STOR RØW hovsa

Chokmah Rabias The d@g

sider på Bonrholm - min søster på 16 kom hjem , hun er lige begyndt på
p piller dethar givet lidt mere form og figur -

så jovial osm jeg erklapede jeg hend epå siden og sagde du har sgu da
ellers fåed dig en go røw søster - hun sagde godt nok ikke noget men
her itl mogrne begyndte hun at løbe træne og tænk sig nu har jeg lige
fåed en ½ skide balle ...
jeg mener det var jo hjerteligt godt ment + det klæder imo ....

men tænk sig kan det være SÅ sårene ?

Mv
Bo

Sabina Hertzum

"Chokmah Rabias The d@g" <chokm...@hotmail.com> wrote in message

tro mig.... det kan det sagtens.....
hun er med garanti MEGET obs på de ekstra kilo der er kommet og ikke mindst
den måde de placerer sig på..... nogle piger er jublende lykkelige for lidt
former men det er altså ikke alle.... og jeg tror faktisk at havde du fyret
den samme melding af til en pige der måske var 7-10 år ældre ville det
sikkert blive modtaget som et kompliment.....
men de færreste helt unge piger forstår et kompliment (uanset hvor velment)
når det kommer på en ret så jovial og kontant måde..... jeg er ret sikker på
at hun i ånden har set sig selv med en ladeport af rang og ikke aner at du
finder det positivt at hun har fået nogle smukke feminine former......
jeg er sikker på at en anden indgangsvinkel ville give et mere positivt
resultat.... feks "wooow søs... hvor ser du bare godt ud ;o))
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Message has been deleted

Henning

"EH" <tilfa...@fcuk-me.co.uk> skrev i en meddelelse

> Men det er måske der pointen ligger begravet (spændende billede *G*)
> kvinder ønsker kun at være attraktive over for en bestemt gruppe. Oh
> well

*GGG* Hvornår lære mænd det?
Kvinder ser ikke ud, eller klæder sig
for mændenes skyld, men for at konkurrerer
og måle sig med andre kvinder!
Din og min mening er dem så lige gyldig :-)
Det er *medsøsterens* misundelige blikke
de lever og ånder for *GGG*

MVH
Henning

Message has been deleted

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

SNIP

> Ja, men der er jo lidt mere til det...ved at klæde sig i
> sexet tøj øger man jo ens egen selvtillid og/eller
> seksualitet fordi man ved mændene begærer det. Man bruger
> andre kvinder, som deres mål for hvad der ser godt ud eller
> ej, og en gang i mellem hænder det fordi man vil
> konkurrere...men det er jo kun hvis en anden kvinde har udkig
> efter det samme fyr man selv er interesseret i ;-).

Kloge ord fra en ung pige :-)

hvorfor måler kvinder sig i forhold til hinanden hvorfor måler de
sig ikke i forhold til hvad mænd kan lide? Sådan en anorexiramt
model, som ikke er andet end et skelet med hud på uden huld på
hofter og røv er da ikke specielt sexet.. min beskyttertrang
kommer da godt nok op i mig, når jeg ser sådanne tynde piger, jeg
får lyst til at tage dem med hjem og give dem et ordentligt foder
indtil de er ved godt huld.

Hilsen
Tomas O.

Sabina Hertzum

> Ah hva? Er du sikker på det?

tjoooo det er jeg faktisk sikker på... efter som jeg godt kan huske min egen
reaktion på den besked da jeg var 16-17 år og ikke mindst føler forskellen i
forhold til dengang og nu... 10 år efter....
dengang havde jeg nok taget det på samme måde som Bo's lillesøster og var
blevet ked af det.... dels er det jo næppe fyre på bo's alder hun vil
tiltrække og dels kan den sagtens misforståes til "hold da kæft du har fået
en ordentlig røv".....
hvis den samme aldersgruppe fyrede den samme bemærkning af mod mig nu ville
jeg smile og sige tak med et glimt i øjet....

Jeg syntes generelt jeg oplever at hvis
> pigen/kvinden ikke har en bagdel med model mål så skal den gemmes af
> vejen for en hver pris.

du kan jo ikke skære alle kvinder over en kam... der er en verden til
forskel på en pige på 16 og en kvinde på 26..... hvis vi så går længere op
til 36 så forget about it.....

Personligt kan jeg godt lide en bagdel som er
> et par numre større en de der anoreksi rumper man ser på modeller og
> tv, og gerne med frække eller tætsidende ting. Men næ næ, så syntes
> jeg altid jeg hører "det har jeg ikke krop til" eller "er jeg for tyk
> til" eller lignende, og overser at hvis de taber sig så vil de ikke
> længere være attraktive for den for den gruppe mænd.

jeg tror du misforstår budskabet.... personligt er jeg en størrelse
38/40.... ikke ligefrem modelmål.... jeg synes det er fedt at gå i tæt
siddende tøj og bluser der afslører lidt.... men..... hvis jeg finder et par
fede bukser der passer til en størrelse 36 pige der ikke har født, så HAR
jeg jo reelt ikke kroppen til det.....
ligesom jeg heller ikke har kroppen til at gå i små stumpe bluser hvor man
viser mave.... en ting er at man synes tøjet er fedt.. noget andet er om man
har lyst til at vise flapperne på maven frem... eller dellerne i taljen....

> Men det er måske der pointen ligger begravet (spændende billede *G*)
> kvinder ønsker kun at være attraktive over for en bestemt gruppe. Oh
> well

og hvilken gruppe er det du mener??
for mig handler det netop om at jeg har det godt i mit tøj og føler mig
attraktiv...... jeg føler mig ikke sexet hvis jeg har 40 deller på maven der
vælter frem..... ej heller hvis mine bukser er så lavtaljede at revnen i
mine baller titter op..... det er måske nok sexet tøj men det er ikke sexet
på mig........ allerhøjst lidt kikset......
jeg kan finde masser af fedt og sexet tøj..... meget af det er bare ikke top
moderne fordi den slags tøj nu engang er skåret til størrelse 34/36 piger
uden brede hofter og store bryster.....

Sabina Hertzum

"Tomas O." <t...@gmx.net> wrote in message

> hvorfor måler kvinder sig i forhold til hinanden hvorfor måler de
> sig ikke i forhold til hvad mænd kan lide?

hvor mange kvinder kender du der i en alder af 16 ved præsis hvad mænd kan
lide??
da jeg var 16 husker jeg da tydeligt at det var de slanke kønne piger der
fik opmærksomheden....
hvordan skal man så kunne skelne mellem hvad modebladende viser og hvad mænd
reelt synes er lækkert?? det er jo´det samme budskab der bliver sendt ud...

> [...]
> kommer da godt nok op i mig, når jeg ser sådanne tynde piger, jeg
> får lyst til at tage dem med hjem og give dem et ordentligt foder

det kan jeg sandelig godt forstå*G*

Knold

"Tomas O." skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Tomas

> [...]
> model, som ikke er andet end et skelet med hud på uden huld på
> hofter og røv er da ikke specielt sexet.

Netop Tomas. Svaret på dit spørgsmål ligger i spørgsmålet.
Anorexiramte ønsker netop ikke at være voksne kvinde,
årsagerne kan være mange, men det træk har de alle, såvidt
jeg har forstået, tilfælles. De er blot ikke selv bevidste om det,
hvilket er en af årsagerne til at det kan være en livsvarrig lidelse.

Hilsen Knold

Chokmah Rabias The d@g

On Sat, 2 Feb 2002 23:43:38 +0100, "Sabina Hertzum"
<sab...@worldonline.dk> wrote:

HI Sabina

> [...]
>den samme melding af til en pige der måske var 7-10 år ældre ville det
>sikkert blive modtaget som et kompliment.....

ja nu er hun jo min søster så der er grænser for hvor meget jeg lægger
i det ud over vi tale rmeget åbent ... men jow du har ret den sved
faktsik ... men det sære er at hun er jo koreaner og de har jo netop
ikke så meget talje og bryst af natur så det må sgu da være rart at få
...Nå men ....ja ... den bliver ikke gentaget

Mv
Bo

Chokmah Rabias The d@g

On Sun, 3 Feb 2002 13:08:29 +0100, "Sophie Lee"
<sole...@student.cbs.dk> wrote:

> [...]
>ej, og en gang i mellem hænder det fordi man vil konkurrere...men det er jo
>kun hvis en anden kvinde har udkig efter det samme fyr man selv er

ja dte er fakisk sjovt erindre det fra min ungdom det bedste forøsg
man kunne gøre var at fortrine en anden kvindes fortrineligheder
....det høre dog op med alderen :)
men det har undret mig MEGET ... enten så er man well til det eller
så er man ikke ?
Mv
Bo

Sabina Hertzum

"Sophie Lee" <sole...@student.cbs.dk> wrote in message
> Hmmm...måske er man bare lidt for følsom hvis man faktisk begynder at lave
> hardcore træning bare fordi éns bror kommenterede om éns numse...jeg ville
> måske smile skævt og efterhånden glemme det, uden at have løftet en finger
> for at komme af med "skyldsfølelsen"....

hvor gammel er det du er?? ( kan ikke lige huske det)
og jo gu er man lidt for følsom når man netop er startet på det hormonræs
p.piller jo nu engang er...
der er jo flere ting der spiller ind her.... dels en ung pige med begyndende
former.... dels ekstra hormoner..... dels en næsten 20 år ældre mands
kommentar ( bror eller ej) måske er hun netop ekstra nærtagende fordi det
var hendes bror der kom med kommentaren..... det er svært at vide...
men skyldfølelse er det næppe.... nok nærmere usikkerhed og lavt
selvværd....

> JA! OK, nu er jeg godt nok også en størrelse 36, men hallo, bukserne er så
> lange at jeg skal klippe 10 cm af for at det passer...og jeg er ikke
engang
> fed...(måske lidt lav ;). Jeg fatter ikke hvorfor tøjproducenter laver
> bukser der passer til modeller, når langt størstedelen af befolkningen
slet
> ikke passer deres tøj...måske er det bare mig, men jeg synes det er
> underligt. :)

jamen det er jo netop fordi de laver tøj til "mainstream"..... du er endda
heldig at du "kun" skal klippe af i længden...... hvis jeg skal have en
nederdel eller lignende der sidder ordentligt så skal jeg lægge den ind i
taljen.... ellers flapper den vildt og jeg kan ikke gå med den.....
når man er en størrese 36 så er man bestemt ikke fed......

Sabina Hertzum

"Chokmah Rabias The d@g" <cho...@c.dk> wrote in message

> On Sat, 2 Feb 2002 23:43:38 +0100, "Sabina Hertzum"
> <sab...@worldonline.dk> wrote:
>
> HI Sabina

hej Bo .o))

> [...]
> ikke så meget talje og bryst af natur så det må sgu da være rart at få
> ...Nå men ....ja ... den bliver ikke gentaget

bare fordi de af natur ikke har så meget af det så kan det stadig være svært
at håndtere når det endelig kommer......
det er jo ikke fordi du ikke må være åben med hende..... men blot vælge dine
ord med omhu:o))

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

PS: hvornår ser vi dig og dit nøgne kræ??

Peter Knutsen

EH wrote:

> [...]

> til" eller lignende, og overser at hvis de taber sig så vil de ikke
> længere være attraktive for den for den gruppe mænd.

Det er sgu da taljemålet der er er kritisabelt, hvis noget er det,
aldrig røvmålet...

> Men det er måske der pointen ligger begravet (spændende billede *G*)
> kvinder ønsker kun at være attraktive over for en bestemt gruppe. Oh
> well

Det har du til gengæld ret i. Men ikke om vi så indførte tvang
ved grundlov kunne vi få dem til at gøre det åbentlyst hvad for
en gruppe de hver især vil være attraktiv over for.

--
Peter Knutsen

Sabina Hertzum

> 19 år. Men jeg kan da godt huske hvordan jeg var for 3-4 år siden, og jeg
> var bestemt ikke sådan....

jeg tror nu heller ikke du er generel for den type*G* de fleste 19 årige jeg
kender skriver ikke i DSS..... og er generelt mere hæmmede....
tro mig... det er et kompliment ;o)

> Jeg følte ikke nogle mærkbare ændringer da jeg begyndte på p-piller...og
nu
> når jeg er holdt op...well, nothing has changed.

du har været heldig... vi er mange der mærker voldsomme ændringer i både
krop og adfærd med p.piller.... det er ofte afhængig af hvilken type....
feks har jeg for nylig skiftet mærke og har siden dengang haft mærkbare
ændringer i mit humør og min krop... lettere ved at holde vægten og knapt så
hys*G* for ikke at snakke om at pms nærmest er ikke eksisterende mere....

> begyndende
>

> Måske, det har jeg også pointeret overfor Bo.

undskyld så misforståd jeg dig.... eftersom jeg læste du havde skrevet noget
med skyldfølelse....

> Hva' er mainstream??? En salgsassistent bemærkede engang "ja, man skal
altid
> klippe en del af for at få den til at passe".

mainstream er ud fra en kropstype de mener er den mest "almindelige" og som
gør tøjet forholdsvis let at rette ind....

> Mavebøjninger hjælper ikke?

hvorfor skulle jeg tage mavebøjninger for det?? mit problem er brede hofter
og en temmelig smal talje.... ikke en stor mave.....
hofterne kan jeg ikke gøre noget ved da de er medfødte og taljen ønsker jeg
ikke at gøre noget ved da den fremhæver mine feminine former*G*
men derfor er det stadig et bøvl at købe tøj..... jeg kan feks ikke gå i
lavtaljede bukser fordi mine hofter er for brede..... ( ikke at jeg for
tiden har lyst til at gå i det*G*)

> Det har jeg heller ikke sagt jeg er.... :0|

hvilket jeg jo også bare understregede*G*

Sabina Hertzum

"EH" <tilfa...@fcuk-me.co.uk> wrote in message
> Nu spurgte jeg jo til det jeg havde citeret - dvs dem som var ældre.

ok jeg gik bare ud fra at vi stadig snakkede om udgangspunktet... som var 16
årige piger*G*
men som jeg også nævnte så ville det sikkert blive modtaget som et
kompliment.... det hele afhænger jo ikke af hvordan det komme ud af munden
på manden..... men en stor del af det gør når man når op i "min alder"*G*

> Jeg er ikke sikker på jeg forstår den sidste sætning, du mener at fra
> 36 er går de fleste ikke op i hvad andre syntes?

nej det var men som om at der jo er en himmelvid forskel på en pige på 16
( som var udgangspunktet her) og så en kvinde på 36 både i egen
kropsopfattelse og i hvordan man opfatter et kompliment....

HAR

> Jeg tror stadig jeg misforstår budskabet ;-)

for mig handler det om at være ærlig overfor mig selv... hvad fanden hjælper
det at jeg kommer i noget supersmart hvis jeg ligner noget der er til grin i
det??

> Den gruppe den individuelle er interesseret i.

der er jo også forskel på om man er 16 og interesseret i fyren oppe i baren
på 20 eller om man er 26 og interesseret i den fraskilte far fra barnets
SFO.... det er jo ikke den samme type tøj de to kvinder går i... og slet
ikke den samme gruppe mænd de ønsker at tiltrække... og sansyneligheden for
at hende på 26 vil modtage bo's kommentar som et kompliment er væsentligt
større end at hende på 16 ville gøre det....

Message has been deleted

Sabina Hertzum

> jeg
>
> Høhø, jeg burde måske heller ikke skrive her...måske lurer nogle af mine
> med-debattører fra andre nyhedsgrupper også i DSS... :)

so what??? hvis folk ikke kan tåle at læse det de ser her så kan de da lade
være med at abbonere på gruppen.....
vi er sku da voksne mennesker alle sammen og hvis nogen har svært ed at
acceptere den side af vores liv så kan de jo bare vælge det fra.....

> Jeg brugte Harmonet...jeg mener ikke jeg har PMS...er det noget man kan
måle
> eller er den dér bare?

jeg brugte minulet og havde enormt meget pms....
man kan ikke måle det som sådan.... ved nogen udfolder det sig ved enormt
hysteri i dagene op til menses... ved andre bliver man mere ked af det og
nærtagende..... andre igen får smerter.... og nogle ( som jeg) bliver
aggresive OG nærtagende*G*
inden jeg skiftede var jeg voldsomt vred og nærtagende og havde ondt i op
til 4 dage inden min menses.... nu er det skåret ned til en dag.. hvis det
endda er så meget....

> OK ;) Jeg ved godt hvad du mener med mainstream, men jeg synes ikke at de
> fleste piger kan passe ind i tøjet... hvilket er derfor jeg gengav
> salgsassistentens bemærkning...hun forstod min irritation over at bukserne
> var så lange ift taljestørrelsen.

det er jo svært at dømme hvordan andre passer tøjet når man ikke selv gør...
men som sagt så tror jeg det er ud fra en generel kropstype og at det er
forholdsvis nemt at rette ind.... som feks med dine bukseben... og min
talje.... det er små ændringer der skal til for at tøjet sidder
optimalt.....
ellers skulle vi jo alle have skræddersyet tøj og hvem har råd til det??

> Nååååh, ok, på den måde...jeg troede det var din mave du havde problemer
> med. Nej, ok, hofter kan man såmænd ikke gøre noget ved. En af mine
veninder
> har også en enorm bred hofte...I bliver bare nødt til at leve med det ;)
Jeg
> synes ikke det ser så værst ud...faktisk synes jeg det ser dejligt
> kvindeligt!

altså egentlig synes jeg ikke det er slemt... som sagt har jeg en størrelse
38/40 bagdel*G*..... længden passer normalt meget godt..... men min talje
er så smal at jeg altid er nødt til at sy eller i det mindste bruge
bælte..... jeg har faktisk kun en gang oplevet at købe et par bukser der
bare sad perfekt...... :o)))

Message has been deleted

Sabina Hertzum

> Nåh nej, det er ikke hvad jeg mente... ;) Jeg kender bare nogle debattører
> vis-a-vis. Men jeg har ingen hæmninger i at tale om sex, seksualitet, osv.

nej det er jo netop det*G* ( også i henhold til det jeg mente med at du nok
ikke var et udsnitfra den gængse danske 19 årige kvindelige befolkning*G*)

> Og var du den gang klar over at det var p-pillerne, som forårsagede dine
> humørsvinge?

med tiden fandt jeg ud af det... jeg har brugt dem i 6 år... og
bivikningerne blev stærkere og stærkere år for år......

Virkningerne på dig lyder rimelige voldsomme og faktisk slet
> ikke besværet værd...det var godt at du skiftede mærke.

til sidst var det heller ikke til at holde ud.... nu bruger jeg yasmin som
jeg har et minimum af bivirkninger ved...... men det er kun en midlertidig
løsning..... hvad jeg finder på det ved jeg ikke helt endnu*G*

Da jeg var yngre
> havde jeg ingen smerter i forbindelse med min menses, men 4 år efter min
> første menstruation (jeg var 11 da det begyndte) har jeg haft
> smerter...fandme irriterende

i mine teenage år havde jeg aldrig smerter.... min menses kom og gik bare
uden problemer..... jeg fik p-piller en periode og så midt i en p-pille
pause ( det var dengang de stadig anbefalede det*G*) mødte jeg min ex*G* og
blev "ups-hovsa"gravid...
jeg begyndte at få smerter efter min søns fødsel..... så voldsomme at jeg
var sengeliggende i to døgn hver måned... så fik jeg spiral... den faldt ud
efter to mdr*G*
så fik jeg mine gamle p-piller og de fingerede efter hensigten... altså ind
til for godt et ½ år siden hvor jeg skiftede.... også af hensyn til min
kæreste som jo var skydeskive hver gang*G*

;( For to år siden da jeg begyndte på p-piller
> begyndte jeg også at få smerter i numsen (gyseligt) hver gang jeg fik min
> månedlige...som om en eller anden pind blev stukket ind i numsen. Til
sidst
> opgav jeg pillerne...smerterne er der dog stadigvæk nu ;( Så jeg tror ikke
> pillerne var skyld i mine smerter....øj hvor er det kompliceret at være
> kvinde!

jeg har også nogle underlige smerter i underlivet/numsen når jeg skal have
min menses.... det føles nærmest som om hele mit underliv er ved at blive
rykket ud af mig.... en dump og tung smerte under ballerne og nederst i
underlivet.... rigtig ubehageligt.....
jeg tror personligt det er den forsøgede blodmængde der er skyld i
smerterne... og de er ikke værre end at de kan klares med et ekstra hvil og
et par pernodiler.....
mine oprindelige mensessmerter derimod var uudholdelige.....

> Hehe, jeg er min egen skrædder...sidder derhjemme og klipper bukser,
lapper
> tøj, som jeg ikke kan leve uden...hehe ;)

heldige dig*G* når jeg skal sy ind så gør jeg det i hånden... symaskiner kan
simpelthen ikke lide mig*G*

jeg har faktisk kun en gang oplevet at købe et par bukser der

> I'm sure it looks great.... ;)

hehe*G* de er bare fede:o))

> Good quote ;)

thanks ;o))

Message has been deleted

Sabina Hertzum

> Tja, jeg er kineser-dansker....så må jeg være endnu mere unormal...hehe,
JK.

hehe ;o))

> Cølibat?? ;)

avs*G* fortæl lige min kæreste det*G* jeg er sikker på at han vil brokke sig
gevaldigt*G*
nej.. vi snakker om sterrilisation af enten mig eller ham....

> og
>

> Ups ;)

temmelig meget ups*G* men en dejlig unge fik jeg da ud af det*G*

> ud
>

> DAMN!

penge lige ud af vinduet*G* den skulle have holdt i 5 år*G*

> ind
>

> Stakkels ham :)

meget ;o)

> OK, så er det mere normal end jeg havde regnet med...en veninde bemærker
de
> samme smerter. Der var en overgang hvor smerten var så ekstrem at jeg
kunne
> knap nok stå op! Og jeg vil helst ikke være afhængig af smertestillende
> stoffer fordi...tja....det skal være så au-naturelle som muligt. Jeg har
> talt med lægen om det før. Hun bad mig om at besøge hende den næste gang
jeg
> har menstruation, men...hehe...jeg nøler... :) Hun mener det har noget med
> hormoner at gøre.

når mine smerter rammer så føles det som om underlivet er ved at falde ud
når jeg rejser mig.... derfor går jeg konstant rundt og kniber sammen*GG*
hvorfår får du ikke bare det lægebesøg overstået??

> Jeg har aldrig lært at bruge symaskinen, så jeg bruger også hånden. En dag
> blev jeg træt af at bruge hånden og så hev jeg min mors symaskine ud og
> prøvede mig frem...mange mislykkede... ;)

*GGG* jeg har faktisk lært at bruge symaskine*G* men af en eller anden årsag
så ender jeg med at få det hele tila t sidde fast og enten ødelægge tøjet
eller symaskinen*G*

Message has been deleted

Henning

"Sophie Lee" <sole...@student.cbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pillerne var skyld i mine smerter....øj hvor er det kompliceret at være

Jeg har også¨ondt i numsen af og til, så det er noget
der rammer uanset køn, der er 2 ting der hjælper ret
hurtigt på mig, enten et par hovedpine piller, eller at
stå på et dørtrin og vippe frem og til bage på fodballerne,
lige der hvor svangen går over i hælen, det er fodzone-
terapi :-)

> Hehe, jeg er min egen skrædder...sidder derhjemme og klipper bukser,
lapper
> tøj, som jeg ikke kan leve uden...hehe ;)

Ak ja, endnu et stof-vrag! Peter (restlager) har ikke
levet forgæves *G*

MVH
Henning

Henning

> Nøleri.... :P Men ellers er det fordi smerterne ikke er lige så alvorlige
> som i starten. Det er kun når jeg skal pølle-pølle :) når det gør ondt.

Det kan være hæmorider, gå til lægen :-)

MVH
Henning

Sabina Hertzum

"Sophie Lee" <sole...@student.cbs.dk> wrote in message
> Allerede? :| Jeg ved ikke hvor gammel du er (midt i trediverne?), men er
det
> ikke lidt tidligt at tage sådan en beslutning? Måske vil du senerehen have
> flere børn? Hvor mange har du? Et? Vil du ikke have flere?? :)

det er en lang historie som jeg ikke vl komme mere ind på her.... jeg smider
dig lige en mail...

> Nøleri.... :P Men ellers er det fordi smerterne ikke er lige så alvorlige
> som i starten. Det er kun når jeg skal pølle-pølle :) når det gør ondt.

nååå småting altså*G*

Message has been deleted

Peder Vendelbo Mikkelsen

"Sabina Hertzum" skrev

Hej Sabina

> *GGG* jeg har faktisk lært at bruge symaskine*G* men af en eller
> anden årsag så ender jeg med at få det hele tila t sidde fast og
> enten ødelægge tøjet eller symaskinen*G*

Kvinder og teknik! Utroligt at du ikke har klippet et par fingre af
dig selv endnu.

Jeg skal til Kjøwenhaunstrup mandag den 18. februar, til Microsoft
Developer Days [1] og overvejer at komme til øen lidt før.

Skal vi lave et mini-før-forårs arrangement lørdag den 16. februar?

Opfølgning sat til dk.snak.snik.

Med venlig hilsen

Peder

[1] Sjovt nok, der står på bekræftelsen af det er til Developer Days
2001, selvom det foregår i 2002.

Henning

> Henning <h...@madsen.mail.dk> wrote in message

> Uanset køn, ja, men mine smerter kommer med menstruationen...menstruerer
du
> også?? ;)

*GG* Jeg er soledarisk med min kone *GG*
Der er en stamme i Afrika, hvor manden ligger
uden for den fødende kvindes hytte og hyler,
skriger og jamre i solidaritet med konen *GGG*

Men kramper i anus er ikke ualmindeligt!

MVH
Henning

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:

SNIP

> hvor mange kvinder kender du der i en alder af 16 ved præsis
> hvad mænd kan lide??

Ikke mange men man kan spørge eller købe de samme blade som fyrene
køber og IKKE dem veninderne køber!

Jeg ved det er sådan, men jeg forstår det ikke.. pigerne skulle se
hvad fyrene glor på i de blade i stedet for at fokusere på hvilke
blade deres veninder kigger i!

> [...]
> hvordan skal man så kunne skelne mellem hvad modebladende
> viser og hvad mænd reelt synes er lækkert?? det er jo´det

Det er ikke modebladende mænd køber for at se på piger.. det er
balde som Express, Rapport, Playboy, Hustler og du ser ingen
anorexiofre i de blade..

> Sådan en anorexiramt
>
> det kan jeg sandelig godt forstå*G*
:-)

Tomas O.

Sabina Hertzum

> Sabina Hertzum skrev:
>
> SNIP

> Ikke mange men man kan spørge eller købe de samme blade som fyrene
> køber og IKKE dem veninderne køber!

her tror jeg altså du rammer totalt ved siden af.... de blade pigerne læser
i dag focuserer på at de skal være sig selv og at mænd netop ikke går efter
de modeltyper man ser...... der er langt mere focus på det indre end det
ydre så hvordan du kan mene at playboy skulle være bedre går lidt hen over
hovedet på mig....

> [...]

> Det er ikke modebladende mænd køber for at se på piger.. det er

> balde som Express, Rapport, Playboy, Hustler og du ser ingen

det mener du???
jeg har skam læst både playboy og rapport..... men ser måske ikke mange
anoreksiofre men man ser oftest superslanke (retouchede) piger med store
faste(silikone) bryster.... også et idealbillede de fleste unge piger i dag
ikke kan leve op til..... hvorfor tror du at silikonebryster er ved at være
så udbredt et fænomen??

uanset hvordan du vender og drejer den så vil bladene ikke vise det mænd
reelt kan lide... men altid et idealbillede.... og hvad hjælper det så?

Trine Stubbe Teglbjaerg

In <3c5d4103$0$89106$edfa...@dspool01.news.tele.dk>, Knold wrote:

> [...]
> det træk har de alle, såvidt jeg har forstået, tilfælles. De er blot
> ikke selv bevidste om det, hvilket er en af årsagerne til at det kan

Der er andre grunde til at have anorexi - eller en anorexi-lignende
spiseforstyrrelse. Jeg har en veninde der bruger spisevægring som et
middel til at få opmærksomhed - især fra mænd. Det er først i det sekund
hun fatter interesse i en fyr og ikke kan få den opmærksomhed hun ønsker
at hun lader være med at spise..... Det kan man så mene om hvad man vil -
men det er noget mandsrelateret. Det er noget hun gør for at få
opmærksomhed fra mænd - fordi det virker! Der er utroligt mange mænd der
bliver helt pylrede (Jamen dog lille ven - er du syg - har du det dårligt
blah blah blah!) når hun ikke spiser.

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Trine Stubbe Teglbjaerg

In <ehc78.10830$m6.5...@news000.worldonline.dk>, Sophie Lee wrote:

> [...]
> numse...jeg ville måske smile skævt og efterhånden glemme det, uden at
> have løftet en finger for at komme af med "skyldsfølelsen"....

Mange unge piger i den alder er MEGET følsomme.

Message has been deleted

Sophie Lee

Tomas O. <t...@gmx.net> wrote in message
> Sabina Hertzum skrev:
>
> SNIP

Er man forresten en kvinde når man er 16? Hvad er kriterierne?

> Ikke mange men man kan spørge eller købe de samme blade som fyrene
> køber og IKKE dem veninderne køber!

Hmm...synes ikke mandeblade er markant anderledes end kvindeblade. Desuden
kender jeg mange fyre, som nyder at læse kvindeblade. Om det er fordi
indholdet interesserer dem eller fordi modellerne bare er smukkere kan jeg
så ikke vurdere... ;)

> Jeg ved det er sådan, men jeg forstår det ikke.. pigerne skulle se
> hvad fyrene glor på i de blade i stedet for at fokusere på hvilke
> blade deres veninder kigger i!

De glor vel på brysterne, hvilket heller ikke er meget bedre.

> Det er ikke modebladende mænd køber for at se på piger.. det er
> balde som Express, Rapport, Playboy, Hustler og du ser ingen
> anorexiofre i de blade..

Som Sabina pointerer så er pigerne i pornoblade og lignende stadigvæk det
ideelle billede af en kvinde. Store bryster, smal talje, smuk ansigt, pæn
hud.

Message has been deleted

Sabina Hertzum

> Det hykleriske er dog, at selvom de fokuserer mere på det ydre er alle
> modellerne i bladene alligevel skide tynde! Selvom bladene trykker
artikler
> om at være glad for sig selv, sine deller, osv skal man ikke bladre mange
> sider før man ser en høj, stang-tynd model iført smart tøj. Hyklerisk...
:-(

jamen du har da ret..... og dog..... mange af de blade jeg læser bruger
begge modeltyper.... både de superslanke og de lidt rundere..... det er jo
desværre ikke bladende der bestemmer hvilke modeller der bliver brugt til
netop de billeder de har brug for...... og hvis de prøver så får de ganske
simpelt ingen billeder... for de findes faktisk ikke... desværre.....
der skal en total mentalitets ændring til og det får man ikke igennem
modebladende....... det starter indefra og tager MANGE år...

knus sabina

behind every good woman
lies a trail of men

Sabina Hertzum

> Er man forresten en kvinde når man er 16? Hvad er kriterierne?

tja... det er vel individuelt.... men reelt set så er man jo "kvinde" når
man får sin første menses og dermed bliver i stand til at føde børn..... men
om omverdenen ser det på samme måde er jo ikke sikkert....

> [...]
> kender jeg mange fyre, som nyder at læse kvindeblade. Om det er fordi
> indholdet interesserer dem eller fordi modellerne bare er smukkere kan jeg

jeg tror faktisk mange mænd savner mandeblade med indhold..... det er en
verden der ikke er voldsom besat endnu..... en hurtig søgning på nettet
giver jo et ret bred udsnit..... de "seriøse" mandeblade er næsten ikke
eksisterende... derimod er drengerøvbladende fremme i stor stil.....

> De glor vel på brysterne, hvilket heller ikke er meget bedre.

nemlig...

> Som Sabina pointerer så er pigerne i pornoblade og lignende stadigvæk det
> ideelle billede af en kvinde. Store bryster, smal talje, smuk ansigt, pæn
> hud.

det er jo ikke det samme ideal billede der portrætreres i playboy og feks
in..... mandebladende focuserer mere på figur... store bryster og en rund
numse..... ike ensbetydende med at den er stor... den SER rund ud... men
hvis man så den i en anden vinkel ville den garanteret være lige så smal og
spids som modellerne i IN¨s

--
knus sabina

behind every good woman,

lies a trail of men...*SF*

Message has been deleted

Sophie Lee

> [...]
men
> om omverdenen ser det på samme måde er jo ikke sikkert....

OK, du har ingen andre bud? ;-)

> [...]
> giver jo et ret bred udsnit..... de "seriøse" mandeblade er næsten ikke
> eksisterende... derimod er drengerøvbladende fremme i stor stil.....

Det kan godt være, men jeg læser nu heller ikke mandeblade...eller
kvindeblade for den sags skyld.

> [...]
> numse..... ike ensbetydende med at den er stor... den SER rund ud... men
> hvis man så den i en anden vinkel ville den garanteret være lige så smal

Ok, du ved sikkert mere om det her end jeg gør :)

Sabina Hertzum

> Hvilke blade læser du? Godt nok har det været lang tid siden jeg sidst gad
> bruge penge på dameblade, men dem jeg købte (bl.a. Marie Claire, Company,
> Cosmo, 17, Sugar, osv) bruger udelukkende tynde modeller.

dem du nævner her kender jeg slet ikke.... det handler også om at kigge
nærmere efter tror jeg..... vi er blevet så vant tila t det er de tynde
modeller at man knapt lægger mærke til dem mere... sådan har jeg det i
hvertfald...

> Det er det da vel. Det er jo dem, som finder sponsorerne.

det handler ikke om sponsorer... men om udbud.... de modeller der bliver
brugt til modeblade og deslige er nu engang slanke fordi de præsenterer
tøjet bedst... dermed bliver udbuddet af den type billeder begrænset hvis
man ikke vil have de slanke modeller..... og efterspørgslen på de runde
modeller er ganske enkelt for lille endnu.... de bliver brugt til reklamer
og artikler i stedet.....

> Udviklingen har indtil videre vist sig kun at køre den ene vej...tyndere
og
> tyndere... :|

det vil jeg ikke give dig helt ret i..... for nogle år sidne var det "heroin
chic" der var fremme... og de piger dengang var noget mere knoglede end de
piger der er her i dag..... i det mindste er de ikke så¨tynde som feks
victoria beckham ( alias posh spice) som er en ren knoglepose....
--
knus sabina

behind every good woman,

lies a trail of men...*SF*

Sabina Hertzum

> men
>
> OK, du har ingen andre bud? ;-)

ork ja*G* masser..... man er ikke kvinde før man har fået et barn.... man
skal være mindst 21 før man er kvinde.... man er ikke kvinde før man har
bryster...en kvinde har bløde hofter og talje.... en kvinde er over
overgangsalderen....
faktum er at der er ikke nogen universal løsning på hvornår man er kvinde
lige bortset fra den med sin menses... alle de andre er fastsat af
personlige præferancer og ønsker.... og har ikke rigtig noget hold i det
rent fysiske "at være kvinde"

> Det kan godt være, men jeg læser nu heller ikke mandeblade...eller
> kvindeblade for den sags skyld.

jeg har kigget lidt rundt på nettet og i enkelte mandeblade..... ( nettet i
forbindelse med min tilknytning til MandeZonen.dk)
det eneste mandeblad jeg synes er rimelig godt på artikelsiden er Mens
Health.... men de focuserer meget på kroppen og hvad dertil hører....
hvilket også er ok... men ikke særlig alsidig...
langt de fleste kvindeblade i dag er mere alsidige end det.... de kommer
generelt hele vejen rundt.... og dækker en væsentlig større flade end de
gængse mandeblade....

Message has been deleted

Sophie Lee

> [...]

> lige bortset fra den med sin menses... alle de andre er fastsat af
> personlige præferancer og ønsker.... og har ikke rigtig noget hold i det

Ok, måske skulle jeg have forklaret mig selv lidt bedre. Hvad er DIN
definition af en kvinde?

Sabina Hertzum

> Cosmo? Cosmopolitan? :)

jo jeg kender navnet men har aldrig læst det*G*

> Udover det har jeg selvfølgelig også læst ungdomsblade som f.eks. Chili,
Ung
> og Vi Unge. Jeg kan ikke huske dem alle sammen... :)

der er mere i den retning som jeg kender.....

> Udbud og efterspørgsel er to kræfter der i dette tilfælde ikke
nødvendigvis
> trækker i modsatte retninger. Hvis bladene reelt troede på det de skrev og
> skriger højt om, så ville de kæmpe mod sponsorerne (modelbureaurerne, osv)
> om at have andre modeller. Tror du ikke bladene har en reel kræft i
> modebranchen? Jeg mener at de må have en enorm rolle at spille.

jo men for at de kan få en reel kræft i den retning er det ikke blot et blad
men mindst 50% af modemagasinerne der skal gå ind og kræve rundere piger...
de enkelte blade har ingen magt i den retning.... og medmindre de enkelte
blade er villige til at ligge på falittens rand for deres overbevisning så
er de jo nødt til at købe de ting der er i udbud..... ellers ender vi med et
modemagasin uden billeder... hvor meget tror du det vil sælge??

> Synes du?

nej men det synes designerne.... de skal jo have et tøj"stativ" at udstille
det på... så nytter det jo ike at de har deller på uforudsigelige steder....

> Som du selv siger her er efterspørgelsen en anden kræft der spiller en
rolle
> her. De har en indflydelse på deres sponsorer.

se ovenfor...

Sabina Hertzum

> Ok, måske skulle jeg have forklaret mig selv lidt bedre. Hvad er DIN
> definition af en kvinde?

min definition af en kvinde er irelevant i denne sammenhæng.....
men hvis du spørger mig så er man en kvinde når man føler sig som en
kvinde.... det er underordnet om man er 15 eller 75.... hvis man inderst
inde føler sig kvindelig og feminin så er man IMO kvinde... det er ikke op
til mig at afgøre om andre kvinder er kvinder eller ej....

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:

SNIP

> [...]
> er langt mere focus på det indre end det ydre så hvordan du
> kan mene at playboy skulle være bedre går lidt hen over

Ahh.. men hvad for billeder er der i de balde pigerne læser? Ikek
de der lidt mere 'solide' piger der er ii Rapport ikke de der mere
hverdagsagtige der findes på side 9 i EB.

Alle kvindeblade er flydt til randen med skønhedsidelaer på hver
eneste side om ikke andet så i annoncerne. Mennesket er et meget
visuelt dyrm og vi er meget tilbøjelig til at lade os påvirke af
hvad vi ser, også ubevidst. Og det er her jeg mener kæden hopper
af for mange piger fordi deres ubevidste opfanger alle de der
åndsvage skønhedsidelaer i anoncerne og reklamerne i de der
lorteblade. Som en sange sagde i et hit i 1999, 'Dont read
beautymagazines, they will only make you feel ugly!'

SNIP

> det mener du???

De er ikke de 'anorexiofre' man ser i damebladende! Det er slet
ikke samme type piger!

> [...]
> et idealbillede de fleste unge piger i dag ikke kan leve op
> til..... hvorfor tror du at silikonebryster er ved at være

Fordi kvinderne ikke lytter til hvad vi mænd siger. En nylig
undersøgelse viser at 76% af mænd i den vestlige verden synes
silikonebryster er ulækkert. Den stod i Politkken en søndag for
ikke så længe siden.

> uanset hvordan du vender og drejer den så vil bladene ikke
> vise det mænd reelt kan lide... men altid et idealbillede....
> og hvad hjælper det så?

Netop og netop derfor bør kvinder slet ikke læse den slags! De
lader sig jo tilsyneladende påvirke i en grad der virker næsten
ujhygeligt for pga af de visuelle input de får der, lader de sig
bedrage til at tro at man skal være ålaslank og have store faste
(silikone)bryster for at være noget. Det er sat lidt på spidsen.

Hilsen
ProvoTomas

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

SNIP

> [...]
> sine deller, osv skal man ikke bladre mange sider før man ser
> en høj, stang-tynd model iført smart tøj. Hyklerisk... :-(

Lige netop min pointe!

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

SNIP

> Udviklingen har indtil videre vist sig kun at køre den ene
> vej...tyndere og tyndere... :|

Det er netop her piger begår en fejl! kvinder tror at de idealer I
ser i bladene er hvad mænd tænder på? I er galt på den, jeg
beklager. Grunden til at ma bruger så tynde modeller er såmøænd
bare at det er nemmere at designe kluns til dem og ikek en skid
andet. Skyd skylden på tøjdesignerne, der er en flok hykleriske
pengemagere som da vil skide på om I kvinder har det godt med jer
selv eller ej.

Hver eneste mand på denn jord har sin egehn ide om hvad der
tænder, vi er altså ikke bare en homogen gruppe hankøn på 3
milliarder ens individer.

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

SNIP

> Som Sabina pointerer så er pigerne i pornoblade og lignende
> stadigvæk det ideelle billede af en kvinde. Store bryster,
> smal talje, smuk ansigt, pæn hud.

Det er måske netop her hunden ligger begravet. Man sal holde op
med at fokusere på de ting. Ligemeget hvor godt en kvinde ser ud
så er hun lig nul uden udstråling!

En anden ting er at hvad disse blade uanset art egentlig giver os
er fantasi og ikke andet. Det gælder både modebalde, mandeblade og
pornoblade. Det er fantasi, men fordi vi mennesker er meet
visuelle dyr lader vi os påvirke. Hvorfor skulle man ellers blive
ved med at bruge miliarder på de åndsvage tvreklamer? Fordi de på
trods af at 'vi' hader dem, virker.

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:
SNIP

> nemlig...

Igen er det kvinderne der fokusere så pokkers meget på udseendet i
foprhold til sig selv. Ja vi mænd glor efter kønne piger. jeg
gentager mig selv, vi er visuelle dyr og det visuelle spiller en
uhyggelig stor rolle i hvadvi er som art betragtet.

Det lidt uhyggelig er hvad man kan gøre med det visuelle, hvordan
man kan manipulere med mennesker ved hjælp af visuelle indtryk.
BAre se propagandaplakaterne fra den anden verdenskrig. De fik
jøder til at fremstå i en form ved hjælp af visuelle virkemidler
der gjorde at folk synes det var ok at udryde dem, selvom alle i
dag nægter at de dengang synes det var ok. Igen er det sat meget
på spidsen men propaganda virker (desværre) og visuel propaganda
er hvad I piger og vi mænd er udsat for, derfor denne totalt skæve
skønhedsdyrkelse.

SNIP

Hilsen
Tomas

Vanillepigen

"Sabina Hertzum" <sab...@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> inde føler sig kvindelig og feminin så er man IMO kvinde... det er ikke op
> til mig at afgøre om andre kvinder er kvinder eller ej....

Tænk det var også den definition der faldt mig ind - man er kvinde når man
føler sig som en kvinde. For mig har det dog også at gøre med at føle sig
voksen. Når man ikke længere føler at der passer at omtale sig selv som en
pige ... eller en tøs.

Jeg føler mig som en kvinde - men det er faktisk først noget der er kommet
indenfor de sidste par år (jeg er 27). Til jeg var 25 opfattede jeg mig nok
mere som en pige - men det synes jeg ikke længere går. Alligevel kalderjeg
mig Vanillepigen, men det er vist fordi jeg stadig har nogle lidt barnlige
sider, som jeg ønsker at holde fast i. Det ville vist også lyde dumt med
Vanillekvinden , tror jeg.

Jeg har altid haft det svært med "meget" voksne kvinder (40-50 og derover),
der kalder sig piger. Jeg forstår godt at man gør det for sig selv og for
sine veninder - internt - men udadtil synes jeg det virker lidt pinligt. Men
det hænger måske nok sammen med at man ønsker at holde fast i noget af det
barnlige.

knus fra Kristine.

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:

SNIP

> [...]
> i dag er mere alsidige end det.... de kommer generelt hele
> vejen rundt.... og dækker en væsentlig større flade end de

Jo det er rigtig nok men kig på annoncerne i de kvindeblade. De er
alle visuelle og de 'programmere' jer piger og os mænd.

Den eneste måde at bekæmpe dette på er at være bevidst om deres
virkemidler.

Hilsen
Tomas O.

Chokmah Rabias The d@g

On Tue, 5 Feb 2002 15:50:08 +0100, "Vanillepigen" <kris...@gazel.dk>
wrote:

> [...]
>sine veninder - internt - men udadtil synes jeg det virker lidt pinligt.

jamen det er sgu da også tåbeligt ....jeg mener IMO er alt hvad der
høre en alder til under 30 et nødvendigt onde der skla overtsåes og
hvis man holder fast i man stadigt er en pige jamen så er det sgu
fordi det ikke er sket endnu og man stadigt hænger fats i ondet
Mv
Bo

Per Frederiksen

On Tue, 5 Feb 2002 11:10:00 +0100, "Sophie Lee"
<sole...@student.cbs.dk> wrote:

[SNIP]

>Som Sabina pointerer så er pigerne i pornoblade og lignende stadigvæk det
>ideelle billede af en kvinde. Store bryster, smal talje, smuk ansigt, pæn
>hud.

Æhmm, er det faldet dig ind at det reelt er det flertallet af mænd
tænder på?

Jeg har en formodning om at flertallet af kvinders idealmænd måler
omkring de 190, er bredskuldrede, har en let brun og glat hud, er
lettere muskuløse og ganske uden anlæg til ølmave.

At både mænd og kvinder så udemærket er klar over, at den virkelige
verden sjældent er skruet sådan sammen og at vi med lethed kan
abstrahere derfra er, en anden sag.

Mon ikke vi alle, i en eller anden grad, ønsker at være så tæt på det
modsatte køns ideal billede. En skam blot at få individer er så
forskruede i deres ønske om at være eftertragtede, at de går over
grænsen. Det være sig ved spiseforstyrelser, anabolske steroider eller
hvad man ellers kan finde på af djævelskab.

--
Per (der på ingen måde opfylder de formodede idealer :-)

Sabina Hertzum

"Per Frederiksen" <pe...@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Æhmm, er det faldet dig ind at det reelt er det flertallet af mænd
> tænder på?

vi kan da prøve at lave en afstemning herinde.... find et billede du tror
passer på flertallet af mænd... post det i dk.binaer og lad os få mændende
herinde til a komme med kommentarer..

> Jeg har en formodning om at flertallet af kvinders idealmænd måler
> omkring de 190, er bredskuldrede, har en let brun og glat hud, er
> lettere muskuløse og ganske uden anlæg til ølmave.

ja en formodning..... jeg kan da trøste dig med at det absolut ikke
beskriver min "perfekte mand"
en rigtig mand er i mine øjne... mørkhåret.. mørke øjne...ikke for høj (
ikke over 180) og med en sund krop... dermed ikke sagt muskuløs..... for mig
må der gerne være lidt mave... det signalerer i mine øjne en livsnyder......

> At både mænd og kvinder så udemærket er klar over, at den virkelige
> verden sjældent er skruet sådan sammen og at vi med lethed kan
> abstrahere derfra er, en anden sag.

de fleste mænd og kvinder der KAN abstrahere herfra er heller ikke 16-18 år
vel? det er jo netop i den alder man bliver påvirket.....

> [...]
> grænsen. Det være sig ved spiseforstyrelser, anabolske steroider eller
> hvad man ellers kan finde på af djævelskab.

jeg ønsker personligt ikke at være så tæt på det modsatte køns ideal... jeg
ønsker at være det bedste JEG kan være.... og den eneste jeg ønsker at
imponere er min mand...... at andre i processen kan lide det de ser er da
kun positivt....
men helt ærligt... jeg vil hellere have at vide at jeg har en kanon
udstråling end at få at vide at min eneste fordel er en god røv..... hvad
fanden hjælper den når man prøver at opbygge et liv??

Sabina Hertzum

> Sabina Hertzum skrev:

> Jo det er rigtig nok men kig på annoncerne i de kvindeblade. De er
> alle visuelle og de 'programmere' jer piger og os mænd.

de prøver ihærdigt..... men vi er vel også enige om at det er i "de unge år"
vi er mest påvirkelige i den retning eller hvad?

> Den eneste måde at bekæmpe dette på er at være bevidst om deres
> virkemidler.

det kommer jo heldigvis med tiden....

Sabina Hertzum

> Det er måske netop her hunden ligger begravet. Man sal holde op
> med at fokusere på de ting. Ligemeget hvor godt en kvinde ser ud
> så er hun lig nul uden udstråling!

en ting er hvad man skal og bør... noget helt andet er hvad man ender med at
gøre...

> [...]
> visuelle dyr lader vi os påvirke. Hvorfor skulle man ellers blive
> ved med at bruge miliarder på de åndsvage tvreklamer? Fordi de på

your so right...

Sabina Hertzum

"Vanillepigen" <kris...@gazel.dk> wrote in message

> [...]
> voksen. Når man ikke længere føler at der passer at omtale sig selv som en

jeg tror det med hvilket ord man bruger om sig selv er sekundært.... det er
hvordan man føler det der er vigtigst.....

> [...]
> sider, som jeg ønsker at holde fast i. Det ville vist også lyde dumt med

jeg har reelt følt mig som kvinde siden jeg var 19 år og gravid*G* men
omtaler mig selv som alt muligt andet end kvinde... jeg bruger i flæng både
ordet tøs og pige og såmænd også kælling om mig selv...... og føler intet
galt i det....

> [...]
Men
> det hænger måske nok sammen med at man ønsker at holde fast i noget af det

*G* jeg synes det er skide skægt når en flok 40 årige "piger" er på rov
sammen... så flyver ord som tøser og piger også igennem lokalet og jeg synes
det er herligt og livsbekræftende.... bare fordi man er blevet ældre at se
på er det jo ikke sikkert man har lyst til at opgive sin ungdommelighed og
legelyst..... og det lyder nu altså ikke så sjovt hvis man siger "mig og
kvinderne"....

Sabina Hertzum

"Tomas O." <t...@gmx.net> wrote in message

ej ProvoTomas*S*

> Ahh.. men hvad for billeder er der i de balde pigerne læser? Ikek
> de der lidt mere 'solide' piger der er ii Rapport ikke de der mere
> hverdagsagtige der findes på side 9 i EB.

nu kommer jeg lige ud med en indrømmelse*G* jeg læser gerne ude og hjemme og
sådan noget... og helt ærligt... det er sku de færreste magre piger der er
at finde i de blade....

> Alle kvindeblade er flydt til randen med skønhedsidelaer på hver
> eneste side om ikke andet så i annoncerne.

ja gu er de så.....

> [...]
> lorteblade. Som en sange sagde i et hit i 1999, 'Dont read
> beautymagazines, they will only make you feel ugly!'

der er heldigvis forskel på modeblade og kvindemagasiner.....

> De er ikke de 'anorexiofre' man ser i damebladende! Det er slet
> ikke samme type piger!

nej det har du da såsandelig ret i.. men det går alligevel min næse forbi
hvordan du kan mene det er bedre at opfordre til skøndhedsoperationer end
det er at opfordre til slankekure??

> [...]
> undersøgelse viser at 76% af mænd i den vestlige verden synes
> silikonebryster er ulækkert. Den stod i Politkken en søndag for

nej fordi kvinder ser et ideal på billeder og selvom i mænd siger at det
ikke er det i ønsker så er det alligevel den type piger i sidder og glor
på....
kvinder ØNSKER at være feminine.... feminint er in.... og uanset at der er
mange mænd der kan lide a-skåls bryster så er der ikke vildt mange kvinder
der har det godt med så lille et bryst..... man ønsker at have det godt når
man ser i et spejl....
det er jo af samme grund jeg ønsker mig te tummy tuck..... man man ikke se
at min mave er totalt hærget når jeg har tøj på.... men når jeg står hjemme
foran spejlet og kigger på mig selv så synker hjertet i livet på mig fordi
jeg væmmes ved det jeg ser.... det er ikke ud fra et behov om at ligne en
supermodel... men ud fra et behov om at have det godt med det jeg ser i
spejlet....

> [...]
> bedrage til at tro at man skal være ålaslank og have store faste
> (silikone)bryster for at være noget. Det er sat lidt på spidsen.

vil det sige du mener at kvinder bør lukkes inde i en sort osteklokke hele
deres liv så de ikke bliver påvirket af medierne??
den holder jo ikke.... og uanset hvad så lever vi i dag i te multimedie
samfund.... den slags input kommer ALLE steder fra.....

Peder Vendelbo Mikkelsen

"Sabina Hertzum" skrev

Hej Sabina og Sophie

> nemlig...

Øhh, hvad er der galt i at kigge på bryster, bagdele eller hvad man
nu synes bedst om?

Jeg tror nu at det Tomas mente var, at fyrene ikke kigger efter de
radmagre i bladene. Dem de kigger efter, er dem som er lidt mere ro-
bust bygget, hvor der måske ligefrem er mulighed for bølgegang i bar-
men.

Jeg er tilbøjelig til at være enig med Tomas i det ovennævnte og ved
at hovedparten af min mandlige omgangskreds har det på samme måde (den
kvindelige del af omgangskredsen tror ikke at vi mener det og piner
sig selv med diverse kure for at komme til at ligne et fugleskræmsel).

Det kan godt være at jeg er atypisk, men det ovennævnte er en af grun-
dene til at jeg ikke køber de omtalte blade.

Idealbilleder tænder mig ikke, det gør personlighed. Ok, det nedennæv-
nte citerede tiltaler mig også.

> store bryster og en rund numse

Jaaah.

> ..... ike ensbetydende med at den er stor... den SER rund ud...

Hov hov, ikke snyde, den skal være rigtig rund og blød.

> men hvis man så den i en anden vinkel ville den garanteret være lige
> så smal og spids som modellerne i IN¨s

Aner det ikke, det er år og dag siden jeg har læst de omtalte maga-
siner, de sige mig ikke rigtigt noget. Hmm, jeg kan ikke engang huske
hvornår jeg sidst har købt et blad, som omhandlede andet end computer-
teknologi.

Med venlig hilsen

Peder

Sabina Hertzum

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <ped...@myrealbox.com> wrote in message
> Hej Sabina og Sophie

hej peder*G* godt st have dig tilbage*G*

> Øhh, hvad er der galt i at kigge på bryster, bagdele eller hvad man
> nu synes bedst om?

der er ikke noget galt i at kigge på brystene... det er der ingen der har
sagt... det der er snak om er hvordan diverse "idealbilleder" påvirker ens
selvtillid og krobsbevisthed...

> [...]
> radmagre i bladene. Dem de kigger efter, er dem som er lidt mere ro-
> bust bygget, hvor der måske ligefrem er mulighed for bølgegang i bar-

robust bygget?? hvilke mandeblade har du kigget i for nylig*G*
når du siger sådan så forestiller jeg mig en pige med mindst 5-7 kg ekstra
på sidebenene... og det er altså ikke de piger man ser... ikke dem jeg har
set i hvertfald....

> [...]
> kvindelige del af omgangskredsen tror ikke at vi mener det og piner
> sig selv med diverse kure for at komme til at ligne et fugleskræmsel).

altså... så vidt jeg husker så er tomas' præferancer lidt i en anden retning
end dine.... eller hvad?

> Det kan godt være at jeg er atypisk, men det ovennævnte er en af grun-
> dene til at jeg ikke køber de omtalte blade.

hvilken type blad ville du evt købe?

> Idealbilleder tænder mig ikke, det gør personlighed. Ok, det nedennæv-
> nte citerede tiltaler mig også.

> Jaaah.

> Hov hov, ikke snyde, den skal være rigtig rund og blød.

de fleste pornomodeller jeg har set ser ud som om de har en rund numse men i
virkeligheden er det kameravinklen og måden hun står på der fremhæver
"rundheden"

> [...]
> siner, de sige mig ikke rigtigt noget. Hmm, jeg kan ikke engang huske
> hvornår jeg sidst har købt et blad, som omhandlede andet end computer-

*GG* hvorfor undrer det mig ike?

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:
SNIP

> nej det har du da såsandelig ret i.. men det går alligevel
> min næse forbi hvordan du kan mene det er bedre at opfordre
> til skøndhedsoperationer end det er at opfordre til
> slankekure??

Det gør jeg heller ikke. Grunden til at jeg sihger pigerne skulle
kigge i drengnes balde er for at se at det skønhedsideal der er i
damebladene altså ER forskelligt fra det skønhedsideal der er i
mandebladene. Du ved jeg hader silikone *G*

Jeg siger ikke piger skal abbonere og læse de blade som en del af
deres liv. Jeg siger bare at de bør kigge i de blade og blive
orienteret.

SNIP om femininitet

At være feminin har INTET at gøre med store bryster eller god røv!

Det kommer indefra. Der findes for eksempel en del mege feminien
bøsser.. de har da hverken bryster eller damerøv vel?

SNIP

> [...]
> medierne?? den holder jo ikke.... og uanset hvad så lever vi
> i dag i te multimedie samfund.... den slags input kommer ALLE

Jeg siger intet i de retning, jeg sagde netop i et andet indlæg at
det handler om at være bevidst om de virkemidler der bruges imod
os af trendsættere og blade og reklamebeuruaer. Frodi r du bevidt
om det, er du ikke nem at påvirke ubevidst.

Hilsen
Tomas

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:

> "Tomas O." <t...@gmx.net> wrote in message

> de prøver ihærdigt..... men vi er vel også enige om at det er
> i "de unge år" vi er mest påvirkelige i den retning eller
> hvad?

Tjah.. jeg har lige hørt om en pige/kvinde på 40 der fik lavet
silikone bryster.

> det kommer jo heldigvis med tiden....

Jo men hvis man nu kunne gøre både mænd og kvinder bevidste oim
dette i skolen eller i hjemmet inden de flytter hjemmefrta ville
meget være vundet. Hvorfor skla man være 'vokksen' for at fatte
dette, hvorfor ikke lære vores unger at være bevidste? Tænk på alt
det lort vi kan spare de for at falde på røven for.

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

SNIPPER

> Høhø, jeg burde måske heller ikke skrive her...måske lurer
> nogle af mine med-debattører fra andre nyhedsgrupper også i
> DSS... :)

Du ville blive rystet hvis du vidste hvor mange skabslæsere der
herinde *G* Peder Vendelbo Mikkelsen og jeg er nok enig eom at de
meste af ale på usenet skabslæser herinde *G* det kan vi se af at
alle de ting Peder og jeg har gjort herinde gennem 2 år er smittet
af på det meste af usenet *GGG*

Hilsen
Tomas O.

Message has been deleted

Sophie Lee

> [...]

> undersøgelse viser at 76% af mænd i den vestlige verden synes
> silikonebryster er ulækkert. Den stod i Politkken en søndag for

Ville de her 76% måske afvise en pige fordi hun har fået silikonebryster? Og
ville de kunne se forskel, hvis kirugen var særdeles god til at lave
bryster, som de ligner "den ægte vare"?

Sophie Lee

Sabina Hertzum <sab...@worldonline.dk> wrote in message

> min definition af en kvinde er irelevant i denne sammenhæng.....

I hvilken sammenhæng? Jeg var bare nysgerrig om hvordan du betegner en
kvinde.

> inde føler sig kvindelig og feminin så er man IMO kvinde... det er ikke op
> til mig at afgøre om andre kvinder er kvinder eller ej....

Nåh nej, jeg ville bare høre din mening.

Sophie Lee

> [...]

> voksen. Når man ikke længere føler at der passer at omtale sig selv som en

Jeg bruger da ord, som "skole" og "lærer" for at beskrive om hvor jeg læser,
hvilket er en højere uddannelsesinstitut, og min professor, men det er jo
ikke fordi jeg stadigvæk "føler", som en gymnasieselev; jeg bruger
udtrykkene ubevidst. Det samme med "pige", selvom jeg føler på borderlinen
af at være gammel og ung.

Sophie Lee

> [...]
> dette, hvorfor ikke lære vores unger at være bevidste? Tænk på alt
> det lort vi kan spare de for at falde på røven for.

Det ved jeg ikke...det er i hvert fald ikke noget jeg kan forholde mig
til...jeg har brugt en stor del af min teenager tid på at tænke... :-(

Sabina Hertzum

> [...]
> damebladene altså ER forskelligt fra det skønhedsideal der er i
> mandebladene. Du ved jeg hader silikone *G*

ja det er jo netop derfor jeg undrer mig*G*
men uanset at det er et andet skønhedsideal så gør det i min bog ikke noget
af det her bedre eller nemmere....

> Jeg siger ikke piger skal abbonere og læse de blade som en del af
> deres liv. Jeg siger bare at de bør kigge i de blade og blive
> orienteret.

om at der er flere skønhedsidealer de ikke kan leve op til??

> At være feminin har INTET at gøre med store bryster eller god røv!
> Det kommer indefra. Der findes for eksempel en del mege feminien
> bøsser.. de har da hverken bryster eller damerøv vel?

nej det ved jeg sku da godt*G* men det handler også om at føle sig feminin
og attraktiv..... det er der nogen kvinder der har brug for hjælp til... om
det er indlæg i bh'en eller operationer så er faktum at de gør det for at
føle sig bedre tilpas med det de nu engang har-....

> [...]
> os af trendsættere og blade og reklamebeuruaer. Frodi r du bevidt
> om det, er du ikke nem at påvirke ubevidst.

kan du provokere kan jeg sku også*G*
og sæfølig har du da ret... men i skolerne i dag bliver der jo netop
undervist i salgsmetoder.... og det hjælper ikke en fløjtende fis......

Sabina Hertzum

"Tomas O." <t...@gmx.net> wrote in message

> Tjah.. jeg har lige hørt om en pige/kvinde på 40 der fik lavet
> silikone bryster.

så kan du også være sikker på at det er noget hun har ønsket sig inderst
inde i MANGE år*S*

> [...]
> dette, hvorfor ikke lære vores unger at være bevidste? Tænk på alt
> det lort vi kan spare de for at falde på røven for.

jamen som jeg skriver i et andet indlæg.... de unger i dag _bliver_ gjort
opmærksomme på det.... jeg blev undervist i det i både folkeskolen og i
handelsskolen for 10 år siden..... men ikke desto mindre så påvirker det os
alligevel....
så jeg tror at uanset hvor meget vi prøver at lave om på det så vil der
altid være nogen der har mere magt end forældre og lærere.....

Sabina Hertzum

> Så er vi dybt uenige, for jeg mener at det er helt klart modebladene, som
> står for dagsordenen i modebranchen og ikke omvendt.

ja men det jeg siger er jo netop at en dråbe i havet ingen magt har....

lad os sige at et enkelt blad.... beslutter sig for at bruge rundere
modeller.... tror du selv på at et blad vil kunne sætte dagsordenen for en
hel branche??

det jeg siger er at det vil kræve en langt større sammenslutning at
gennemføre at der skal en anden modeltype på bordet..... feks 50% af alle
modebranchens blade....
hvis en sammenslutning satte sig ned og sagde "nu skal vi fandme have noget
kød på kroppen" så tor jeg du ville få ret..... men ike i de tilfælde hvor
det er et enkelt eller to blade der ønsker en anden type..... de må lade sig
nøje med det der er i udbud....

Sabina Hertzum

> I hvilken sammenhæng? Jeg var bare nysgerrig om hvordan du betegner en
> kvinde.

det forklarede jeg jo så også

> Nåh nej, jeg ville bare høre din mening.

:o))

Message has been deleted

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:

> ja det er jo netop derfor jeg undrer mig*G*
> men uanset at det er et andet skønhedsideal så gør det i min
> bog ikke noget af det her bedre eller nemmere....

Enig. Det er i realiteten slet ikke det, som det handler om, men
om at folk får en forskruet skønhedsideal ved at læne sig op at
den kulørte presse (dameblade/mandeblade)

[1]Den form for presse er der uanset om vi vil det eller ej. Det
handler vel reelt om at selv foretage nogen valg. Enten 'køber'
man det crap de lægger op tiller også forholder man sig kritisk
til det hvis man absolut vil læse den gang gylle. Livsstilsblade
BVADR hvor er min spand? Hvad med om man tænkte selv?

> om at der er flere skønhedsidealer de ikke kan leve op til??

Nej om at der er andre en dem de ser i deres egne blade. Der
findes endog sider på nettet med porno hvor modellerne er kodylt
fede damer, eller uhyggeligt tynde, eller ekstremt behårede, eller
whatever...

Læs [1] igen ;-)

> [...]
> der har brug for hjælp til... om det er indlæg i bh'en eller
> operationer så er faktum at de gør det for at føle sig bedre

og at læse om og lade sig påvirke af skønhedsidealer man ikke kan
leve op til får en til at føle sig feminin og bedre tilpas?

Øhh.. jeg gentager: dont read beautymagazines, they will only make
you feel ugly ;-)

> kan du provokere kan jeg sku også*G*
> og sæfølig har du da ret... men i skolerne i dag bliver der
> jo netop undervist i salgsmetoder.... og det hjælper ikke en
> fløjtende fis...... --

Det handler ikke om at undervise i salgsmetoder men i at undervise
folk i at være bevidste og om at lære dem at tænke selv1

Salgsmetoder er netop metoder man bruger til at udnytte folks
svagehder for at sælge varer.. CRAP siger jeg bare.

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

Me too :-) men det er bestemt ikke flertallet der bruger sit
intellekt som du og andre herinde.

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:

> "Tomas O." <t...@gmx.net> wrote in message

> så kan du også være sikker på at det er noget hun har ønsket
> sig inderst inde i MANGE år*S*

og hun fik mere selvtilid af de bryster (ja det er vores gamle
diskussion igen igen *GG*) Se mit svar til Sophie om selvtillid og
falske bryster.

> [...]
> alligevel.... så jeg tror at uanset hvor meget vi prøver at
> lave om på det så vil der altid være nogen der har mere magt

Ikke for mit vedkommende fordi problemet er netop at hvis man ikke
er bevidst reagerer man på samfundets input som en programmeret
robot og det ved jeg at jeg ikke falder for mere.

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

SNIP

> På hvilken måde?? ;)

Svare dig på mail da dte er ret så offtopic :-)

Hilsen
Tomas O.
FUT dk.snak.snik

Chokmah Rabias The d@g

On Tue, 5 Feb 2002 17:53:53 +0100, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<ped...@myrealbox.com> wrote:

Hi Peder :-)

>Øhh, hvad er der galt i at kigge på bryster, bagdele eller hvad man
>nu synes bedst om?

jamen der er det galt at man ikke er i fokus !- jeg forstår såre
enkelt ikke hvor i ens interesse kan være stor nok til at man gider at
kikke med lyst følse eller inspiration på en wildt fremmed kvinde -

jeg ser det som ... en fustrerene omvandring i tilværlsen... jeg tror
spørgsmålet man må stille sig selv er om man VIL den røw& de bryster
også gå efter dem .... men det andet tame lam fortsår jeg såre ikke...
jow måske med hård langt hård ( på kvinder ) som jeg så ofte før har
nævnt - det kan jeg da tildels godt beundre det er ikke personeligt -
men såre enkelt fordi jeg synets det er pænt ligesom et maleri af en
renesance maler.

men med mindre det sider på den Yberlige så er jeg sgu imun ... hvis
brysterne ikke var der ville man jo af gode grunde ikke se i og med de
ikke er der ... fraværdet af en hel røw ville måske nok være
opsigtvækkene om end jeg tviler på man kan leve sådan rent fysisk ?

jeg ved sgu ikke om det er mig der er sær - men ... sådan tror jeg
egentligt bare jeg er enten er tingene også er de der helt ellers så
er de der indrømmet men jeg er ikke med i det !

Nu statede jeg så den her tråd - som jo på sæt og vis nok udsprang af
den sammen forundring .... fordi det jo bare var sådan at hun havde
fåed en større røw ... så kan man jo så sige ville jeg have komentere
det hvis jeg viterligt ikke ser det : nej ... men min søster vi
diskutere ALT ( sårn da ) også er man jo opmærksom.

jeg tror lige de rhar kørt en identisk tråd om porno grafi ...som jeg
kommer til at tænke på og jeg kan da ikke udelukke at de enorme
mængder af porno som man jo ser ... i kisosker finder af sig selv som
barn og som voksen der kan man jo hente alt dte man vil af en hver
tænkelig slags og det har nok i et vist omfang gjort det lidt som
noget fremmede der kommer ude fra som et stimuli usensioalelt ....

Mv
Bo

Sabina Hertzum

> Jeg forstår da godt din mening, nemlig at de skal danne en kollektiv
gruppe
> for at kunne danne en større kræft i markedet. Jeg tvivler, dog, på at de
> ikke har en eller anden form for kollektivitet, en eller anden forening.
> Ejes de fleste blade i DK ikke i øvrigt af Egmont Gruppen?

det skal jeg ikke kunne sige... men nu er danmark jo desværre også bare en
lile dråbe i have..... så uanset at danskerne gerne så en anden type piger
så ville det ikke påvirke det generelle marked....
der skal vi virkelig ind og snakke med designerne og de helt store folk i
branchen......... og det foregår altså ikke i lille danmark.....

men hvis du feks har set modeljagten i tv i dag så ved du jo også at det er
en helt bestemt størrelse og type de går efter.... og tro mig... det er
ganske simpelt fordi de præsenterer tøjet bedre.... mere er der såmænd ikk
ei det..... har de så udstråling oven i så har de potientale til at blive
store:o)

Sabina Hertzum

> og hun fik mere selvtilid af de bryster (ja det er vores gamle
> diskussion igen igen *GG*) Se mit svar til Sophie om selvtillid og
> falske bryster.

vi kan jo diskutere dette til uendelighed.... det ændrer desværre ikke
rigtig noget i omverdenen:o))

> Ikke for mit vedkommende fordi problemet er netop at hvis man ikke
> er bevidst reagerer man på samfundets input som en programmeret
> robot og det ved jeg at jeg ikke falder for mere.

nej DU falder ikke for det.... det er sku da klart med din karisma :o)) der
er det unødvendigt for dig at holde øje i den retning*G*

Message has been deleted

Sabina Hertzum

> Egmont er kæmpestor.

i dansk målestok ja...
men ikke stor nok til at lave en bule i industrien.... tror du ikke hvis det
var tilfældet at det er så nemt at det så allerede var sket??

> Mener du de kan præsentere tøjet bedre fordi de har formen til det?

de har højden og drøjden til at fungere som "gine".... som jeg har sagt en
gang... der skal ikke tages individelle hensyn til deller og deslige....

Og hvis
> de har formen til det, er dette "kriterie" ikke et resultat af at du er
> blevet indoktrineret til at tro at denne krop/form er den ideelle?

jeg synes personligt ikke det er den ideelle.... hvor du har den ide fra ved
jeg ikke.... men modebranchen bruger nu engang den type piger.... og de gør
det konsekvent..... det er jo ikke bare en "modedille" der er ansvarlig
her.....

Er du så
> ikke blevet påvirket af modebranchens sygelig trang til at lave tøj til
høj,
> skelett tynde kvinder?

nej det er jeg ikke... dels fordi jeg ikke køber det tøj de viser i
modebladende og dels fordi jeg ikke selv synes det tøj er fedt.....
personligt handler jeg tøj i tippy og only og den slags butikker... og tro
det eller ej... de fører faktisk mærker der passer mig rimeligt.....

Hvorfor kan en på 165 måske ikke også præsentere
> tøjet lige så godt?

dont ask me..... spørg en modefotograf..... der er jo en årsag til
alting....

Skal man ikke bare tage billeder fra en anden vinkel, så
> ser hun straks højere ud?

det kunne man sikkert men hun ville ikke kunne passe det tøj som hun får på
jo...... det er der humlen ligger.... de er så vant til at de piger er 170
cm høje og vejer omkring 50 kg så det tøj der er til fotosessions er tøj til
den type piger.....

Eller en med et par ekstra kiloer man jo også
> smide i bestemte tøj stil og tage billedet fra en eller anden smart
vinkel?

igen der må du snakke med en fotograf..... men helt ærligt så føler jeg det
er en smule naivt at tro at selv noget "stort" som egmont vil have nogen
indflydelse på den generelle modeverden..... som jeg har sagt før så skal
man ind og snakke med designerne i london og paris.....

> Jeg synes også jeg præsenterer mit tøj godt, men jeg er i hvert fald
milevis
> langt væk fra "idealet" :)

jamen det er jeg da slet ikke i tvivl om at du gør..... men om en fotograf
ville mene det samme skal jeg ikke kunne sige.....
men det handler jo også om at det er _dit_ tøj... hvor modellerne skal kunne
være i hvilket som helst tøj med det samme og uden de store
forandringer..... og det kan hverken du eller jeg sige os fri for er
nødvendigt for at det sidder ordentligt.....

Message has been deleted

Chokmah Rabias The d@g

On Tue, 5 Feb 2002 21:30:13 +0100, "Sophie Lee"
<sole...@student.cbs.dk> wrote:

>Ville de her 76% måske afvise en pige fordi hun har fået silikonebryster? Og
>ville de kunne se forskel, hvis kirugen var særdeles god til at lave
>bryster, som de ligner "den ægte vare"?

jamen hvis bejleren går ind på det kreterie at det er atributerne på
den udkårne der er den udslags gørende faktor for hans dragning så har
han jo ikke brug for ne kærste men ganske enkelt at komme over den
fase hvor hab bliver ammet af sin mor :-) slev om det med fordel kan
gøres uden silekone om det er muligt ved jeg ikke ?
Mv
Bo

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

Hvis de er så godt lavet, som du her lægger op til kan pigen jo
bare lyve om det og lade som ingenting, men hvordan mon det
påvirker deres langvarige forhold hvis han finder ud af af det en
dag hvor den ene puinkterer eller hun er blevet så gammel at
bryster bare ser helt forkert ud? Fedt at være sammen med e der
lyver? ;-)

Det eneste der stod i den artikel som var meget lille bitte var
det jeg citerede... intet andet... desværre...

Jeg ville nok afvise en sådan kvinde hvis hun fortalt emig det
fordi jeg selv personligt finder det frastødende (alser
silikonebryster [har prøvet]) jeg ville afvise hende ikke så meget
pga brysternes beskaffenhed som det faktum at i min bog lever hun
på e form for løgn og det at hun mener, det har været nødvendigt
for hende at få lavet bryster for at få selvtillid, fortæller mig
at så er hun bestemt IKKE noget for mig.

Hilsen
Tomas O.

Tomas O.

Sabina Hertzum skrev:

> "Tomas O." <t...@gmx.net> wrote in message

> vi kan jo diskutere dette til uendelighed.... det ændrer
> desværre ikke rigtig noget i omverdenen:o))

Jo lidt .. ellers gad jeg slet ikke debattere ;-)

Se det som om man smider en lille sten i et stort hav, selv den
lille sten laver ringe i vandet. ;-)

> nej DU falder ikke for det.... det er sku da klart med din
> karisma :o)) der er det unødvendigt for dig at holde øje i
> den retning*G* --

Tak for komplimenten :-)

Kærligst
Tomas

Tomas O.

Sophie Lee skrev:

SNIP

> [...]

> vinkel? Jeg synes også jeg præsenterer mit tøj godt, men jeg

> er i hvert fald milevis langt væk fra "idealet" :)

Well put lady.

Jeg synes det lyder som en dårlig undskyldning fra dårlige
'håndværkere' at de ikke kan få tøjet til at se godt ud på e pige
der er 160 høj og vejer 65 kilo.

Hilsen
Tomas O. som har set mange dejlige lækre (også uden tøj på *G*)
sild under 170 cm :-)

Sabina Hertzum

> Skandinavisk målestok.

[ironi on] uh... jamen det gør da virkelig en forskel..... skandinavien er
jo også verdens navle[ironi off]

> Sandheden er vel at de formentlige er ligeglade. Desuden har jeg ikke sagt
> noget om "nemheden".

du har måske ikke sagt noget men du antyder kraftigt nok.....

> Mener _du_ de kan præsentere tøjet bedre end den almene kvinde? Jeg
spørger
> om dine meninger, ikke fotografen.

_jeg_ mener at designerne mener at deres modeller præsenterer _deres_ tøj
bedre.....
normalt kiggger jeg personligt slet ikke på modeller når jeg handler
tøj..... ganske simpelt af samme årsag som tomas nævner....

> Hvad for en ide? Jeg ekstrapolerer blot fra den første "assumption",
nemlig
> om du mener de her tynde modeller præsenterer tøjet bedre end den
> almindelige kvinde?

du skrev : du er blevet indoktrineret til at tro at denne krop/form er den
ideelle?
hvilket jeg tager som om du mener jeg personligt er blevet indoktrineret....
det handler om at debattere her.... bare fordi jeg ikke personligt mener at
det bør være sådan så kanjeg jo godt argumentere for at det _er_ sådan..

> Igen...jeg extrapolerer bare...det hentyder ikke til at du hverken er enig
> eller uenig med mig...

you could have fool'd me...... næste gang ville en smiely være
passende......

> H&Ms modeller er vel de tynde skide vi klager om ;) Og, ja, jeg køber også
> tøj hos Only. ^_~

nu ved jeg tilfældigvis at H&M seneste model var bridget fonda..... og hun
har da ikke modelmål efter gængs forstand..... omend hun er en slank
pige....

Sabina Hertzum

> [...]
> til det hvis man absolut vil læse den gang gylle. Livsstilsblade
> BVADR hvor er min spand? Hvad med om man tænkte selv?

det er jo ren og skær underholdning.... det kan vi også diskutere længe...
personligt foretrækker jeg som sagt ude og hjemme, de har lidt af hvert og
gør ikke alverden i at fremhæve alt for slanke piger... tværtimod...

> [...]
> findes endog sider på nettet med porno hvor modellerne er kodylt
> fede damer, eller uhyggeligt tynde, eller ekstremt behårede, eller

jamen hvorfor SKAL det være ekstremer de skal kigge på??
er det ikke bedre at de lærer at kigge sig om i skolen eller hjemme eller
til familiefesten....

> [...]
> leve op til får en til at føle sig feminin og bedre tilpas?
>
> Øhh.. jeg gentager: dont read beautymagazines, they will only make

ok nu tager jeg lige udgangspunkt i min egen situation.... jeg føler mig
faktisk ikke grim ved at læse bladene... jeg føler mig grim ved at se tv og
reklamer på tv og bare af at gå på gaden.....
mange af bladende i dag kommer også med små fif til hvordan man får det look
man søger....

> Det handler ikke om at undervise i salgsmetoder men i at undervise
> folk i at være bevidste og om at lære dem at tænke selv1

og det tror du er muligt at gøre ved _hele_ danmarks flok unge mennesker??
;o)

> Salgsmetoder er netop metoder man bruger til at udnytte folks
> svagehder for at sælge varer.. CRAP siger jeg bare.

jamen jeg giver dig jo helt ret..... det er jo nøjagtig det samme de gør nor
de placerer slikket lige foran kassen i supermarkeder så nå mor og far står
der med ungerne i ulvetimen så er det nemt lige at gribe en pose og få
ro....

Henning

"Sabina Hertzum" <sab...@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hej Sabina :-)

> uanset hvordan du vender og drejer den så vil bladene ikke vise det mænd
> reelt kan lide... men altid et idealbillede.... og hvad hjælper det så?

Jeg giver dig fuldstændig ret!
de omhandlende "mande-blade" Viser fantasibilleder,
ikke mennesker af "kød og blod" (som folk nu engang
er flest)

MVH
Henning

It is loading more messages.