slægtsforskningsprogram?

Heinrich Nielsen

Jeg vil anskaffe mig et slægtsforskningsprogram.
Hvilket er det bedste til prisen?
Hvilket er det nemmeste at arbejde med?
Er der et der er oversat til Dansk?
jeg vil gerne have et svar så jeg ikke går og får fat i et og så jeg
skal til at skifte senere
Venlig hilsen
Heinrich

Preben G. Kristensen

Hej Heinrich

Uden at starte en religionskrig så vil jeg anbefale Legacy.

Det er jo altid sådan at der er meget uenighed om hvilket program der er
bedst. det er med programmer som med piger. Nogen vil helst have datteren,
andre vil have moderen ;-)

Af de slægtsforskningsprogrammer jeg har prøvet er Legacy klart den jeg
syntes bedst om.

Men prøv at hente den fra deres hjemmeside http://www.legacydansk.com/

Så kan du jo prøve den inden du køber den.

---
Med venlig hilsen
Preben Gravgaard Kristensen

"Heinrich Nielsen" <cha...@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

Henning og Inge-Lise Trampedach

Prøv at se her: http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp klik på soft
vare, her er et lille udbud.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach

Arne Feldborg

Heinrich Nielsen <cha...@surfpost.dk> skrev Thu, 20 Nov 2008 21:58:32
+0100

>Jeg vil anskaffe mig et slægtsforskningsprogram.

Efter min mening er der pt. kun Family Tree Maker og Legacy der kan være
interessante for en nybegynder - hvis der også skal være lidt fremtid
indbygget i det.

Og Legacy er helt klart min personlige favorit af de 2 nævnte.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Martin Ammentorp

Heinrich Nielsen <cha...@surfpost.dk> wrote:

Er du macbruger kan jeg varmt anbefale Reunion

http://www.leisterpro.com
vh

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Jørgen Ellermann Sørensen

Som du kan se af de foregående indlæg, er det ikke muligt at give et svar,
som du ønsker. Det fuldkomne program findes ikke.
Brugerne lægger vægt på noget forskelligt, og det, som tilfredsstiller den
ene, synes den anden slet ikke om.
Du kommer nok ikke uden om at snuse til nogle stykker, så følg Trampedachs
råd, for DIS-Danmark har lavet en kort beskrivelse af nogle programmer, så
du måske kan få et indtryk af, hvilke, der evt. kunne passe dig.
Venlig hilsen
Jørgen

Heinrich Nielsen

Svar til Martin: Jeg er pc bruger.
Jeg tror at jeg har fået nogle svar jeg kan bruge, jeg kan forstå at
det ikke er enkelt at svare på. Jeg har fået en ide om hvilke
programmer jeg vil se nærmere på.
Det er dejligt at i vil bruge jeres viden til at vejlede os der ikke
ved så meget. Tak for svarene.
Venlig hilsen
Heinrich

Jens G

Hvis dit slægtsforskningsprojekt er noget du skal dele med andre, vil
jeg anbefale at bruge onlineprogrammet TNG.
http://lythgoes.net/genealogy/software.php

Den normale brugerflade er oversat til dansk, men hjælpefilerne er
ikke.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Otto Jørgensen

Her har du et fantastisk program med mange spålvarianter og fantastik
god support
http://www.brotherskeeper.dk/
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/

Ebbe Hansen

On Fri, 21 Nov 2008 18:20:44 +0100, Otto Jørgensen
<otjoerge%øføø%@online.norway> wrote:
klip

>Her har du et fantastisk program med mange spålvarianter og fantastik
>god support
>http://www.brotherskeeper.dk/

Jeg kan bedst lide WinFam6, men det siger nok mere om mig end om
programmet. Jeg prøvede brotherskeeper for nogle år siden, men kunne
ikke vænne mig til det, så dette er nok et dårligt svar, MEN WinFam er
fuldt tilstrækkeligt til mig, så det afhænger nok også af hvor meget du
skal bruge det.
mvh Ebbe

Michael Erichsen

Der er tilsyneladende ikke så mange her i landet, der foretrækker The
Master Genealogist, som også findes på dansk. Men jeg er glad for det,
specielt i samspil med Web-programmet Second Site, efter at have prøvet
en hel del programmer.

Der er måske uoverskueligt, hvis man er uøvet i edb og slægtsforskning,
men når man har lært det at kende, kan det alt - og det, som det ikke
kan, kan man få det til.

Mvh Michael Erichsen
www.myerichsen.net (som er lavet med disse to programmer)

Kirsten Bjorneboe

Jeg vil tilslutte mig flokken, der anbefaler Legacy. Det kan bruges
gratis i en fuld udgave, og kan du lide det, er det ikke særlig dyrt
at opgradere til deluxe versionen. Det er fuldt oversat til dansk, og
der er et fint brugerforum til at hjælpe.

Jeg udtaler mig med en vis erfaring, for jeg har prøvet en del
programmer, et par af dem i længere tid (Brothers Keeper og The Master
Genealogist). Men da først jeg havde prøvet Legacy, var jeg ikke i
tvivl længere.

Venlig hilsen
Kirsten

Torgeir Abrahamsen

On Thu, 20 Nov 2008 21:58:32 +0100, Heinrich Nielsen
<cha...@surfpost.dk> wrote:

Det finnes en "test" for å hjelpe nye brukere med et vanskelig valg.
http://genealogy-software-review.toptenreviews.com/

Her kan du sammenlignede enkelte program og deres innehold. Dette er
de mest brukte program i USA, men kan være en god rådgiver om valg av
program også for skandinaviske brukere.
Som det annet sted er nevnt er både Legacy og Family Tree Maker
oversatt til dansk.

Det bør her være på sin plass å advare mot et program og det er
WinFamily 7 som ikke tilfredsstiller de minimumskrav til hva et
program skal kunne. Se også advarsel om dette på DIS-Norge
http://www.disnorge.no/slektsprogr/index.html

Otto Jørgensen

On Sun, 30 Nov 2008 00:00:43 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi
Kirsten Bjorneboe <ladyd...@gmail.com> wrote:

> [...]
>programmer, et par af dem i længere tid (Brothers Keeper og The Master
>Genealogist). Men da først jeg havde prøvet Legacy, var jeg ikke i

Erfaring bl vel bedre etterhvert med hvordan du skulle bruke
slektsprogram. Det skjer mye på et par år innen denne dataverden :)

Torgeir Abrahamsen

On Fri, 03 Apr 2009 09:58:32 +0200, Otto Jørgensen
<otjoerge%øføø%@online.norway> wrote:

>Erfaring bl vel bedre etterhvert med hvordan du skulle bruke
>slektsprogram. Det skjer mye på et par år innen denne dataverden :)

Når man er i den situasjon at man skal selge BK uansett hvilke metoder
man benytter, bør jo eventuelle kunder tenke på at en enkelt person
som lager et program, også har en viss levetid. Når denne ene blir lei
eller "legger inn", sitter gamle kunder uten noe mer. Hva da? Se bare
hva som hendte med WinFamily.

Nei, man bør nok holde seg til et program som har et team bak seg,
silk som bl.annet TMG, FTM, RootsMagic og Legacy.

Ingen av disse driver den aggressive og nesten skamløse
markedsføringen som den norske representanten for BK gjør.
BK's danske representant forholder seg til de uskrevne regler for god
markedsføring og dette burde være et eksempel til etterfølgelse fra
den norske representanten.

baskholm

On 3 Apr., 15:14, Torgeir Abrahamsen <torg...@abrahamsenfamily.com>
wrote:

> On Fri, 03 Apr 2009 09:58:32 +0200, Otto Jørgensen

Er der slet ingen linuxbrugere der har erfaring med Gramps?

:-| Børge Askholm

Otto Jørgensen

On Fri, 03 Apr 2009 15:14:13 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi
Torgeir Abrahamsen <tor...@abrahamsenfamily.com> wrote:

> [...]
>BK's danske representant forholder seg til de uskrevne regler for god
>markedsføring og dette burde være et eksempel til etterfølgelse fra

Nå var det nå slik at jeg henviste til siden for den Danske kontakten
for dette programmet. Og jeg vet at denne person kan mer enn bare
program.

Så når en skal spørre om aggresive tanker, så skal jeg overlate det
til leserne av meldingene :)
I tillegg synes jeg at du ininuerer noe om produsenten og den
virksomheten, noe som du burde holde deg for god til. Til det vet du
for lite om dette forholdet og eventuell forretningdrift i USA. Hvis
du tenker på meg, så har det blitt omtalt mange gang i tilhørende
norske kanaler uten at jeg synes du skal belemre Danmark med dette. :)