Finde kabelbrud i enkelt tråd i jorden.

Leif Neland

Kanttråden til min robotplæneklipper er gået i stykker i jorden.

Det er en enkelt tråd, der løber langs kanten af plænen, og giver et
magnetfelt, et pulssignal, plæneklipperen bruger til at navigere efter.

Jeg har en kabeltester fra Husqvarna, der godt nok giver lyd, når man
rører ledningen, men signalet forsvinder, når ledningen går under
fliser eller jord.

http://www.gplshop.dk/automower-tilbehor/cable-tester.php

Nu har jeg på ebay set et instrument, som skulle kunne måle afstanden
til et brud på netværks- og telefonkabler.

http://www.ebay.co.uk/itm/Portable-Network-LAN-Cable-Tester-Phone-Wire-Tracker-LCD-RJ45-BNC-Scanner/181692076054

Vil en sådan mon virke på en enkelt tråd under jorden?

Leif

--
https://www.paradiss.dk
Ting til konen eller kæresten.

Abdelrahim Salim

Ebbe(7000)

"All the unit can do is allow to locate approximately where the cable is buried. It cannot locate cable faults , that requires more complex equipment"

mvh Ebbe

Abdelrahim Salim

Den torsdag den 16. april 2015 kl. 13.11.32 UTC+2 skrev Ebbe(7000):
> "All the unit can do is allow to locate approximately where the cable is buried. It cannot locate cable faults , that requires more complex equipment"
>
> mvh Ebbe
Det er vel også nok, når signalet forsvinder, er brudstedet
passeret

mvh
Thorbjørn

Abdelrahim Salim

Den torsdag den 16. april 2015 kl. 13.11.32 UTC+2 skrev Ebbe(7000):
This device was easy to use and accurate. Simply disconnect the loop where it starts after the twisted-wire connection and hook up one part of the loop to the transmitter--this now turns the loop into an antenna. Walk with the receiver to follow the underground wire. When you reach the break, the signal disappears. Expecting to spend a day finding the break, I was amazed to accurately locate the break to within 2 inches, dug down (through leaves in the wooded area) and there was the clean cut through the line!

Leif Neland

Abdelrahim Salim skrev:

> http://www.amazon.com/Underground-Locator-Sprinkler-Electrical-Telephone/dp/B0086GE2C2

Det er vel stort set det samme som den jeg allerede har, der heller
ikke virker ret godt under jord.

http://www.gplshop.dk/automower-tilbehor/cable-tester.php
Message has been deleted

Abdelrahim Salim

Den torsdag den 16. april 2015 kl. 22.27.22 UTC+2 skrev Leif Neland:

> Det er vel stort set det samme som den jeg allerede har, der heller
> ikke virker ret godt under jord.

Muligvis, op til tre fod
http://www.valley-ent.com/catalog/documents/manuals/NF-816.pdf?osCsid=m1chsduq9f1313qgas66inn8f0