Hvilken MP3 afspiller

Lars Nedergaard

Hej Gruppe

Jeg søger en mp3 afspiller til lydbøger som kan stoppe og starte midt i
den fil fil der afspilles.
Jeg har et synshandikap og kan ikke se til at oprette bogmærker og det
er træls at starte forfra med samme kapitel hver gang jeg vil lytte.
Nogen der har et bud?

Lars

---
Denne e-mail er fri for virus og malware fordi avast! Antivirus beskyttelse er aktiveret.

Leif Neland

Efter mange tanker skrev Lars Nedergaard:
> [...]
> Jeg har et synshandikap og kan ikke se til at oprette bogmærker og det er
> træls at starte forfra med samme kapitel hver gang jeg vil lytte.

Jeg hører podcasts med podkicker på min android-telefon, og den kan
huske, hvor man kom til; godt når en podcast kan vare en time eller
mere.

Men det er måske ikke relevant.

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

ErikRS

Lars Nedergaard wrote:
> [...]
> Jeg har et synshandikap og kan ikke se til at oprette bogmærker og det
> er træls at starte forfra med samme kapitel hver gang jeg vil lytte.

Hej Lars. - Hvis du er så svagtseende, bør du kunne få bevilget en
såkaldt Daisy-afspiller som hjælpemiddel. Den, jeg selv har, er en
"Victor Reader Stratus".

Det er en CD/mp3 afspiller, der kan håndtere alm. audio-CD + bog-CD'ere
med / uden indlagte markører, bogmærker m.m., kører på genopladeligt
(indbygget) batteri + lysnet. Instruktions CD medfølger. Alle knapper
afgiver lydsignal / stemme, der fortæller om brug.

Du skal kontakte din kommunes synscentral eller hjælpemiddelafd. i det
område, hvor du bor. De tager så stilling til, om den kan bevilges som
hjælpemiddel ud fra dine synsmæssige forhold. - Måske vil de have en
synsattest fra en øjenlæge.

Ser du så dårligt, at du er / kan blive medlem af Dansk Blindesamfund
(synsbrøk 6/60 eller mindre) /skal/ kommunen bevilge en Daisy afspiller
til dig. - Det skal lige med, at selvom du har mere syn end 6/60 /kan/
man godt blive medlem af DBS, hvis særlige forhold gør sig gældende.

Hvis du ikke kan få den bevilget som hjælpemiddel, kan den købes flere
steder på nettet. Der findes flere modeller fra Victor Reader, og jeg
kan se, at der ihvertfald findes 2 forskellige 'Stratus' modeller til
priser fra ca. 3700kr. hos bl.a. LVI. Du kan se dem her:

<http://www.lvi.dk/Produkter/Daisyafspiller/Victor_Reader_Stratus>

Du må gerne kontakte mig direkte på adressen
<mac-d...@MOVEstofanet.dk> - fjern de store bogstaver for at aktivere
adressen.

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

ErikRS

ErikRS wrote:

> [...]
> (indbygget) batteri + lysnet. Instruktions CD medfølger. Alle knapper
> afgiver lydsignal / stemme, der fortæller om brug.

Glemte at tilføje, at den starter igen, hvor den blev stoppet - også,
hvis du tager CD'en ud og sætter den i igen senere.

Lars Nedergaard

Den 21-02-2014 18:06, Leif Neland skrev:

> Jeg hører podcasts med podkicker på min android-telefon, og den kan
> huske, hvor man kom til; godt når en podcast kan vare en time eller mere.
>
> Men det er måske ikke relevant.

Jeg har tænkt på at bruge min telefon men jeg vil gerne have en lille
simpel afspiller