkohol.

Men jeg vil ikke udelukke, at man kan træne kroppen til at forbrænde alkohol
hurtigere end hos et almindeligt menneske, ligesom der er set eksempler på
drankere med promiller der er så høje, at de ville slå almindelige mennesker
ihjel.

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Søren

"Dennis Nielsen" <Bjerr...@privat.dk> skrev i en meddelelse
Det tror jeg ikke, men hvorfor ikke afprøve det?

Jeg melder mig som forsøgsperson.
Du giver!

Søren

kjaer

Dennis Nielsen typed:

> [...]
> over meget lang tid (f.eks en måned) for derefter at stoppe med
> alkohol indtag - hvor lang tid vil der så gå før denne er ædru?

Hvis hjerneskaden er sket er det så ikke et spørgsmål om man kan kalde
personen ædru.

> Regnestykket bør jo se således ud:
>
> (30-24)*31 = 186 genstande i "gæld" - svarende til 186/24 = 7,75
> døgn før personen er ædru, men kan det passe ?
>
> //Dennis

Opkast og tyndskide laver nok kludder i regnskabet.

Claus E. Petersen

Jan Kronsell skrev:

Garvede alkoholikere opbygger jo en form for "resistens", så de
angiveligt kan pelse en flaske finsprit indenfor kort tid uden at virke
mærkbart berusede.
Om det så kunne skyldes at spritten på en eller anden måde bremses,
f.eks. i mavesækken, og derfra kun omsættes ganske langsomt, eller om
det er en skrøne skal jeg ikke kunne sige.

- cep

Jan Kronsell

"Claus E. Petersen" <snurr...@yahoo.com> skrev i en meddelelse
Heller ikke jeg. Men 186 genstande svarer til, at du konsumerer noget der
ligner 6 flasker vodka i rap.

Jan

Axel Hammerschmidt

Kristian Damm Jensen <damm....@kristiandamm.dk> wrote:

<snip>

> Som hovedregel er forbrændingen uafhængig af mængden af alkohol.

Indtagelsen af druesukker skulle forøge forbrændingshastigheden.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

P.C.

Jovist , spritterne i gamle dage hældte karbid i husholdnings
spritten, og fremstillede derved den berømte "Pulimut" , som altså
ville bestå af finsprit , denaturerings middel , og Calcium hydroxid,
som er slut produktet , når karbid reagerer med vandet i husholdnings
spritten ,foruden den acetylen der bobler væk men skulle give den
specielle smag ---- i den forbindelse husker jeg historier om
sprittere der pludselig og uden grund gik op i flammer ,i det gamle
borgergade-Adelgade kvarter ; "spontanious combustion" hedder det på
engelsk, hvor der åbenbart også er skræk eksempler på alkohols
skadelige følge virkninger, -- ikke kun i x-files som vist bryggede en
tynd gang te på dette alvorlige emne. en kendt historie .

P.C.

Undskyld jeg glemte en link;

http://www.crystalinks.com/shc.html

Bertel Lund Hansen

P.C. skrev:

> [...]
> sprittere der pludselig og uden grund gik op i flammer ,i det gamle
> borgergade-Adelgade kvarter ; "spontanious combustion" hedder det på

Der findes ikke ét eneste bekræftet tilfælde af spontan
selvantændelse. I den artikel jeg læste, som tilbageviste myten,
fremhævede de at det som regel var alkoholikere der var rygere,
som gik op i røg. Forklaringen er lige til: En fuld person med en
tændt smøg i hånden som sidder helt mutters, kan nemt gå op i røg
på grund af spontan søvn.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Preben Riis Sørensen

"Bertel Lund Hansen" <unos...@lundhansen.dk> skrev

> [...]
> som gik op i røg. Forklaringen er lige til: En fuld person med en
> tændt smøg i hånden som sidder helt mutters, kan nemt gå op i røg

Der er bare det med alkoholikere, at de ikke er til at få slukket igen.

Ligesom ham der faldt i øltanken og var oppe og tisse tre gange inden han
druknede, skulle efter sigende have brændt i en uge.

Kristian Damm Jensen

Axel Hammerschmidt wrote:
> Kristian Damm Jensen <damm....@kristiandamm.dk> wrote:
>
> <snip>

> Indtagelsen af druesukker skulle forøge forbrændingshastigheden.

Forbrændingshastigheden eller optagelseshastigheden? Alkohol kan fx optages
hurtigere i blodet, hvis der er kulsyre til stede i mavesækken, men det
ændrer stadig ikke på forbrændingshastigheden.s

Jørgen Rasmussen

Dennis Nielsen wrote:

> Er der nogen der har et bud på følgende:
>
> - antagelse; et menneske kan forbrænde en genstand pr. time
> - der indtages 30 genstande pr. døgn
> - efter et døgn er personen således i gæld med 6 genstande

Til din information, findes der et par varianter af regneark eller
nomogrammer der fortæller noget om hvordan promillen varierer, efter
hvor mange genstande man indtager, over tid.

Måske er det ikke akkurat svaret på dit spørgsmål, men ret så relevant i
denne tid.!

Et af dem er en Excel fil, der oprindeligt stammer fra "brevkassen" på
bagsiden af Ingeniøren. "Alko-holdet.xls
Og en engelsk drinkplan xxxx.xls

En anden en variant er tegnet. Et nomogram.
Jeg har den i en jpg fil. Det er vist originalen til førstnævnte
regneark. druk2a3.jpg

Jeg formoder at de findes på internettet.

Mvh. Jørgen

Axel Hammerschmidt

Kristian Damm Jensen <damm....@kristiandamm.dk> wrote:

> Forbrændingshastigheden eller optagelseshastigheden?

Der står "forbrændingshastigheden".