Gennemstrømningsvandvarmer eller alml vandvarmer med tank ?

MDK

Hejsa.. Håber i vil hjælpe mig lidt med dette.

Er en af de har små Gennemstrømningsvandvarmere egnet til man kan tage et
brusebad i sommerhuset?
Eller levere de ikke varmt vand nok til det ?
Hvad for en type/model kan anbefales hvis jeg vil kunne tage et brusebad.
Gerne et link med evt priser.. Jeg fandt en Metro til ca Kr 1600.- men ved
ikke om den er for lille.
Er det en bedre løsning at købe en alm vandvarmer med 30L tank, eller skal
tanken være større hvis vi er to der vil i bad efter hinanden?

Mvh M

Hans Kjærgaard

On Mon, 8 Aug 2011 04:49:24 +0200, "MDK" <n...@e.mail> wrote:

>Hejsa.. Håber i vil hjælpe mig lidt med dette.
>
>Er en af de har små Gennemstrømningsvandvarmere egnet til man kan tage et
>brusebad i sommerhuset?

Kommer an på dit behov med hensyn til vandmængde (brusehoved).

> [...]
>Er det en bedre løsning at købe en alm vandvarmer med 30L tank, eller skal
>tanken være større hvis vi er to der vil i bad efter hinanden?

Der kommer bruserhoveds vandforbrug ind igen, for et vandbesparende
bruserhoved forlænger den tid der kan bades i, men nogle kan nøjes
med at være under bruseren i få minutter og andre skal bruge noget
længere tid, dertil kommer også personens krav til vandtempereturen,
den kan også afvige fra person til person.

/Hans

Klaus H

Mvh M

Gamle

MDK wrote:
> Hejsa.. Håber i vil hjælpe mig lidt med dette.
> Er det en bedre løsning at købe en alm vandvarmer med 30L tank, eller
> skal tanken være større hvis vi er to der vil i bad efter hinanden?

Den burde være stor nok. Køb evt. et brusehovede med indbygget stophane. Så
beholder I indstillingen af temperaturen mens vandet er stoppet + sparer på
vandet.
Mvh.
Torben

Preben

Den 08.08.2011 kl. 12:37 skrev Klaus H <khv...@6705e.dk>:

> [...]

Sikkert, men nu kan det være lidt svært, at få 490V i Danmark :-)

--
mvh/Preben

Preben

Den 08.08.2011 kl. 14:16 skrev Gamle <cfs4...@post.cybercity.dk>:

> [...]
> Så
> beholder I indstillingen af temperaturen mens vandet er stoppet + sparer

Det gør man vist også med et termostat blandingsbatteri.

--
mvh/Preben

Emil

"MDK" <n...@e.mail> wrote:

>Er det en bedre løsning at købe en alm vandvarmer med 30L tank, eller skal
>tanken være større hvis vi er to der vil i bad efter hinanden?

Om det er bedre ved jeg ikke.
Jeg var i et par mdr. henvist til en 28 liters (230V), og i starten
var der ikke tilstrækkeligt varmt vand (dengang var der ingen
sparebrusehoveder på markedet).

Det hjalp gevaldigt at få installeret et termostatstyret
blandingsbatteri; så blev der varmt vand i overskud.
Det tog nemlig noget tid at indstille de oprindelige to enkelthaner
til varmt og koldt vand.

Med termostatblandinsbatteri og sparebrusehoved er det lige i
underkanten til to bade lige efter hinanden. Men venter man 15-30 min.
før andet bad, er det tilstrækkeligt.

m.v.h. Emil

Klaus H

"Preben" skrev i meddelelsen

Sikkert, men nu kan det være lidt svært, at få 490V i Danmark :-)

>Ja, de s..... nuller ligger for tæt på nitallet :-)

>Klaus H

Nielsen

Den burde være stor nok Skriver i..

Men nu bliver jeg helt forvirret.

Menes der en 30L varmtvandsbeh
Eller den lille Gennemstrømningsvandvarmer tilsluttet 3 Faser / 400V til Kr
1.600.-
??

Og jepp.. Til orientering har jeg altså Termostat Amatur med sparedyser.

Så tror i ikke den Gennemstrømningsvandvarmer er fin nok ?

Mvh Nielsen

"Preben" <pranSL...@privat.dk> skrev i meddelelsen

Elmand

"Nielsen" <n...@e.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og jepp.. Til orientering har jeg altså Termostat Amatur med sparedyser.
>
> Så tror i ikke den Gennemstrømningsvandvarmer er fin nok ?

Jeg ville absolut vælge en forrådsvandvarmer. 30 litter kan gøre det,når den
tilsluttes 400 volt.-
Gennemstrømningsvandvarmere er aldrig slået igennem herhjemme. Der bliver
solgt 1 for hver 1000 af de andre. Metro droppede dem også i sin tid, men
har nu fået dem tilbage efter de er blevet overtaget af svenske NIBE.
Den lille du skriver om, kan kun tilsluttes 230 volt med 16 amp sikring.
Den yder 2 litter vand pr minut - vandet er blevet ca 25 grader varmere end
det der er kommet ind, ifølge Metros hjemmeside. Det kan du vist ikke
rigtigt bruge.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Nielsen

Hej Nej det kan jeg besemt ikke.
Hvis man så er meget heldig kan man få sig et dejligt bad med 26-28 graders
brandvarm vand.

Sådan noget skrammet er ikke de Kr. 1.600.- værd den koster, man burde slet
ikke sælge sådan noget bras.
Godt jeg lige fik rent besked af Elmand, for ellers havde min nærrighed
gjort jeg købt den lille billigste.
Som i længden ville ende med at blive den dyrest.

Det er dejligt man sommetider kan få værdifuld klar besked, på netop det
spørgsmålet omhandler.
Men mange gange får man så meget høvl og lort af vide, at mange gange drejes
spørgsmålet i svar/tråd nr 2 og så går slagets gang med 50 tråde om noget
het andet pis end emnet.
Og en 2-3 skribenter sidder og skriver sort snak indbyrtes, og fylder hele
forrumet med lort om x post at en har stavet forkert eller arme den lille
stakkels mand der af vandvare er kommet til at skrive i en forkert gruppe,
han bliver nærmest slagtet og trues med at de høje røvkedelige herre vil
kontakte mandens udbyder og få konfiskeret al elektronik manden måtte have..
Ganske som jeg selv nu, Jeg hører nok hjemme i Dk.Debat. Men jeg skal nok
blive slagtet for denne her kommentar, netop af dem hvor det er konen der
har bukserne på.
Nogle må kede sig af røven til og bilde sig selv ind de er ansvarshavende
ordkløvere og regelryttere.

Nå men Mange mange gange Tak Elmand :-)
Vi skrives ved engang når jeg har udstået min straf.
Nielsen

"Elmand" <elm...@pc.invalid> skrev i meddelelsen

Benny Andersen

Elmand wrote:
> Gennemstrømningsvandvarmere er aldrig slået igennem herhjemme.

Gennemstømsvarmere burde kunne laves så de fylder meget mindre og der er
ikke et vedvarende forbrug grundet varmetab.
Ville 10 liter/minut ved en temperatur hævning på 40 grader ikke være
tilstrækkeligt til et varmt brusebad?

10000 g / 60sec. * 4,18joule/grad/g * 40grader = 27866kW

40A*240v*3faser = 28800kW

Findes det? Er det noget der kan få installeres - har aldrig det
sikringer større end 16A i en gruppetavle.

Hans Kjærgaard

On Tue, 09 Aug 2011 23:23:07 +0200, Benny Andersen
<a.mai...@gmail.com> wrote:

> [...]
>tilstrækkeligt til et varmt brusebad?
>
>10000 g / 60sec. * 4,18joule/grad/g * 40grader = 27866kW

27,866 MW, det er sgu ret meget.

>40A*240v*3faser = 28800kW
28,8 MW, det er stadig ret meget og forkert, det må være 28800 W

Hvorforså ikke 25*400*3 = 30000 W.
Men du skal lige hvae styr på det med kW og W, hvad er det du vil have
?

>Findes det? Er det noget der kan få installeres - har aldrig det
>sikringer større end 16A i en gruppetavle.

Du kan få de sikringer du vil betale for, men til et sommerhus er det
nok overkill med alt over 16A i gruppetavlen, plus at det er ikke helt
gratis at få større sikringer, det koster mere end et fyr der ville
kunne klare opvarmningen af hele sommer huset hvis vi er oppe i 64A.

/Hans

bodi...@gmail.com

Hej!

jeg har en lille 4 liters gennemstrømningsvandvarmer installeret ved badet fordi der er meget langt fra mit fyr til mit bad. Den varmer vandet op på ca. 1 min. og kan derfor hurtigt varme nyt vand til jer begge. den kan sættes i en almindelig stikkontakt og kræver ikke 3 faser.
problemerne er at det er ekstremt korte bade. man bliver lige våd, slukker for vandet, bruger minimalt med sæbe og kan så lige få det skyllet af.
jeg tænder den kun når jeg skal i bad og slukker igen bagefter, faktisk inden den starter på at genopvarme vandet. jeg vasker håret seperat for så står jeg ikke og bliver kold. Samme procedure - skyl håret - sluk for vandet imens der bruges shampoo, så når vandvarmeren at varme vandet op igen. 4 liter er ikke nok til at skylle mit kraftige hår, men så venter jeg lige et minut og skyller efter.

hvis mit blandingsbatteri havde fungeret bedre ville jeg kunne få et noget længere bad for den kan varme vandet op til ret høje temperaturer, men det batteri, der er det eneste jeg har kunnet finde på markedet er så svært at regulere at det varme vand er brugt op før man har indstillet temperaturen.
Så jeg er nødt til at vælge den temperatur jeg vil bade i på termostaten.

fordelen er at jeg sparer ufatteligt meget vand ved de korte bade, ulemperne er at andre har svært ved at finde ud af systemet, og at man absolut ikke skal falde i staver under bruseren, så får man det kolde gys.
Fordelen er også at man kan tage bad få minutter efter at man har tændt for vandvarmeren.

v.h.

Bodil

John_N_H

Den 11-05-2015 kl. 11:20 skrev bodi...@gmail.com:

> <snip>

Håber virkelig, at spørgeren har været i bad de sidste 4 år.
John N. H. ;-)