Lyt til DR P5 uden DAB-radio og Internet

Åge Halldorsson

Danmarks Radio Program 5 kan fra i fredags høres uden DAB-radio og internet.

Der sendes nu også over satellit. Det foregår via THOR-satellitten på 1 grad
vest. Der kan yderligere høres P1, P2, P3 og P4

Hilsen Åge

Message has been deleted

Åge Halldorsson

"Per H" <masu@invalid> skrev i meddelelsen

> på hvilken frekvens

> Mvh
>
> per

11.403 vertikal tc p13

DR P5 (606 - 651 D)
DR P4 (607 - 652 D)
DR P3 (608 - 653 D)
DR P2 (613 - 668 D)
DR P1 (614 - 672 D)

Hvad alle de tal betyder ved jeg ikke.

Lav en søgning på Thor 1 vest, så kommer radiostationerne jo selv ind

Hilsen Åge

frank

> 11.403 vertikal tc p13
>
> DR P5 (606 - 651 D)
> DR P4 (607 - 652 D)
> DR P3 (608 - 653 D)
> DR P2 (613 - 668 D)
> DR P1 (614 - 672 D)
>
> Hvad alle de tal betyder ved jeg ikke.
>
> Lav en søgning på Thor 1 vest, så kommer radiostationerne jo selv ind
>
> Hilsen Åge

Hej Åge. Har lavet en søgning på frekvensen 11.403 men får ingen DR P5. Jeg
får alle de andre P1 ... osv, men ingen P5! (har søgt 11.403, vertikalt,
24500 og 7/8) uden resultat.

Sender P5 stadig ?? og hvor har du dine info fra ??

v.h. Frank.

ps. har også søgt på 12418, vertikalt, 28000 og 7/8 som sender til
sydeuropa, med samme negative resultat. Får også her P1... osv., men ingen
P5!

Åge Halldorsson

"frank" <fran...@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Åge. Har lavet en søgning på frekvensen 11.403 men får ingen DR P5.
> Jeg får alle de andre P1 ... osv, men ingen P5! (har søgt 11.403,
> vertikalt, 24500 og 7/8) uden resultat.

Den er den som står under navnet "DR Klassisk" på
stations-identifikations-skiltet. De har bare ikke fået ændret skiltet
endnu.

DR P5 har simpelthen overtaget "DR Klassisk" frekvens, fordi den nu er
lukket. Prøv at skøjte dem igennem igen - og lyt så på "DR Klassisk". Det er
"P5".

Du skulle gerne kunne finde den. Den er endda to steder. Også som "DR P5
SydEuropa", på samme frekvens.

Lykkedes det nu?

Hilsen Åge

Message has been deleted

frank

meddelelsen news:4eb6f7fc$0$278$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
Fint Åge og tak. Jeg undrede mig godt nok over at DR klassisk spillede et
nummer med Kim Larsen - men tænkte nåh ja, Kim Larsen er jo en slags
klassisk i danmark. Så jeg har den, tak igen.

v.h. Frank

Åge Halldorsson

> Det var mig der ikke kunne læse. Troede det var på FM båndet det
> kunne høres.
>
> sku en underlig måde de har opdelt dte på. Noget høres på den ene
> måde, og noget andet på den anden, eller tredje måde. :-(
> --
>
> Mvh
>
> per

Der er ved at være en del platforme ja.

---FM---
(P1/P2, P3, P4, Radio 24syv og Nova Fm + Kommercielle radioer)
---DAB---
(P1, P2, P3, P5, P6, P7, P8, DR Mama, DR Ramasjang, DR Nyheder, Radio 24syv,
Nova Fm, The Voice og Pop Fm)
---SATTELIT---
(P1, P2, P3, P4 og P5)
---INTERNET---
(P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7, P8, DR Mama, DR Ramasjang, DR Nyheder, Radio
24syv, Nova Fm, The Voice og Pop Fm + al muligt andet)

Hilsen Åge

Leif Neland

meddelelse news:4eb70347$0$289$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> (P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7, P8, DR Mama, DR Ramasjang, DR Nyheder, Radio
> 24syv, Nova Fm, The Voice og Pop Fm + al muligt andet)

Så mangler vi bare at de også sendte på DVB-T :-)

Åge Halldorsson

"Leif Neland" <le...@neland.dk> skrev i meddelelsen

> S� mangler vi bare at de ogs� sendte p� DVB-T :-)

Det g�r de faktisk i Norge, alts� b�de dab og dvb-t

Hilsen �ge

Martin [TMM]

Hej (T)åge
On 07-11-2011 15:50, Åge Halldorsson wrote:
> Det gør de faktisk i Norge, altså både dab og dvb-t

Jeg tvivler på at DR sender på DVB-T i Norge. :)

Mvh
Martin

Åge Halldorsson

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i meddelelsen
HAHA HAHAHAHA HAHA'

HAHAHAHAH.

Ham der Margrin er sjov

Hilsen Åge

Allan Krautwald

"Martin [TMM]" <tmm@-CUT-turutter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tvivler på at DR sender på DVB-T i Norge. :)
>
> Mvh
> Martin

Det må de så i gang med :-)
I øvrigt til de der måtte have You See kabel. De smider alle DRs
radiokanaler på senere på måneden, således man kan modtage dem på en
almindelig FM modtager.

Niels U. Kristiansen

to Leif Neland
Den 07-11-2011 10:56, Leif Neland skrev:
> Så mangler vi bare at de også sendte på DVB-T :-)

Ja! Helt enig og et meget rimeligt krav.

Jeg mener at have læst et eller andet sted på DR, at de "af
ophavsretslige grunde" koder deres programmer på satellitten. Er de
kodet på Thor1?

mvh
Niels