P-afgift - observationstid

sbay

Hejsa

Skal en p-vagt have observationstid ved parkering på en privat
parkeringsplads?

I så fald skal den vel stemme overens med det han skriver på bøden?

Sagen er den, at min kone kommer tilbage til bilen klokken 13:01
(tjekker 3 ure, alle siger det samme) - der ligger en hilsen med
observationstid fra 13:00 til 13:05, men p-vagten er ikke at finde på
parkeringspladsen!

I min verden er det dokumentfalsk, desværre fandt hun ikke p-vagten,
så hun nåede heller ikke at finde vidner der kunne bevidne at klokken
ikke var 13:05, så der er ikke så meget at gøre, udover at betale.

Jeg kan egentlig godt forstå at en del handel flytter til storcentre
med gratis parkering - en erhvervsdrivende der ejer en p-plads får jo
andel i bødeindtægterne!

//Søren - der snart skal hjem til en tosset kone :-)

Hans Kjaergaard

On Tue, 7 Sep 2010 05:52:39 -0700 (PDT), sbay <b...@flyingfish.dk>
wrote:

>............. en erhvervsdrivende der ejer en p-plads får jo
>andel i bødeindtægterne!
Er det noget du ved, eller gætter du ?

Jeg indrømmer gerne at jeg gætter, og jeg gætter på at p-plads ejeren
betaler for den service p-vagt firmaet udfører.

/Hans

alexbo

"sbay" skrev i

>Skal en p-vagt have observationstid ved parkering på en privat
>parkeringsplads?

Nej.

> [...]
>(tjekker 3 ure, alle siger det samme) - der ligger en hilsen med
>observationstid fra 13:00 til 13:05, men p-vagten er ikke at finde på

Hvor længe havde din kone holdt parkeret?

>desværre fandt hun ikke p-vagten,
>så hun nåede heller ikke at finde vidner der kunne bevidne at klokken
>ikke var 13:05, så der er ikke så meget at gøre, udover at betale.

Ja hvis hun har parkeret uden at sætte skiven korrekt.

>Jeg kan egentlig godt forstå at en del handel flytter til storcentre
>med gratis parkering - en erhvervsdrivende der ejer en p-plads får jo
>andel i bødeindtægterne!

Næh, han får friholdt sin plads for langtidsparkerede biler så hans kunder
kan komme til.
Parkeringen er gratis men tidsbegrænset.
De storcentre der ikke har restriktioner ligger der hvor ingen andre end
kunderne gider parkere.

Det nemmeste er nok at købe en P-watch så glemmer man ikke at stille skiven.

mvh
Alex Christensen

sbay

Googlede lidt på nettet og fandt bl.a.et sted der stod at ejeren/den
erhvervsdrivende kunne få op til 100,- pr. bøde, hvis han tillod at p-
firmaet var meget aggressive!!!!

Ofte forpagter de vel arealet, men så har den erhvervsdrivende jo også
en interesse - jo flere bøder, jo højere forpagtningsindtægt!

//Søren

sbay

On 7 Sep., 15:21, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "sbay" skrev i

> Nej.

Lidt underligt at han så noterer 13:00 til 13:05 som observationstid?

> Hvor længe havde din kone holdt parkeret?

Den var sat til klokken 12:00 og hun måtte holde der en time!

> Det nemmeste er nok at købe en P-watch så glemmer man ikke at stille skiven.

Har en - har bare ikke fået den monteret :-(

alexbo

"sbay" <b...@flyingfish.dk> skrev

>Lidt underligt at han så noterer 13:00 til 13:05 som observationstid?

Måske en service, du spurgte om han skal.

>Den var sat til klokken 12:00 og hun måtte holde der en time!

Man kan så undre hvorfor du ikke skriver dette i første indlæg,
Måske vi også må vide hvad P-vagten har skrevet ang. skiven. om den stod på
kl. 12 f.eks.

I så fald ville det bedste have været at gå ind i butikken/informationen
stå der kl. 13.03 og vise dem denne afgift.

mvh
Alex Christensen