Navne på de 7 Dværge?

Nikolaj Hansen

Er der nogen der kan hjælpe mig med navnene på de 7 små dværge i Snehvide og
de 3 killinger i Aristocats?
Gerne både på engelsk og dansk.

På forhånd tak.

Anita

Killingerne:
Toulouse
Berlioz
Marie

Dværgene:
Søvning
Dumpe
Gnavpot
Lystig
Prosit
Flovmand
Brille

Anita

"Nikolaj Hansen" <nikolaj...@stroede.dk> skrev i en meddelelse

Peter B. Juul

"Anita" <an...@ds.adp.dk> writes:

> Dværgene:
> Søvning
> Dumpe
> Gnavpot
> Lystig
> Prosit
> Flovmand
> Brille
>
> Anita

Jeg kan da ikke huske dværgen Anita? Er det deres mor?

Frank Ronnie Hansen

Anita skrev

Og på engelsk hedder de:

>Søvning
Sleepy

>Dumpe
Dopey

>Gnavpot
Grumpy

>Lystig
Happy

>Prosit
Sneezy

>Flovmand
Bashful

>Brille
Doc

Venlig hilsen
Frank

Nikolaj Hansen

Jeg ved at 2 af killingerne i Aristocats er opkaldt efter 2 franske
kunstnere. Er der nogen der ved hvilke og om den 3. er opkaldt efter nogen?

På forhånd tak!

Nikolaj

"Anita" <an...@ds.adp.dk> skrev i en meddelelse

Nikolaj Hansen

Jeg ved at de to af killingerne i AristoCats er opkaldt efter 2 franske
kunstnere. Er der nogen der præcist ved hvilke? Og er den 3. killing opkaldt

Torben AEgidius Mogensen

"Nikolaj Hansen" <nikolaj...@stroede.dk> writes:

>Jeg ved at de to af killingerne i AristoCats er opkaldt efter 2 franske
>kunstnere. Er der nogen der præcist ved hvilke? Og er den 3. killing opkaldt
>efter nogen?

Tolouse er opkaldt efter maleren Henri Tolouse Lautrec, der er
velkendt for at male dansere og gæster fra Moulin Rouge cabareten i
Paris.

Berlioz er opkaldt efter komponisten Hector Berlioz. Hans bedst kendte
værk er nok hans Symphonie fantastique.

Det er til gengæld ikke oplagt hvem Marie er opkaldt efter. Givet at
killingerne Tolouse og Berlioz hhv. maler og spiller klaver mens Marie
synger, er det oplagt at lede efter en kendt fransk sangerinde fra
omkring århundredeskiftet med fornavnet Marie. Jeg kender ikke nok til
dette område til at kunne give et definitivt forslag.

Torben Mogensen (tor...@diku.dk)

Peter Brandt Nielsen

"Nikolaj Hansen"

> Jeg ved at 2 af killingerne i Aristocats er opkaldt efter 2 franske
> kunstnere. Er der nogen der ved hvilke og om den 3. er opkaldt efter nogen?

> "Anita"

Henri de Toulouse-Lautrec (fransk maler)
Hector Berlioz (fransk komponist)
_Måske_ Marie de France (fransk forfatterinde), men det er kun et gæt
ud fra, at de andre er kunstnere.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Torben AEgidius Mogensen

"Peter Brandt Nielsen" <bra...@etklikherfra.dk> writes:

> [...]

>Hector Berlioz (fransk komponist)
>_Måske_ Marie de France (fransk forfatterinde), men det er kun et gæt

Jeg tvivler. Killingernes "studier" afspejler deres navne (Toluse
maler og Berlioz spiller klaver). Da Marie synger, skal man nok lede
efter en Fransk sangerinde med fornavnet Marie. Jeg har ikke nogle
oplagte kandidater.

Torben Mogensen (tor...@diku.dk)

Jørgen Grandt

Torben AEgidius Mogensen skrev bl.a.:

> (...) Da Marie synger, skal man nok lede efter en Fransk

sangerinde med fornavnet Marie. Jeg har ikke nogle oplagte
kandidater.

Hvad med skærebrænder- & supersopranen Maria M. Callas, skønt hun
vist er græskitaliensk?

--
Hilsen. Tag den!
* * * * * * * * * *

Torben AEgidius Mogensen

"Jørgen Grandt" <Gra...@OnCable.dk> writes:

>sangerinde med fornavnet Marie. Jeg har ikke nogle oplagte
>kandidater.

>Hvad med skærebrænder- & supersopranen Maria M. Callas, skønt hun
>vist er græskitaliensk?

Hun var ikke født på det tidspunkt tegnefilmen foregår, så jeg
tvivler. :-)

Torben

Anita

"Torben AEgidius Mogensen" <tor...@diku.dk> skrev i en meddelelse

Det kunne også være efter Marie Antoniette. Jeg er godt klar over at hun
ikke er sanger, men Maries opførsel er jo "som en rigtig fin dame".

Anita

Jeppe Møller

On 12 Jul 2001 13:05:46 +0200, tor...@diku.dk (Torben AEgidius
Mogensen) wrote:

>Tolouse er opkaldt efter maleren Henri Tolouse Lautrec, der er
>velkendt for at male dansere og gæster fra Moulin Rouge cabareten i
>Paris.

-Pænere formulering af 'prostituerede'

Manden var derudover dværg.

/Jeppe

www.meg...@gmail.com

jeg kunne kun huske søvnig fordi jeg selv er søvnig.😌

lisfn...@gmail.com

Den sidste er opkaldt efter Maria Callas