Undertekster DR1

Karl Erik Christensen

Er underteksterne på DR1 af og til ude af synkronisering med lyden?

Eks. når 2 personer taler, vises teksten for første sætning først når
anden sætning begynder.
Det er ret irriterende, selvom jeg forstår både svensk og engelsk. Man
kan jo alligevel ikke lade være med at læse underteksterne.

Det kan jo skyldes en eller anden indstilling på mit tv, men fænomenet
optræder kun af og til.

Karl Erik.

Niels P Sønderskov

Den 26/03/14 01.33, skrev Karl Erik Christensen:
Har observeret det samme. Tekster der kommer sent på og kun vises i et
hurtigt glimt, selv om der ville være rigelig tid til at vise dem. Ret
irriterende hvis det er oversættelser af kinesisk eller andre sprog man
ikke forstår.

Jeg er ikke sikker, men det ser ud som om der er forskel fra min
Philips-skærm med Boxer modul til en anden skærm med en Boxer set top
box. Så jeg hælder mest til tro på en eller anden form for dårlig
synkronisering enten på Philips-skærmen eller Boxer-kortet.

--
Niels P Sønderskov

Karl Erik Christensen

Har også Philips, men jeg tror ikke det skyldes apparatet, idet
fænomenet kun optræder af og til.

Jeg har Boxer TV2-kort, men da det er helt galt på DR1, kan jeg jo prøve
at hive kortet ud - hvis det har nogen betydning for DR1.

Karl Erik.

Niels P Sønderskov

Den 26/03/14 15.17, skrev Karl Erik Christensen:

> Jeg har Boxer TV2-kort, men da det er helt galt på DR1, kan jeg jo prøve
> at hive kortet ud - hvis det har nogen betydning for DR1.

Værd at prøve næste gang de snakker kinesisk.

--
Niels P Sønderskov

Niels P Sønderskov

Den 27/03/14 01.35, skrev Niels P Sønderskov:
Forsøget er gennemført, og desværre ser det ud til at det er Philips'en
den er gal med. Det gør ingen forskel når jeg hiver Boxer-modulet ud,
men på køkkenskærmen med Boxer-boxen kører undertekster på The Daily
Show normalt.

--
Niels P Sønderskov

Karl Erik Christensen

Man skulle tro at nogle DR-folk læser med her.
I hvert fald har problemet været fraværende de sidste par dage.
Tekstningen er nu perfekt.

Lige som for et års tid siden, da jeg brokkede mig her i gruppen, over
lyden på X-factor. Ugen efter var lyden perfekt (efter min mening).

Nu må vi se om det holder.

Karl Erik.

Niels P Sønderskov

Den 02/04/14 00.25, skrev Karl Erik Christensen:
Man kan vel ikke helt udelukke at der er eller har været en fejl fra DRs
side, men jeg mener at have isoleret det til Philips'en som skrevet. Jeg
har siden talt med deres support, som ikke kendte til problemet, men de
ville se på det og vende tilbage.

--
Niels P Sønderskov

Klaus D. Mikkelsen

Niels P Sønderskov skriver:

> [...]
> side, men jeg mener at have isoleret det til Philips'en som skrevet. Jeg
> har siden talt med deres support, som ikke kendte til problemet, men de

Philips er "et hul i jorden", Deres tv er middelmådige, deres software
er elendig og stabilliteten er ikke noget at tale om. Til gengæld er de
gode til at løbe fra ansvaret....

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Frank Damgaard

Den 05-04-2014 23:00, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Niels P Sønderskov skriver:

> Philips er "et hul i jorden", Deres tv er middelmådige, deres software
> er elendig og stabilliteten er ikke noget at tale om. Til gengæld er de
> gode til at løbe fra ansvaret....

... og Phillips solgte størstedel af deres TV udvikling mv. til
et taiwan firma (TPV Technology) for 1-2 år siden.

Og med de store uderskud Phillips havde på deres TV produktion i de senere år
så er der nok sparet hvor der kunne på TV'et ;(

http://www.heise.de/newsticker/meldung/Philips-gliedert-Fernsehsparte-aus-1229539.html

og nu er den sidste del også afhændet:

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Philips-schaltet-TV-Geschaeft-ab-article12113251.html

Klaus D. Mikkelsen

Frank Damgaard skriver:

> ... og Phillips solgte størstedel af deres TV udvikling mv. til
> et taiwan firma (TPV Technology) for 1-2 år siden.

De lavede i forvejen størstedelen af tv med Philips mærket på....