Dagens tekst for mig matt 5.21-25

Ole Madsen

Jeg har valgt at bringe teksten i kontekst, for sidste halvdel siger
også noget som er værd at lægge mærke til.

der står

1 hvis nogen bliver vred på sin broder, skal vedkommende kendes skyldig
for domstolen

2 hvis nogen siger raka til sin broder, skal vedkommende kendes skyldig
af det store råd (det store råd har jeg før anskueligt gjort hvad
bibelen siger om)

3 hvis nogen siger tåbe, skal vedkommende dømmes til helvedes ild

det går så over i at man skal lade sig forlige med sin modpart, ELLERS
"så din modpart ikke overgiver dig til dommeren og dommeren igen til
fangevogteren, og du kastes i fængsel."

Altså har vi lov til at bringe vor sag imod vor modpart for Guds åsyn og
det store råd hvis folk ikke vil lade sig forlige, og derved overgive
sagen til dommeren.

Om vrede

21 I har hørt, at der er sagt til de gamle: ›Du må ikke begå drab,‹ og:
›Den, der begår drab, skal kendes skyldig af domstolen.‹* 22 Men jeg
siger jer: Enhver, som bliver vred på sin broder, skal kendes skyldig af
domstolen; den, der siger: Raka! til sin broder, skal kendes skyldig af
Det store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild.*
23 Når du derfor bringer din gave til alteret og dér kommer i tanker om,
at din broder har noget mod dig,* 24 så lad din gave blive ved alteret
og gå først hen og forlig dig med din broder; så kan du komme og bringe
din gave.* 25 Skynd dig at blive enig med din modpart, mens du er på vej
sammen med ham, så din modpart ikke overgiver dig til dommeren og
dommeren igen til fangevogteren, og du kastes i fængsel.* 26 Sandelig
siger jeg dig: Du slipper ikke ud derfra, før du har betalt den sidste
øre.*

Bibelen. Den hellige Skrifts kanoniske Bøger. (1992). (Mt 5:21–26). Det
Danske Bibelselskab.

Ole Madsen

Den 14-03-2016 kl. 10:04 skrev Ole Madsen:

> [...]
> øre.*
>

> Bibelen. Den hellige Skrifts kanoniske Bøger. (1992). (Mt 5:21–26). Det

jeg syntes at ESV lige skulle med, hvad angår skylden i forhold til det
at blive overgivet til det store råd, står der, "den der fornærmer....",
som er lidt anderledes end RAKA

Anger
21 “You have heard that it was said to those of old, ‘You shall not
murder; and whoever murders will be liable to judgment.’ 22 But I say to
you that everyone who is angry with his brother will be liable to
judgment; whoever insults his brother will be liable to the council; and
whoever says, ‘You fool!’ will be liable to the hell of fire. 23 So if
you are offering your gift at the altar and there remember that your
brother has something against you, 24 leave your gift there before the
altar and go. First be reconciled to your brother, and then come and
offer your gift. 25 Come to terms quickly with your accuser while you
are going with him to court, lest your accuser hand you over to the
judge, and the judge to the guard, and you be put in prison. 26 Truly, I
say to you, you will never get out until you have paid the last penny.

The Holy Bible: English Standard Version. (2001). (Mt 5:21–26). Wheaton:
Standard Bible Society.

Vidal

> [...]

> bibelen siger om)
>
> 3 hvis nogen siger tåbe, skal vedkommende dømmes til helvedes ild

Der er det pudsige ved den tekst, at jo mindre
forseelsen kan synes, jo større bliver straffen

E.D

Hvorfor er det pudsigt ? I forhold til retfærdiggørelsen er der da hverken
noget sjovt, uventet eller underligt i det forhold som Jesus underviser i.

--

E.Dalgas

Ole Madsen

vil du forklare hvad du mener?

E.D

At selv den mindste synd er en overtrædelse af Guds standard i Kristus, kan
jeg ikke se at der er noget pudsigt i. Retfærdiggørelsen er jo kyttet til
netop den erkendelse.

--

E.Dalgas

Ole Madsen

ok tak

Vidal

Den 14-03-2016 kl. 16:04 skrev E.D:
Straf udmåles normalt efter forseelsens grovhed.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Inden du bringer din offergave til alteret.....skal du forlige dig med
din bror.

Det drejer sig om folk tilsluttet Jødedommen, som tror på øje for øje,
tand for tand.

Jesus sætter en ny vinkel på begrebet "Forbrydelse og straf" på
baggrund af Moseloven, som snart skal forsvinde og erstattes af
Kristendommen.

Han flytter fokus fra rå forbrydelse og rå straf, som er Moselovens
vinkel, til motivationen, ophavet til forbrydelser.
Det flytter fokus fra gerningen til motivet.

Som mennesker, potentielle Kristne, skal vi til at se på "Hadet" som
afstedkommer forbrydelserne.

Det gør vi jo allerede! Vi taler om "Hate Crimes".

Det kunne være sjovt at se hvilke tanker i gør jer omkring Had-forbrydelser.

Moseloven beskæftiger sig om voldtægtsforbrydelser. Jesus henvender sig
til dens disciple og påpeger at den slags begynder med at man stirrer på
kvinden og begærer hende i sit hjerte.
Han prøver at få dem til at forstå at forbrydelsen begynder med motivet
og begæret.

De skal klargøres til en ny lov der begynder med motivet og begæret.
At Judeo-kristne så senere har lavet et nyt lov-misk-mask ud af "Jesu
foredrag" er så en anden, men beslægtet ting.

MvH
Jens

Vidal

Det nytter vel ikke at sige sådan noget til de
bibeltro?

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det står jo i Bibelen.;-)

MvH
Jens

E.D

Udsagnet om at Moseloven snart skal forsvinde og erstattes af
kristendommen, er uheldigt.

Matt 5

"v17 Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne.
Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. v18 Sandelig siger
jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en
eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket."

Note: Før alt er sket !

> [...]
> At Judeo-kristne så senere har lavet et nyt lov-misk-mask ud af "Jesu
> foredrag" er så en anden, men beslægtet ting.

Judeo-kristne er trods sin moderne betegnelse i fint selskab. Den katolske
kirke, de ortodokse og en del af de protestantiske kirker har alle et stort
medansvar for den teologi som mere eller mindre sætter en påstået
kristendom i israels sted. Læg dertil diverse kulter og sekter som også
hævder at have erstattet Israel. Resultatet af denne erstatsningsteologi
har således både ført til ufattelige forbrydelser mod menneskeheden, store
stagnerede kirke organisationer uden fortidens tag i befolkningerne og en
række selvstændige gruperinger som forsøger at optræde i kristen
forklædning, men som ledes af falske profeter.

Ikke underligt hvis udenforstående kigger på kristendommens udviklingen med
forundring og dyb skepsis.

--

E.Dalgas

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja i er mange der roder rundt på må og få. Men det skal vel ikke gå ud
over mig?

"Når tiden kommer vil jeg fremme det i hast". Sådan står der et sted.

Vejen til Gud er Jesus. Kun Jesus. Udelukkende Jesus. Hvordan kom
Moseloven så ind i billedet?

I har hørt at der er sagt til de gamle, øje for øje og tand for tand
(Moseloven lignes med "Oldævl"!) "Men jeg siger Jer, modstå ikke den der
er ond, gør godt imod jeres fjender, vend den anden kind til, bed for dem!"

De to principper tages ikke ind på linie! Det der er sagt til de gamle,
erstattes af det nye.

Det gamle skal ikke beholdes, for det nye er kommet. Nu er det nye
tider! Jesus-tider-Jesus befaling annullerer Moselovens befalinger.

Kristne skal se tingene på en anden måde end Jøderne. Moseloven er en
del af Jødernes historie, men ikke en del af kristendommens historie.

Her snubler samtlige kristne over en sætning de har fået galt i halsen .
At Jesus siger til Jøderne at han ikke er kommet for at nedbryde
Moseloven, med tillægget -før alt er fuldbragt.
Det Judeo-kristne tror er at det siger han henvendt til kristne som ikke
er blevet kristne endnu. Det er henvendt til jøder fra Den mosaiske tro.

"Jeg kommer ikke for at ødelægge jeres hellige Bog, jeg kommer for at
opfylde dens profetier"!

"Når profetierne er opfyldt så falder bladene ud af bogen og bliver til
visne blade. Når de bliver til muld kan et nyt kristent folk fremstå. I
stedet for en etnisk gruppe kan alle etniske grupper blive Kristi brud
og "Gifte sig med ham og de nye bud."

Herefter dør Jesus og opfylder Moseloven, som derefter ophører.

Men så kommer teologi-tosserne og ødelægger det hele!

I 311 brænder Kejser Diocletian i en hektisk kristenforfølgelse alle
eksisterende Ny testamenter og andre kristne skrifter.
" The Diocletianic Persecution (303–11), the empire's last, largest, and
bloodiest official persecution of Christianity, did not destroy the
empire's Christian community; indeed, after 324 Christianity became the
empire's preferred religion under its first Christian emperor, Constantine."

Så bliver der lavet nye NT da kristendommen kommer til magten igen under
Kejser Konstantin i 324.

I 325 indkalder han til et møde i "Nicea" i det nuværende "Tyrki". Her
samledes alle kristne som var interesserede i at fastlægge et skema for
den kristne tro.
Efter dette møde kom der gang i kopieringen af de kristne græske skrifter.

Men der havde indsneget sig en fejl. Eusebius af Caesarea, havde
allerede skrevet flere gode kristne bøger som rettesnor for kristne. Han
citerer sit eget gamle Ny testamente. 18 gange citerer han fra Matthæus
28:19;

I dag står der:
19 Går derfor hen og gører alle Folkeslagene til mine Disciple, idet I
døbe dem til Faderens og Sønnens og den Helligånds Navn, 20 og idet I
lære dem at holde alt det, som jeg har befalet eder. Og se, jeg er med
eder alle Dage indtil Verdens Ende."

Dette er Biblen på dansk (DN1933)
by Public Domain

Men i Eusebs ældre og mere autentiske udgave står der:
19 Gå derfor ud og gør alle folkeslagene til mine disciple idet i døber
dem i Mit Navn....

Jamen hvad sker der ved det??*Det betyder at folk bliver døbt ind i et
dilemma!*

Når de bliver døbt til "Faderen", så bliver de døbt ind i Moseloven! Øje
for øje og tand for tand!
Samtidig bliver de døbt til Sønnen:"Modstå ikke den som er ond, vend den
anden kind til!

Den skizofrene Judeo-Kristne er født! Han kan hade i den ene hånd og
elske i den anden!

Han skulle kun være døbt til Jesus! 100% elske! Kristne fordømte hadet.
Bare at hade,- uden at stene, gjorde folk til mordere!

Jamen hvem blev de så døbt til, de første kristne?? Se i Apostlenes
gerninger! Alle blev de døbt til Jesus i Jesu navn!

Ikke en eneste blev døbt i "Faderens, Sønnens og Helligåndens Navn"!
Ikke en eneste!

Eusebius kom til kirkemødet i Nikea med sin egen gamle Bibel hvor der
stod "Døbes i Jesu navn" Han var en gammel mand.

Når han efterfølgende citerede fra Mattheus 28:19, citerede han fra den
nye udgave! Han havde tilsluttet sig flertallet!;-(

Jamen hvodden' så med Faderen??!!

Lyt til Jesus:
Ingen kommer til Faderen uden ved mig!

Det Jødisk inspirerede forsøg på at komme til Faderen igennem Moses og
Moseloven er blevet gennemført men med skizofreni i Kristendommen til følge!

Jøderne er kun nævnt kort af Paulus. De får en chance til at modtage
Jesus når han kommer anden gang.

Jødetilbedelse er forkert! De korsfæstede Gud og fik Moseloven ind i
Kristendommen!

MvH
Jens

Bjarne Østergård

> " The Diocletianic Persecution (303-11), the empire's last, largest, and
Nu var det altså Jesus der blev korsfæstet og ikke Gud.
Hvordan kan du få dig selv til at tro på, at en person der har skabt universet og alt der er i det, skulle kunne korsfæstet af en flok mennesker.

Det er da virkelig for skørt..

Og ellers dokumentere dit indlæg jo tydeligt at treenighedslæren blev opfundet på det omtalte møde og derfor intet har med biblen at gøre.

Som du selv siger måtte de skrive bilerne om for at de kunne påstå læren om treenigheden.

Den er og bliver det rene nonsens og vås.

Men den er god til at skelne de falske fra de sande kristne.

Lyrik

Den 15/03/2016 kl. 22.38 skrev Bjarne Østergård:

> [...]
>
> Den er og bliver det rene nonsens og vås.
>
> Men den er god til at skelne de falske fra de sande kristne.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nu skal jeg vise dig noget som ingen har været opmærksom på indtil nu!

Ja, du forstår nok ikke så meget af konsekvensen af det jeg viser dig.
Men det jeg viser dig udsletter Jehovas Vidner og vel også Adventister
dybest set, m.v.!

Jeg viser dig et stykke af den ældste Papyrus med Johannes Evangeliet.
Jeg fandt den på nettet. Ikke ret stor, men stor nok til jeg kunne tyde
den. Den er fra 200 tallet. De første disciple kan have stået med den i
hånden. Den er unik! Papyrus overlever sjældent da siderne er banket ud
af vegetabile papyrusblade.

Den kaldes P66 og er mig bekendt ikke brugt til noget Bibelsk.

Jeg har taget den ned og klippet en vigtig linje ud og forstørret den.

Når de i den tidligste tid skrev Gud, så skrev de ikke hele ordet
"THEOS" Gud fik sit eget stempel, ligesom vi finder Kongenavne skrevet
som et slags stempel på gammel Ægyptisk.
Når man ser "Stemplet" så er det et helligt stempel som indikerer "Gud
Den Almægtige"
Senere forsvandt metoden i afskrivningerne.

I linien jeg har klippet ud af Johannes Evangeliet på Papyrus P66

Står:
"og GUD var Ordet"
KAI THEOS IN O LOGOS.

"GUD" er skrevet med "Stemplet for den Almægtige Gud" Så det
understreges i manuskriptet, at "Ordet" er "den Almægtige Gud selv".
"Jehovas Vidner" bliver sat skakmat i deres forsøg på at forklejne
Jesus, og kun gøre ham til "en gud" eller "Guddommelig"

Dette det tidligste manuskript afgør sagen!! "Jesus" er "Den Almægtige
Gud selv".

Jeg har indrammet "Stemplet på Den Almægtige med rødt.

Der er en topstreg og to bogstaver nedenunder.

Jeg tror i er de første i verden som får dets betydning at se:

http://lyrikfilm.dk/public/THEOS.pdf

Da det er .pdf, så kan i gøre det mindre eller større i jeres .pdf
reader, så i bedre kan se det.

MvH
Jens

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I skal da også se "Papyrus P66" og se hvor jeg har klippet sætningen ud:

http://lyrikfilm.dk/public/P66.gif

;-)))

Jens

Ole Madsen

På korset stod en indskrift på latin, græsk og hebræisk

på hebræisk hvis man tager forbogstaverne, stod der YHWH, det var derfor
farisæerne protesterede så meget som de gjorde, for de ville ikke at det
skulle stå Gud blev korsfæstet

E.D

Profeterne så det komme...

"Der skal komme dage, siger Herren, da jeg slutter en ny pagt med Israels
hus og med Judas hus, en pagt, der ikke er som den, jeg sluttede med deres
fædre, den dag jeg tog dem ved hånden og førte dem ud af Egypten. De brød
min pagt, skønt det var mig, der var deres herre, siger Herren. Men sådan
er den pagt, jeg vil slutte med Israels hus, når de dage kommer, siger
Herren: Jeg lægger min lov i deres indre og skriver den i deres hjerte. Jeg
vil være deres Gud, og de skal være mit folk. Jer.31,31-33."

> Det gamle skal ikke beholdes, for det nye er kommet. Nu er det nye
> tider! Jesus-tider-Jesus befaling annullerer Moselovens befalinger.

Det gamle er først slut når alt er sket. Jesus befaler ikke imod
Moselov...han forklare dens natur, dens rette brug og opfylder den, for at
indgå en ny pagt med Israel. Lovens bogstav står fast, men den nye pagt i
Jesu blod, virker både den troslydighed og den sindsforvandling som den
gamle pagt manglede. Israel venter stadig på sin nationale genfødsel.

> Kristne skal se tingene på en anden måde end Jøderne. Moseloven er en
> del af Jødernes historie, men ikke en del af kristendommens historie.

Det kristne skal forstå er at Israel som folk og nation, står i et
ubrydeligt forhold til Gud. At mennesker frelses personligt og udenom
Israel, er kun en imidlertidig tilstand.

> [...]
> Det Judeo-kristne tror er at det siger han henvendt til kristne som ikke
> er blevet kristne endnu. Det er henvendt til jøder fra Den mosaiske tro.

At nogle fortolker noget til ukendelighed er ikke et brugbart argument.

> [...]
>
> Herefter dør Jesus og opfylder Moseloven, som derefter ophører.
>
> Men så kommer teologi-tosserne og ødelægger det hele!

Derfor er det også helt afgørende at vi selv læser skrifterne og på
skrifternes grundlag, selv undersøger holdbarheden i de opfattelser og
teologier vi tror på.
Problemet er ikke sakramentale spidsfindigheder, som kun er symptoner på
sygdommen. Problemet er den udbredte misforståelse at Israel og det jødiske
folk mistede sin udvælgelse da Jesus blev forkastet af den jødiske elite i
hans samtid og at loven og profterne derfor åndeliggøres og gradbøjes efter
behov i alle mulige og umulige sammenhænge.

--

E.Dalgas

Vidal

Den 15-03-2016 kl. 18:00 skrev Lyrik:

> idet I døbe dem til Faderens og Sønnens og den Helligånds Navn,

Endelig ikke *til* , men *i*

idet I døber dem *i* Faderens og Sønnens og den Helligånds Navn,

Vidal

Nu må du ikke får Bjarnes hoved til at eksplodere. :-)

Andreas Falck

> [...]
>
> Den er og bliver det rene nonsens og vås.
>
> Men den er god til at skelne de falske fra de sande kristne.

Lyrik vil blot have lov til at leve i synd i fred og ro.
Han mener ikke at syndsbekendelse er noget der gælder for ham.
Han forventer at blive frelst midt i sine syndige handlinger.
Han ønsker ikke at blive frelst FRA synd - selv om det er hvad Bibelen
fortæller.
Men nu accepterer han jo heller ikke Bibelen som havende nogen gyldighed
for kristne.
Andreas Falck
http://solascriptura.dk/
*Nu også med video-klip*

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har bare indsat teksten fra DN 1933, som ligger i Public Domain. Den
gang var det åbenbart OK med "til"

Men teksten eksisterer ikke i virkeligheden. For Jesus sagde noget
andet, nemlig "idet i døber dem i mit navn". Med opbakning i Apostlenes
gerninger, hvor man ser at alle blev døbt i "Jesu Navn", og ikke i
Fadere..Sønnen..o.s.v.
Vi burde skyndsomst ændre teksten til det Jesus sagde i virkeligheden, i
stedet.
Især for at forhindre at kristne bliver knyttet til Faderen igennem
Moses, og dermed til Moseloven.

Treenigheden blev først endelig formuleret i 325 AD ved Kirkemødet i
Nicea, derfor kan Jesus jo ikke have formuleret den da han levede.
Han kan simpelt hen ikke have sagt det. Det er en umulighed.

Hvorfor aksepterer alle kirkerne og Jehovas Vidner "Idet i døber dem i
Faderen og Sønnens og Helligåndens navn??
Teksten er jo som sagt en umulighed.
Og spor af den oprindelige tekst i Eusebius af Kæsareas citater,
åbenbarer jo den sande tekst fra den tekst han sidder med.

Det at Jesus kun talte, men ikke skrev, giver os et fantastisk indblik i
de fejl som fremkom.

Han profeterede jo om at "Når jeg kommer igen, mon jeg da finder troen
på Jorden?"

Det kan jo snart blive vanskeligt, når alle kristne hellere vil have
Moseloven og være Judeo-Kristne..

MvH
Jens

Lyrik

Den 16-03-2016 kl. 12:18 skrev Andreas Falck:>> Den tirsdag den 15.

> [...]
> fortæller.
> Men nu accepterer han jo heller ikke Bibelen som havende nogen gyldighed
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg er glad for at synden ikke mere er en anklage.

Du har jo derimod valgt at blive døbt til overholdelse af Moseloven, som
du en passant sagt ikke overholder.

Når du nu har det bedste fra to verdener, så fortæl lige om du ønsker
øje for øje, tand for tand, eller laver puha på Moseloven og foretrækker
tilgiv din fjende og bed for ham?

Du kan jo ikke blæse og have mel i munden samtidig.

Så hvilken lov skal slettes?

MvH
Jens

E.D

Treenighedslæren er en helt central doktrin for den kristne tro og er
blevet forsvaret lige siden de første kristne begyndte at formulere den.
Matt 28,19 er ligeledes bekræftiget og kilderne i det forsvar har eksempler
dateret tidligere end Eusebius. Desuden vil jeg sige at når de største
kristne personligheder som reformationen bragte, alle troede på
treenigheden, er det i sig selv et bevis for lærens validitet. Det er fair
nok hvis man ikke forstår læren om treenigheden, men at kalde den for falsk
er alvorligt og bringer anklageren på kollisionskurs med en bibelsk
funderet doktrin som kristendommen betragter for afgørende for troen.

Dokumenterende eksempler her :

Didache
http://www.paracletepress.com/didache.html

7:1 Concerning baptism, you should baptize this way: After first explaining
all things, baptize in the name of the Father, and of the Son, and of the
Holy Spirit, in flowing water.

Didaké – Didache, De tolv apostles Lære, dets fuldstændige titel er
Herrens lære formidlet af de tolv apostle til hedningefolkene – er et
oldkirkeligt skrift, der stammer fra perioden år 100 til 150

Kilde:
https://da.wikipedia.org/wiki/Didak%C3%A9

/

Tertullian, (ca. 160-225 e.Kr.)

"After His resurrection He promises in a pledge to His disciples that He
will send them the promise of His Father; and lastly, He commands them to
baptize into the Father and the Son and the Holy Ghost, not into a
unipersonal God"

Kilde :
http://www.sacred-texts.com/chr/ecf/003/0030673.htm

/

Textus Receptus

Matt.28,19 : Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in
the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

Kilde :
http://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/Greek_Index.htm

--

E.Dalgas

Lyrik

Den 16/03/2016 kl. 10.10 skrev E.D:

> [...]
> hans samtid og at loven og profterne derfor åndeliggøres og gradbøjes efter
> behov i alle mulige og umulige sammenhænge.
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du ar intet med Moseloven at gøre.

Jøderne dræbte Jesus og fik omgående en Holocaust så det sang i hele
kernehuset!
I år 70 AD. omringede Titus' legioner Jerusalem og opkastede en
palisademur rundt om den.

Der var borgerkrig, folk sultede og kvinder slagtede og åd deres børn af
sult! Templet blev brændt ned til grunden og byen blev udslettet.

Kun kristne jøder overlevede.

Straffen over Jerusalem og dem der forkastede Jesus var profeteret af
Jesus selv.

Jens

Lyrik

Den 16/03/2016 kl. 10.48 skrev Vidal:

> Nu må du ikke får Bjarnes hoved til at eksplodere. :-)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Han skal jo have nogle oplevelser!;-)

MvH
Jens

Bjarne Østergård

Jeres omsorg for mit hovede og dets velbefindende glæder mig.

Hvis man ikke lige vidste bedre, kunne man tro at i var kristen mennesker.

Bjarne Østergård

> [...]
>
> Matt.28,19 : Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in
> the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

Blot fordi der er mange der tror på en løgn, bliver den jo ikke til sandhed af.

Fortæl mig så hvem Jesus talte om, når han talte om sin fader i himlen?

Denne fader som i påstår er Jesus selv, talte til Jesus flere gange medens andre hørte det.

Jesus talte til sin fader og han bad til sin fader.

Jesus fortalte at endens time kendte ingen ikke engang Jesus selv, men kun den Aller højeste, nemlig Gud Jesusses far.

Jesus siger at han ikke gør sin egen vilje, men kun hans vilje som har sendt ham.

Alle disse vidnesbyrd og der er mange flere i biblen viser jo med al tydelighed at Jesus ikke er den almægtige Gud, men hans søn.

At i ikke kan indse dette, kan jo kun skyldes at nogen overnaturlige kræfter blokerer for noget i jeres hjerner.

Og det fortæller biblen os jo også om.

Når i nu ved alt dette, hvorfor går i så ikke igang med at undersøge biblen uden alle de fordomme i har arvet fra alle disse falske profeter,

Lyrik

Den 16/03/2016 kl. 20.37 skrev Bjarne Østergård:

> [...]
>
> Når i nu ved alt dette, hvorfor går i så ikke igang med at undersøge biblen uden alle de fordomme i har arvet fra alle disse falske profeter,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jesus er Den almægtige Gud. Det har jeg jo lige vist dig i Bibelen.Vil
du se det igen?:
http://lyrikfilm.dk/public/THEOS.pdf

Glemmer du det hele efter 5 minutter? Du opfordrer til at læse Bibelen.
Så finder jeg den ældste og mest autentiske tekst og viser dig den, og
så vil du se i Bibelen igen.

Hvad skal man dog stille op med dig?

Du er vel klar over at når Bibelen siger at Jesus er GUD, så stoppede
Jehovas Vidner med at eksistere i går, da jeg viste dig det for første gang!

Jamen deres hovedkvarter ligger jo stadig i Brooklyn. Men der er ikke
nogen indeni der ved noget om Bibelen!
Det er et hjernetomt hus! En hul skal.

Et lille knips! og stenene rasler ned fra det "Tomme hus"!

Det er ikke Bibelen der er sandheden. Det er Jesus. Og det står i
Bibelen så du må tro på det!

Johannes Evangeliet kapitel 14;
" v6 Jesus sagde til ham: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen
kommer til Faderen uden ved mig. v7 Kender I mig, vil I også kende min
fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.«"

Så hvis du søger Sandheden, så må du søge Jesus. Ikke Jehova. Jehova har
overgivet al Gudelig kontakt til at foregå gennem hans Søn.
Han nægter at have noget at gøre ved dem der vil ignorere Sønnen!

"Ingen kommer til Faderen uden ved mig"! Prøv at give det en lavpandet
forståelse. En kontant forståelse. Ingen kommer til Faderen, uden VED MIG!!
Så forsøg på at kravle igennem siderne på en gammel Bibel ned til Moses
og råbe:" Her er jeg"! Bjarne! Lad mig være med til at stene alle
øgleungerne som ikke er kristne"!
Så svarer Moses:" Min lov er kun for Israels forsamling! Selv som 3.
generations jøde kommer du ikke ind"!

Vi slår op i Salme 147;

"19 Han kundgør sit Ord for Jakob, sine Vedtægter og Lovbud for Israel.
20 Så gjorde han ikke mod andre Folk, dem kundgør han ingen Lovbud.
Halleluja!"

Ingen Moselov til dig dansker! Tilbage Bjarne! Til Jesus "Ingen kommer
til Faderen uden ved mig"! Er din pande skrumpet nok? Er du blevet en
Neanderthaler? Så forstå det dog Bjarne. Du bliver fodret med det du vil
fodres med, nemlig Bibelen! Så æd den dog!
Se om det hjælper når du er mæt af dens papir!
Kom til Jesusbarnet lille Bjarne, lille Bjarnebarn.

Vejen til Gud, Sandheden om Gud; Det evige liv venter på at du tager
imod som et lille barn.

Koooo..m! Kooo...m!

MvH
Jens

Vidal

Den 16-03-2016 kl. 21:45 skrev Lyrik:

> Hvad skal man dog stille op med dig?

:-)

Bjarne Østergård

Du er virkelig blind eller blokeret og det enda total blokeret for at kan se det du selv skriver.

De skal se og se men ikke indse.
Det passer virkelig på dig, men det kan du heldigvis så heller ikke forstå eller se.

Og al din snak om jehovas vidner forstår jeg ikke, det kommer da ikke sagen ved hvor deres hovedkontor ligger.

Ingen kommer til min far undtagen via mig.
Og straks er manden sin egen far.

Det er jo det rene goddag mand økseskaft.

Nå men når du ikke vil se det kan ingen hver så hjælpe dig.

Man kan trække hesten til truget, men man kan jo ikke tvinge den til at drikke.

Nu har jeg flere gange trukket dig til truget og vist dig vandet, nu er det op til dig selv om du vil drikke af visdommens vand eller ikke.

E.D

On Wed, 16 Mar 2016 19:29:19 +0100, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Du ar intet med Moseloven at gøre.

Det hævder jeg heller ikke at jeg har. Men loven er i jødisk forstand ikke
bare krav til gudsdyrkelse og livsførelse, den er en lære som er knyttet
til israels historie og så længe profetierne om israels genfødsel ikke er
opfyldt, vil loven være en del af det evangelium som skal forløse Israel.
Det konkrete evangelium om Guds Rige, som Jesus personligt forkyndte,
indeholder universielle perspektiver og det har kristne ingen ret til at
omfortolke eller åndeliggøre.

> [...]
>
> Kun kristne jøder overlevede.
>
> Straffen over Jerusalem og dem der forkastede Jesus var profeteret af

Israels nationale genfødsel og er også profeteret. På trods af
forfølgelserne og alle trængslerne er Israel tilbage i løfteslandet.

/

Ez, kap 39 : v25 Derfor siger Gud Herren: Nu vil jeg vende Jakobs skæbne
og vise barmhjertighed mod hele Israels hus; jeg brænder af nidkærhed for
mit hellige navn. v26 Deres skændsel og al den troløshed, de viste mig,
skal de glemme, når de igen bor trygt i deres eget land, og ingen jager dem
bort. v27 Når jeg lader dem vende tilbage fra folkene og samler dem fra
deres fjenders lande, vil jeg vise min hellighed på dem for øjnene af de
mange folkeslag. v28 Så skal de forstå, at jeg er Herren deres Gud, når
jeg efter at have ført dem bort til folkene samler dem i deres land uden at
efterlade nogen af dem derude. v29 Jeg vil aldrig mere skjule mit ansigt
for dem, for jeg udgyder min ånd over Israels hus, siger Gud Herren.

--

E.Dalgas

Lyrik

Den 17-03-2016 kl. 07:44 skrev E.D:

> [...]
> efterlade nogen af dem derude. v29 Jeg vil aldrig mere skjule mit ansigt
> for dem, for jeg udgyder min ånd over Israels hus, siger Gud Herren.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De fleste af Jøderne i Israel er Ateister!
Her hjemme var fordelingen:
6.800 Ateister
200 medlemmer af Mosaisk trossamfund.

Det matcher sikkert fordelingen i Israel.

Gå ind og se "Corey Gil-Shusters" videoer taget i Israel. Du vil se et
ægte multikulturelt samfund. Et demokrati hvor der er Arabere i
regeringen, ligesom vi har en Naser Khader og andre udenlandske borgere
i vores Folketing.

De religiøse fylder ikke ret meget. Nærmest nogle få freaks.

De religiøse afviser staten Israel! Ja du har hørt rigtigt. Hvorfor?
Fordi det ikke er Gud der har ført dem tilbage.
De allierede sig faktisk med Ahmadinejad og hans agenda om at udslette
Israel! Det er på video på Youtube, hvor de hylder ham.

For når multikultistaten Israel var udslettet, så kunne Gud give og føre
dem tilbage og give dem landet!;-)

Gud skal omvende Israel til tro. Så kan de tage imod Jesus når han
kommer igen og redder dem.

Men som de står nu er det en ugudelig multikulturel befolkning, hvor du
ikke har noget at gøre.

Paulus siger at befrieren kommer fra Jakob og fjerner ugudelighed fra
Israel!

Det er dig der ER omvendt og har taget imod Jesus som er Guds Israel.
Det er dem der skal følge dig, ikke dig der skal følge dem.
De er ikke nået dit niveau. Deres niveau er et hedningeniveau der venter
omvendelse. Det behøver du ikke gå så højt op i.
Din opgave er at støtte at der er noget land, Israel som Jesus kan vende
tilbage i.
Men mon ikke Jesus selv sørger for det?;-) Uden Jesus som deres Messias
kommer de ingen vegne.

Kunne du forestille dig at de byggede et Tempel og ofrede tusinder af
okser så blodet flød ned af gaderne? Den tid er passé!
Det kan ikke lade sig gøre, fordi stamtavlerne som skal udpege Levitter
til tempeltjeneste og Kehatitter til at bære Pagtens ark som ikke findes
mere, er brændt og destrueret.
Templet kan ikke gendannes i funktion.

Og det skal det heller ikke! For Jesus forudsagde at der kom en tid hvor
Gud skulle tilbedes i Ånd og Sandhed. Ikke på noget bjerg eller i noget
Tempel.
Det er den tid vi har nu.

MvH
Jens

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Af deres frugter skal du kende dem.;-)

Jens

Thomas Corell

Bjarne Østergård wrote:

> Blot fordi der er mange der tror på en løgn, bliver den jo ikke til
> sandhed af.

Hvordan opnår du vished om, at det du tror på ikke er en løgn ?

--
If everyone is thinking alike, then no one is thinking

Lyrik

Den 17-03-2016 kl. 13:32 skrev Thomas Corell:

> Hvordan opnår du vished om, at det du tror på ikke er en løgn ?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jamen det er jo så tydeligt- Han tror at han er den eneste rettroende på
denne jord og at alle andre er fordømt.

Hans Gud er "Bibelen" hvor han tror at al sandhed er koncentreret.

Jesus kender han ikke noget til.

MvH
Jens

E.D

On Thu, 17 Mar 2016 11:19:30 +0100, Lyrik wrote:

> [...]
> 6.800 Ateister
> 200 medlemmer af Mosaisk trossamfund.
>
> Det matcher sikkert fordelingen i Israel.

Slet ikke. På spørgsmålet om Gud findes, svare kun 13% katagorisk nej og
63% ja. Godt nok en lidt ældre måling fra 90erne, men læs selv om dens
nutidige relevans her:

How Religious are Israeli Jews?
http://www.jcpa.org/dje/articles2/howrelisr.htm

> [...]
> i vores Folketing.
>
> De religiøse fylder ikke ret meget. Nærmest nogle få freaks.

Det passer ikke. Billedet er langt mere nuanceret og er desuden
fuldstændigt underordnet en argumentation udfra profeterne. Frafaldet kan
være nok så stort, men de messianske jøder vokser i antal og repræsentere
på den måde en rest af rettroende i folket. Tal på helt op til 15000-
20.000 messianske jøder er nævnt og det er i selve Israel.

> De religiøse afviser staten Israel! Ja du har hørt rigtigt. Hvorfor?
> Fordi det ikke er Gud der har ført dem tilbage.

Ja, de samme som afviser at Jesus skulle være deres Messias. Hvad vil du
bruge det til ? Du lytter til de ortodokse frem for Bibelen ? Lader dem
tolke den for dig ?

> [...]
> ikke har noget at gøre.
>
> Paulus siger at befrieren kommer fra Jakob og fjerner ugudelighed fra

Igen, jeg forholder mig til bibelsk profeti, ikke til de ultraortodokse.

> [...]
> tilbage i.
> Men mon ikke Jesus selv sørger for det?;-) Uden Jesus som deres Messias

Den indstilling giver troende valget mellem Bibelen som troens rettesnor,
eller forskellige kirkelige traditioner, opfattelser og teologi. Jeg vælger
Bibelen og den fortæller mig at jeg ikke bør have høje tanker om mig selv
og da slet ikke på bekostning af israels fald.

> Kunne du forestille dig at de byggede et Tempel og ofrede tusinder af
> okser så blodet flød ned af gaderne? Den tid er passé!

Et genfødt, Jesus tro Israel, vil ikke have behov for at ofre dyr.
Forestillinger ændre ikke på at planerne allerede findes.

/

Architectural Plans for Third Temple Have Begun

"Over the last three decades, the Temple Institute has done everything in
our power to research and prepare for the Third Temple. As world Jewry sits
on the ground mourning the first two Temples, we have taken a huge leap
towards the rebuilding, by releasing a 3D architectural rendition of the
Third Temple.

The Temple Institute is the center of research and preparation for the Holy
Temple. In addition to educational activity focused on the centrality of
the Temple Mount and Holy Temple, the Institute have also recreated over 70
sacred vessels for use in the Third Holy Temple, which can be seen at their
Visitors Center in the Old City of Jerusalem.

Kilde (3D architectural rendition of the Third Temple)
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/198621#.VurIWNh7yUk

> [...]
>
> Og det skal det heller ikke! For Jesus forudsagde at der kom en tid hvor
> Gud skulle tilbedes i Ånd og Sandhed. Ikke på noget bjerg eller i noget

Som jeg ser det er et kommende tempelbyggeri i Israel forudsagt i Bibelen,
både af profeten Daniel og af Jesus selv(Dan.9,24-27)(Matt.24,15) Paulus
bekræftiger desuden at inden Jesu genkomst, skal Antikrist sætte sig i Guds
tempel og udgive sig selv for at være Gud(2Thess,2-4).

--

E.Dalgas

Bjarne Østergård

Ved at bruge den visdom som Gud har givet mig.

Bjarne Østergård

Så nu er du også profet.
For det kan jo umuligt være et forsøg på at bagtale mig.

For du har da påstået at du er et kristent menneske.
Og det er jo på frugterne man skulle kunne kende dem???.

UHA UHA

Jørgen Farum Jensen

LOL :-)

--

Jørgen Farum Jensen
"Science has proof without any certainty.

Bjarne Østergård

Den torsdag den 17. marts 2016 kl. 22.14.51 UTC+1 skrev Jørgen Farum Jensen:

> LOL :-)

Ja ikke, jeg er da også selv helt vild glad for det.

Jørgen Farum Jensen

Selvglæde og selvretfærdighed er ikke udprægede
tegn på visdom.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja det er tydeligt at med dig uddør visdommen.;-)))

Mv
Jens

Bjarne Østergård

Den fredag den 18. marts 2016 kl. 08.41.21 UTC+1 skrev Jørgen Farum Jensen:

> Selvglæde og selvretfærdighed er ikke udprægede
> tegn på visdom.

Mener du virkelig at man skal være dum for at kunne glæde sig helt vildt?

Det skal man da vist være ret dum for at mene.

Men selvfølgelig må du da mene det.

Bjarne Østergård

Forsøger du nu også at ophøje mig til noget guddommeligt?
Hvis du nogensinde havde læst i en bibel, ville du vide hvad visdommen er.

Og jeg er ikke sikker på at jeg er nævnt i den forbindelse.

Thomas Corell

Nu har jeg genlæst det et par gange. Jeg kan ikke med min vildeste
fantasi se, hvordan du kan udlede det.

> Det skal man da vist være ret dum for at mene.

At du vedbliver at kalde Jørgen (m.fl) for dum, gør ham ikke dummere,
eller ser dummere ud. Det eneste du får ud af det, er at vores syn på
dig ændres.

--
you can talk the talk,
can you walk the talk ?

Bjarne Østergård

Det eneste jeg skrev var dette.
Citat begynd.
Ja ikke, jeg er da også selv helt vild glad for det.
Citat slut.

Herefter fik jeg at vide at så var jeg selvoptaget og det der var værre.

Men du må jo så mene det samme.
Jeg tillader mig nu alligevel at være vild glad for alt det Gud har givet mig.

Så må i andre for min skyld gerne gå rundt og græmmes over jeres liv.

Jørgen Farum Jensen

Den 19-03-2016 kl. 23:33 skrev Bjarne Østergård:

> Det eneste jeg skrev var dette.
> Citat begynd.
> Ja ikke, jeg er da også selv helt vild glad for det.
> Citat slut.

Forløbet var dette:

BØØH: Ved at bruge den visdom som Gud har givet mig.

JFJ: LOL

BØØH: Ja ikke, jeg er da også selv helt vild glad for det.

JFJ: Selvglæde og selvretfærdighed er ikke udprægede
tegn på visdom.

> Herefter fik jeg at vide at så var jeg selvoptaget og det der var værre.

Du bytter om på rækkefølgen og bruger et
andet ord end dem, jeg har brugt.

Men nok om det. Du praler af en visdom, gud har
givet dig, og bekræfter med det ene indlæg
efter det andet at du ikke aner hvad visdom er.

Visdom er evnen til at bruge kundskab klogt, men
de kundskaber du måtte have, bruger du alene til
at smæde andre for ikke at besidde den samme
klogskab.

Thomas Corell

Bjarne Østergård wrote:

> Det eneste jeg skrev var dette.
> Citat begynd.
> Ja ikke, jeg er da også selv helt vild glad for det.
> Citat slut.

Det du skrev, som jeg kommenterede og citerede (se toppen af denne post)
var:
| Mener du virkelig at man skal være dum for at kunne glæde sig helt
| vildt?

> Herefter fik jeg at vide at så var jeg selvoptaget og det der var værre.

Nej, ikke "herefter" men før din kommentar, som jeg reagerede på.

> Men du må jo så mene det samme.

Det samme som hvad ? Du citerer og citerer, men forstår ikke...

Jeg tror jeg slår min XNA-header til igen, så din (Bjarne) udbyder
fjerner mine indlæg, så du ikke ser dem. Det ser ud til, at jeg
alligevel ikke kan formulere det, så du forstår det.

--
Time you enjoy wasting, was not wasted

Bjarne Østergård

Det er jo sikkert en Knald god idé.

Men hvis man ikke vil diskutere må det da være nemmere slet ikke at skrive i debat grupper.
Debat grupper har jo den grimme uvane med at ville debattere.

Terje Henriksen

Den 15.03.2016 18.00, skrev Lyrik:

> [...]
> Jesus når han kommer anden gang.
>
> Jødetilbedelse er forkert! De korsfæstede Gud og fik Moseloven ind i

Her var det mye diktning, etter min mening.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Den 16.03.2016 06.41, skrev Ole Madsen:

> [...]
>
> på hebræisk hvis man tager forbogstaverne, stod der YHWH, det var derfor
> farisæerne protesterede så meget som de gjorde, for de ville ikke at det

Indirekte så var det vel Gud som ble korsfestet. Jesus ble korsfestet
fordi han var Gud, dvs. utvalgt av Gud, med Guds ånd og kraft.

I dag forfølges også Guds utvalgte, dvs. de som har Guds ånd og kraft.
Det er altså Gud og Jesus som forfølges og blir stjålet og forsøkes
knust, ødelagt og drept, blant annet av psykologer og psykiatere
m/fjertefølje.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Det kan også være Guds tempel i oss, hvor Antikrist stjeler seg inn og
kanskje tror at han blir Gud, slik åndsparasitter har for vane.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Den 16.03.2016 12.43, skrev Lyrik:

> [...]
> på Jorden?"
>
> Det kan jo snart blive vanskeligt, når alle kristne hellere vil have

Man bør absolutt ikke endre noe Jesus ordrett har sagt, til noe annet
han ikke har sagt, selv om noen kanskje synes at det er mer korrekt.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Først kommer vi til Jesus, om vi tror på Gud og ham. Deretter kan vi
komme til Gud, dersom Jesus mener at vi holder mål. Jesus er Guds øye,
så Gud vet alltid hva som foregår og Jesus vil alltid følge Guds vilje.

Moseloven er Guds ord, så den kan ikke forkastes. Den er en del av vår
tro og religøse historie og Bibel, selv om man ikke skal dømme etter
Moseloven lenger. Det som er beskrevet som galt eller synd i Moseloven,
er vel fremdeles det.

Jesus er Gud, men ikke Gud selv. Noe annet er helt ulogisk og galt.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Den 17.03.2016 13.32, skrev Thomas Corell:

> Hvordan opnår du vished om, at det du tror på ikke er en løgn ?

Ved at Gud via f.eks. Jesus gir en åndens gaver.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Thomas Corell

Bjarne Østergård wrote:

> Det er jo sikkert en Knald god idé.
>
> Men hvis man ikke vil diskutere må det da være nemmere slet ikke at
> skrive i debat grupper.

Du glemmer en ting, hvis den ene part ikke læser og prøver at forstå,
hvad den anden part skriver, så er der ingen debat.

> Debat grupper har jo den grimme uvane med at ville debattere.

Jeg debatterer ikke med grupper, men med deltagere.

--
Life is what happens to you while you're busy making other plans

Andreas Falck

Den 16-03-2016 kl. 16:00 skrev Lyrik:

> Du har jo derimod valgt at blive døbt til overholdelse af Moseloven,
>
> Jens

Dine løgne og fordrejninger stinker efterhånden
Andreas Falck
http://solascriptura.dk/
*Nu også med video-klip*