Trekkingcykel i Aldi

Martin Larsen

Hej gruppe

Aldi har en trekkingcykel (hvad det så end er) på lørdag:
http://aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_26/OFF01.SHTML

Nu er det sådan at min goe gamle Centurion Super LeMan fra 1986 ikke
rigtigt kan længere, så jeg har brug for en ny tohjuler. Og aner ikke
rigtigt hvad jeg skal købe.

Da jeg på et tidspunkt kiggede på cykler hos min lokale cykelhandler,
sagde han ligeud at jeg nok ikke skulle regne med at få en cykel som
holder så godt som min gamle centurion - den kvalitet laves simpelthen
ikke mere (i hvert fald til menneskepenge). Derfor tænkte jeg, at kan
Aldis cykel holde måske 4-5 år, så er det måske ok til den pris.

Men til det konkrete spørgsmå, er der nogen som kender noget til nævnte
Aldi-cykel, eller Aldi-cykler generelt?

Hilsen og på forhånd tak
Martin

Jens Olsen

On Thu, 26 Jun 2008 09:44:47 +0200, Martin Larsen <wa...@no.spam>
wrote:

>Hej gruppe
>
>Aldi har en trekkingcykel (hvad det så end er) på lørdag:
>http://aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_26/OFF01.SHTML

(klip)

>Men til det konkrete spørgsmå, er der nogen som kender noget til nævnte
>Aldi-cykel, eller Aldi-cykler generelt?
>
>Hilsen og på forhånd tak
>Martin

Det er da flot udstyr til prisen, men pas på vægten. De Aldi-cykler
som jeg har stiftet bekendtskab med, har været enormt tunge.

Jens

Henning

wrote:

>Hej gruppe

>Aldi har en trekkingcykel (hvad det så end er) på lørdag:
>http://aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_26/OFF01.SHTML

Jeg så den i Nykøbing F i mandags (ved ikke hvordan de har fået den?).
Pæn, men hvem vil reparere på den når den går i stykker? Gammel
teknologi, der er kun 8 gear på kassetten. Men for 2.000,- får du
sikkert meget cykel for pengene, men husk; Ingen besparelse er
ærgelsen værd, når cyklen går i stykker...

Leif Pedersen AT

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> [...]
Hej:
Hvad med stelhøjden, den skal jo også gerne passe, og der er det jo kun
cykelhandleren, der kan finde den rigtige højde, som giver den rigtige
køreglæde.

Leif

Hans Joergensen

Leif Pedersen wrote:
> Hej:
> Hvad med stelhøjden, den skal jo også gerne passe, og der er det jo kun
> cykelhandleren, der kan finde den rigtige højde, som giver den rigtige
> køreglæde.

Det ved jeg nu ikke, jeg har ikke været hos cykelhandleren, men jeg
ved da at jeg bruger størrelse ca. 56.

// Hans

Jesper Rasmussen

On Thu, 26 Jun 2008 20:55:57 +0200, Leif Pedersen wrote:

> Hvad med stelhøjden, den skal jo også gerne passe, og der er det jo kun
> cykelhandleren, der kan finde den rigtige højde, som giver den rigtige
> køreglæde.

Arrhhh - det er nu ingen videnskab at finde den rette stel-størrelse -
de tror jeg nu godt de fleste, der har haft en cykel før selv kan finde
ud af....

Mht kvaliteten af cyklen så er jeg ret sikker på at lige så god en
Shimano XT bagskifter og en SRAM i-Light navdynamo måtte være - lige så
ringe er de øvrige, "anonyme" komponenter! Og tunge er de med garanti
også.
Hvis cyklen skal bruges til daglig transport tror jeg at man meget
hurtigt vil blive træt af den, men til en tur til stranden eller i
skoven søndag formiddag er den sikkert udmærket.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!