Hvad kan jeg forvente i mengrad efter knæskade?

Erik

Hejsa

Hvad kan jeg forvente i mengrad?

Nedenstående er en indscannet operationjournal. Dog unden personlige data.

Operationsgangen
Peroperativt er patienten identificeret omkring indgrebet og at vi faktisk
har frit lejde til at lavet havd der end måtte være problemer i knæet. Er
indforstået og accepterer( også mht. bivirkninger.

Prodecure i
gøres
UA
NGF3l partiel bruskresektion sV.t. patella og føringsfurer(
dx.
Anterolateral adgang lateralt( i superior resces ses moderate synovit
forandringer sV.t. patella( da dennes artikulation med føringsfurer ses
brusk defekt grad II-III. SV.t. hele føringsfurens længderetning ses en dyb
bruskdefekt på 2-3 cm. Den kan med knoglekrog gå til knoglet men der er i
øvrigt god bruskdække( og der er ikke på nogen måde synlig knogle.
Mediale ledkammer ser pænt ud med fastsiddende menisci( der er testet med
krog( brusken ligeledes pæn. Intrakondylært ses to fastsiddende korsbånd(
heraf med spredte synovitforandringer.
Fra laterale ledkammer ses på tibiadelen artrose grad I( nogen synovit
forandringer sV.t. baghornet. Der er i øvrigt en fastsiddende menisk og
skarprandet. Ingen patologi i mediale og laterale resces. Behandling:
Bruskdefekten afglattes( løse lapper fjernes sV.t. patella og føringsfurer.
Synovit forandringer fjernes både i supraresces( laterale ledkammer og
intrakondylært.
Postop. lægges et langt kompressionsbind( og der gives
Vacain 20 ml i knæet.
Portalerne lukkes med Nylon 4.0.
Trådfjernelse hos egen læge på 12. dage.
Plan
Patientens genert som stammer primært fra laterale ledkammer og det( at
patienten har svært ved at gå i hug-stilling passer godt overens med de
ovennævnte fund med bruskdefekt sV.t. føringsfurerne og patella samt artrose
grad I i laterale ledkammer.

Det skal bemærkes, at jeg mangler 5grader i både bøj og stræk. Har konstante
smerter og de forøges ved aktivitet og specielt vrid og ligge på knæ.

På forhånd tak
Erik

Linnea

"Erik" wrote in message

> Hejsa
>
> Hvad kan jeg forvente i mengrad?
>

>...journal...

Hej Erik
Efter et uheld hvor jeg blev kørt ned og fik ødelagt knæet har jeg stortset
samme operationsjournal som dig.
Jeg har også en brusk læsion og patella sporer skævt + massiv synovit..

> Det skal bemærkes, at jeg mangler 5grader i både bøj og stræk. Har
> konstante smerter og de forøges ved aktivitet og specielt vrid og ligge på
> knæ.

Ja, det har jeg også, nøjagtigt det samme! Har tilfælde hvor knæet svigter
under mig fordi jeg har vredet lidt mens jeg gik..

Jeg har fornyeligt lige fået brev fra forsikringen som skriver at der ikke
er nogen méngrad eller den hvertfald er under 10% og så vil de ikke give
noeget. Lidt utroligt de kan komme til den konklusion når jeg dagligt har
smerter og ikke kan udføre mit arbejde. De skriver også jeg kan vælge at
anke, det har jeg tænkt mig at gøre, men jeg ved ikke om det hjælper.
Personen der kørte mig ned var en flugtbilist så jeg har ikke en modparts
forsikring.

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, det kan være dit
forsikringselskab mener du har en anden méngrad, det er vist meget
forskelligt.

Venlig hilsen Linnea.

Lyrik

Skadeprocenten skal undersøges af læger. Det er dem der sætter den og ikke
forsikringsselskabet. De der skal udbetale skadeserstatninger er så uhørt
frække at hvis man ikke fører ankesager så er man lost. Bare min erfaring.
Skadet knæ hos bekendt der var selvstændig gulvafhøvler gav en check på
600.000 kroner. Han kan stadig gå op ad trapperne.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Erik

> [...]
> anke, det har jeg tænkt mig at gøre, men jeg ved ikke om det hjælper.
> Personen der kørte mig ned var en flugtbilist så jeg har ikke en modparts

Har netop hørt fra min forsikring og de mener ligefrem, at min menegrad er
under 5%. Hvilket er helt skørt:-(

Jeg har så sandelig også tænkt mig og anke!!!

I ligehed med dig blev jeg også påkørt, men af en flugtcykelist.

> Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, det kan være dit
> forsikringselskab mener du har en anden méngrad, det er vist meget
> forskelligt.
>
> Venlig hilsen Linnea.

Det er altid godt med input :-) Måske vi skulle holde kontakten. Det er
muligt, at vi kan hjælpe/støtte hinanden i anken?

Mvh
Erik
E-mail: Fjen det med stort!

Erik

> [...]
> Skadet knæ hos bekendt der var selvstændig gulvafhøvler gav en check på
> 600.000 kroner. Han kan stadig gå op ad trapperne.

Det er forsikringens lægekonsulent, som nu stiller sig på bagbenene :-( og
ikke mener, at menegraden kommer op på 5%

Kan du fortælle hvilke læge han brugte? For jeg får tilsyneladene brug for
alt den "skyttes" jeg kan få fat i!

Lyrik

Man udfylder en skadesanmeldelse og går til sin egen læge. Så bliver man
hospitalsundersøgt hvorefter hospitalet beskriver skadens omfang og
behandling. På baggrund af det forlanger man erstatning. Så snakker dem
der skal betale,- sig fra erstatningen -så godt de kan, hvorefter man må
køre retssag imod dem for at få mere end de småpenge de er villige til at
betale.
Arbejdsskader tager cirka 2 år fra man anmelder til de kommer tilbud om
penge.
Et langt opslidende tovtrækkeri som betaleren håber er så langt at den
skadede opgiver. En kollega med en permanent arbejdsrygskade fik 15000, og
opgav yderligere krav.
Slut.

Linnea

"Erik" <eggn...@SPAMhotmail.com> wrote in message

> Har netop hørt fra min forsikring og de mener ligefrem, at min menegrad er
> under 5%. Hvilket er helt skørt:-(
>
> Jeg har så sandelig også tænkt mig og anke!!!

Jeg anker også, skal tale med en i weekenden som har lidt ere forstand på
det end jeg.

> I ligehed med dig blev jeg også påkørt, men af en flugtcykelist.

> Det er altid godt med input :-) Måske vi skulle holde kontakten. Det er
> muligt, at vi kan hjælpe/støtte hinanden i anken?

Ja, det var da en glimrende idé, jeg sender dig en mail i næste uge når jeg
har fundet ud af hvorledes jeg kan/skal anke.

Mange hilser
Linnea

linnealarsen snabela gmail punktum com

Erik

> Ja, det var da en glimrende idé, jeg sender dig en mail i næste uge når
> jeg har fundet ud af hvorledes jeg kan/skal anke.

> [...]

Det lyder rigtig godt :-) Venter spændt.

Mvh
Erik

egpnews snablea hotmail punktum com

laila.k...@gmail.com

Husk det er arbejdsskade styrelsen der fastsætter mengrad og erhvervsevnetab, og det skal forsikringerne så rette sig efter.