Afstand fra kontakt til vask

Tom

I et køkken, hvor langt skal der være fra en stikkontakt til vask/vandhane ?
/Tom

Pita Nysmiginumsenspammere

"Tom" <rsunders...@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

>I et køkken, hvor langt skal der være fra en stikkontakt til vask/vandhane
>?

Det er vist lidt et gråzoneområde, men jeg plejer at anbefale 60 cm.

--
Pita

Casper Mønster

Tom wrote:
> I et køkken, hvor langt skal der være fra en stikkontakt til vask/vandhane ?
> /Tom

Der er ikke nogle krav, da det ikke er et vådområde, men jeg vil
anbefale ca. 60 cm.

/Casper

Tom

> Der er ikke nogle krav, da det ikke er et vådområde, men jeg vil
> anbefale ca. 60 cm.

60 cm er det fra kanten af kontakten til kanten af vasken, eller er det til
vandhanen?
/Tom

Nicolai

"Tom" <rsunders...@post9.tele.dk> wrote in message

> 60 cm er det fra kanten af kontakten til kanten af vasken, eller er det
> til
> vandhanen?

Det er en anbefaling, ikke et krav, - så det spiller ikke den store rolle.

> /Tom

Nicolai

Bjarke Hansen

"Tom" <rsunders...@post9.tele.dk> wrote in message

>I et køkken, hvor langt skal der være fra en stikkontakt til vask/vandhane
>?

ud over de andre svar du har fået, sidder den tætteste fx 20cm til ventre
for vandhanen, men ca. 40cm over bordpladen. tror aldrig den har fået et
stænkt vand. Jeg ville nu ikke sætte fx et panelunderlag med stikkontakt
20cm fra vasken. både af praktiskte årsager men også for ikke at få vand i
elmarterielet.